Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-07-2010, 17:19
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Gefeliciteerd!
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Advertentie
Oud 15-07-2010, 18:47
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Leuk, gefeliciteerd!!!

Over meteen de bedden bij elkaar schuiven gesproken...
Oud 15-07-2010, 18:57
Verwijderd
Verrassend, blauw engeltje!

Nog een keer gefeliciteerd!
Oud 15-07-2010, 19:42
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Dat had ik nou nooit verwacht, blauw engeltje!

Maar héél erg gefeliciteerd!
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Oud 15-07-2010, 20:30
Verwijderd
Nou, de huwelijksnacht was bijna meteen een succes
Oud 15-07-2010, 20:37
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Spoiler
Oud 15-07-2010, 20:57
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
Gefeliciteerd blauw engeltje!
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Oud 15-07-2010, 21:05
Verwijderd
Citaat:
Spoiler
hoe dan ook, ik was vergeten je te feliciteren
Oud 16-07-2010, 07:29
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Gefeliciteerd
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 16-07-2010, 14:35
Little_lady
Little_lady is offline
Wat leuk blauw engeltje, gefeliciteerd en geniet ervan! Grappig ook dat die post toen van jou kwam, haha.

Vanaf deze kant alleen maar goede berichten: ons huwelijk wordt een sprookje, we hebben ons droomhuisje gekocht en de zwangerschap is genieten. Even afkloppen, nog geen 'heftige' zwangerschapskwalen gelukkig. 18 weken alweer, dus nog 2 weekjes voor we op de helft zijn en de 20 weken echo krijgen, hoi!

Van de week nog wel even op bezoek bij m'n SLB'er thuis. Er moet het één en ander geregeld worden voor het nieuwe studiejaar, ik ben er van half november tot begin maart sowieso uit dus mis zo'n beetje 2 periodes. Komt op zich wel mooi uit met 'hele' periodes en hoop dat ik tenminste 1 van de periodes nog bij kan benen met thuisstudie, maar dat moet natuurlijk wel goed geregeld worden. En vanwege de vakantie en dus de lege sfeer op school vond m'n SLB'er het leuker om dit en meer in huiselijke kring te bespreken. Voor het gemak maar even voor haar huis gekozen, op voorwaarde dat ze op de housewarming en de bruiloft komt. Vind het wel vreemd omdat het betekent dat ik nu met m'n vriend bij een docent thuis ga komen, is toch een gekke situatie. Maar aan de andere kant heeft het ook iets leuks, geeft toch aan dat de begeleiding bij ons verder gaat dan alleen het halen van tentamens en stages. Plus dat het gewoon een ontzettend lieve vrouw is.
__________________
Lise *10-11-2010 <3
Oud 16-07-2010, 14:44
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Wat leuk blauw engeltje, gefeliciteerd en geniet ervan! Grappig ook dat die post toen van jou kwam, haha.
eigenlijk niet hoor, ik had een paar dagen eerder een positieve test daarmee dat Freyja zo reageerde van IK WIL WEL GOKKEN

Citaat:
Vanaf deze kant alleen maar goede berichten: ons huwelijk wordt een sprookje, we hebben ons droomhuisje gekocht en de zwangerschap is genieten. Even afkloppen, nog geen 'heftige' zwangerschapskwalen gelukkig. 18 weken alweer, dus nog 2 weekjes voor we op de helft zijn en de 20 weken echo krijgen, hoi!
oh zo leuk!! ben erg blij voor jullie zeg

Citaat:
Van de week nog wel even op bezoek bij m'n SLB'er thuis. Er moet het één en ander geregeld worden voor het nieuwe studiejaar, ik ben er van half november tot begin maart sowieso uit dus mis zo'n beetje 2 periodes. Komt op zich wel mooi uit met 'hele' periodes en hoop dat ik tenminste 1 van de periodes nog bij kan benen met thuisstudie, maar dat moet natuurlijk wel goed geregeld worden. En vanwege de vakantie en dus de lege sfeer op school vond m'n SLB'er het leuker om dit en meer in huiselijke kring te bespreken. Voor het gemak maar even voor haar huis gekozen, op voorwaarde dat ze op de housewarming en de bruiloft komt. Vind het wel vreemd omdat het betekent dat ik nu met m'n vriend bij een docent thuis ga komen, is toch een gekke situatie. Maar aan de andere kant heeft het ook iets leuks, geeft toch aan dat de begeleiding bij ons verder gaat dan alleen het halen van tentamens en stages. Plus dat het gewoon een ontzettend lieve vrouw is.
echt fijn zeg!
Oud 16-07-2010, 14:55
wup
wup is offline
Wow... ! Tof blauw engeltje! Gefeliciteerd
Oud 16-07-2010, 15:03
Little_lady
Little_lady is offline
Citaat:
eigenlijk niet hoor, ik had een paar dagen eerder een positieve test daarmee dat Freyja zo reageerde van IK WIL WEL GOKKEN
Haha, wat leuk! Super ook dat de echo goed was Nogmaals, gefeliciteerd! Het wordt echt een babyboom, haha. Nog even en we kunnen een hele groep voor zwangerschapsgym vullen, hihi.
__________________
Lise *10-11-2010 <3
Oud 16-07-2010, 15:29
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Haha, wat leuk! Super ook dat de echo goed was Nogmaals, gefeliciteerd! Het wordt echt een babyboom, haha. Nog even en we kunnen een hele groep voor zwangerschapsgym vullen, hihi.
over twee weken mag ik terug op echo, ben eens benieuwd hoe beweeglijk ons ukkie dan al gaat zijn ben dan bijna 10 weken.
Oud 16-07-2010, 15:32
Verwijderd
Citaat:
Van de week nog wel even op bezoek bij m'n SLB'er thuis. Er moet het één en ander geregeld worden voor het nieuwe studiejaar, ik ben er van half november tot begin maart sowieso uit dus mis zo'n beetje 2 periodes. Komt op zich wel mooi uit met 'hele' periodes en hoop dat ik tenminste 1 van de periodes nog bij kan benen met thuisstudie, maar dat moet natuurlijk wel goed geregeld worden. En vanwege de vakantie en dus de lege sfeer op school vond m'n SLB'er het leuker om dit en meer in huiselijke kring te bespreken. Voor het gemak maar even voor haar huis gekozen, op voorwaarde dat ze op de housewarming en de bruiloft komt. Vind het wel vreemd omdat het betekent dat ik nu met m'n vriend bij een docent thuis ga komen, is toch een gekke situatie. Maar aan de andere kant heeft het ook iets leuks, geeft toch aan dat de begeleiding bij ons verder gaat dan alleen het halen van tentamens en stages. Plus dat het gewoon een ontzettend lieve vrouw is.
Wat een goede begeleiding inderdaad
Een vriendin van me heeft tijdens haar zwangerschap ook een heel studieblok alleen thuisstudie gedaan en de tentamens gemaakt met een zevenmaandenbuik en dat vond ze soms wel zwaar maar het ging haar prima af
Oud 18-07-2010, 10:40
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Verrassend, blauw engeltje!

Nog een keer gefeliciteerd!
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 19-07-2010, 07:09
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Gefeliciteerd, blauw engeltje!

Op de camping zaten we in een 'straatje' met een aantal gezinnen met kinderen. Leuk om te zien hoe die zichzelf een hele ochtend kunnen vermaken, en hoe leuk kinderen zijn, ook die hele kleintjes. Maar toch was ik ook blij dat de ouders de huilbuien en ruzies op mochten lossen. En ik merkte dat ik vakantie (dus even geen juf-zijn) toch ook heel lekker vind.
Oud 19-07-2010, 12:24
Verwijderd
Ik heb gedroomd dat ik zwanger was! Het was best wel leuk. Ik wil het nu echt, ik heb nog een 'zwanger' gevoel in mijn buik nu. (However that may feel )
Oud 19-07-2010, 13:18
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ja, wij waren ook op een kinderrijke camping, wat kunnen kinderen toch lief & grappig zijn. Hoewel er ook een paar irritante bij waren. Maar die leken dan meestal sprekend op hun ouders, dus ach
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 20-07-2010, 13:55
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Ik heb gedroomd dat ik zwanger was! Het was best wel leuk. Ik wil het nu echt, ik heb nog een 'zwanger' gevoel in mijn buik nu. (However that may feel )
het voelt in het begin zo'n beetje alsof je maandstonden er elk moment kunnen doorkomen beetje dubbel dus hoe het voelt als je buik groot is en uit zichzelf beweegt, dàt weet ik nog niet
Oud 20-07-2010, 19:49
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
het voelt in het begin zo'n beetje alsof je maandstonden er elk moment kunnen doorkomen
Hrm..
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 20-07-2010, 21:40
Little_lady
Little_lady is offline
Woei, babykriebels. M'n neef en z'n vrouw op visite gehad met de tweelingdames, dát was even leuk Zijn nu bijna 5 maanden, zo mooi. Ik kan niet wachten, bijna op de helft!
__________________
Lise *10-11-2010 <3
Oud 21-07-2010, 07:29
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
aah, Little Lady, zo leuk! babies van vijf maanden <3
nog eventjes
Oud 24-07-2010, 15:34
engeltje
engeltje is offline
Kom je een tijd niet, zijn er zo een boel zwangeren bij! Gefeliciteerd Snoopy, Blauw engeltje en Little lady (en ook gefeliciteerd als ik iemand vergeet).

Da's gek, ik weet niet meer hoe het in het begin vd zwangerschap voelde, en het idee dat het op bijna-ongesteld-zijn lijkt zegt me nog minder, want dat is alweer ruim 15 maanden geleden. Dat mag ook nog even aanhouden.

Mijn meisje is morgen alweer 6 maanden! Het gaat zo ontzettend snel zeg! Het blijft een lachebekje. Haar broer is vandaag precies 2,5 en ook dat vliegt voorbij. Momenteel vindt ie het leuk om waaghals te spelen, ik moet hem regelmatig uit het raamkozijn vissen... Nog ruim een maand fulltime genieten voor ik weer ga studeren. Daar denk ik nog maar even niet aan.
Oud 27-07-2010, 02:37
Little_lady
Little_lady is offline
Engeltje, bedankt! Leuk he, alle baby's op komst

OT. Vanavond even paniek in de tent, ik had licht bloedverlies en een vreemd gevoel in m'n buik. Gebeld naar de huisartsenpost, moest meteen langs komen. Daar konden ze niet zo snel iets vinden en het leek erop dat de kleine zich prima vermaakte, maar het leek ze toch verstandig als ik even langs het ziekenhuis ging. Echo en hartfilmpje gemaakt, maar inderdaad, de kleine maakt het gelukkig prima. Wel willen ze me in de gaten houden omdat ik nog steeds het vreemde gevoel heb en m'n bloeddruk wat aan de hoge kant is, dus ik lig in ieder geval vannacht in het ziekenhuis. De arts verwacht geen schokkende dingen, dus we hopen dat het mee valt. We houden jullie op de hoogte!
__________________
Lise *10-11-2010 <3
Oud 27-07-2010, 06:41
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Engeltje, bedankt! Leuk he, alle baby's op komst

OT. Vanavond even paniek in de tent, ik had licht bloedverlies en een vreemd gevoel in m'n buik. Gebeld naar de huisartsenpost, moest meteen langs komen. Daar konden ze niet zo snel iets vinden en het leek erop dat de kleine zich prima vermaakte, maar het leek ze toch verstandig als ik even langs het ziekenhuis ging. Echo en hartfilmpje gemaakt, maar inderdaad, de kleine maakt het gelukkig prima. Wel willen ze me in de gaten houden omdat ik nog steeds het vreemde gevoel heb en m'n bloeddruk wat aan de hoge kant is, dus ik lig in ieder geval vannacht in het ziekenhuis. De arts verwacht geen schokkende dingen, dus we hopen dat het mee valt. We houden jullie op de hoogte!
zo lang het maar licht bloedverlies is hoef je je niet te veel zorgen te maken, komt wel goed!
maar wel erg fijn dat ze je onmiddellijk zo goed opvolgen, twee dames die ik ken zijn meermaals langs spoed gegaan met hevig bloedverlies, waarna echo werd gemaakt, men zag dat de baby het gewoon goed maakte en dat het bloed niet uit de baarmoeder kwam (maar ze zagen niet van waar dan wel) en de dames werden gewoon terug naar huis gestuurd met de boodschap het wat rustig aan te doen ... dus erg fijn dat je een nachtje daar mag blijven! ben je toch een hoop meer gerustgesteld hé
hier alles prima, negen weken zwanger nu, vrijdag echo! normaal is ukkie dan zo'n drie cm
Oud 27-07-2010, 07:57
wup
wup is offline
Voelde me gister ook een beetje moeder. Heb de hele dag op het dochtertje van mijn zus gepast, omdat haar gastouder op vakantie is. Zo leuk! Toen ik er 's ochtends kwam had ze nog haar pyjama aan, want ik moet dr maar aankleden. Toen mijn zus er weer was, hebben we dr nog in de tummytub gedaan en daarna ging ze naar bed.
Vond het leuk om eens een hele dag met zo'n kleine te zijn, maar besef me nu wel wat een werk het is. Natuurlijk ben ik er nogal onzeker bij, dus vermoeid het me meer, maar ik vond het wel bijzonder. Vooral om haar stil te krijgen als ze ligt te huilen.. goed gevoel dat ze het dan even prettig vindt tegen mij aan en dat ze dan weer vrolijk wordt. Maar hoe leuk het ook was, ik weet nu wel dat ik er nog niet klaar voor ben.
Oud 27-07-2010, 08:38
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
@ Little_lady: oei, kan me voorstellen dat je dat eng vindt. Bloedverlies is idd niet speciaal zorgwekkend, zeker niet als de baby het goed doet, maar dat rare gevoel én een hoge bloeddruk... Kan me voorstellen dat het fijner is om in de gaten gehouden te worden.
Hopelijk voel je je gauw beter!

Hier: zwangerschap vordert gestaag. Buikje groeit eindelijk een beetje Inmiddels ruim over de helft alweer!
__________________
Tsja
Oud 28-07-2010, 10:44
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
De baby van mijn broertje wil maar niet draaien. Verder is het een forse baby, de dokter dacht dat ze waarschijnlijk niet eens in maatje 62 zou passen! Dus de helft van de kleertjes die ik voor haar heb gekocht zal ze niet kunnen dragen 9 augustus wordt ze gehaald als ze niet gaat draaien. Ben zo benieuwd naar hoe ze eruit ziet.
Oud 28-07-2010, 11:18
Verwijderd
Hoe is het nu, Little_lady?

@Volk: Hopelijk zitten ze er naast met de schatting (dat hoor je wel eens)...zo'n kind moet er ook uit en 'niet in maatje 62' is wel heel extreem groot... hock: Dan is een keizersnede volgens mij wel noodzakelijk. (Jinthe was al groot.)
Oud 28-07-2010, 17:08
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik krijg echt ontzettend de kriebels als ik lees dat iemand zijn kind in de auto achterlaat... Zou zo iemand het dan gewoon 'vergeten', of doe je dat expres?
Oud 28-07-2010, 17:13
Verwijderd
Bij een half uur kan ik me nog 'voorstellen' dat sommige mensen denken dat dat geen kwaad kan... (Ik denk dat dus niet...maar ik vind het sowieso niet verstandig om een kind alleen in een auto achter te laten...)
Oud 28-07-2010, 17:40
Verwijderd
Het was ook al de tweede keer dat die vrouw dat had gedaan, las ik, dan had ze toch echt beter moeten weten. Ik begrijp niet waarom mensen dat doen, als een kindje bv. net lekker ligt te slapen, rij je toch gewoon nog een extra rondje ofozo? Kindje laten zitten in een auto - hoe warm of koud ook - begrijp ik echt niet.
Oud 28-07-2010, 17:52
Verwijderd
Heel bizar ja. Neem het kind dan niet mee, als je het toch uren alleen achterlaat kun je het net zo goed alleen thuis achterlaten
Oud 28-07-2010, 22:00
Giles
Avatar van Giles
Giles is offline
Vandaag op werk had iemand haar kleinkind meegebracht, acht maanden. Het kind keek dwars door mij heen en begon te huilen zodra ik mijn hand uit haar klauwtjes had gewurmd. Nee, liever nog niet. Veel te kwetsbaar en afhankelijk
__________________
'I wanna torture you. I used to love it, and it's been a long time. I mean, the last time I tortured somebody, they didn't even have chainsaws.'
Oud 28-07-2010, 22:15
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Bij een half uur kan ik me nog 'voorstellen' dat sommige mensen denken dat dat geen kwaad kan... (Ik denk dat dus niet...maar ik vind het sowieso niet verstandig om een kind alleen in een auto achter te laten...)
Noh, niet in de volle zon, dan denk je niet na. Sowieso, een tweejarige een half uur alleen in een auto laten, bij welk weer dan ook... Bij de drogist in en uit voor een tube tandpasta, dat is dan weer een ander verhaal. Maar dat is niet langer dan vijf minuten.
__________________
I like my new bunny suit
Oud 28-07-2010, 22:47
Little_lady
Little_lady is offline
Bedankt voor de berichtjes Ik moest uiteindelijk wel tot vanmiddag blijven, omdat er gedacht werd aan zwangerschapsdiabetes. Het leek er bij een latere echo namelijk op dat er wat veel vruchtwater is, en dat in combinatie met m'n hogere bloeddruk was reden voor extra onderzoek. Gelukkig niks aan de hand en ben nu dus weer heerlijk thuis. Met 25 weken wel even opnieuw laten checken of ik geen zwangerschapsdiabetes heb, maar verder ben ik voorlopig hopelijk weer lekker thuis!
__________________
Lise *10-11-2010 <3
Oud 29-07-2010, 08:18
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
Bij de drogist in en uit voor een tube tandpasta, dat is dan weer een ander verhaal. Maar dat is niet langer dan vijf minuten.
Zelfs dat zou ik nooit doen. Stel dat er net een idioot aankomt die niet zit dat er een kind in de auto zit, en die auto jat? Er zitten imho teveel risico's aan vast. Dan maar een hoop gedoe met autostoeltjes en jengelende kinderen.
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Oud 29-07-2010, 08:27
wup
wup is offline
Precies.. Ik zou zelfs dat niet doen. Hoeveel moeite is het om voor die 5 minuten even je kind mee te nemen. Dat kan dan gewoon wel op je arm. En een meisje van 2 lijkt me toch helemaal geen probleem, die kan gewoon meelopen. En in 5 minuten kan er denk ik meer gebeuren dan je denkt... ( even heel extreem: de auto van mijn ouders is eens platgedrukt door een of andere machine die niet op de handrem stond...) Straks zit je kind 10 minuten te krijsen van angst omdat het ergens van schrokt oid.

Ik ben er echt van overtuigd dat veel mensen met kinderen, geen kinderen zouden moeten hebben. Heb me ook erg kwaad gemaakt in Spanje. Ik heb daar een meisje leren kennen die daar au pair was ( niet voor de leuk, maar om geld te verdienen voor haar familie in Bulgarije) en zij had geen vakantie. Ze moest namelijk mee op vakantie om voor de kids te zorgen, terwijl de ouders dan leuke dingen konden doen. Dan werk je allebei en dan wil je nog geen tijd vrij maken voor je kids als je op vakantie bent? Ik begrijp daar echt helemaal niets van...
Oud 29-07-2010, 08:45
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Op vakantie in het buitenland mochten mijn zusje en ik wel eens kiezen of we mee de supermarkt in gingen of een kwartier in de auto (op de parkeerplaats, niet in de zon) bleven zitten met de gameboy. Als mijn ouders langer wegbleven, moesten we verplicht mee. Maar toen was mijn zusje al minstens een jaar of 8 en ik een paar jaar ouder.
Oud 29-07-2010, 08:52
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
In Denemarken is het doodnormaal om, in welke weersomstandigheid dan ook, je kind gewoon buiten in de kinderwagen te laten als je even de winkel in gaat Maar ik zou mijn kind ook nooit in een auto achterlaten, zeker niet als de zon erop staat. Maar ik heb toch geen auto

@little_lady: Fijn dat je weer thuis bent!
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 29-07-2010, 09:18
Verwijderd
Ja ik vond het vroeger altijd erg leuk om in mijn eentje in de auto te blijven zitten, maar dan was ik ook al minstens 8 en ik wist hoe ik de auto uit kwam.

Een vriendin vertelde over een kennis van haar die altijd boodschappen ging doen terwijl de baby thuis lag te slapen, en dan wel een mobiele-telefoon-babyfoon mee nam en in een halfuur weer terug was. Ik vind dat niet per se slecht handelen, als de supermarkt dan toch vlakbij is, maar ik zou het zelf toch niet doen denk ik...
Oud 29-07-2010, 09:30
Verwijderd
Citaat:
Noh, niet in de volle zon, dan denk je niet na. Sowieso, een tweejarige een half uur alleen in een auto laten, bij welk weer dan ook... Bij de drogist in en uit voor een tube tandpasta, dat is dan weer een ander verhaal. Maar dat is niet langer dan vijf minuten.
Zelfs dat zou ik niet doen...ik vind het als ik binnen iets vergeten ben voor ons eigen huis al niet prettig (en doe dat dus ook niet, dan gaat ze dus weer uit de auto, mee naar binnen of ik ga weg zonder het op te halen).

@Little-lady: Fijn dat je weer thuis bent!
Oud 29-07-2010, 09:31
Verwijderd
Citaat:
Hoeveel moeite is het om voor die 5 minuten even je kind mee te nemen.
Meer dan je denkt. Maar goed, dat moet je er dan maar voor over hebben.

Als Jinthe geen zin heeft, dan worden die vijf minuten opeens een kwartier. En lekker voor je rug is het ook niet, steeds je kind in en uit de autostoel te moeten halen en te moeten tillen ed. Maar wat ik zeg: dat moet je er dan maar voor over hebben.

'Even iets doen' (laat staan 'even snel' ) is er met een klein kind echt niet meer bij. Alles kost meer tijd en vooral ook meer energie. Dat wist ik al wel, maar het is nog meer zo dan ik altijd dacht.

Laatst gewijzigd op 29-07-2010 om 09:39.
Oud 29-07-2010, 09:39
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
En als je kind eindelijk lekker slaapt dan baal je ook ja Maar goed, ik zou ook m'n kind niet alleen laten. De enige plek waar ik haar in de auto laat (soms, als ze slaapt) is bij het tanken, maar dan zie ik haar de hele tijd.
__________________
Tsja
Oud 29-07-2010, 09:42
Signy
Avatar van Signy
Signy is offline
Citaat:
Ja ik vond het vroeger altijd erg leuk om in mijn eentje in de auto te blijven zitten, maar dan was ik ook al minstens 8 en ik wist hoe ik de auto uit kwam.

Een vriendin vertelde over een kennis van haar die altijd boodschappen ging doen terwijl de baby thuis lag te slapen, en dan wel een mobiele-telefoon-babyfoon mee nam en in een halfuur weer terug was. Ik vind dat niet per se slecht handelen, als de supermarkt dan toch vlakbij is, maar ik zou het zelf toch niet doen denk ik...
Mijn moeder ging ook vroeger boodschappen doen terwijl ik lag te slapen (Winkel is 5 min lopen), en ze haalde mijn broer van de peuterspeelzaal terwijl ik als baby lag te slapen thuis. Zij zag er nooit enig gevaar in, maar ik zou het nooit doen nu.
Oh en toen mijn broer 2,5/3 jr was mocht hij al alleen op zn skelter om het huizenblok rijden (tien huizen ofzo). Zou ik ook niet zo snel doen.
__________________
MAYNARD! I rest my case --- And Colin & Ricky. --- Ik ben zo blij dat ik ben wie ik ben, dat ik ga waar ik ga, dat ik sta blablabla
Oud 29-07-2010, 09:44
Verwijderd
Ik zou altijd liever een kwartier langer bezig zijn zodat het kindje niet alleen in de auto zit, dan in vijf minuutjes even snel wat te kopen terwijl het kind in de auto zit. Kinderen die zelf weten hoe ze de auto uit kunnen als dat nodig is, vind ik een ander verhaal, maar baby's en kleine kinderen die vast zitten in een autozitje zou ik echt niet alleen in de auto latrn. Dan had je die tube tandpasta maar niet moeten vergeten
Oud 29-07-2010, 09:48
Verwijderd
Citaat:
Mijn moeder ging ook vroeger boodschappen doen terwijl ik lag te slapen (Winkel is 5 min lopen), en ze haalde mijn broer van de peuterspeelzaal terwijl ik als baby lag te slapen thuis. Zij zag er nooit enig gevaar in, maar ik zou het nooit doen nu.
Oh en toen mijn broer 2,5/3 jr was mocht hij al alleen op zn skelter om het huizenblok rijden (tien huizen ofzo). Zou ik ook niet zo snel doen.
Idd, ik fietste vroeger als 3-jarige de hele straat door op mijn driewieler, geen probleem. Maar dat is toch iets dat ik nu niet zou doen; mijn nichtje is nu net zo oud als ik toen, woont in een rustige buurt, maar ik zou het echt onvoorstelbaar vinden als zij alleen op straat zou mogen spelen... Gek eigenlijk, geen idee wat er dan zo erg veranderd is.

Mijn moeder liet me trouwens ook wel alleen thuis als ik lag te slapen, maar dan alleen om bv naar de buren te gaan, niet naar die winkel (die op nog geen vijf minuten lopen lag).
Oud 29-07-2010, 09:53
Verwijderd
Citaat:
Dan had je die tube tandpasta maar niet moeten vergeten
Precies.

Ik vind het dan wel weer makkelijk dat als er echt iets gehaald moet worden, wij met z'n tweeën zijn, dus dat er altijd één nog iets kan gaan halen als dat nodig is zonder kind...als alleenstaande ouder heb je dat gemak niet... (Soms is het wel flink organiseren: tanken doe ik bv. of als ik Jinthe net heb weggebracht naar het KDV of als ik haar op ga halen of samen met mijn man, zodat er één persoon bij haar kan blijven. Is wel eens lastig als de tank eigenlijk al leeg is. Als het echt niet anders kan en ik alleen met haar moet tanken, dan neem ik haar toch mee naar binnen. )

Als je trouwens na gaat denken wat er allemaal met je kind kan gebeuren (en dan bedoel ik dus niet alleen in de auto), dan zou je bijna geen kind meer nemen... Ik bedoel, bijvoorbeeld als je je kind naar een KDV brengt, dan ging je er tot voor kort vanuit dat je kind veilig was, maar gebeurd er zo iets in België en dan wordt het opeens toch wel erg eng. 't zijn allemaal 'maar' incidenten (net als dat er een machine tegen een auto rijdt, een autoongeluk terwijl je rijdt is waarschijnlijker), maar het kan wel gebeuren. Als je met alles rekening zou houden, dan kun je niets meer doen (en ook niets doen kan natuurlijk weer gevaar opleveren (niets doen is natuurlijk sowieso niet goed, maar ook dan kan er iets gebeuren)). Het leven is maar ingewikkeld...

Laatst gewijzigd op 29-07-2010 om 10:15.
Oud 29-07-2010, 10:31
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Onze buren hebben een tijd gehad dat ze de oudste net uit school moesten halen in het middagslaapje van de jongste en ik heb een hele tijd (jaar ofzo) elke middag dan even opgepast met de babyfoon omdat ze de jongste dan kon laten slapen als ze even naar school heen en weer ging. Die moest ze om half vier uit school halen en dan was ik net thuis omdat ik tot drie uur les had. Ik zou m'n kind ook niet zo snel alleen laten denk ik en dit is wel een ideale oplossing. Vond het ook nooit erg (er was toch nooit wat). Een collega van me vertelde dat ze wel eens de kinderen uit school ging halen als ze er een liet slapen thuis maar dan wel een briefje in haar zak deed met dat er daar en daar een kind lag te slapen voor het geval er iets met haar zou gebeuren.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Het grote Zwangerschaps- en Babytopic #16
Verwijderd
500 24-09-2012 19:22
Liefde & Relatie Het grote Zwangerschaps- en Babytopic #15
Verwijderd
500 09-03-2012 17:04
Liefde & Relatie Het grote Zwangerschaps- en Babytopic #14
Verwijderd
500 02-09-2011 22:08
De Kantine Wat vind jij niet saai? Schrijf een saai voor de forumer boven je! CTRL+SAAI=? #824
Martiño
500 19-01-2010 19:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:08.