Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-12-2014, 17:11
tvsjvh
tvsjvh is offline
In September ben ik begonnen aan een nieuwe opleiding (Timmerman niveau 2 ). Ik had me aangemeld voor een BBL opleiding gezien mijn leeftijd (23jaar). Volgens school zou ik geen werkplek kunnen vinden aangezien mijn leeftijd ze mij dus meer moeten betalen als iemand van 16 jaar. Hierdoor is uiteindelijk de beslissing gevallen dat ik toch een BOL opleiding moet volgen. Na een gesprek op school vonden de leraren en directeur dat ik wel in de avond naar school moet komen, omdat ik dan bij leeftijdsgenoten zat en overdag gewoon stage moest komen lopen. Dat komt neer op 40 uur stage per week ( in een bouw bedrijf) tegen een vergoeding van ongeveer 350 euro per maand en twee avonden naar school ( 8 uur) . Mag een school dit op deze manier doen ? Of moet ik dan gewoon BBL krijgen ? en als ze het toch BOL houden moet ik dan overdag naar school en meer uren naar school als ik nu doe ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-12-2014, 17:26
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Om in aanmerking te komen voor BBL moet je (zo nodig helemaal zelf) eerst voor een passende baan zorgen. Aangezien je deze niet hebt, kom je alleen in aanmerking voor BOL.

Dat je per se 's avonds onderwijs moet volgen is niet juist. Je mag, als je dat wil, gewoon overdag onderwijs volgen. Je zit dan natuurlijk wel met een stuk jongere mensen in de klas. Je hebt dan natuurlijk ook dezelfde stageverplichtingen en uren als andere BOL'ers.

Laatst gewijzigd op 20-12-2014 om 17:32.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken BBL+lesgeld
Kim_lover
6 29-10-2006 19:20
Studeren SPW4 (mbo-opleiding)
*Ster*
1 29-04-2006 20:21
Algemene schoolzaken mbo helpende zorg
debotjuh
11 12-04-2004 14:05
Algemene schoolzaken spw 4 -> bol of bbl ??
michelle_flo
5 07-02-2003 09:56
Algemene schoolzaken Spw BBL of BOL?
sweetest girl
9 10-12-2001 09:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:30.