Oud 12-02-2005, 12:29
*ABC*
Avatar van *ABC*
*ABC* is offline
Misschien een hele domme vraag, maar de houdbaarheidsdatum die erop staat, is dat als je het in de koelkast bewaard?

Hoe lang is bv gehakt goed in de koelkast, hoeveel langer de datum die erop staat?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-02-2005, 12:36
YPrue
Avatar van YPrue
YPrue is offline
Meestal staat er op de verpakking ook nog bij 'Als u het tussen ....°C en ....°C bewaart, is het .... dagen houdbaar.'

Ik zou gehakt niet te lang in de koelkast bewaren, in ieder geval niet langer dan de houdbaarheidsdatum die op de verpakking staat. Als je toch het gehakt langer wilt bewaren, zou ik het invriezen.
__________________
Boogie, ik zal je nooit vergeten...
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 12:41
Verwijderd
Verschilt natuurlijk per product he, maar bij gehakt gaat het over de koelkast.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 13:33
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Ligt er ook maar aan hoe het er staat. "Ten minste houdbaar tot" of "Uiterste verkoopdatum" zegt niet veel over de échte houdbaarheid. Met vlees moet je niet al te veel stunten, dus houdt daar wel de THT aan, melk daarintegen kán nog een week goed blijven.

Als je goed kijkt en ruikt, kun je al best veel zeggen over de houdbaarheid.

Hmmja.
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 13:41
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Er staat ook vaak 'koel bewaren'. Dus ja dan geldt dat wanneer je het koel bewaard. En soms droog bewaren en dan kan het gewoon ergens waar het droog is.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 19:33
Mara
Mara is offline
De houdbaarheiddatum geldt voor gewone producten als je 't buiten de koeling bewaart, voor koelingsproducten (vlees, zuivel etc.) als je 't in de koeling bewaart.

Vooral met vlees zou ik wel oppassen.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 21:11
grensgeval
Avatar van grensgeval
grensgeval is offline
Als je het op dezelfde manier bewaart als het in de supermarkt gepresenteerd is, kun je het (ongeopend!) minimaal tot de THT bewaren.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 21:36
Jampot
Avatar van Jampot
Jampot is offline
gehakt is een stuk schoner geworden de laatste paar jaar. het zou bedorven zijn als er 1 of 10 miljoen (niet zeker) micro-organismen per gram in zitten. een paar jaar terug werd dat ook nog gewoon verkocht.

als je het goed klaar maakt kan je weinig gebeuren, je maakt alle bacterien gewoon dood.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 01:45
Verwijderd
Wat je ook altijd moet checken zijn die afbakbroodjes, die zijn vaak bedorven voor de tht
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 15:56
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Vandaag had ik een pak karnemelk overdatum (t/m 16e) en die was al helemaal hard en raar.

Bij vlees zou ik de datum aanhouden die erop zit, of heeel goed oppassen/ruiken etc.
__________________
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Is het erger als een man vreemd gaat dan een vrouw?
Soullar
54 07-04-2002 13:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:49.