Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-09-2005, 17:48
Afwezig
Avatar van Afwezig
Afwezig is offline
Awh man ik zit met een groot probleem ...

Het nieuwe schooljaar is een aantal weken geleden begonnen, dus ook mn nieuwe opleiding. Helaas heb ik de foute gekozen, ik dacht dat ik het wel leuk zou kunnen vinden maar dat is me vies tegengevallen. Ik kan het gewoon niet opbrengen om er zelfs maar een ietje pietsje intresse in te tonen. Eve wat info voor de duidelijkheid:

Vorige opleiding: ICT Service medewerker niveau 2
Afgerond met diploma, heb ik op mn sloffen kunnen halen. Was wel relaxt. Ook 5 maanden stage gelopen, was wel lache en was opzich wel leuk werk. Maarja is maar niveau 2 verdien je niet al te veel mee. Dus ik besloot verder te gaan met Medewerker beheer ICT niveau 3. Dit is dus mn huidige opleiding. Dit vindt ik dus helemaal niet leuk en volgens mij snap ik er ook weinig van, waarschijnlijk komt dit omdat ik er de intresse niet voor op kan brengen.

Waar ik nog wel intresse voor op kan brengen is het vak HTML dat ik ook daar op school krijg. Ik weet daar opzich wel het 1 en ander van af en ik kan ook flash websites maken. Hier zou ik opzich wel meer over willen weten/leren. Maar ik ben bang dat het niet lukt/gaat o.i.d.

De school waar ik nu op zit is kansloos en bied naar mijn mening geen toekomst (slecht geregeld e.d.). Mede door die school ben ik in wat (prive) problemen terecht gekomen. Hierdoor ben ik stuurloos geworden en kan me voor weinig dingen intresseren. Soms wel maar dan kan ik de fut er niet voor opbrengen. Overigens ben ik ook zo inspiratieloos als de pest geworden en kan dus nergens meer inspiratie uit op doen.

Mn hoop op een goede toekomst ebt langzaam maar zeker weg. Nu helemaal toen ik te horen kreeg dat mn studie nog maar 3 jaar betaald wordt, daarna moet ik er zelf voor betalen.

Ik voel me uitzichtloos, toekomstloos en stuurloos. Wie kan me helpen of een duwtje in de goede richting geven ? Ik weet niet precies wat ik wil, misschien webdesign. Misschien ... tjah. Ik weet het echt niet. Nog snel eve wat info qua scholen:

VMBO basis - met diploma afgerond.
MBO ICT Service medewerker niv. 2 - met diploma afgerond.
Eerste gedeelte ECDL diploma gehaald, waar blijft het 2e gedeelte zou je je misschien afvragen. Ik weet het zelf ook niet, mn kansloze school die moet daar voor zorgen. Maarja die prutst ook maar aan.

Wie kan me helpen ?
__________________
Choose your future. Choose life.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-09-2005, 17:53
Verwijderd
Om te beginnen: dit hoort op het subforum Studiekeuze.

Zet voor jezelf de min- en pluspunten van je huidige studie en van een eventuele nieuwe studie op papier. Bedenk je daarnaast wat je het liefste zou willen. Bespreek het ook met je ouders, andere familieleden, vrienden, mensen op school, enz. Ga op zoek naar informatie over opleidingen, maak eventueel een studiekeuzetest en maak tenslotte een beslissing voor hoe je verder wilt.

(En probeer het idee kwijt te raken dat scholen overal voor moeten zorgen en dat het op andere scholen/opleidingen goed geregeld is, want dat is het dus niet. Als je iets wilt moet je het zelf uitzoeken, zelf initiatief nemen, enz., een ander doet het niet voor je.)
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 18:55
Afwezig
Avatar van Afwezig
Afwezig is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 19-09-2005 @ 18:53 :
Om te beginnen: dit hoort op het subforum Studiekeuze.

Zet voor jezelf de min- en pluspunten van je huidige studie en van een eventuele nieuwe studie op papier. Bedenk je daarnaast wat je het liefste zou willen. Bespreek het ook met je ouders, andere familieleden, vrienden, mensen op school, enz. Ga op zoek naar informatie over opleidingen, maak eventueel een studiekeuzetest en maak tenslotte een beslissing voor hoe je verder wilt.

(En probeer het idee kwijt te raken dat scholen overal voor moeten zorgen en dat het op andere scholen/opleidingen goed geregeld is, want dat is het dus niet. Als je iets wilt moet je het zelf uitzoeken, zelf initiatief nemen, enz., een ander doet het niet voor je.)
Mijn school is serieus knudde. Aantal voorbeeldjes:
- niet bekend staan in het systeem terwijl ik vorig jaar nog daar op school zat.
- Administratie is een puinhoop, dossier van mij en een aantal andere leerlingen zijn gewoon kwijt geraakt.
- Massaal verkeerde brieven en voorlichting info naar de verkeerde mensen opsturen. Is vaker gebeurd...
- het schoolsysteem loopt voor geen meter.
- (dure) boeken kopen en dan 2x gebruiken en voor de rest van het jaar niet meer.
- Docenten en tutoren die meerdere keren beloftes maken en dan gewoon niet nakomen.
- Werkomgeving waar we in moeten werken is belabberd.
- te weinig werkplekken.
- werkplekken waar gewoon niet te werken valt omdat de computers bv niet werken of maar half.
- Het netwerk ligt in puin (al 2 jaar) dus je moet maar geluk hebben als je het internet op wilt als je bv info moet opzoeken.
- opdrachten die maar half en onduidelijk uit worden gelegd. En dan vraag je om verduidelijking en dan verteld precies hetzelfde.

enz enz

Ik had al gekeken of ik ergens op een Grafisch Lyceum kon komen. Is in princiepe mogelijk, moet je nog wel een jaar bijscholen of een aanloopklas doen ofzo. Maar is het daar goed ? En is het moeilijk of iets dergelijks ? Kben bang dat ik het verprutst ofzo

Weet iemand wat af van het Grafisch lyceum ?
__________________
Choose your future. Choose life.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 19:23
Verwijderd
Alle scholen en universiteiten, wat dan ook, zijn administratief vaak een beetje een puinzooi. Boeken kun je doorverkopen of zelf tweedehands kopen. Sommigen mensen moet hun opleiding helemaal zelf financieren. Met je stufie en je bijbaantje moet je een jaar best kunnen betalen. Keep up! Je bent net begonnen met je opleiding! Hoe kun je er nu al een mening over vormen? Overal zijn dingen die je stom en tijdverspilling vindt, zoek wat mensen op met wie je het goed kunt vinden op school. Maak er het beste van: ga verder iets nieuws/leuks doen in je vrije tijd. Ga nieuwe mensen ontmoeten.

Als je nog steeds naar het Grafisch lyceum wil moet je toelatingsexamen doen om te kijken of je creatief genoeg bent. Ik geloof dat ongeveer de helft wordt aangenomen.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 19:49
Verwijderd
Citaat:
Afwezig schreef op 19-09-2005 @ 19:55 :
Mijn school is serieus knudde.
Alle instanties die vervolgopleidingen aanbieden zijn knudde, geloof mij.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 08:31
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 19-09-2005 @ 20:49 :
Alle instanties die vervolgopleidingen aanbieden zijn knudde, geloof mij.
Precies, dat wilde ik ook net zeggen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren De mensen op mijn opleiding zuigen... HELP
Hopeloos99999
27 01-11-2013 10:01
Liefde & Relatie Misschien kunnen jullie mij verder helpen?
!_Paul_!
18 03-03-2011 22:18
Algemene schoolzaken Nieuwe opleiding, nogmaals de weg kwijt
sean_b
13 22-02-2010 11:05
Verhalen & Gedichten Een gedeelte uit mijn leven..
U*NiQ
3 28-09-2005 18:06
Werk, Geld & Recht Twijfels over opleiding [gaat eigenlijk over werk/stage]
colors
11 30-01-2005 09:26
Algemene schoolzaken ik zoek een nieuwe opleiding!
Sir Smoke-A-Lot
3 10-10-2002 08:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:54.