Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-06-2005, 21:27
nu_even_niet
nu_even_niet is offline
hoi hoi

een vriendin van mij doet een BBL opleiding in de sector spw.
Nou ben k het er niet helemaal mee eens..ze werkt vier dagen en gaat 1 dag in de week naar school..en ze krijgt slechts een vergoeding..

In mijn ogen moet je dus gewoon betaald krijgen en niet 200 euro in de maand krijgen voor gewoon 5 dagen in de week 8 uur per dag werk...het is mooi meegenomen natuurlijk een extratje maarja 200 euro voor dat aantal uren stelt niks voor. maar zij zegt dus dat je in die sector geen salaris krijgt, althans dat is haar verteld, maarja het is een BBL opleding..dus k twijfel...

en recht op een ov of studiefinanciering heeft ze ook niet..

dus ja wat vinden jullier er van heeft iemand er weleens van gehoord dat het zo gaat?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-06-2005, 21:40
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Het bedrag wat je verdient is afhankelijk van het bedrijf waar je werkt. Je moet het zien als bij een bedrijf stage lopen. Je moet tenslotte nog een hoop leren.
En bij een BBL-opleiding krijg je inderdaad geen OV-kaart en studiefinanciering.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 08:06
Verwijderd
http://jongeren.werk.nl/jongeren/wer...ren/bllbol.asp

Volgens mij moet ze gewoon een salaris krijgen idd...maar 100% zeker weten doe ik dat natuurlijk ook niet. Ik denk dat ze dit beter na kan vragen op haar opleiding. Recht op studiefinanciering en OV heeft ze volgens mij iig niet.

http://www.gobnet.nl/opleidingen/obolbbl7.htm
Daar wordt het 'leerlingsalaris' genoemd...wat dat precies inhoud weet ik ook niet...maar ik denk eigenlijk wel meer dan 200 euro per maand...maar misschien ook niet...ff navragen dus.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 09:05
nu_even_niet
nu_even_niet is offline
dat ze geen recht heeft op studifinanciering en een ov was ik idd ook al uit.. maarja als je dat niet heb heb je dus recht op een normaal salara (minimumloon sowieso) en dat heeft zij dus niet

en ze had het na gevraagd op school maarja k ken die school zit er zelf ook ze weten nooit iets zeker dus het antwoord was ook volgens mij krijg je dat in die sector niet..nouja k zelf vond het een nogal bullshit antwoord en ook beetje vaag...

hele week werlen voor 200 euro in de maand nou dan heb k het wel heel snel gezien
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 09:08
nu_even_niet
nu_even_niet is offline
Citaat:
Vice schreef op 21-06-2005 @ 22:40 :
Het bedrag wat je verdient is afhankelijk van het bedrijf waar je werkt. Je moet het zien als bij een bedrijf stage lopen. Je moet tenslotte nog een hoop leren.
En bij een BBL-opleiding krijg je inderdaad geen OV-kaart en studiefinanciering.

nou als je een bbl opleiding doet zie je het niet als stage volgens mij want je werkt dan gewoon..dus ov en studiefinanciering krijg je niet nee...dat wisten we... maarja dan moet je dus meer dan die 200 krijgen want dat is een stage vergoeding en ze werkt...
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 09:09
Verwijderd
Dan moet ze dat zeggen tegen het bedrijf waar ze werkt.
Zij is de enige die er wat aan kan veranderen.

Misschien zou ze het bij haar school 'hoger' kunnen vragen, aan de opleidingscoördinator of wat dan ook (als ze dat nog niet gedaan heeft). Of misschien bij het FNV oid.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 09:21
nu_even_niet
nu_even_niet is offline
ja, maarja zelf heeft ze het er dus gewoon bij gelaten maarja had het er tijdje geleden weleens over met een andere vriendin en k vond het een vreemd verhaal....

zal het eens tegen dr zeggen misschien dat ze het van me aan neemt

al heeft ze al een jaar voor die 200 per maand gewerkt
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 16:07
~LiefEngeltje~
Avatar van ~LiefEngeltje~
~LiefEngeltje~ is offline
ik heb ook bbl gedaan en kreeg gewoon salaris,

dit is ook de bedoeling aangezien je 4dagen per week werkt!!!

maar ze zal vast wel ergens na kunnen vragen
__________________
<3 Mercedes, Bruine, Bougie, Henk, Bert, Elvis, Donkey, Binkie, Kees, Katrien en Lobke
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 13:43
nu_even_niet
nu_even_niet is offline
Citaat:
~LiefEngeltje~ schreef op 22-06-2005 @ 17:07 :
ik heb ook bbl gedaan en kreeg gewoon salaris,

dit is ook de bedoeling aangezien je 4dagen per week werkt!!!

maar ze zal vast wel ergens na kunnen vragen

ja dat zei ik dus ook dat de bedoeling is ik zelf heb er namelijk nog nooit van gehoord dat je zo weinig krijgt, maar ze zei k heb toen ene keer gehoord dat dat hoort in deze sector dus k heb het niet uit gezocht..niet echt heel bijdehand nee maar ze zal het inderdaad nog maar eens goed na moeten vragen is wel lullig als je zn bedrag krijgt terwijl je recht heb op een salaris
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 14:04
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
~LiefEngeltje~ schreef op 22-06-2005 @ 17:07 :
ik heb ook bbl gedaan en kreeg gewoon salaris,

dit is ook de bedoeling aangezien je 4dagen per week werkt!!!

maar ze zal vast wel ergens na kunnen vragen
Als iemand stage loopt werkt ie toch al snel 5 dagen per week? Dat punt snap ik niet zo.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken BBL of BOL ?
tvsjvh
1 20-12-2014 17:26
Werk, Geld & Recht vraagje, (BBl , lesgeld)
Aion
2 17-05-2008 10:05
Algemene schoolzaken werk zoeken bij bbl opleiding
dk1988
4 21-02-2005 13:51
Werk, Geld & Recht Bbl-opleiding
Tingolady86
5 14-09-2004 06:33
Algemene schoolzaken BBL - opleiding
Kamilla
3 15-01-2003 17:31
Algemene schoolzaken bbl opleiding
spekje
4 19-04-2002 16:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:30.