Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-07-2006, 17:26
G. -
Avatar van G. -
G. - is offline
Dat suiker ongezond is dat wisten we allemaal maar hoe ongezond eigenlijk, nou ik kan je alvast verklappen het is super ongezond lees en huiver.

Kristalsuiker behoort samen met onder meer witbrood en aardappelen tot de zogenaamde ‘snelle koolhydraten’ met een ‘hoge ‘glycolchemische index’. Deze koolhydraten worden in het lichaam snel omgezet tot glucose en veroorzaken een snelle stijging van het bloedsuikerspiegel. De alvleesklier reageert hierop door het hormoon insuline te produceren die de bloedsuikerspiegel laat zakken. Als er door en hoge inname van ‘snelle koolhydraten’ voortdurend vel insuline in het bloed circuleert, kan het lichaam daardoor ongevoelig voor worden. Het hormoon insuline dat wordt afgegeven bij consumptie van suiker zorgt er tevens voor dat suiker je weefsels in kan of wordt opgeslagen in VET.

Wat doet suiker nou allemaal met je?
• Dat suiker je gebit aan tast was geen nieuws voor je

• In diverse onderzoeken is suiker in verband gebracht met hartproblemen.
• Suiker is in verschillende wetenschappelijke onderzoeken in verband gebracht met KANKER(o.a darmkanker borstkanker en leukemie)
• Suiker versnelt het verouderingsproces. Suiker veroorzaakt na consumptie een storm van vrije zuurstof radicalen. Vrije radicalen veroorzaken in grote hoeveelheden schade aan het DNA en spelen een grote rol bij het ontstaan van hart en vaatziekten en kanker. Een deel van de schade kan worden voorkomen door het eten van voedingsmiddelen met veel antioxidanten (verschillende groenten fruit).
• Suiker veroorzaakt overgewicht. Het probleem bij suiker is dat je het zo makkelijk weg krijgt (een colaatje een siroopje of een koekje) Omdat er langzaam verzadiging optreedt wat bijvoorbeeld wel het geval is bij voedingsmiddelen met vet.
• Suiker verhoogt het slechte cholesterol (LDL)
• Suiker zorgt voor en zwakkere weerstand. Doordat de consumptie van suiker je al snel een vol gevoel geeft krijg je zo minder snel gezonde voedingsmiddelen binnen.
• Karamelliseert je weefsels. Suiker zorgt langzaam voor en langzame desintegratie (verval) van al je organen.


Het ergste is; ze zijn de hele westerse beschaving verslaafd aan het maken zonder we het werkelijk willen! Tegenwoordig zit er zelfs al suiker in babyvoeding! Allemaal voor commerciele doeleinden. Weet je dat als we, ookal ben je gezondheidsfreak, naar afrika gaan wonen en daar de eetgewoontes volgen, we de eerste 6 weken gewoon constant buikpijn hebben als ontwenningsverschijnsel?
__________________
Mijn kartonnen excuses, mijn kunsthart
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-07-2006, 18:35
Encrypted
Encrypted is offline
Als je het met mate neemt, is er niets schadelijks aan suiker. Volgens mij doel jij een beetje op alle toegevoegde suikers in voedsel tegenwoordig in onze samenleving. Ja, daar kan een mens ziek van worden als je er te veel van neemt. Maar suiker blijft gewoon een natuurlijke voedingsstof dus zo erg als jij het laat blijken is het niet.
__________________
Liever een leeuw voor een dag, dan een gazelle voor honderd jaar.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2006, 18:52
TechXP
TechXP is offline
Ik probeer wat te minderen met suikers, maar neem het nog wel.

Waarschijnlijk in toekomst dat ik amper suiker neem of alleen natuurlijke suikers.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 30-07-2006, 18:57
Tsu
Avatar van Tsu
Tsu is offline
Ach dit wist ik allemaal allang, niets nieuws aan de zon.
__________________
Ei-hoofd | Snotjong | Fucking Poser | If only I could be as cool as you| If we compete we don't complete| Bladluis 4 life
Met citaat reageren
Oud 30-07-2006, 19:21
Verwijderd
'Aan'?
Met citaat reageren
Oud 30-07-2006, 19:58
G. -
Avatar van G. -
G. - is offline
Zelfs soms in vléés zitten toegevoegde suikers.
__________________
Mijn kartonnen excuses, mijn kunsthart
Met citaat reageren
Oud 30-07-2006, 20:11
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Niet eens soms, heel vaak zelfs in broodbeleg als ham, cervelaatworst en boterhamworst, bijvoorbeeld. Ook aan pakjes sausmix, aan bepaalde soorten chips, enz. Helemaal suikervrij leven is dan ook best lastig. (Maar ook niet nodig imo, tenzij je er overgevoelig oid voor bent. Met mate, zoals hier zovaak gezegd wordt, kunnen veel dingen niet echt kwaad.)
Met citaat reageren
Oud 30-07-2006, 20:58
Verwijderd
Wat Bloem zegt: zowat overal zit (toegevoegde) suiker in... Ik heb een paar jaar alles waar het in zat 'verbannen', tegenwoordig eet ik het zo min mogelijk (ik maak bv. wel gebruik van sausmix en eet wel chips ed, maar ik ga niet een zak snoep leegeten of een fles gewone cola leegdrinken oid (niet dat zoetstoffen wel zo goed zijn, maar goed...)).

Bij mij is het vanwege een voedselintolerantie.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2006, 21:03
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Sookie schreef op 30-07-2006 @ 21:35 :
Alles is slecht!
precies, de enige manier om geen kanker te krijgen van welk eten dan ook is gewoon te stoppen met eten. Misschien als we dat massaal doen, dat we dan alle kanker kunnen uitbannen!
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2006, 21:15
Tsu
Avatar van Tsu
Tsu is offline
Citaat:
Jaeger schreef op 30-07-2006 @ 20:21 :
'Aan'?

oeps
__________________
Ei-hoofd | Snotjong | Fucking Poser | If only I could be as cool as you| If we compete we don't complete| Bladluis 4 life
Met citaat reageren
Oud 30-07-2006, 22:05
G. -
Avatar van G. -
G. - is offline
Zo grof! Lees ik datter zelfs in frieten toegevoegde suikers zitten.
__________________
Mijn kartonnen excuses, mijn kunsthart
Met citaat reageren
Oud 30-07-2006, 22:08
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ja ja, ik weet het dat te veel suiker slecht voor je is... en dan ben ik ook nog Coca Cola-verslaafd.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2006, 22:12
ikkuh15
ikkuh15 is offline
alles waar "te" voor komt is slecht...
maar in mate is het heus niet zo heel ongezond
Met citaat reageren
Oud 30-07-2006, 22:43
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Onzinnige reacties verwijderd, als je het niet eens bent met bovenstaande mag je dat best melden, maar dan wel een klein beetje onderbouwd, graag.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2006, 23:11
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
martijn1985 schreef op 30-07-2006 @ 22:03 :
precies, de enige manier om geen kanker te krijgen van welk eten dan ook is gewoon te stoppen met eten. Misschien als we dat massaal doen, dat we dan alle kanker kunnen uitbannen!
Inderdaad, de enige manier om het niet te krijgen is dood te gaan voordat je het krijgt...
Boeiend dat je er kanker van KAN krijgen, dat kun je tegenwoordig van alles wel krijgen...
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2006, 01:01
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 30-07-2006 @ 23:08 :
Ja ja, ik weet het dat te veel suiker slecht voor je is... en dan ben ik ook nog Coca Cola-verslaafd.
En dan gaan mensen ook nog eens de light versie nemen omdat het geen suiker bevat maar een vervanger daarvan, aspartaam genoemd.. terwijl dat ook zeker niet goed is


Het beste is om niet te overdreven suiker binnen te krijgen.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 31-07-2006, 02:13
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
TechXP schreef op 31-07-2006 @ 02:01 :
En dan gaan mensen ook nog eens de light versie nemen omdat het geen suiker bevat maar een vervanger daarvan, aspartaam genoemd.. terwijl dat ook zeker niet goed is
Aspartaam is pas rotzooi
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2006, 08:09
Marlou
Marlou is offline
Je hebt suikers nodig om op je benen te kunnen blijven staan.
Maar geen hopen zoals vele mensen wel doen.
Alles met mate..
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 31-07-2006, 11:54
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Zijn aardappelen dan ongezond? Want je beheert dat het in dezelfde groep hoort als kristalsuiker?

De een zegt weer dat pasta's dikmakend zijn, en de andere weer aardapppelen.. Wat is nu waar?
Met citaat reageren
Oud 31-07-2006, 12:05
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Het is allebei niet dikmakend of ongezond. Als je echt gezond wilt doen kun je het beste ongeraffineerde koolhydraten als volkoren pasta en zilvervliesrijst eten, maar met gewone aardappels, witte pasta en witte rijst is ook niks mis. Van aardappels word je niet dik, alleen als je heel veel aardappels met veel vette jus eet wordt het minder gezond, maar dat ligt meer aan de jus dan aan de aardappels.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2006, 20:03
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
TechXP schreef op 31-07-2006 @ 02:01 :
En dan gaan mensen ook nog eens de light versie nemen omdat het geen suiker bevat maar een vervanger daarvan, aspartaam genoemd.. terwijl dat ook zeker niet goed is
Heb gelezen dat dat nóg slechter dan veel suiker is.
Mja, als je verslaafd bent aan gewone Coca-cola, vind je Light of goedkopere merken ook helemaal niet meer lekker. In ieder geval, dat is bij mij zo.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2006, 20:50
Verwijderd
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 31-07-2006 @ 21:03 :
In ieder geval, dat is bij mij zo.
Als je alleen nog maar light drinkt, ben je daar ook zo aan gewend en dan vind je gewone cola niet meer lekker. Dat was iig bij mij zo. (Er zijn btw ook goedkopere merken die vrij aardig smaken, ook als je verslaafd bent aan Coca-cola.)
Met citaat reageren
Oud 31-07-2006, 20:52
Marlou
Marlou is offline
Ja in Druiven blijkt ook suiker te zitten waar je dik van wordt.

HALLO GAAN WE GEWOON MET Z'N ALLE NIKS MEER ETEN..
GOED IDEE
Met citaat reageren
Oud 31-07-2006, 22:05
Verwijderd
boeiend, in alles zit suiker. Er zijn zoveel dingen die niet goed voor je zijn, als je daar allemaal op gaat letten heb je er een dagtaak aan. Gewoon eten wat je wil.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2006, 22:07
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 31-07-2006 @ 21:03 :
Heb gelezen dat dat nóg slechter dan veel suiker is.
Mja, als je verslaafd bent aan gewone Coca-cola, vind je Light of goedkopere merken ook helemaal niet meer lekker. In ieder geval, dat is bij mij zo.
Nou ja.. het probleem met aspartaam is dat het aan diverse ziekten gelinkt is e.d., maar ook omdat het in producten toegevoegd zit die 'light' heten of 'diet', maar in principe zorgen dat men juist honger krijgt.
In de VS is diet coke toch wel 'hip', maar het zorgt wel dat men honger krijgt eerder. Het zet aan tot eten.. dus hoezo 'diet' ?

Daarnaast is aspartaam enorm op dieren getest. Het is van een zeer slecht bedrijf. Namelijk Monsanto, welke ook nog eens bekend is van al die genetisch gemanipuleerde gewassen.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-07-2006, 22:09
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
gurl19 schreef op 31-07-2006 @ 12:54 :
Zijn aardappelen dan ongezond? Want je beheert dat het in dezelfde groep hoort als kristalsuiker?

De een zegt weer dat pasta's dikmakend zijn, en de andere weer aardapppelen.. Wat is nu waar?
Aardappelen moet je iig niet rauw gaan eten

Teveel is ook niet goed. Af en toe is het ok, maar ik eet het nu erg weinig.

Van pasta's moet je ook niet te veel eten. Je moet denk in elk dieet gewoon leren dat je mate moet houden. Pasta's zijn wel opzich ok, maar ga het niet overdrijven. Elke dag pasta is echt niet goed
En ook te veel er van is niet goed. Als je op een dag 500 gr aan pasta naar binnen werkt, dan is dat niet echt goed voor de lijn.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 31-07-2006, 22:16
Verwijderd
Citaat:
TechXP schreef op 31-07-2006 @ 23:09 :
Aardappelen moet je iig niet rauw gaan eten

Teveel is ook niet goed. Af en toe is het ok, maar ik eet het nu erg weinig.

Van pasta's moet je ook niet te veel eten. Je moet denk in elk dieet gewoon leren dat je mate moet houden. Pasta's zijn wel opzich ok, maar ga het niet overdrijven. Elke dag pasta is echt niet goed
En ook te veel er van is niet goed. Als je op een dag 500 gr aan pasta naar binnen werkt, dan is dat niet echt goed voor de lijn.
wat een onzin
Met citaat reageren
Oud 31-07-2006, 22:31
Anton aus Tirol
Anton aus Tirol is offline
Citaat:
Bloem schreef op 31-07-2006 @ 13:05 :
Het is allebei niet dikmakend of ongezond. Als je echt gezond wilt doen kun je het beste ongeraffineerde koolhydraten als volkoren pasta en zilvervliesrijst eten, maar met gewone aardappels, witte pasta en witte rijst is ook niks mis. Van aardappels word je niet dik, alleen als je heel veel aardappels met veel vette jus eet wordt het minder gezond, maar dat ligt meer aan de jus dan aan de aardappels.
Het is maar de vraag of zilvervliesrijst en volkoren pasta's beter zijn dan aardappelen. Oke, misschien vanwege de koolhydraten, maar niet vanwege de vitamines. Een aardappel bevat meer verschillende vitamines en in hogere concentratie. Volgens mij is afwisseling dan ook de beste oplossing...
__________________
Alles maximaal!!
Met citaat reageren
Oud 31-07-2006, 22:37
Anton aus Tirol
Anton aus Tirol is offline
Citaat:
TechXP schreef op 31-07-2006 @ 23:07 :
Nou ja.. het probleem met aspartaam is dat het aan diverse ziekten gelinkt is e.d., maar ook omdat het in producten toegevoegd zit die 'light' heten of 'diet', maar in principe zorgen dat men juist honger krijgt.
In de VS is diet coke toch wel 'hip', maar het zorgt wel dat men honger krijgt eerder. Het zet aan tot eten.. dus hoezo 'diet' ?

Daarnaast is aspartaam enorm op dieren getest. Het is van een zeer slecht bedrijf. Namelijk Monsanto, welke ook nog eens bekend is van al die genetisch gemanipuleerde gewassen.
Er is nog helemaal niets bewezen op het gebied van kunstmatige zoetstoffen (ik neem aan dat dit komt omdat ze nog niet zo lang op de markt zijn). Bovendien blijkt uit het ene onderzoek dat ze ziekte veroorzaken en uit het andere onderzoek dat ze juist een gunstige werking hebben. Daarnaast is het ook nog zo dat je de aspertaam inneemt ter vervanging van suiker. En aangezien een overmaat van suiker slecht voor je is, is het maar de vraag of de (eventuele) nadelen van aspertaam de nadelen van suiker overtreffen.

Overigens mijdt ik zelf ook zoveel mogelijk aspertaam en doe ik rustig aan met suiker...
__________________
Alles maximaal!!
Met citaat reageren
Oud 01-08-2006, 00:35
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 31-07-2006 @ 23:16 :
wat een onzin
Kom dan met tegenbeweringen ipv roepen dat het onzin is joh..
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 01-08-2006, 00:41
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Anton aus Tirol schreef op 31-07-2006 @ 23:37 :
Er is nog helemaal niets bewezen op het gebied van kunstmatige zoetstoffen (ik neem aan dat dit komt omdat ze nog niet zo lang op de markt zijn). Bovendien blijkt uit het ene onderzoek dat ze ziekte veroorzaken en uit het andere onderzoek dat ze juist een gunstige werking hebben. Daarnaast is het ook nog zo dat je de aspertaam inneemt ter vervanging van suiker. En aangezien een overmaat van suiker slecht voor je is, is het maar de vraag of de (eventuele) nadelen van aspertaam de nadelen van suiker overtreffen.

Overigens mijdt ik zelf ook zoveel mogelijk aspertaam en doe ik rustig aan met suiker...
Lees ook: http://www.aspartaam.nl

En check ook maar eens met google wat er allemaal over geschreven is.

Reden voor mij genoeg om aspartaam te mijden. Aspartaam een no, suiker een go, mits niet te overmatig
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 01-08-2006, 07:06
Verwijderd
Citaat:
TechXP schreef op 01-08-2006 @ 01:35 :
Kom dan met tegenbeweringen ipv roepen dat het onzin is joh..
Nee kom jij maar met goede argumenten waarom het wel zo is. Kijk is kan ook wel gaan roepen water is slecht voor je, als je er 5 liter van in een uur drinkt voel je je niet zo goed meer. Maar dat slaat natuurlijk nergens op. Dat is gewoon een drogredenen. Eveneens is het een drogredenen om mij met tegenargumenten te laten komen om jouw stellingen te ontkrachten, wie claimt moet bewijzen.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2006, 10:43
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
suvórov schreef op 01-08-2006 @ 11:39 :
Dat is onzin. Je kan je op z'n minst verdiepen in materie.
Ach, het is een beetje ongenuanceerd maar in feite heeft hij wel een punt. Geen melkproducten, want kankerverwekkend. Geen groente en fruit uit de supermarkt, want kankerverwekkend. Geen suiker, geen zoetstoffen, geen vlees, etc etc. Er blijft weinig over, als je alles wilt ontlopen kun je inderdaad haast maar beter fruitariër worden en dan hopen dat je niet sterft aan een mineralentekort oid.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2006, 10:43
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
En verwijder je post niet
Met citaat reageren
Oud 01-08-2006, 10:51
Vitamintje
Vitamintje is offline
gewoon alles met mate en verder niet zeuren. ongezond eten is altijd nog beter dan niet of veel te weinig eten. Ik leef liever lekker zonder over alles wat ik eet na te denken en dan wat korter dan heel lang terwijl je nooit eens wat lekkers kunt nemen.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2006, 12:03
Verwijderd
Citaat:
TechXP schreef op 31-07-2006 @ 23:07 :
Nou ja.. het probleem met aspartaam is dat het aan diverse ziekten gelinkt is e.d., maar ook omdat het in producten toegevoegd zit die 'light' heten of 'diet', maar in principe zorgen dat men juist honger krijgt.
In de VS is diet coke toch wel 'hip', maar het zorgt wel dat men honger krijgt eerder. Het zet aan tot eten.. dus hoezo 'diet' ?

Daarnaast is aspartaam enorm op dieren getest. Het is van een zeer slecht bedrijf. Namelijk Monsanto, welke ook nog eens bekend is van al die genetisch gemanipuleerde gewassen.
Honger krijgen?
Absoluut niet. Ik hou van frisdranken en ben voor mijn dieet overgestapt op alleen nog light. Aspertaam en zooi bij de vleet (en ik heb het even niet over ongezond), maar ik heb echt niet meer honger, integendeel.

En over dat afkicken in post 1, ik ben compleet suikervrij gaan eten, alleen nog suikervervangers. Ook geen fruit (is één en al suiker, natuurlijk, dat wel, maar absoluut te vermijden als je wilt afvallen) Ik heb geen abnormale buikpijn gehad. Wel last van mijn darmen, maar daar heb ik sowieso al snel last van.


(En even over de aardappelen, brrod en pasta's. Met mate. Het zijn dikmakers).
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-08-2006, 13:49
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Citaat:
Mutant schreef op 01-08-2006 @ 13:03 :


(En even over de aardappelen, brrod en pasta's. Met mate. Het zijn dikmakers).
Waar baseer jij op dat het dikmakers zijn? Oke, als je elke dag pasta met vette sauzen, aardappelpuree met een dikke klont boter en volle melk, aardappelen met jus eet... dán zijn het dikmakers. maar puur deze producten zijn echt geen dikmakers.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2006, 14:48
Vitamintje
Vitamintje is offline
aspartaamhonger heb ik geen last van en geen enkel product is een dikmaker, zo lang je er niet te veel van eet. En voor mensen die alles wat ook maar op 1 manier ongezond is vermijden: orthorexia is ook een ziekte.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2006, 14:50
mar87
mar87 is offline
Eigenlijk is het gewoon om strontziek van te worden.

Eerst komt het vlees voorbij, dan het e-nummer 621, dan de melk en daarna komt de suiker en daarna komt ??

Als je daar nu allemaal op moet gaan letten dan kun je beter maar stoppen met eten. Werkelijk overal valt wel wat bij te bedenken.
En dus doe ik dat ook niet meer. Het enige waar ik op let is dat het niet allemaal teveel is en niet teveel snoeperij als chips, snoep, koek enz.
En ik gebruik geen suiker meer in de thee. Maar verder...gewoon proberen zo gezond mogelijk te leven en alles met mate en veel water drinken.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2006, 15:03
Tsu
Avatar van Tsu
Tsu is offline
Het is al heel lang bekend dat suiker niet goed voor je is
__________________
Ei-hoofd | Snotjong | Fucking Poser | If only I could be as cool as you| If we compete we don't complete| Bladluis 4 life
Met citaat reageren
Oud 01-08-2006, 15:12
Verwijderd
Ik zou, als je zo wil denken, verzadigd vet trouwens eerder 'de grootste moordenaar van de westerse wereld' noemen. Hart- en vaatziektes zijn hier inderdaad de meest voorkomende doodsoorzaak, maar hangen toch echt meer af van de inname van verzadigd vet dan van de inname van suiker . Bovendien worden hart- en vaatziekten ook bepaald door genetische aanleg, en natuurlijk (zoals alle ziektes) gewoon door pech te hebben, en het is nooit mogelijk om te zeggen wat er gebeurd zou zijn als iemand gezonder had gegeten.
Maar natuurlijk bepaalt iedereen nog altijd zélf wat-ie in z'n mond stopt. Als jij geen suiker wil, dan doe je dat lekker niet. Ja, het zit wel in alle kant-en-klare producten, maar je zou misschien ook eens kunnen overwegen om verse ingrediënten te gebruiken en zelf te koken .

Laatst gewijzigd op 01-08-2006 om 15:16.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2006, 15:30
Verwijderd
Zelf koken... met verse ingrediënten? Eng hoor
Met citaat reageren
Oud 01-08-2006, 15:38
Verwijderd
het schijnt dat dat vroeger heel hip was onder Nederlandse vrouwen, ze deden dat allemaal
Met citaat reageren
Oud 01-08-2006, 15:52
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 01-08-2006 @ 08:06 :
Nee kom jij maar met goede argumenten waarom het wel zo is. Kijk is kan ook wel gaan roepen water is slecht voor je, als je er 5 liter van in een uur drinkt voel je je niet zo goed meer. Maar dat slaat natuurlijk nergens op. Dat is gewoon een drogredenen. Eveneens is het een drogredenen om mij met tegenargumenten te laten komen om jouw stellingen te ontkrachten, wie claimt moet bewijzen.
Nee, want ik beweer iets, maar jij doet het af als onzin, dan is het jouw beurt om dan argumenten te geven waarom het onzin is.

Dat pasta's dikmakend zijn heeft te maken met de calorien die je binnen krijgt en de koolhydraten die omgezet worden in suikers.

Ook moet je niet 'witte' producten nemen, maar volkoren producten. Dat zijn snelle koolhydraten. Daardoor steigt je bloedsuikerspiegel snel, maar zakt ook weer snel. En daardoor krijg je ook weer sneller trek.

Van brood, rijst, granen en pasta maximaal 6 tot 10 porties per dag. 1 portie is iets minder dan een vuist.

Info is uit een veganistisch blad o.a. over voeding.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 01-08-2006, 15:53
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Mutant schreef op 01-08-2006 @ 13:03 :
Honger krijgen?
Absoluut niet. Ik hou van frisdranken en ben voor mijn dieet overgestapt op alleen nog light. Aspertaam en zooi bij de vleet (en ik heb het even niet over ongezond), maar ik heb echt niet meer honger, integendeel.
Jep, dat schijnt zo te zijn.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 01-08-2006, 16:14
Verwijderd
Citaat:
TechXP schreef op 01-08-2006 @ 16:52 :
Nee, want ik beweer iets, maar jij doet het af als onzin, dan is het jouw beurt om dan argumenten te geven waarom het onzin is.
Nee, dat is dus omdraaien van de bewijslast.
Citaat:

Dat pasta's dikmakend zijn heeft te maken met de calorien die je binnen krijgt en de koolhydraten die omgezet worden in suikers.

Ook moet je niet 'witte' producten nemen, maar volkoren producten. Dat zijn snelle koolhydraten. Daardoor steigt je bloedsuikerspiegel snel, maar zakt ook weer snel. En daardoor krijg je ook weer sneller trek.

Van brood, rijst, granen en pasta maximaal 6 tot 10 porties per dag. 1 portie is iets minder dan een vuist.

Info is uit een veganistisch blad o.a. over voeding.
Ja en dus. Dat is geen reden om niet elke dag pasta te eten. Het is inderdaad zo dat pasta veel calorien telt, maar met 200 gram krijg je er ongeveer 700 binnen. Je moet er per dag ongeveer 2500 binnen krijgen, so what?
Met citaat reageren
Oud 01-08-2006, 16:21
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 01-08-2006 @ 17:14 :
[B]Nee, dat is dus omdraaien van de bewijslast.
Ja en dus. Dat is geen reden om niet elke dag pasta te eten. Het is inderdaad zo dat pasta veel calorien telt, maar met 200 gram krijg je er ongeveer 700 binnen. Je moet er per dag ongeveer 2500 binnen krijgen, so what?
Je moet niet eentonig eten sowieso, dus elke dag hetzelfde is niet goed. Ik maak ook wel vaak pasta klaar en dan heb ik er 2 dagen van.
Als ik meer pasta in de week eet, dan merk ik dat ook in mijn gewicht. Dat schiet omhoog Ik denk dat pasta's wat zwaarder ligt in je lichaam.

Ik wissel daarom wel veel af. De ene dag groenten, met rijst en sausje en tofu. Andere dag macaronischotel. Andere dag weer iets met groente. Of een pizza. En dan nog andere dagen iets van couscous erbij of guinoa. En soms zelfs nog die oude vertrouwde aardappel
In ieder geval zorgen voor veel afwisseling van producten.

Krijg per dag iets van 1500 tot 2500 calorien binnen. Soms maar 1200. Ik probeer iig af te vallen. Moet nog 20 kilo's gaan
Zelf probeer ik dat te doen door meer 'raw food' te eten.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 01-08-2006, 16:28
Verwijderd
Citaat:
TechXP schreef op 01-08-2006 @ 17:21 :
Je moet niet eentonig eten sowieso, dus elke dag hetzelfde is niet goed. Ik maak ook wel vaak pasta klaar en dan heb ik er 2 dagen van.
Als ik meer pasta in de week eet, dan merk ik dat ook in mijn gewicht. Dat schiet omhoog Ik denk dat pasta's wat zwaarder ligt in je lichaam.

Ik wissel daarom wel veel af. De ene dag groenten, met rijst en sausje en tofu. Andere dag macaronischotel. Andere dag weer iets met groente. Of een pizza. En dan nog andere dagen iets van couscous erbij of guinoa. En soms zelfs nog die oude vertrouwde aardappel
In ieder geval zorgen voor veel afwisseling van producten.

Krijg per dag iets van 1500 tot 2500 calorien binnen. Soms maar 1200. Ik probeer iig af te vallen. Moet nog 20 kilo's gaan
Zelf probeer ik dat te doen door meer 'raw food' te eten.
Ja, maar we hebben het hier niet over afvallen. We hebben het hier over een normaal eetpatroon. Als je minder dan 2.5 kcal per dag binnenkrijgt val je inderdaad af (bij normale beweging). Daarnaast eet jij kennelijk zoveel erbij dat je bij de meerwaarde van pasta tov aardappelen over je grenswaarde heenkomt. Dat betekent dat je van iets anders minder moet eten, maar dat betekent nog steeds niet dat je niet elke dag pasta kan eten.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2006, 17:24
Verwijderd
Citaat:
liek88 schreef op 01-08-2006 @ 14:49 :
Waar baseer jij op dat het dikmakers zijn? Oke, als je elke dag pasta met vette sauzen, aardappelpuree met een dikke klont boter en volle melk, aardappelen met jus eet... dán zijn het dikmakers. maar puur deze producten zijn echt geen dikmakers.
Ik baseer me op het dieet van mijn dokter . Als ik mijn gewicht wil houden, moet ik vermijden zoveel pasta's te eten als ik vroeger at. En nee, ik gebruik nooit volle melk, dikke klonten boter of de andere opmerkingen die je erbij haalt. En ik ben dan ook 20 kilo afgevallen, door koolhydraten, suikers en vetten te vermijden. TechXP geeft een iets duidelijkere uitleg erover, ik heb me daar niet in verdiept, maar als ik het merk aan mijn gewicht en de dokter vertelt het me, dan ga ik daar niet aan twijfelen .

TechXP: ik merk er dan nix van Gelukkig maar...
Met citaat reageren
Oud 01-08-2006, 17:30
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Citaat:
Mutant schreef op 01-08-2006 @ 18:24 :
Ik baseer me op het dieet van mijn dokter . Als ik mijn gewicht wil houden, moet ik vermijden zoveel pasta's te eten als ik vroeger at. En nee, ik gebruik nooit volle melk, dikke klonten boter of de andere opmerkingen die je erbij haalt. En ik ben dan ook 20 kilo afgevallen, door koolhydraten, suikers en vetten te vermijden. TechXP geeft een iets duidelijkere uitleg erover, ik heb me daar niet in verdiept, maar als ik het merk aan mijn gewicht en de dokter vertelt het me, dan ga ik daar niet aan twijfelen .

TechXP: ik merk er dan nix van Gelukkig maar...
nee oke snap je standpunt dan nu ook maar verschilt per persoon denk ik dan. bij jou blijkt het dan duidelijk te werken maar ik ben zelf ook echt veel afgevallen.. en wel volkoren macaroni/ fussili/couscous en dat in afwisseling met gekookte aardappels blijven eten. Wel kleine porties pasta (60gr) misschien dat dat wat uitmaakt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:56.