Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-07-2009, 16:44
Verwijderd
Ik ben een meisje van 17 jaar en ik ben eigenlijk op zoek naar een geschikte sport. Probleem is dat ik niet weet wat.

Ik heb het hele afgelopen schooljaar niet gesport. Het jaar daarvoor deed ik intensief aan wedstrijdzwemmen, maar na 5 jaar hasd ik het wel gezien en bovendien viel het niet meer te combineren met school. Daarom ben ik gestopt. Toen volgde dus een jaar zonder sport. Heerlijk en ontspannen, maar nu begint het weer te kriebelen.

Zoals ik zei wil ik graag iets gaan doen, maar ik weet niet wat. Wel wil ik dat het een echte sport is, iets intensiefs. Iemand suggesties?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-07-2009, 03:50
Verwijderd
Voorkeuren in een bepaalde richting? Individueel, bal/teamsport?
Met citaat reageren
Oud 24-07-2009, 09:14
Verwijderd
Hmm.. Niet echt heel erg. Ik hou niet zo van balsporten, maar dat is eigenlijk het enige. Wel zou ik graag iets in een team doen, dat lijkt met leuk.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2009, 15:36
Verwijderd
Inmiddels ben ik er wel bijna uit. Ik dacht aan roeien of atletiek. Ook wil ik als dat lukt een cursus in iets creatiefs gaan volgen. Maar als iemand nog verdere tips heeft dan hoor ik dat graag.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2009, 19:05
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
voor een echte teamsport kom je toch vaak bij balsporten terecht. mischien vindt je het helemaal niks maar heb je ooit nagedacht over waterpolo? aangezien je (neem ik aan) wel goed kan zwemmen na 5 jaar is dat mischien iets waar je het zwemmen kan voortzetten. het kan ook zijn dat je het helemaal niks vindt hoor maar je kan het altijd proberen.

verder mischien zelfverdedigingssporten. voor de rest weet ik niet zo veel sporten die geen balsport zijn (wielrennen kan trouwens ook nog maar ik weet niet of je dat leuk lijkt )
Met citaat reageren
Oud 24-07-2009, 19:21
Verwijderd
Zelfverdediging kan ook een optie zijn, dank voor je tip.
Zodra ik terug ben van vakantie ga ik me er meer in verdiepen.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2009, 14:35
Verwijderd
Bij zelfverdediging moet je ook bekijken of het het doet voor de sport of voor de kennis en vaardigheden die je er op doet.
Er zijn vrij veel vechtsporten die redelijk in het 'sportwater' terecht zijn gekomen. Zie praktisch alle Judo die gegeven wordt, veel Karate/Taekwondo. Elke vereniging die wedstrijden doet, zit daar sowieso in.

In het andere sprectrum heb je dingen als Taijitsu, systema en krav maga. Geen toernooisporten ivm, tjah, errr, pijn en verwondingen enzo

Dingen als Jiu Jitsu liggen er tussenin.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2009, 18:20
Melkfles
Avatar van Melkfles
Melkfles is offline
Ik ben al heel lang benieuwd naar krav maga

zit geloof ik alleen niet een vereniging in de buurt die daar lessen in geven of iets dergelijks.
__________________
.
In my world everybody's a pony and they all eat rainbows and poop butterflies
Met citaat reageren
Oud 23-08-2009, 16:09
Silo
Silo is offline
Citaat:
Inmiddels ben ik er wel bijna uit. Ik dacht aan roeien of atletiek. Ook wil ik als dat lukt een cursus in iets creatiefs gaan volgen. Maar als iemand nog verdere tips heeft dan hoor ik dat graag.

Ik heb atletiek gedaan en roei nu! Atletiek is echt wel kicken, maar ik kon het niet bijbenen omdat ik altijd problemen met mijn benen heb (zijn natuurlijk ook ander takken, maar hardlopen was echt de hoofdactiviteit)
Roeien is echt heel leuk om te doen.. in het begin is het wel aanpoten, omdat het erg zwaar is (ik doe aan sloeproeien, waarbij je echt je onderarmen wel voelt na een training)
Maar, je moet weten.. Roeien bij een roeivereniging is heel duur
Met citaat reageren
Oud 28-08-2009, 19:01
JonathanMJ
JonathanMJ is offline
Denk niet dat het nog enig zin heeft.
Je bent 17 En dan is het wel erg moeilijk om nog een sport te leren.
Misschien Jeu De boules ?
Met citaat reageren
Oud 28-08-2009, 21:49
Joost92
Joost92 is offline
Dat is onzin, er zijn er genoeg die zelfs prof zijn geworden en pas op latere leeftijd, rond 16/17 zijn begonnen.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2009, 14:14
PatoLoco
PatoLoco is offline
Citaat:
Denk niet dat het nog enig zin heeft.
Je bent 17 En dan is het wel erg moeilijk om nog een sport te leren.
Misschien Jeu De boules ?
Echt de idiootste opmerking ooit... Je bent nooit te oud om dingen bij te leren en als 17jarige al zéker niet. De kans dat je ooit op topniveau zal sporten is natuurlijk aanzienlijk kleiner maar daar gaat het in dit topic helemaal niet om. Je kan echter wel perfect nog nieuwe sporten leren en er zelfs nog heel goed in worden.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2009, 22:49
Verwijderd
Citaat:
Denk niet dat het nog enig zin heeft.
Je bent 17 En dan is het wel erg moeilijk om nog een sport te leren.
Misschien Jeu De boules ?
:')

Retard.

Affijn, tenzij je zwakbegaafd bent is een sport leren niet heel moeilijk. Het op topniveau doen is een ander verhaal en een totaal andere keuze die niet zozeer met sport te maken heeft maar meer met een 'lifestyle'.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd Welke sport?
dejob14
8 11-02-2013 20:05
Vrije tijd Welke sport zal ik gaan doen?
Verwijderd
26 05-02-2013 15:06
Vrije tijd overtuig mij, welke sport?
Fantôme
62 18-06-2003 22:09
Vrije tijd Welke sport zou je ZEKER NOOIT willen doen?
Frida
78 22-02-2003 00:10
Vrije tijd kleine enquete voor school: Aan welke sport(en) doen jullie en hoevaak?
Chill
36 14-05-2002 19:32
Algemene schoolzaken welke sport doen jullie buiten school?
loekie_v
18 23-01-2002 19:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:23.