Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-03-2013, 23:27
Verwijderd
Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje over dubbele bachelors.
Ik zit op het moment in 6 VWO en ik wil volgend jaar Technische informatica gaan studeren. Tot voor kort wilde ik dit op de TU Twente doen. Ik merk echter dat ik het erg jammer vind dat ik volgend jaar geen natuurkunde meer heb als vak. Tijdens mijn studiekeuze heb ik ook getwijfeld om Technische natuurkunde te studeren. Nu is mijn vraag, is het mogelijk om Technische infomatica te combineren met Technische natuurkunde, op TU/e, TU Twente, of TU Delft. Ik heb deze vraag ook meerdere malen aan mijn decaan gesteld, maar dit eindigt altijd in een smoesje dat ze het op gaat zoeken.

Daniel

Update: Het is niet mogelijk in Twente en in Delft kan het als je alles zelf regelt.

Laatst gewijzigd op 22-05-2013 om 18:02.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-03-2013, 15:48
Verwijderd
"Tot verkort"? haha, je bedoelt "tot voor kort". Grappig, die had ik nog nooit gelezen op deze manier

OT: De Universiteit van Leiden heeft er zelfs een aparte webpagina voor ingericht, dat hebben de andere universiteiten vast ook wel.

http://www.studereninleiden.nl/unive...bele-bachelor/

Dit heb ik gevonden door gewoon te googlen, en ik zie nu dat de hit er onder een vergelijkbare pagina van Delft is. Volgens mij zou het geen probleem moeten zijn en werken de meeste universiteiten mee om je qua rooster en vrijstellingen zo veel mogelijk te helpen.

Dat ik dit via google zo snel vindt, pleit overigens niet voor je keuze om de informatica in te gaan, je had dit zelf ook heus wel kunnen vinden Als je het niet 100% precies zo terugvindt, stuur dan een mailtje aan de universiteit of bezoek de open dag en stel de vraag daar direct.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2013, 19:28
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
Een dubbele bachelor is behoorlijk zwaar, dus weet wat je doet. Universiteit Twente heeft vrijdag 22 en zaterdag 23 maart een open dag. Dus dan kan je deze week nog navragen hoe dat nou zit met een dubbele bachelor. http://www.utwente.nl/bachelor/agend...FYdb3god00MARg

Persoonlijk vind ik Enschede leuker dan Eindhoven of Delft. Enschede heeft namelijk een campus met hele goede studentenkamers en de huur is hier lager dan in Eindhoven of Delft. Ik ben eigenlijk nog nooit in Eindhoven uit geweest. Ik ben wel vaak uit geweest in Delft en Enschede. Enschede is qua uitgaan veel leuker en gevarieerder. Ook heeft Enschede een kunstacademie en conservatorium wat het studentenleven kleurrijker maakt.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2013, 14:59
nightrise
nightrise is offline
In Delft kan je wel technische wiskunde met technische natuurkunde matchen,maar niet met informatica.
http://www.tudelft.nl/fileadmin/UD/M...flyer_TNTW.pdf
Bij elektrotechniek (electronical engeneering) heb je wel natuurkunde en informatica in een,maar dat is wel een andere studie.
In Eindhoven hebben ze de bachelor Informatica opgesplits,dus ik denk niet dat het daar mogelijk is.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2013, 20:12
Verwijderd
Citaat:
"Tot verkort"? haha, je bedoelt "tot voor kort". Grappig, die had ik nog nooit gelezen op deze manier
HAH, die heb ik zelf ook nog nooit gezien .

Citaat:
OT: De Universiteit van Leiden heeft er zelfs een aparte webpagina voor ingericht, dat hebben de andere universiteiten vast ook wel.

http://www.studereninleiden.nl/unive...bele-bachelor/
Dit had ik ook al gezien, maar de universiteit Leiden sprak me totaal niet aan. Dit had ik eigenlijk even aan moeten geven.

Citaat:
Dit heb ik gevonden door gewoon te googlen, en ik zie nu dat de hit er onder een vergelijkbare pagina van Delft is. Volgens mij zou het geen probleem moeten zijn en werken de meeste universiteiten mee om je qua rooster en vrijstellingen zo veel mogelijk te helpen.
Ik heb daarnet nog eens gekeken, maar ik zie bij Delft alleen maar dubbele bachelor met Natuurkunde en Wiskunde staan.

Citaat:
Dat ik dit via google zo snel vindt, pleit overigens niet voor je keuze om de informatica in te gaan, je had dit zelf ook heus wel kunnen vinden Als je het niet 100% precies zo terugvindt, stuur dan een mailtje aan de universiteit of bezoek de open dag en stel de vraag daar direct.
Hah, ik had de pagina's al wel gevonden hoor, maar ik vond er niet echt de informatie ik zocht. Ik denk dat ik even het antwoord van mijn decaan afwacht. Als het dan nog niet duidelijk is neem ik wel gewoon contact op met de Universiteit zelf.

Citaat:
Persoonlijk vind ik Enschede leuker dan Eindhoven of Delft. Enschede heeft namelijk een campus met hele goede studentenkamers en de huur is hier lager dan in Eindhoven of Delft. Ik ben eigenlijk nog nooit in Eindhoven uit geweest. Ik ben wel vaak uit geweest in Delft en Enschede. Enschede is qua uitgaan veel leuker en gevarieerder. Ook heeft Enschede een kunstacademie en conservatorium wat het studentenleven kleurrijker maakt.
Deze indruk had ik ook toen ik in Enschede was voor een meeloopdag. Als het niet mogelijk is om een dubbele bachelor te doen, ga ik ook zeker in Enschede studeren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren 2 studies tegelijk & lerarenopleiding??
wvdl.dollard
6 08-05-2016 19:05
Studeren Dubbele bachelor
Bobby1994
18 27-12-2014 13:32
Studeren Dubbele bachelor universiteit
Bobby1994
1 04-12-2014 19:45
Studeren Studiekeuze
weetniks
1 24-11-2014 16:01
Studeren Natuurkunde studeren
Mr.Mark
22 28-12-2009 15:49
Algemene schoolzaken Afgewezen voor de University College?
ds
197 02-04-2005 22:24


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:10.