Oud 22-11-2007, 15:22
*Daantje*
*Daantje* is offline
De kans is groot dat ik ga stoppen met mijn hbo-opleiding.
Klopt het dat je je het beste begin jan. uit kan schrijven??
Op deze manier kan je je defintitieve keuze toch nog even uitstellen. Maar je kan ondertussen ook verder zoeken naar een nieuwe opleiding. Of alvast wat geld verdienen! En, je kan ook nog met je OV-kaart reizen!
Want je moet je voor 1 feb uitschrijven, wil je je schoolgeld terug krijgen. Ja, of voldoende studiepunten hebben behaald, dan kan je je later uitschrijven.

Want als je je nu al uit schrijft, moet je je OV volgende maand (eerste 5 dagen van de maand, anders moet je betalen) inleveren. Terwijl je het schoolgeld toch terug krijgt, dan kan je je beter in jan. uitschrijven. Zodat je je OV langer kan gebruiken.
Of zit ik helemaal fout??

Ik weet überhaupt niet of ik er goed aan doe, om te stoppen met de opleiding die ik nu doe. Want ik weet nog steeds niet wat ik wel echt wil. Dat wordt nog wat!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-11-2007, 15:25
*Daantje*
*Daantje* is offline
Sorry, voor dat 'ge je je'
Met citaat reageren
Oud 22-11-2007, 23:22
Verwijderd
Als je eerder stopt, dan behou je ook meer van je stufi en mag je langer gebruik maken van je OV-kaart.

Je heb nu (Sep, Okt, Nov) ongeveer 3 maanden van je 4 jaar Stufi tegoed verbruikt. Zou je in januari stoppen, heb je ongeveer 5 maanden verbruikt. Het voordeel is dus dat je meer bewaard voor volgende studie's en dan ook langer van de OV-kaart gebruik kan maken, maar het nadeel is dat je nu dus zonder komt te zitten.

Het is maar net wat je fijn vind ik dit geval.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2007, 15:05
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Ik wil stoppen met mijn studie in het hoger onderwijs. Klopt het dat ik dat het best voor 1 februari kan doen?


Antwoord
Stop je vóór 1 februari met je studie in het eerste jaar dat je een opleiding volgt in het hoger onderwijs? Geef zo snel mogelijk aan ons door dat je bent gestopt of dat je je studiefinanciering per 1 februari wilt stopzetten. Dat doe je snel en eenvoudig via Mijn IB-Groep. Je mag de rest van het studiejaar geen prestatiebeurs voor het hoger onderwijs meer aanvragen. De tot februari ontvangen maanden tellen als verbruikte maanden studiefinanciering. Je hoeft de prestatiebeurs die je tot dan toe hebt gekregen niet terug te betalen.

Ben je gestopt voor 1 februari in je eerste jaar? Je krijgt pas in januari 2008 een Bericht Studiefinanciering waarop staat dat je basisbeurs van je eerste jaar een gift is geworden. Tot die tijd zie je de prestatiebeurs nog als lening op je Bericht staan.

www.ib-groep.nl
__________________
Druk is een kwestie van prioriteiten stellen.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2007, 22:21
Wintran
Avatar van Wintran
Wintran is offline
Z.s.m. uitschrijven dus.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [ Begin van Verhaal ] Behold, and enjoy...
niam
14 04-01-2005 22:43
Verhalen & Gedichten Winnaar verhalenwedstrijd: Slimmer investeringsplan
Een Tweeling
20 21-07-2004 22:54
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Slimmer investeringsplan.
Verwijderd
0 03-06-2004 20:43
De Kantine Groot Moppentopic [1]
Negrotiator
82 16-01-2004 07:44
Muziek Help help help!!!!!!!!!!!!!!!!!
OLD DIRTY BASTERD
24 25-07-2002 18:04
ARTistiek Vorproefje: binnenkort in de winkels: Jantje zonder Reclame!
Verwijderd
3 05-09-2001 08:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:54.