Oud 25-05-2005, 18:53
Verwijderd
ik heb geschiedenis wel heel goed gemaakt denk ik, maar pfff wat een schrijfwerk, m'n hand was echt helemaal verkrampt en ik had echt last van m'n nek en rug na de tijd..

11,5 kantje volgeschreven
Advertentie
Oud 25-05-2005, 19:46
Endomychus
Avatar van Endomychus
Endomychus is offline
Citaat:
Larsman schreef op 24-05-2005 @ 15:17 :
hoe ga jij je klacht formuleren dan...ben ik dan weer nieuwsgierig naar, ik zie geen reden te gaan klagen.
Vraagstellingen zijn nou eenmaal moeilijk, daar kun je niks aan doen, als jij het dan niet begrijpt, dan ligt dat aan jou.
het gaat niet om de vraagstelling, het gaat erom hoe jij die interpreteert. Ik vond dat ze de vragen wel wat specifieker konden stellen. De antwoorden die je dan geeft op een vraag zijn historisch gezien wel goed, maar ze staan niet bij de antwoorden
__________________
waarom staat daar een banner met het hoofd van Boris wil je dat ik hier niet meer kom ofzo
Oud 25-05-2005, 19:46
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Domien schreef op 25-05-2005 @ 17:48 :
Zojuist bekend gemaakt: vraag 11D (met die klote bronnen ) wordt soepel nagekeken!
http://www.eindexamen.nl/9336105/d/500032-a-10-ha.pdf
De grijze vlakken geven de verandering aan ten opzichte van het oude correctievoorschrift.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 25-05-2005, 21:03
Jacolinuh
Avatar van Jacolinuh
Jacolinuh is offline
Citaat:
Balance schreef op 25-05-2005 @ 19:46 :
http://www.eindexamen.nl/9336105/d/500032-a-10-ha.pdf
De grijze vlakken geven de verandering aan ten opzichte van het oude correctievoorschrift.
Huh?? Maarre, hoe zit da dan? Zie er tog egt geen verschil tusse...
__________________
It's funny how silence speak when you're alone...
Oud 25-05-2005, 21:05
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
3gg!3*4ng3rf!5t schreef op 24-05-2005 @ 20:45 :
wow.. wel 1 zin van tig bladzijden..
En een belangrijk deel van het hele verhaal. Logisch ook nog.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 25-05-2005, 21:45
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Jacolinuh schreef op 25-05-2005 @ 21:03 :
Huh?? Maarre, hoe zit da dan? Zie er tog egt geen verschil tusse...
Bij de eerste stond er:

Citaat:
- Een beschrijving van een bron uit de periode 1750-1830, met juiste uitleg waarom die geschikter is om een conclusie te trekken
- Een beschrijving van een andere bron uit de periode 1750-1830, met juiste uitleg waarom die geschikter is om een conclusie te trekken
En nu staat er:

Citaat:
- het noemen, beschrijven of aanduiden van een (soort) bron uit de periode 1750-1830, met juiste uitleg waarom die geschikter is om een conclusie te trekken
- het noemen, beschrijven of aanduiden van een andere (soort) bron uit de periode 1750-1830, met juiste uitleg waarom die geschikter is om een conclusie te trekken
Het verschil is niet heel groot idd, maar door deze aanpassing vallen misschien wel heel veel antwoorden ineens toch onder die beschrijving.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 25-05-2005, 22:07
Ingmar87
Ingmar87 is offline
ik vind dat ze een jaar de tijd hebben om die fucking examens te maken... laat ze het dan ook goed doen.. ik bedoel... volgens mij kunnen zelfs mijn leraren een proefwerkje maken... en dat zegt nogal wat
Oud 26-05-2005, 08:56
Below_Zero
Avatar van Below_Zero
Below_Zero is offline
Citaat:
Ingmar87 schreef op 25-05-2005 @ 22:07 :
ik vind dat ze een jaar de tijd hebben om die fucking examens te maken... laat ze het dan ook goed doen.. ik bedoel... volgens mij kunnen zelfs mijn leraren een proefwerkje maken... en dat zegt nogal wat
hehe idd
__________________
Biting my tongue, tryin' not to schoot back!
Oud 26-05-2005, 09:09
jg-41-er
jg-41-er is offline
en hoe schatten jullie de normering in voor gs?
Oud 26-05-2005, 10:28
nomario
nomario is offline
Citaat:
Ingmar87 schreef op 25-05-2005 @ 22:07 :
ik vind dat ze een jaar de tijd hebben om die fucking examens te maken... laat ze het dan ook goed doen.. ik bedoel... volgens mij kunnen zelfs mijn leraren een proefwerkje maken... en dat zegt nogal wat
Ze proberen het zo moeilijk en ingewikkeld te maken, dat ze soms zelf ook wel is een steekje laten vallen!

Maar idd, je hebt gelijk, stelletje prutsers!

@jg-41-er: zal toch wel redelijk hoog zijn denk ik? 1+?
Oud 26-05-2005, 12:27
Lady Lazarus
Avatar van Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Citaat:
jg-41-er schreef op 26-05-2005 @ 09:09 :
en hoe schatten jullie de normering in voor gs?
Laag. Ik vond het relatief makkelijk en daarbij vertelde mijn geschiedenisleraar dat het best te doen was vooral in vergelijking met voorgaande jaren.
__________________
Dying. Is an art, like everything else. I do it exceptionally well. || "It's a wonder I'm here at all. My pussy got soaking wet."
Oud 26-05-2005, 13:10
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Lady Lazarus schreef op 26-05-2005 @ 12:27 :
Laag. Ik vond het relatief makkelijk en daarbij vertelde mijn geschiedenisleraar dat het best te doen was vooral in vergelijking met voorgaande jaren.
Dat ben ik met je eens, vooral het Lancashire gedeelte viel erg mee.. maar ik heb eigenlijk geen idee of hij nog makkelijker dan die van vorig jaar was? Want toen was de norm namelijk ook al erg laag (0,5).
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Oud 26-05-2005, 13:12
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Owja, ik weet niet of het hier al ergens staat, maar.. bij de stelopdracht vond ik het wel erg stom dat je vier keer (dacht ik) iets over het huishouden dat de vrouw ook moest doen moest zeggen. Ik bedoel, voor hetzelfde geld heeft ze ook een hond die ze moet uitlaten, een ziek kind dat ze moet verzorgen, etc etc, zo kan ik een vraag ook op een vage manier uitmelken ja.
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Oud 26-05-2005, 13:12
Lady Lazarus
Avatar van Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Citaat:
Aragnabite schreef op 26-05-2005 @ 13:10 :
Want toen was de norm namelijk ook al erg laag (0,5).
Wow, zo laag had ik nou ook weer niet verwacht
__________________
Dying. Is an art, like everything else. I do it exceptionally well. || "It's a wonder I'm here at all. My pussy got soaking wet."
Oud 26-05-2005, 13:30
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Nieuwsbericht LAKS:


CEVO: Khan geen fout in examen geschiedenis
Woensdag 25 mei 2005
Bij de klachtenlijn stroomden de klachten binnen over de vraag over generaal Khan. Kandidaten wisten niet wie dit was en waren van mening dat ze dat niet hadden hoeven.
Het LAKS was het eens met de leerlingen en heeft hierover contact opgenomen met de Centrale Examencommissie Vaststelling Opgaven, de CEVO. Leerlingen hadden moeten leren over het regime voor Khan, en moesten daarom ook weten wie Khan was.
Het LAKS is het hier niet mee eens. Omdat generaal Khan door middel van een staatsgreep aan de macht kwam, vindt het LAKS dit geen voortzetting van het vorige regime. Het LAKS zal bij de CEVO prosteren tegen het besluit.
Citaat:
Erratum op correctievoorschrift voor geschiedenis Woensdag 25 mei 2005
Over vraag 11d van het geschiedenis examen op de havo kwamen veel klachten binnen bij LAKS. Leerlingen begrepen niet wat er bedoeld werd en wat er van hen verwacht werd.
Leerlingen werden gevraagd om 'twee andere bronnen uit de periode 1750-1830 te noemen' en uit te leggen waarom deze bronnen beter waren. Leerlingen begrepen niet goed wat er van hen verwacht werd; moesten ze zou zelf bronnen gaan verzinnen?
Uiteindelijk bleek dat de leerlingen 'soorten bronnen', bijv. jaarverslagen of dagboeken, moesten noemen. Het LAKS heeft de klacht doorgespeeld aan de Centrale Examencommissie Vaststelling Opgaven (CEVO) en later te horen gekregen dat ook CEVO het ermee eens wat dat er onduidelijkheid was ontstaan. De CEVO heeft daarom een erratum op het correctievoorschrift uitgebracht. Dit is te vinden via www.eindexamen.nl.
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Oud 26-05-2005, 13:39
Sharona1988
Sharona1988 is offline
Ik kan dat erratum niet zo goed vinden, maar wat betekend dit erratum nu eigenlijk? wat veranderd er nu?
Oud 26-05-2005, 13:44
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Sharona1988 schreef op 26-05-2005 @ 13:39 :
Ik kan dat erratum niet zo goed vinden, maar wat betekend dit erratum nu eigenlijk? wat veranderd er nu?
Voor vraag 11D (Het verzinnen van bronnen bij de stelopdracht) betekent dit dat ook veel andere zelfverzonnen bronnen goedgekeurd worden dan alleen die in het correctiemodel. Ze moeten alleen wel juist beargumenteerd zijn. Scheelt je dus weer even 2 punten!

Voor de vraag over Khan is nog geen definitief besluit gedaan want het Laks gaat nog protesteren tegen het besluit van het Cevo over die vraag.
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Oud 26-05-2005, 21:36
Meartje
Avatar van Meartje
Meartje is offline
klote kahn!

tzou verboden moeten worden!!!!
__________________
Bidden... laat het afwachten maar aan anderen over [mother Theresa]
Oud 27-05-2005, 10:00
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Aragnabite schreef op 26-05-2005 @ 13:44 :
Voor vraag 11D (Het verzinnen van bronnen bij de stelopdracht) betekent dit dat ook veel andere zelfverzonnen bronnen goedgekeurd worden dan alleen die in het correctiemodel.
Dat is sowieso het geval. Het correctiemodel geeft voorbeelden, als je zelf iets anders hebt wat ook goed is, wordt dat gewoon goedgerekend, met of zonder dit erratum.

Het erratum houdt eerder in dat de vraag minder zwaar geteld wordt.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Waar geschiedenis studeren?
miramichi
16 06-11-2011 14:26
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Geschiedenis 1
turtlez
2 16-04-2008 15:09
Studeren Geschiedenis UVA/VU
Verwijderd
2 06-07-2007 12:39
Algemene schoolzaken Enquete over vakken Duits en Geschiedenis
Nishu
24 05-05-2007 21:07
Studeren geschiedenis (alweer) universitair of hbo?
Verwijderd
5 03-12-2004 00:43
Levensbeschouwing & Filosofie Een keerpunt in de geschiedenis. De val van het atheïsme...
BiL@L
62 17-09-2003 05:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:19.