Oud 24-12-2012, 12:37
Verwijderd
Ah top . Ik kon dus alleen maar vinden dat 'de OV-kaart onder de regels van de prestatiebeurs valt' en toen dacht ik, ja . Dus dan kan het er net zo goed wel als niet bij horen . Thanks
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-12-2012, 16:04
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
Citaat:
Per 1 januari van het jaar na afstuderen (van de master, die datum telt ook voor de bachelor). Kan nog wel wat langer duren voordat het zichtbaar is.
Dank je voor je antwoord . Dat zou betekenen dat het na 1 januari zichzelf allemaal oplost als het goed is. Zo niet, dan bel ik.
__________________
don't take life too serious.. you'll never get out of it alive
Met citaat reageren
Oud 28-12-2012, 12:59
Charlottevk
Charlottevk is offline
Normaal gezien ga ik over twee jaar studeren in België. Heb de Nederlandse nationaliteit, maar ben geboren in België en woon hier sinds m'n geboorte. m'n vader werkt niet meer en m'n moeder werkt bij de europese commissie in Brussel. Ouders hebben hiervoor wel jaren in Nederland gewoond en gewerkt.
Indien de studiefinanciering blijft, heb ik hier dan recht op? Zoniet, kan ik een studielening in Nederland aanvragen?
alvast bedankt
Met citaat reageren
Oud 28-12-2012, 13:05
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Normaal gezien ga ik over twee jaar studeren in België. Heb de Nederlandse nationaliteit, maar ben geboren in België en woon hier sinds m'n geboorte. m'n vader werkt niet meer en m'n moeder werkt bij de europese commissie in Brussel. Ouders hebben hiervoor wel jaren in Nederland gewoond en gewerkt.
Indien de studiefinanciering blijft, heb ik hier dan recht op? Zoniet, kan ik een studielening in Nederland aanvragen?
alvast bedankt
Als je in Vlaanderen of Brussel gaat studeren heb je recht op Nederlandse studiefinanciering. Tenzij je recht hebt op een vorm van Belgische studiefinanciering.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2013, 20:26
Martje2010
Martje2010 is offline
Hallo allemaal,

Een paar jaar geleden kon je de ov studentenkaart inwisselen voor geld als je 'm niet gebruikte, volgens mij was kreeg je er toen 70 euro o.i.d. per maand voor terug.
Weet iemand of dit nog steeds mogelijk is? Ik kan het op de site van DUO niet vinden.

Gr. Martje
Met citaat reageren
Oud 05-01-2013, 20:29
Tochjo
Avatar van Tochjo
Tochjo is offline
Nee, alleen als je naar het buitenland gaat, anders niet: "Je hebt geen recht op een vergoeding als je vrijwillig je abonnement niet ophaalt of als je het abonnement vanwege handicap of ziekte niet kunt gebruiken."
Met citaat reageren
Oud 05-01-2013, 20:30
Martje2010
Martje2010 is offline
Ok, dankjewel!
Met citaat reageren
Oud 05-01-2013, 21:50
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Dit mag in Het grote IBG-/DUO-topic.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2013, 00:55
carloss18
carloss18 is offline
Hallo ik heb een vraagje, ik zit op een school voor mensen die moelijke hebben met rekenen etc, Speciaal voortgezet onderwijs maar ik heb nu een basistoelage aangevraagd en gekregen van duo dat is 106,20 per maand en ik ben tot juni 2013 leerplichtig dus nu kan ik gewoon die dingen voor school kopen etc? of moet ik dat later weer terug betalen aan duo?

Laatst gewijzigd op 09-01-2013 om 01:03. Reden: verkeerde dingen geschreven
Met citaat reageren
Oud 09-01-2013, 01:05
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Hallo ik heb een vraagje, ik zit op een school voor mensen die moelijke hebben met rekenen etc, Speciaal voortgezet onderwijs maar ik heb nu een basistoelage aangevraagd en gekregen van duo dat is 106,20 per maand en ik ben tot juni 2013 leerplichtig dus nu kan ik gewoon die dingen voor school kopen etc? of moet ik dat later weer terug betalen aan duo?
Nee, de toelage voor (speciaal) voortgezet onderwijs hoef je nooit terug te betalen.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2013, 01:09
carloss18
carloss18 is offline
oke want op mijn brief van Duo staat na juni 2013 volgt u de speciaal voortgezet onderwijs niet meer, waar heeft u dat gelezen?.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2013, 13:23
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
oke want op mijn brief van Duo staat na juni 2013 volgt u de speciaal voortgezet onderwijs niet meer, waar heeft u dat gelezen?.
Als je dan van school af moet, heb je geen recht op de tegemoetkoming meer natuurlijk.

Verder geldt dit:
Citaat:
Voor het voortgezet speciaal onderwijs gelden andere voorwaarden. Je kunt dan een basistoelage krijgen tot en met de maand dat je 20 jaar wordt.
http://www.ib-groep.nl/particulieren...sistoelage.asp
Met citaat reageren
Oud 22-01-2013, 11:38
Jason_2
Jason_2 is offline
heej beste mensen

ik volg op dit moment een mbo electro middekader opleiding
maar ben van plan om te stoppen en in september een nieuwe opleiding te gaan starten
de opleiding zels vind ik wel mee vallen maar bevalt me og niet k wil toch iets anders gaan doen ik heb in april ook recht op stude financeering nou is mijn vraag als ik nu stop vervalt mijn studiefinanceerig of ga ik die tog nog ontvangen

bedankt alvast

m.v.g. jason
Met citaat reageren
Oud 22-01-2013, 13:32
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
heej beste mensen

ik volg op dit moment een mbo electro middekader opleiding
maar ben van plan om te stoppen en in september een nieuwe opleiding te gaan starten
de opleiding zels vind ik wel mee vallen maar bevalt me og niet k wil toch iets anders gaan doen ik heb in april ook recht op stude financeering nou is mijn vraag als ik nu stop vervalt mijn studiefinanceerig of ga ik die tog nog ontvangen

bedankt alvast

m.v.g. jason
Als je nu stopt en pas later weer gaat beginnen, krijg je ook dan pas studiefinanciering.

Overigens: hogescholen en universiteiten beginnen elk jaar officieel op 1 september, MBO-instellingen officieel al op 1 augustus (ook al is het dan vakantie). Dan krijg je natuurlijk studiefinanciering per 1 augustus. Vul dat dus ook zo in op het formulier.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2013, 18:27
aaguiking
aaguiking is offline
Hallo,

Ik heb een vraag die ik op de website van DUO nergens kan vinden. Ik word in juni 18 jaar. Ik krijg dus vanaf juli studiefinanciering. Maar ik krijg de eerste maand (in juli) €95 minder uitbetaald dan alle maanden daarna. Weet iemand hoe dit kan? Waarom krijg ik de eerste maand minder?
Met citaat reageren
Oud 03-04-2013, 20:19
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Studeer je nu al? Zo ja, doe je dan MBO, HBO of WO of begin je pas in september met een studie? Heb je broers en/of zussen die ook studeren (of gaan studeren) en heb je recht op een aanvullende beurs?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 06-04-2013, 12:00
Verwijderd
Ik ben 28 febr. gestopt met mn studie, moet ik dan stufi terugbetalen of niet? Nee toch, als ik gewoon een bachelor haal?
Met citaat reageren
Oud 06-04-2013, 16:41
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Ik ben 28 febr. gestopt met mn studie, moet ik dan stufi terugbetalen of niet? Nee toch, als ik gewoon een bachelor haal?
Als je je stufi op tijd stop zet voor de periode waarin je niet studeert en binnen 10 jaar een diploma haalt, is de basisbeurs een gift.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 11:33
Verwijderd
Ja precies, dat dacht ik ook al, maar twijfelde een beetje. Thanks.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2013, 17:27
EendopStok
EendopStok is offline
Hallo,

Ik ben gestopt met opleiding 1 aug. of sept. start ik weer met andere.
Maar ik heb al 3 keer studiefinanciering gekregen. is dat erg? en kan ik het door laten gaan?

Met citaat reageren
Oud 09-04-2013, 17:40
Verwijderd
Je hebt al stufi ontvangen, dat was gegrond als je ook stond ingeschreven in die periode. Je hoeft het niet terug te betalen als je binnen tien jaar een diploma haalt.

Je wil nog stufi ontvangen, maar bent gestopt. Dat kan als je op papier niet gestopt bent, dus niet bent uitgeschreven en wel collegegeld betaalt. Hiermee maak je een deel van je maximale gift op, dus als jij een jaar op hebt en zometeen een studie van vier jaar gaat doen, heb je het laatste jaar geen stufi meer. Dat is nu even prettig maar wellicht kun je het nu beter missen dan tegen die tijd, aangezien je nu bijvoorbeeld meer tijd hebt om te werken.

Als je alles stopzet, denk dan ook aan je ov.

Laatst gewijzigd op 09-04-2013 om 19:12. Reden: Overbodig na samenvoegen
Met citaat reageren
Oud 09-04-2013, 21:49
EendopStok
EendopStok is offline
Oké bedankt. Ik sta ook nog officieel ingeschreven. Deze week ga ik me aanmelden voor andere opleiding. Dus ik hoef geen problemen te verwachten?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2013, 21:56
Verwijderd
Als je op papier doorgaat niet nee. Maar denk goed na over de gevolgen van nu het jezelf zo makkelijk maken. Als je bijvoorbeeld nu nog thuiswoont en de maanden dat je geen stufi meer krijgt ben je uitwonend, dan is de klap nog wat harder. Wat ga je doen tot september? Nog bijna vijf maanden? Als je meer gaat werken is stopzetten dus veel slimmer.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2013, 15:09
naim380
naim380 is offline
Hoi,

Ik ga stoppen met mijn MBO opleiding, maar begin in september met een nieuwe.

Hoe zit het met mijn Stufi? wordt dit stopgezet of is er een overgangsperiode. Er is weinig informatie daarover te vinden.

Als mijn stufi wordt stopgezet en later in september weer aangezet, moet ik ook het stufi terug betalen wat ik al gebruikt had?

Naim
Met citaat reageren
Oud 13-05-2013, 16:59
Verwijderd
Volgens mij niet, de al gebruikte stufi gaat alleen af van het aantal maanden dat je recht op stufi hebt. Am I right?
Met citaat reageren
Oud 13-05-2013, 22:02
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Je moet het zelf stopzetten in de maanden dat je niet studeert. overbrugging krijg je alleen als je overstapt van hbo naar wo als je een propedeuse hebt gehaald. Dat geldt niet voor switchen van mbo opleiding, zeker niet omdat je na februari bent gestopt.
Als je binnen 10 jaar een diploma haalt hoef je de basisbeurs van die paar maanden die je hebt gehad niet terug te betalen.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 25-05-2013, 22:10
Verwijderd
- TS ontvangt stufi, krijgt mbo diploma in juni/juli, einddatum staat verwerkt in Mijn DUO.
- TS gaat op 1 september een opleiding in het hoger onderwijs volgen

Hoe regel ik het met stufi? Op Mijn DUO, als ik op stufi klik, dan zie ik het onderstaande:

Wijziging Studiefinanciering

Wanneer moet deze wijziging ingaan?

Wat wil je wijzigen?

* De samenstellling van mijn studiefinanciering
* Collegegeldkrediet aanvragen
* Geen Studiefinanciering meer ontvangen
* De hoogte van mijn lening, prestatiebeurs of collegegeldkrediet

Als ik de opties doorklik dan zie ik nergens waar ik moet invullen dat ik naar het hoger onderwijs ga en andere stufi nodig heb. Wel kan ik collegegeldkrediet aanvragen, wat ik raar vind omdat ik nog geen hoger onderwijs volg. Bij mijn aanmeldingsgegevens staat er wel dat ik voor een opleiding in het hoger onderwijs sta ingeschreven. Betekent dit dat ik verder niets hoef aan te geven in Mijn DUO behalve collegegeldkrediet aan te vragen?

Alvast ontzettend bedankt.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2013, 22:14
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Als ik jou was zou ik na het weekend even bellen naar DUO, die kunnen je vast binnen een paar minuutjes uitleggen hoe het zit en of je zelf nog iets moet doen om de juiste stufi te krijgen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 25-05-2013, 22:17
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dit hoort in het DUO-topic op Studentenleven, ik verplaats je topic daarheen, dan kunnen de FB's daar het in het goede topic zetten
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 25-05-2013, 22:33
Verwijderd
@Elin

Goed idee, zal ik doen. Heb jij een idee als je het volgende leest?

http://www.duo.nl/particulieren/stud...ee_studies.asp

Zoals ik het nu lees hoef ik dus niets te doen, enkel inschrijven bij nieuwe opleiding en eventueel collegegeldkrediet en nieuwe basisbeurs/prestatiebeurs aanvragen, zoals ik in eerste post heb gezet.

@Daantje

Met citaat reageren
Oud 25-05-2013, 22:45
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Zoals ik het nu lees hoef ik dus niets te doen, enkel inschrijven bij nieuwe opleiding en eventueel collegegeldkrediet en nieuwe basisbeurs/prestatiebeurs aanvragen, zoals ik in eerste post heb gezet.
Dat is ook wat ik er uit haal.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 25-05-2013, 22:53
IHateSchool
IHateSchool is offline
Aankomend schooljaar ga ik in Amsterdam studeren, maar ik woon in Utrecht. Dus ik wil dan zwz een OV kaart aanvragen. Maar ik ga studeren zonder studiefinanciering, hoe gaat dat dan met die OV kaart?

Hoop dat iemand me kan helpen.

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 26-05-2013, 07:46
Fosca
Avatar van Fosca
Fosca is offline
Hoihoi,

Ik heb een vraag voor mijn vriend: hij komt de komende twee jaar vanuit Duitsland in Nederland wonen: het eerste jaar vanuit zijn Duitse uni (dus als erasmus/uitwisselingsstudent) en het tweede jaar ingeschreven aan de UU, heeft hij een van deze jaren recht op stufi/ovkaart?
__________________
Liefde is een simpel geschenk, dat je moeilijk aanvaard
Met citaat reageren
Oud 26-05-2013, 09:18
Tochjo
Avatar van Tochjo
Tochjo is offline
Citaat:
Aankomend schooljaar ga ik in Amsterdam studeren, maar ik woon in Utrecht. Dus ik wil dan zwz een OV kaart aanvragen. Maar ik ga studeren zonder studiefinanciering, hoe gaat dat dan met die OV kaart?
Als je geen recht hebt op studiefinanciering, heb je ook geen recht op het studentenreisproduct. (Als je je prestatiebeurs verbruikt hebt, dan heb je het eerste jaar van de leenfase nog wel recht op je studentenreisproduct.) Je reiskosten zijn dus voor eigen rekening. Wat de goedkoopste optie is, hangt onder meer af van je precieze traject en het aantal dagen dat je reist.

Citaat:
Hoihoi,

Ik heb een vraag voor mijn vriend: hij komt de komende twee jaar vanuit Duitsland in Nederland wonen: het eerste jaar vanuit zijn Duitse uni (dus als erasmus/uitwisselingsstudent) en het tweede jaar ingeschreven aan de UU, heeft hij een van deze jaren recht op stufi/ovkaart?
Mogelijk, maar dat hangt van een aantal factoren af. Die staan op deze pagina beschreven.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2013, 15:35
mlv19
mlv19 is offline
WIE KAN MIJ HELPEN?!
ik keek vanmorgen op mijn rekening en ik was ineens 1600 euro rijker. ik keek van wie/wat het kwam. Er stond studiefinanciering DUO van deze maand.
Wat moet ik doen?!
xoxo
Met citaat reageren
Oud 27-05-2013, 18:35
Tochjo
Avatar van Tochjo
Tochjo is offline
Je moet je Berichten even nakijken. Misschien heb je met terugwerkende kracht een aanvullende beurs gekregen, of zo. Blijft het onduidelijk, neem dan contact op met DUO.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2013, 18:47
ThugGangsta
Avatar van ThugGangsta
ThugGangsta is offline
Wanneer moet je al die dingen aanvragen, ik word over een week 18 en moet nog alles aanvragen. Volgend jaar ga ik naar de uni, dus ik ben benieuwd wat ik allemaal moet en kan aanvragen. Weet iemand dat? Want hoe zit het nu met OV-kaart en dergelijke?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2013, 18:56
Tochjo
Avatar van Tochjo
Tochjo is offline
Bekijk deze mooie film voor het aanvragen van studiefinanciering en de website Studielink.nl voor het inschrijven bij je opleiding. Op studentenreisproduct.nl kun je je studentenreisproduct koppelen aan je persoonlijke OV-chipkaart. Heb je nog geen persoonlijke OV-chipkaart, dan moet je die zelf aanvragen.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2013, 19:06
Tochjo
Avatar van Tochjo
Tochjo is offline
In Mijn DUO kun je bij Mijn gegevens > Betalingen zien wat de geplande betalingen zijn. Staan daar betalingen voor de rest van het jaar gepland? Dan zal het wel goed zijn. Bij twijfel gewoon even bellen.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2013, 22:34
Verwijderd
Citaat:
Dat is ook wat ik er uit haal.
Citaat:
In Mijn DUO kun je bij Mijn gegevens > Betalingen zien wat de geplande betalingen zijn. Staan daar betalingen voor de rest van het jaar gepland? Dan zal het wel goed zijn. Bij twijfel gewoon even bellen.
Danke schon!
Met citaat reageren
Oud 27-05-2013, 22:41
Verwijderd
Citaat:
Wanneer moet je al die dingen aanvragen, ik word over een week 18 en moet nog alles aanvragen. Volgend jaar ga ik naar de uni, dus ik ben benieuwd wat ik allemaal moet en kan aanvragen. Weet iemand dat? Want hoe zit het nu met OV-kaart en dergelijke?
Als je nu nog op de middelbare school zit heb je recht op tegemoetkoming scholieren. Volgens mij geeft duo altijd aan dat je het bij voorkeur 3 maanden van te voren moet doen, maar is het meestal wel sneller geregeld. Je hebt recht op de tegemoetkoming in het eerste kwartaal na je verjaardag, in jouw geval dus 1 juli, maar ik weet niet of je dan nog tegemoetkoming krijgt, omdat school natuurlijk wel is afgelopen. Er bestaat ook zoiets als een overbrugging dacht ik, voor in de zomervakantie .

Voor je stufi voor volgend jaar is het eigenlijk niet echt anders, je dient de aanvraag ook weer 3 maanden voor aanvang van je studie in. DUO stuurde mij volgens mij na de aanvraag ook gewoon een aanvraagformulier voor een persoonlijke OV chipkaart op, als je er al eentje hebt kun je gewoon het nummer daarvan doorgeven zodat ze studentenreisproduct voor je klaarzetten.

Verder is alle informatie eigenlijk gewoon te vinden op www.duo.nl , ga daar eens een avondje voor zitten met je ouders en dan snap je het ook allemaal.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2013, 02:15
Fosca
Avatar van Fosca
Fosca is offline
Citaat:
Mogelijk, maar dat hangt van een aantal factoren af. Die staan op deze pagina beschreven.
Bedankt, hij moet daarvoor dus 56 uur per maand bijwerken. Weet iemand hoe dit precies werkt? Het is bijvoorbeeld erg aannemelijk dat het een paar maanden duurt voor hij werk vindt. Gaat het hierbij om een jaargemiddelde of kan hij ook de stufi pas aanvragen zodra hij werk heeft?
__________________
Liefde is een simpel geschenk, dat je moeilijk aanvaard
Met citaat reageren
Oud 01-06-2013, 17:47
Fashion Icone
Fashion Icone is offline
Kan iemand mij helpen? ik heb vandaag eindelijk studiefinanciering kunnen aanvragen omdat ik de hele tijd problemen had met mijn inlog gebruiks naam en wachtwoord. Nu ben ik dus 1 dag te laat waardoor ik mijn studiefinanciering voor 1 maand niet krijgt weet iemand of ik dit kan terug vragen? of is dat niet mogelijk.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2013, 10:44
Tochjo
Avatar van Tochjo
Tochjo is offline
Citaat:
Bedankt, hij moet daarvoor dus 56 uur per maand bijwerken. Weet iemand hoe dit precies werkt? Het is bijvoorbeeld erg aannemelijk dat het een paar maanden duurt voor hij werk vindt. Gaat het hierbij om een jaargemiddelde of kan hij ook de stufi pas aanvragen zodra hij werk heeft?
Volgens deze tekst gaat het om een gemiddelde. Precieze informatie hierover vind ik ook niet makkelijk te vinden, dus ik denk dat je dan even direct contact op moet nemen met DUO.

Citaat:
Kan iemand mij helpen? ik heb vandaag eindelijk studiefinanciering kunnen aanvragen omdat ik de hele tijd problemen had met mijn inlog gebruiks naam en wachtwoord. Nu ben ik dus 1 dag te laat waardoor ik mijn studiefinanciering voor 1 maand niet krijgt weet iemand of ik dit kan terug vragen? of is dat niet mogelijk.
Je situatie is mij niet duidelijk. Uit eerdere berichten van je concludeer ik dat je al eerder studiefinanciering hebt gehad. En dat je per 1 juni recht zou hebben op studiefinanciering, lijkt me ook gek; welke opleiding doe je? Studiefinanciering aanvragen met terugwerkende kracht kan niet: je moet een nieuwe opleiding uiterlijk op de startdatum doorgeven.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2013, 19:30
SjaaktrekhaakII
SjaaktrekhaakII is offline
Ok, hoi allemaal, even een vraagje:
Ik ben in april 18 geworden en hoop over een kleine maand mijn VWO-diploma op zak te hebben. Omdat ik pas vanaf het derde kwartaal (1 juli) dan een tegemoetkoming zou kunnen krijgen maar dan niet meer op school heb ik die niet aangevraagd. Ik ga dan vanaf 1 september (dus) naar de universiteit en wilde nu dus de stufi basisbeurs aanvragen en ga op kamers (ben bezig met zoeken maar dat is dus wel de bedoeling). Bij het invullen moet je dan aangeven of je dan niet meer thuis woont en een verklaring geven dat je niet meer thuis woont. Oke oke maar dan op de overzicht pagina staat dat ik vanaf 1 juli al stufi zou krijgen, terwijl de opleiding start op 1 september. Lijkt mij sterk maar toch schenen bepaalde gebruikers op internet te suggereren dat je dan al vanaf juli het krijgt. Als dat echt zo is, woon ik op 1 juli natuurlijk niet in mijn studentenstad maar gewoon nog thuis...
Dus, kan iemand mij vertellen wanneer ik mijn eerste studiefinanciering zou krijgen, is dit vanaf juli of september en wat moet ik dan opgeven als ik pas ook vanaf september (ok laatste week augustus) op kamers woon (thuis- of uitwonend)?
Met citaat reageren
Oud 03-06-2013, 19:58
Verwijderd
Je krijgt alleen stufi als je ingeschreven staat. Dat is eigenlijk altijd vanaf 1 september.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2013, 11:38
Verwijderd
Ik weet niet of het hier thuis hoort, maar:

Ik moet bevestigen dat ik het collegegeld (hbo studie) in 5 termijnen wil betalen, onderin moet ik dit aanvinken:

Citaat:
Ik verklaar hierbij dat de bovenstaande gegevens correct zijn en dat ik me er van bewust ben dat ik met het bevestigen ("digitaal ondertekenen") van deze machtiging een onomkeerbare betalingsverplichting aan ga met de onderwijsinstelling. De onderwijsinstelling kan, nadat u hier vooraf per e-mail over bent geïnformeerd, het bedrag van de machtiging aanpassen indien er veranderingen optreden in de hoogte van het te betalen bedrag collegegeld als gevolg van wet- en regelgeving of wijzigingen in de inschrijving(en) of inschrijfhistorie.
Nu is het zo dat ik ook bij een (wo) studie sta ingeschreven met een loting. Wat nou als ik daar wel voor wordt ingeloot, wat gebeurt er dan met het bovenstaande? Dat wordt dan als niet geldig beschouwt, toch? Het lijkt mij namelijk absurd als ik 2x collegegeld ga betalen, een voor de hbo studie die ik niet ga volgen en een voor de wo studie die ik wel ga volgen.

Krijgt de hbo instelling dan gewoon te zien dat ik niet meer bij hun sta ingeschreven en dat hele gebeuren met betalen niet doorgaat?
Met citaat reageren
Oud 05-06-2013, 11:55
Verwijderd
Op zich lijkt me dat de toevoeging "of wijzigingen in de inschrijving(en) of inschrijfhistorie." hierop toeziet. Maar leer mij semi-overheidsinstanties kennen, er is een kans dat dit alsnog misgaat. Als je bij WO ingeloot wordt, inschrijving bij HBO terugtrekken en een weekje later of zo bellen met de HBO of ze kunnen kijken in hun systeem of je in de incassolijst (of hoe ze het ook noemen) staat.

En je bankrekening in de gaten houden en meteen storneren als ze toch gaan afschrijven
Met citaat reageren
Oud 08-06-2013, 15:23
Verwijderd
Ik heb DUO gebeld en je kan de issue (scroll up) die ik gehad heb oplossen door naar je studie te gaan en het te wijzigen. Daar krijg je dan de optie om een nieuwe studie aan te geven met overbrugging e.d.

Cheers.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2013, 18:29
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Hoi! Ik ben nu studiefinanciering aan het aanvragen, omdat ik in september met een opleiding begin. Ik woon nu nog bij mijn ouders maar wil graag zo snel mogelijk op kamers, want dat is veel handiger i.v.m. reistijd. Ik wil een kamer in Delft, Leiden is eventueel ook goed, maar ben vanaf komende zaterdag 4 à 5 weken weg en kan dus pas daarna, ongeveer half juli, naar instemmingen, kijkavonden e.d.

Is het reëel te verwachten dat ik tegen die tijd nog snel een kamer vind, en dus nu al stufi voor uitwonenden aan kan gaan vragen? En moet ik een boete betalen als ik die kamer pas later vind, of kan ik het verschil in bedrag voor thuiswonend/bedrag voor uitwonend gewoon weer terugbetalen? Ik ben bang dat wanneer ik nu stufi voor thuiswonenden aan ga vragen en straks wel meteen een kamer vind, ik het misgelopen verschil niet meer kan ontvangen (verstreken periode enzo...).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:56.