Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-12-2004, 12:42
-::SyrinX-NL::-
-::SyrinX-NL::- is offline
Hallo, het liefst zou ik later dipomaat worden. Ik dit jaar een studie kiezen en heel lang ging mijn voorkeur uit naar de studie Internationale Betrekkingen en Internationale Organisaties.

Toch was er iets dat me niet helemaal lekker zat. De meest domme dozen willen er namelijk heen van mijn klas. Daarom twijfel ik over het niveau van de studie. Ook is gebleken dat maar een zeer klein deel van die studenten ook echt in de diplomatie terecht komen. De rest komt in het bedrijfsleven terecht. Dat is op zich niet zo erg natuurlijk, maar de studie is erg breed en daardoor weet je overal maar een klein beetje vanaf. Je komt daarom over het algemeen niet op echt hoge fucties terecht in het bedrijfsleven. Daarom ben ik van plan om een andere studie te doen namelijk Economics in Maastricht.

Gedachte hierachter is dat ik dan veel over internationale economieën leer aan een universiteit die zich op andere landen richt. Ik ben dan breder inzetbaar (in het bedrijfsleven). Na deze studie wil ik Internationaal en Europees recht gaan studeren en zo wil ik dan alsnog proberen de diplomatie in te rollen. Zou dit een wijze beslissing zijn? Of weten jullie misschien wat de eisen zijn voor een diplomaat?
__________________
"Ongeluk is het verschil tussen het talent en de verwachtingen van de mens"
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-12-2004, 14:09
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
----> Studiekeuze

En verder weet ik het ook niet precies. Op zich vind ik die richting ook wel interessant, maar op dit moment studeer ik culturele antropologie en ontwikkelingssociologie omdat ik dat gewoon ontzettend leuk vind, ver kom je daar niet mee. Ik zit erover te denken om er volgend jaar internationaal recht bij te gaan doen, maar dat weet ik niet nog niet zeker. Ik heb ook over economie en die studie die jij noemde zitten denken (al weet ik daar nog niet zoveel over) maar ik moet er dus vooral een hebben met weinig contacturen, omdat het te combineren moet zijn met mijn huidige studie.

Mja, heel verhaal voor iemand die het verder ook niet weet
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 14:52
Verwijderd
Wat houd die studie van jouw; culturele antropologie en ontwikkelingssociologie precies in ??
Ik ga denk ik volgend jaar International Business doen aan de Universiteit van Maastricht..
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 16:02
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Lars007 schreef op 02-12-2004 @ 15:52 :
Wat houd die studie van jouw; culturele antropologie en ontwikkelingssociologie precies in ??
Ik ga denk ik volgend jaar International Business doen aan de Universiteit van Maastricht..
Hm, dat is een beetje moeilijk uit te leggen.. Hier staat het wel duidelijk uitgelegd: http://www.ca-os.leidenuniv.nl/index...53704&session=
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 18:57
-00333-
Avatar van -00333-
-00333- is offline
Citaat:
Lars007 schreef op 02-12-2004 @ 15:52 :
Wat houd die studie van jouw; culturele antropologie en ontwikkelingssociologie precies in ??
Ik ga denk ik volgend jaar International Business doen aan de Universiteit van Maastricht..

Doen tegenwoordig velen hier! Volges mij wel zwaar goeie keuze...Als ik het zo hoor van hier ist een studie die goed haalbaar is en interessant...Nouja...waarom zegk t ook weer?
__________________
| Als het woord dood is, sterft de wereld | Mais, je ne fume pas! *Eik benk toch bes wel lief...* (L) Roy HVJ! (L) Out ---
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 01:01
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
S&S --> Studiekeuze
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 06:36
Verwijderd
Citaat:
-00333- schreef op 02-12-2004 @ 19:57 :
Doen tegenwoordig velen hier! Volges mij wel zwaar goeie keuze...Als ik het zo hoor van hier ist een studie die goed haalbaar is en interessant...Nouja...waarom zegk t ook weer?

Heb je het nu over Culturele Antropologie OF over International Business
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 09:21
Verwijderd
Net zoals voor 'politicus' of 'directeur' bestaat er voor 'diplomaat' niet een bepaalde studie die het geschiktst is. Diplomaten hebben (net als politici) allerlei opleidingen. Je moet het veel meer hebben van de baantjes die je in de loop van je leven hebt, van je uitstraling, van je vermogen je in de top te bewegen, van je gevoel en mensenkennis.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 13:12
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Lars007 schreef op 03-12-2004 @ 07:36 :
Heb je het nu over Culturele Antropologie OF over International Business
Ik neem aan International Business, want daar heb ik de laatste tijd wel vaker wat over gezien, terwijl ik vooralsnog volgens mij de enige hier ben die culturele antropologie doet.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 15:12
Verwijderd
Haha ok dacht ik ook al, maar ik denk ik vraag het maar even voor de zekerheid he ..
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 16:02
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 03-12-2004 @ 10:21 :
Net zoals voor 'politicus' of 'directeur' bestaat er voor 'diplomaat' niet een bepaalde studie die het geschiktst is. Diplomaten hebben (net als politici) allerlei opleidingen. Je moet het veel meer hebben van de baantjes die je in de loop van je leven hebt, van je uitstraling, van je vermogen je in de top te bewegen, van je gevoel en mensenkennis.
Inderdaad. De enige echte opleiding tot diplomaat is het 'diplomatenklasje' [tegenwoordig http://www.campusdenhaag.nl/pagina/107], waar je in kan rollen als medewerker van BuZa.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 17:11
-00333-
Avatar van -00333-
-00333- is offline
Citaat:
Lars007 schreef op 03-12-2004 @ 07:36 :
Heb je het nu over Culturele Antropologie OF over International Business
Over international Business...Nouja, ik noem veel, maar ik heb er al velen over horen praten...laat ik het zo zeggen
__________________
| Als het woord dood is, sterft de wereld | Mais, je ne fume pas! *Eik benk toch bes wel lief...* (L) Roy HVJ! (L) Out ---
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 19:22
Str0nk
Avatar van Str0nk
Str0nk is offline
Volgens mij gaat het er in de diplomatie vooral om of je van de goeie familie komt.
__________________
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat de ander voor hij 't ziet.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 21:35
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
Str0nk schreef op 03-12-2004 @ 20:22 :
Volgens mij gaat het er in de diplomatie vooral om of je van de goeie familie komt.
Dat heeft er niet echt veel mee te maken, je moet gewoon zorgen dat je de juiste mensen kent. Het beste kan je IB ofzo gaan studeren en je dan via Buitenlandse Zaken omhoog werken.
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 11:37
Verwijderd
Precies. Internationale betrekkingen is een goede, internationaal recht ook. Iemand als Ben Bot heeft dat bijvoorbeeld ook gedaan (internationaal recht gestudeerd en daarin gepromoveerd).
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 14:20
Verwijderd
Ik heb een meeloopdag gedaan bij IO/IB, maar het niveau is over het algemeen echt niet laag hoor.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 19:23
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
In de wervingsadvertenties van Buitenlandse Zaken staat dat wat betreft studieachtergrond rechten of economie een pré is, en je moet goed Frans kunnen.
__________________
plop
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Studiekeuze/diplomatie
MysticSoul
1 03-11-2010 22:54
Lichaam & Gezondheid [Lenzen] Klopt het dat..
Verwijderd
66 02-03-2006 15:50
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap tegen oorlog, lekker makkelijk
ShoarmaSchaap
215 06-04-2003 17:10
De Kantine Intelligenste opmerking die je vandaag hoorde!
mad operator
142 28-07-2002 23:15
Huiswerkvragen: Exacte vakken Morgen toets biologie -> DNA
Knutselsmurfie
16 21-06-2002 18:06
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Verslag Frans Nodig!!!
Victoria_881
2 09-12-2001 21:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:21.