Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-01-2005, 18:16
5803
5803 is offline
Hierbij het zoveelste topic met vegetarisme in het onderwerp...
Ik ben zelf al mijn hele leven vegetarier, heb dus nog nooit vlees gehad. vis wel, tot op mijn 6e. kan dit invloed hebben op je sportprestaties? dat mijn lichaam er bijv. wel aan gewend is geen vitamine B12 (ik krijg ze gewoon niet binnen, doe ook niet aan vervangers) te krijgen, omdat mijn moeder ook geen vlees en vis at toen ze zwanger was van mij? en kan dit invloed hebben op iets als mijn sportprestaties van nu?

zelf ben ik nooit ziek, ben in mijn leven misschien 5 keer een beetje ziek gehad, gewoon koorts of griep. maar het moet toch wel invloed hebben dat ik geen B12 binnen krijg?
__________________
in the sky with diamonds.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-01-2005, 18:46
Jampot
Avatar van Jampot
Jampot is offline
ik ben veganist en ben een tijdje aan het wedstrijdroeien geweest, elke dag een paar uur trainen.. heel intensief. mijn coaches vroegen zich toen ook af of mijn veganisme een barriere zou kunnen vormen voor het vooruitgaan van mijn prestaties. ik heb toen twee weken mijn eetgedrag bijgehouden en hier hebben ze iemand die er iets vanaf wist naar laten kijken. conclusie: het maakte niks uit.

dit echter alleen in combinatie met het gevarieerde dieet dat ik volgde en dat ik van alles ongeveer drie keer zoveel at als andere mensen (maar dat vooral door het sporten denk ik).

met andere woorden, ik kan zeggen of het aan het vlees wel of niet eten ligt. geen vlees eten kan namelijk geen kwaad.

maar misschien is jouw eetgedrag eenzijdig. daar zou het wel aan kunnen liggen. vitamine B12 is niet nodig, als je genoeg melk drinkt, kaas en eieren eet.

graag meer informatie, dan help ik je graag

Offtopic: wat heb ik net een kutpost geschreven zeg, excuses daarvoor
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 20:13
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
5803 schreef op 27-01-2005 @ 19:16 :
Hierbij het zoveelste topic met vegetarisme in het onderwerp...
Ik ben zelf al mijn hele leven vegetarier, heb dus nog nooit vlees gehad. vis wel, tot op mijn 6e. kan dit invloed hebben op je sportprestaties? dat mijn lichaam er bijv. wel aan gewend is geen vitamine B12 (ik krijg ze gewoon niet binnen, doe ook niet aan vervangers) te krijgen, omdat mijn moeder ook geen vlees en vis at toen ze zwanger was van mij? en kan dit invloed hebben op iets als mijn sportprestaties van nu?

zelf ben ik nooit ziek, ben in mijn leven misschien 5 keer een beetje ziek gehad, gewoon koorts of griep. maar het moet toch wel invloed hebben dat ik geen B12 binnen krijg?
Als je gewoon vegetarier bent en dus melk, kaas eieren eet, dan krijg je gewoon b12 binnen. Ook toen je moeder zwanger was.

Alleen je huidige dieet kan invloed hebben op je sportprestaties. Als je sport verbruik je toch vaak meer stoffen. Dus moet je eigenlijk je dieet aanpassen op dat verbruik.

Je kan zoeken naar vegetarian sporting of vegetarian bodybuilding (of zoeken naar vegan). Dan krijg je vaak sites over een goed vegetarisch dieet voor iemand die veel sport (atleet).
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 20:16
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Jampot schreef op 27-01-2005 @ 19:46 :
ik ben veganist en ben een tijdje aan het wedstrijdroeien geweest, elke dag een paar uur trainen.. heel intensief. mijn coaches vroegen zich toen ook af of mijn veganisme een barriere zou kunnen vormen voor het vooruitgaan van mijn prestaties. ik heb toen twee weken mijn eetgedrag bijgehouden en hier hebben ze iemand die er iets vanaf wist naar laten kijken. conclusie: het maakte niks uit.


Als ze afvragen of het niet goed is verwijs je gewoon naar wat bekende vegetarische of veganistische atleten.
Citaat:
dit echter alleen in combinatie met het gevarieerde dieet dat ik volgde en dat ik van alles ongeveer drie keer zoveel at als andere mensen (maar dat vooral door het sporten denk ik).
Ja als je ziet wat mensen die sporten naar binnen kunnen werken zeg...

Citaat:
Offtopic: wat heb ik net een kutpost geschreven zeg, excuses daarvoor
Ach... zo gaat het op fora
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 14:39
5803
5803 is offline
Citaat:
Als ze afvragen of het niet goed is verwijs je gewoon naar wat bekende vegetarische of veganistische atleten.
ik geloof ook zeker wel dat je als vegetariër/veganist een goede, ook wel topsporter kunt zijn, maar je weet nooit of je nóg beter zou zijn als je vlees zou eten, dat vroeg ik mij af.

zelf sport ik 4 keer per week, 2 keer conditietraining, 1 keer kracht, 1 keer technische onderdelen. (atletiek dus.) al met al redelijk intensief, maar ik ben er niet echt heel goed in. hier wilde ik een verklaring voor, het kan natuurlijk aan aanleg liggen, maar als het door het gebrek aan bepaalde vitaminen ed. zou liggen, zou ik daar wat aan kunnen doen. al zou ik er nooit vlees voor gaan eten.
__________________
in the sky with diamonds.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 17:43
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
5803 schreef op 31-01-2005 @ 15:39 :
ik geloof ook zeker wel dat je als vegetariër/veganist een goede, ook wel topsporter kunt zijn, maar je weet nooit of je nóg beter zou zijn als je vlees zou eten, dat vroeg ik mij af.

zelf sport ik 4 keer per week, 2 keer conditietraining, 1 keer kracht, 1 keer technische onderdelen. (atletiek dus.) al met al redelijk intensief, maar ik ben er niet echt heel goed in. hier wilde ik een verklaring voor, het kan natuurlijk aan aanleg liggen, maar als het door het gebrek aan bepaalde vitaminen ed. zou liggen, zou ik daar wat aan kunnen doen. al zou ik er nooit vlees voor gaan eten.
Je kan altijd even laten checken bij je huisarts. En daarna je dieet aanpassen.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 20:42
Daevrem
Daevrem is offline
Ik weet wel dat er enkele sporters zijn die Iron Man wedstrijden doen, een soort super-triatlon, welke vegetarier zijn.

Zowiezo zijn er veel sporters die al geen 'rood' vlees meer eten. Alleen vis en gevogelte, omdat het anders te vet is.

En of speciale voeding je bij een topprestatie dat kleine beetje extra kan geven, geen idee. Dat kan al per persoon verschillen. En ik denk dat bijgeloof dan veel belangrijker wordt dan de voeding zelf.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken Doping
juutje_17
8 06-04-2001 13:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:59.