Oud 30-10-2002, 04:06
MiniMe
Avatar van MiniMe
MiniMe is offline
Ik geloof dat ik de laatste tijd alleen sex gebruikt om me bemind te voelen, het ergste is dat ik sinds kort geen vriend meer heb en daardoor een beetje los geslagen ben, ben zowiezo al naar bed gegaan met een vriend van me (die dus nu geen houding tegenover me weet) en met een kennis ook al. Lastig is ook dat het kan mij niet boeien als mensen denken dat ik nu een slet ben, ik geloof dat ik momenteel niet zo van mezelf houd en ik zie nu sex als liefde bij gebrek naar echte affectie. Ik zou graag reacties op mijn probleem willen zien maar ga nou niet een beetje stom zitten posten dat ik maar geen sex moet hebben, want als je zin heb, heb je hoe dan ook zin. Dus wat vinden jullie er van? En hoe moet ik dit aanpakken???
BVD
Me.
__________________
"And Harry Potter and all of his wizard friends went straight to hell for practicing wichtcraft" - Ned Flanders.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 04:48
Boer_kameeL
Avatar van Boer_kameeL
Boer_kameeL is offline
Ik heb een sex - relatie met m'n ex, heb hier geen echte behoefte aan, maar samen afspreken als je mekaar nog graag ziet en zin hebt... K zie het kwaad ervan niet in. We weten beiden waar we staan, en wat we doen, en zien mekaar degelijk graag (t is niet omdat je samen geen toekomst hebt en geen relatei kan hebben dat je nioet kan vrijen... We zijn al 3 keer samen geweest, 7 maand, 1 en 3 maand... Dus loop niet te zeuren hierover ofzow); maar ik kan het wel met meerdere mensen.
Ikzelf ben gewoon zo open op dat gebied, en ik vrij anders met de vrouw waar ik echt van houd dan met een vriendin die ik gewoon graag zie. Gevoelens zijn wel een vereiste.

Ik ken nog iemand die iets gelijk doet aan wat jij doet - ze gedraagt zich zo geil mogelijk en heeft zo veel mogelijk hete seks met haar partner, omdat ze denkt dat ze zo zijn aandacht bij haar kan houden... Ze denkt dat mannen eerder op haar vallen voor seks ook, wat ik spijtig vind want ze is een prachtmeid.

K ben een beetje bang dat je zo ook zo'n gevoel gaat krijgen, samen met een naam (boeit op zich niet zo, wel dat je op den duur niet gaat weten of m nu interesse voor je hebben om je persoon of voor de seks.)

K zou zeggen, als je je er goed bij voent geen prob.... Maar dat doe je dus duidelijk niet. Wel daarom 2 tips :

- Zoek iemand waar je dit mee kan doen, bv open goede vriend waar je goed mee kan praten en die begrijpt wat je juist wil, en of je meer wil of niet;

- Doe wat andere doen als ze zin hebben : masturbeer. Herontdek mss nieuwe techieken, leer je g-spot vinden of leer "tegen het randje fietsen" (zie beide topics in recente posts), fantaseer over iets anders... Dit helpt je zowiezo je lichaam te leren kennen, en maakt seks met z'n 2 (3 4 5 ... ) nog zoveel leuker.

Verder voor het psychische aspect : zoek een manier om je vrienden duidelijk te maken hoe ze jou kunnen laten zien dat ze je graag zien (als ze dit wel doen, zoek anders echte vrienden... ), zonder tot seks over te gaan.

Met sommige vrienden knuffel ik gewoon graag urenlang, zonder meer, stil en dicht tegen elkaar, soms wat spelen, of ze slapen naakt dicht naast me.
Als je dit kunt zonder bijbedoelingen of zonder erna meer te voelen kan je er mss veel voldoening van krijgen?

Hope I helped...
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 15:49
Beyoned
Beyoned is offline
Citaat:
Boer_kameeL schreef:
Ik heb een sex - relatie met m'n ex, heb hier geen echte behoefte aan, maar samen afspreken als je mekaar nog graag ziet en zin hebt... K zie het kwaad ervan niet in. We weten beiden waar we staan, en wat we doen, en zien mekaar degelijk graag (t is niet omdat je samen geen toekomst hebt en geen relatei kan hebben dat je nioet kan vrijen... We zijn al 3 keer samen geweest, 7 maand, 1 en 3 maand... Dus loop niet te zeuren hierover ofzow); maar ik kan het wel met meerdere mensen.
Ikzelf ben gewoon zo open op dat gebied, en ik vrij anders met de vrouw waar ik echt van houd dan met een vriendin die ik gewoon graag zie. Gevoelens zijn wel een vereiste.

Ik ken nog iemand die iets gelijk doet aan wat jij doet - ze gedraagt zich zo geil mogelijk en heeft zo veel mogelijk hete seks met haar partner, omdat ze denkt dat ze zo zijn aandacht bij haar kan houden... Ze denkt dat mannen eerder op haar vallen voor seks ook, wat ik spijtig vind want ze is een prachtmeid.

K ben een beetje bang dat je zo ook zo'n gevoel gaat krijgen, samen met een naam (boeit op zich niet zo, wel dat je op den duur niet gaat weten of m nu interesse voor je hebben om je persoon of voor de seks.)

K zou zeggen, als je je er goed bij voent geen prob.... Maar dat doe je dus duidelijk niet. Wel daarom 2 tips :

- Zoek iemand waar je dit mee kan doen, bv open goede vriend waar je goed mee kan praten en die begrijpt wat je juist wil, en of je meer wil of niet;

- Doe wat andere doen als ze zin hebben : masturbeer. Herontdek mss nieuwe techieken, leer je g-spot vinden of leer "tegen het randje fietsen" (zie beide topics in recente posts), fantaseer over iets anders... Dit helpt je zowiezo je lichaam te leren kennen, en maakt seks met z'n 2 (3 4 5 ... ) nog zoveel leuker.

Verder voor het psychische aspect : zoek een manier om je vrienden duidelijk te maken hoe ze jou kunnen laten zien dat ze je graag zien (als ze dit wel doen, zoek anders echte vrienden... ), zonder tot seks over te gaan.

Met sommige vrienden knuffel ik gewoon graag urenlang, zonder meer, stil en dicht tegen elkaar, soms wat spelen, of ze slapen naakt dicht naast me.
Als je dit kunt zonder bijbedoelingen of zonder erna meer te voelen kan je er mss veel voldoening van krijgen?

Hope I helped...
er is nik op tegen pas alleen op dat je geen naam krijgt,.
want strax ben je echt gek op iemand zget die jah hallo die gaat toch nog langs zijn ex/sexrelatiepartner (mooi woord voor dat spel )
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 16:23
Jouw_Duiveltje
Avatar van Jouw_Duiveltje
Jouw_Duiveltje is offline
Citaat:
tupac.netmenu.nl schreef:
er is nik op tegen pas alleen op dat je geen naam krijgt,.
want strax ben je echt gek op iemand zget die jah hallo die gaat toch nog langs zijn ex/sexrelatiepartner (mooi woord voor dat spel )
juist... denk goed na over wat je doet als je de naam hebt kom je er bijna niet vanaf...
__________________
Earth could be a wonderful place... But it almost never is...
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 18:06
LM
LM is offline
'' Sex gebruiken om je bemind te voelen? ''

Sex maakt een relatie vaak veel hechter!
Dat kan vaak zo ver gaan dat je niej meer weet of je nou verliefd bent of niet.
__________________
Why?
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 18:38
)Vampje(
)Vampje( is offline
Ik deed dat in het verleden ook. Ik had sex met heel veel mensen tegelijk (nou ja, niet allemaal tegelijk, maar je snapt me wel )
en volgens mij was dat alleen omdat ik dan het gevoel kreeg van 'Kijk mij es, kijk es hoe ik in trek ben!' Het is echt zielig als je zo denkt, maar dat gaat wel over.
In een relatie moet je zeker niet zo denken, maar ook hier doe ik het weer; ik voel me niet aantrekkelijk als mijn vriend eens geen sex wil. Als hij erg opgewonden van me wordt, vind ik dat supervleiend en voel ik me inderdaad bemind. Sex geeft mij een gevoel van aantrekkelijkheid. Maar het is niet dat ik het erom doe ofzo.

Laatst gewijzigd op 31-10-2002 om 18:40.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 09:34
Beyoned
Beyoned is offline
Citaat:
Vampiria schreef:
Ik deed dat in het verleden ook. Ik had sex met heel veel mensen tegelijk (nou ja, niet allemaal tegelijk, maar je snapt me wel )
en volgens mij was dat alleen omdat ik dan het gevoel kreeg van 'Kijk mij es, kijk es hoe ik in trek ben!' Het is echt zielig als je zo denkt, maar dat gaat wel over.
In een relatie moet je zeker niet zo denken, maar ook hier doe ik het weer; ik voel me niet aantrekkelijk als mijn vriend eens geen sex wil. Als hij erg opgewonden van me wordt, vind ik dat supervleiend en voel ik me inderdaad bemind. Sex geeft mij een gevoel van aantrekkelijkheid. Maar het is niet dat ik het erom doe ofzo.
sorry dak moet zeggen mah voel je je dan geen slet?

en een naam heb je die gehad?
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 09:46
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
MiniMe schreef:
Ik geloof dat ik de laatste tijd alleen sex gebruikt om me bemind te voelen, het ergste is dat ik sinds kort geen vriend meer heb en daardoor een beetje los geslagen ben, ben zowiezo al naar bed gegaan met een vriend van me (die dus nu geen houding tegenover me weet) en met een kennis ook al. Lastig is ook dat het kan mij niet boeien als mensen denken dat ik nu een slet ben, ik geloof dat ik momenteel niet zo van mezelf houd en ik zie nu sex als liefde bij gebrek naar echte affectie. Ik zou graag reacties op mijn probleem willen zien maar ga nou niet een beetje stom zitten posten dat ik maar geen sex moet hebben, want als je zin heb, heb je hoe dan ook zin. Dus wat vinden jullie er van? En hoe moet ik dit aanpakken???
BVD
Me.
TJa, eigenlijk is een 'open-sexrelatie' dus meer iets voor jou.

Kheb er ook wel eens een gehad.

ZIj had niemand
Ik had niemand
Zij wilde sex
Ik wilde sex
Afspraak: Zolang we allebei geen vaste relatie hebben 'helpen' we elkaar.
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 09:50
Beyoned
Beyoned is offline
Citaat:
MazeMouse schreef:
TJa, eigenlijk is een 'open-sexrelatie' dus meer iets voor jou.

Kheb er ook wel eens een gehad.

ZIj had niemand
Ik had niemand
Zij wilde sex
Ik wilde sex
Afspraak: Zolang we allebei geen vaste relatie hebben 'helpen' we elkaar.
jah en als de ene dan een relatie krijgt vbaalt de andere omdat er ook heus wel gevoelens bij zitten,

hoe reageerden jullie oudershier op dan
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 09:57
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
tupac.netmenu.nl schreef:
jah en als de ene dan een relatie krijgt vbaalt de andere omdat er ook heus wel gevoelens bij zitten,

hoe reageerden jullie oudershier op dan
Sinds wanneer hebben ouders iets te maken met relaties?
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 10:10
Beyoned
Beyoned is offline
Citaat:
MazeMouse schreef:
Sinds wanneer hebben ouders iets te maken met relaties?
als ik een sex relatie heb gaan me ouders echt welz euren hoor
ze zaten laast al te zeuren omdak 2 meisjes had in 1 week 8erme kaar

dus je wilt zeggen dat jouw ouders het tollereren als je alleen een sexrelatie hebt?

sorry hoor amar dat komt er bij mij niet in
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 10:20
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
tupac.netmenu.nl schreef:
als ik een sex relatie heb gaan me ouders echt welz euren hoor
ze zaten laast al te zeuren omdak 2 meisjes had in 1 week 8erme kaar

dus je wilt zeggen dat jouw ouders het tollereren als je alleen een sexrelatie hebt?

sorry hoor amar dat komt er bij mij niet in
Man, mijn ouders WETEN het vaak niet eens als ik een relatie heb. Laatste keer kwamen ze pas ACHTERAF te weten dat ik een vriendin had gehad. (geeft gelijk aan wat voor schapen het zijn. mijn ouders)

Dus geloof mij, als ik zeg dat ik daar gewoon iets mee heb dan zullen ze het nooit te weten komen dat het alleen voor de sex is...
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 10:21
Beyoned
Beyoned is offline
Citaat:
MazeMouse schreef:
Man, mijn ouders WETEN het vaak niet eens als ik een relatie heb. Laatste keer kwamen ze pas ACHTERAF te weten dat ik een vriendin had gehad. (geeft gelijk aan wat voor schapen het zijn. mijn ouders)

Dus geloof mij, als ik zeg dat ik daar gewoon iets mee heb dan zullen ze het nooit te weten komen dat het alleen voor de sex is...
neej okeyt
ik heb het erover als je ouders weten DAT het een SEXrelatie is
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 11:02
Jouw_Duiveltje
Avatar van Jouw_Duiveltje
Jouw_Duiveltje is offline
Citaat:
tupac.netmenu.nl schreef:
neej okeyt
ik heb het erover als je ouders weten DAT het een SEXrelatie is
ik denk niet dat mijn ouders dat leuk zouden vinden....
__________________
Earth could be a wonderful place... But it almost never is...
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 11:04
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
tupac.netmenu.nl schreef:
neej okeyt
ik heb het erover als je ouders weten DAT het een SEXrelatie is
Ouders zijn gewoon een stel domme schapen. Ze weten in mijn geval vaak niet eens of ik wel of niet iets met iemand heb. (dus nemen ze sinds kort aan dat iedere meid waar ik goed mee op kan schieten mijn vriendin is )
Dus hoe wil je hebben dat ze uitvinden dat zoiets alleen voor de sex is?
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 11:11
Jouw_Duiveltje
Avatar van Jouw_Duiveltje
Jouw_Duiveltje is offline
Citaat:
MazeMouse schreef:
Ouders zijn gewoon een stel domme schapen. Ze weten in mijn geval vaak niet eens of ik wel of niet iets met iemand heb. (dus nemen ze sinds kort aan dat iedere meid waar ik goed mee op kan schieten mijn vriendin is )
Dus hoe wil je hebben dat ze uitvinden dat zoiets alleen voor de sex is?
door het ze te vertellen of door dat ze het horen over de tel...
__________________
Earth could be a wonderful place... But it almost never is...
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 11:15
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Jouw_Duiveltje schreef:
door het ze te vertellen of door dat ze het horen over de tel...
Jah, jij gaat je hele relatie uitleggen aan je ouders

En horen door de tel? Eeehm, ooit gehoord van een mobiel en een slot op je deur?
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 11:36
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
tupac.netmenu.nl schreef:
sorry dak moet zeggen mah voel je je dan geen slet?
Jawel, dus?

Citaat:
en een naam heb je die gehad?
Ja, dus?

Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 11:39
Jouw_Duiveltje
Avatar van Jouw_Duiveltje
Jouw_Duiveltje is offline
Citaat:
MazeMouse schreef:
Jah, jij gaat je hele relatie uitleggen aan je ouders

En horen door de tel? Eeehm, ooit gehoord van een mobiel en een slot op je deur?
jah oke maar ouders zijn ook niet blind (de mijne iig niet) die zien echt wel dat je verder helemaal geen aandacht aan haar hem/haar besteed..... Mijn ouders zouden dat wel zien en die zouden zicht toch dingen afvragen...
__________________
Earth could be a wonderful place... But it almost never is...
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 11:49
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Jouw_Duiveltje schreef:
jah oke maar ouders zijn ook niet blind (de mijne iig niet) die zien echt wel dat je verder helemaal geen aandacht aan haar hem/haar besteed..... Mijn ouders zouden dat wel zien en die zouden zicht toch dingen afvragen...
Tja, ware het niet dat ik haar dus gewoon iedere dag zag. (met of zonder vrienden erbij) Het was eigenlijk eerder een vriendendienstje. En voor de ouders zag het eruit als een volwaardige relatie.
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 11:53
Jouw_Duiveltje
Avatar van Jouw_Duiveltje
Jouw_Duiveltje is offline
Citaat:
MazeMouse schreef:
Tja, ware het niet dat ik haar dus gewoon iedere dag zag. (met of zonder vrienden erbij) Het was eigenlijk eerder een vriendendienstje. En voor de ouders zag het eruit als een volwaardige relatie.
ondanks dat je niet leuke dingen ging doen samen? naar de bios pretparken andere leuke dingen die je samen doet in een normale relatie....
__________________
Earth could be a wonderful place... But it almost never is...
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 15:56
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Jouw_Duiveltje schreef:
ondanks dat je niet leuke dingen ging doen samen? naar de bios pretparken andere leuke dingen die je samen doet in een normale relatie....
Eeehm, die dingen deden we gewoon toen al met de hele vriendenclub. En soms ook gewoon al alleen samen. Eigenlijk veranderde er niks behalve dan dat we sex hadden eens in de zoveel tijd.
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 16:00
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Ik zou nooit met iemand naar bed willen als ik er niks mee had... Misschien als ik erg zat zou zijn... maar voorlopig ben ik bezet en voel ik me dus 'bemind' (raar woord overigens magoed)
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 17:39
ZHAzha
Avatar van ZHAzha
ZHAzha is offline
Ik heb na mijn ontmaagding.. binnen 4 maanden met heel veel jongens naar bed geweest.
Bemind voelen? mja ik weet niet, ik had nogal een klote tijd.. lag in de knoop met mezelf.. en ik wou gewoon aandacht wou van jongens. Dat soort aandacht.
En je krijgt zeker het het woord slet achter je aan.. maar toen kon het me NIKS schelen.
Het was voor mij.. even weg vluchten.. aandacht krijgen "leuk" gevonden worden.. en om me daarna als ik weer in me bed lag weer onwijs klote te voelen.

maarja
__________________
hm
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 20:14
Jouw_Duiveltje
Avatar van Jouw_Duiveltje
Jouw_Duiveltje is offline
Citaat:
ZHAzha schreef:
Ik heb na mijn ontmaagding.. binnen 4 maanden met heel veel jongens naar bed geweest.
Bemind voelen? mja ik weet niet, ik had nogal een klote tijd.. lag in de knoop met mezelf.. en ik wou gewoon aandacht wou van jongens. Dat soort aandacht.
En je krijgt zeker het het woord slet achter je aan.. maar toen kon het me NIKS schelen.
Het was voor mij.. even weg vluchten.. aandacht krijgen "leuk" gevonden worden.. en om me daarna als ik weer in me bed lag weer onwijs klote te voelen.

maarja
volgens mij maak je dan eigenlijk nog meer problemen als dat je oplost...
want je zet het even van je af maar daarna krijg je er volgens mij gigantisch spijt van...?
__________________
Earth could be a wonderful place... But it almost never is...
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 17:22
Verwijderd
Ik heb hetzelfde in mindere mate - met alleen zoenen dus. Als je je op zaterdagavond alleen voelt, is dat toch wel een makkelijke manier om je zoals jij zei bemind te voelen... Het probleem is alleen dat ik me er niet erg lekker meer bij voel.
Ik weet niet of jij er op dit moment mee zit... Want dan kun je er beter mee stoppen. Als je het wel lekker vind en fijn en weet ik het, zie ik er het nut niet van in.... ik kan me er wel iets bij voorstellen (hoewel ik geen kennissen heb waar ik zo maar even naar bed mee kan gaan! Ben ik te nieuwsgierig als ik vraag hoe je dat gedaan hebt?)....
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 17:25
Verwijderd
Citaat:
LoveMaster schreef:
'' Sex gebruiken om je bemind te voelen? ''

Sex maakt een relatie vaak veel hechter!
Dat kan vaak zo ver gaan dat je niej meer weet of je nou verliefd bent of niet.
Weet ik... daarom heb ik het uitgemaakt met m'n ex, terwijl ik hem na een jaar nog steeds leuk vind. Uhm... ik bedoel... ik voel me fysiek nog steeds close met hem, ookal klikken we emotioneel gezien niet.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 11:42
Beyoned
Beyoned is offline
Citaat:
Vampiria schreef:
[B]Jawel, dus?

Ja, dus?


boeit je dat nix die naam ?
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 11:55
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
tupac.netmenu.nl schreef:
boeit je dat nix die naam ?
Nee, want ze vonden het toch lekker??
En bovendien interesseert het mij niet dat een hypocriete, schijnheilige zak mij een slet noemt. Als het hem niet bevalt, moet hij er geen gebruik van maken.

Laatst gewijzigd op 06-11-2002 om 12:00.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 14:07
Beyoned
Beyoned is offline
Citaat:
Vampiria schreef:
Nee, want ze vonden het toch lekker??
En bovendien interesseert het mij niet dat een hypocriete, schijnheilige zak mij een slet noemt. Als het hem niet bevalt, moet hij er geen gebruik van maken.
hoef je in hengelo niet te doen..
die naam hou je lang en dan is het zo als je straks echt een jongen leuk vind, dan zeggen vriendin jah zij is slet heeft dit en dit gedaan

kans dat die je dan neemt is veel kleiner
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 16:03
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
tupac.netmenu.nl schreef:
hoef je in hengelo niet te doen..
die naam hou je lang en dan is het zo als je straks echt een jongen leuk vind, dan zeggen vriendin jah zij is slet heeft dit en dit gedaan

kans dat die je dan neemt is veel kleiner
Mijn vriend weet ervan, en hij is er niet blij mee, maar ach...Ik sta voor heel veel dingen open (doordat ik zo'n slet ben ) en daardoor zal hij bij mij niet snel tekort komen en zal ik veel van zijn wensen willen/kunnen vervullen.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:42.