Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-08-2006, 18:38
*_*LoLllyS*_*
*_*LoLllyS*_* is offline
Heey,
Ik heb net een rooster van de opleiding gezondheidswetenschappen thuisgekregen, en nou zag ik daarin staan dat week 10 een vrije week is. Nou is de voorjaarsvakantie van de middelbare scholen in regio Noord in week 9 (24 feb-4maart.) Dus die vrije week is een week dáárna. Is dat altijd zo bij de vu? Ik vind het nogal raar, omdat ik nog een broertje op de middelbare heb zitten en we in de voorjaarsvakantie altijd op skivakantie gaan. Dit zou dus betekenen dat ik die week naar school moet en dan die week erna als mn ouders en broertje leuk terugkomen ik vrij heb.
Iemand hier ervaring mee?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-08-2006, 19:10
Anika
Heb je aanwezigheidsplicht dan? Zo niet dan kun je toch gewoon mee op vakantie als je van te voren of erna wat harder werkt om die ene week in te halen?
Met citaat reageren
Oud 15-08-2006, 19:13
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Universiteiten en hogescholen mogen zelf kiezen wanneer ze je vrij geven. Voorjaarsvakantie is sowieso een luxe op de uni. Misschien hebben ze het juist in die week gedaan zodat je niet pal in het hoogseizoen valt ofzo?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 15-08-2006, 19:13
*_*LoLllyS*_*
*_*LoLllyS*_* is offline
@ Anika: Dat weet ik eigenlijk niet, ik vraag me dan ook af of in die week ervoor tentamens zijn (het rooster van dat blok staat nog niet op de vu site). Dan moet je wel komen neem ik aan...
Met citaat reageren
Oud 15-08-2006, 19:16
*_*LoLllyS*_*
*_*LoLllyS*_* is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 15-08-2006 @ 20:13 :
Universiteiten en hogescholen mogen zelf kiezen wanneer ze je vrij geven. Voorjaarsvakantie is sowieso een luxe op de uni. Misschien hebben ze het juist in die week gedaan zodat je niet pal in het hoogseizoen valt ofzo?
Ja ik snap ook wel dat het een luxe is, maar ik vind het dan wél weer onhandig dat áls ze een voorjaarsvakantie geven, ze die week dan precies de week ná de voorjaarsvakantie van de middelbare scholen geven, want er zullen toch wel meer studenten met nog jongere broertjes/zusjes op de middelbare zijn?
Met citaat reageren
Oud 15-08-2006, 19:18
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ongetwijfeld wel, ik heb het niet verzonnen

Ik heb ook een jaar lang op de meest onhandige tijden vakantie (Hogeschool Rotterdam). Mijn vriend zit in regio noord, ik in regio midden en mijn broertje in regio zuid dus we kunnen buiten de zomer ook nooit met zijn allen op vakantie.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 15-08-2006, 19:23
innogen
Avatar van innogen
innogen is offline
Citaat:
*_*LoLllyS*_* schreef op 15-08-2006 @ 20:16 :
Ja ik snap ook wel dat het een luxe is, maar ik vind het dan wél weer onhandig dat áls ze een voorjaarsvakantie geven, ze die week dan precies de week ná de voorjaarsvakantie van de middelbare scholen geven, want er zullen toch wel meer studenten met nog jongere broertjes/zusjes op de middelbare zijn?
Ja natuurlijk, maar daar gaan zij toch geen rekening mee houden? Sowieso zijn er verschillende regio's dus iedereen heeft anders vakantie. Dan zouden ze 3 weken vrij moeten geven, voor elke regio een week, want anders loopt het niet gelijk. Niet alle studenten studeren in de regio waar hun ouders wonen.
Je moet blij zijn dat je uberhaupt een week vrij hebt, wij hebben dat niet eens.

Als je geen aanwezigheidsplicht hebt, dan zou ik gewoon op vakantie gaan en in die week vrij alles in proberen te halen.
__________________
good luck exploring the infinite abyss
Met citaat reageren
Oud 15-08-2006, 19:29
Anika
http://vu.nl/Student/index.cfm/home_...1FAE27BD2D4664

Volgens dit rooster heb je gewoon colleges in week 10. Tentamens zijn in week 13 dus daar heb je dan geen last van als het goed is.
Kun je anders je studieadviseur niet een mailtje sturen om er zeker van te zijn hoe het zit?

edit: onee daaronder staat weer dat je vakantie hebt van 17 februari t/m 4 maart daar is ook niks van te snappen
Met citaat reageren
Oud 15-08-2006, 20:07
*_*LoLllyS*_*
*_*LoLllyS*_* is offline
Citaat:
L_angel schreef op 15-08-2006 @ 20:23 :
Ja natuurlijk, maar daar gaan zij toch geen rekening mee houden? Sowieso zijn er verschillende regio's dus iedereen heeft anders vakantie. Dan zouden ze 3 weken vrij moeten geven, voor elke regio een week, want anders loopt het niet gelijk. Niet alle studenten studeren in de regio waar hun ouders wonen.
Je moet blij zijn dat je uberhaupt een week vrij hebt, wij hebben dat niet eens.

Als je geen aanwezigheidsplicht hebt, dan zou ik gewoon op vakantie gaan en in die week vrij alles in proberen te halen.
Ik weet dat ik blij moet zijn daar niet van maar afgezien van dat is het een beetje raar dat ze in geen van de twee weken doen (voorjaarsvakantie is twee weken, een voor Midden/Zuid een voor Noord), maar precies de week erná.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2006, 20:18
Anika
Dat komt op de uni waarschijnlijk het beste uit he. Maar vind je het een probleem dan om een weekje college te missen?
Met citaat reageren
Oud 16-08-2006, 01:35
fractuur
fractuur is offline
Ach, wees blij dat je die week vrij hebt. Andere uni's geven het niet, of anders. Per studie plannen ze wat hun het beste uitkomt, so be it. Op gegeven moment ga je die collegevrije weken (mits essayvrij) nog waarderen ook.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:29.