Oud 28-06-2018, 23:15
goodbyeman
Avatar van goodbyeman
goodbyeman is offline
hoi, ik weet dat ik 4 maanden geleden een soortgelijk topic heb gepost maar t is nu soort van anders

ik zat heel diep in de put heb mij hoger gewerkt en ik zit nu net op het randje nou dacht ik dat het goed zou komen als ik een goed cijfer voor de duits toets haalde maar haalde een onvoldoende terwijl ik me er dood voor had geleerd
als ik een goed cijfer had gehaald was ik over de rand maar nu ben ik verder terug nu ben ik genoodzaakt wil ik nog over moet ik voor alle cijfers hoger dan 7 te halen en dat zie ik niet echt als haalbaar maar ik wil ook helemaal niet naar havo want dat kost mij1/2 jaar als ik naar uni wil
__________________
Begin iedere dag met een doel
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-06-2018, 23:34
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Bespreek dit met je mentor. Je zult waarschijnlijk een bespreekgeval worden op de docentenvergadering, en als je mentor weet dat jij graag VWO wil doen, en andere docenten ook gemerkt hebben dat jij gemotiveerd bent, dan is er best nog wat mogelijk. Je werkhouding en de kansen die docent voor jou zien spelen ook mee in die beslissing, niet alleen je cijfers.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 28-06-2018, 23:41
goodbyeman
Avatar van goodbyeman
goodbyeman is offline
ik ben er bang voor dat veel docenten denken dat ik niet gemotiveerd ben; k ben vaak eigenwijs moet dat eigenlijk afleren maar daardoor zien de docenten mij als n opstandig type; en ik let vaak niet op tijdens de uitleg omdat ik me dood verveel ik lees het vaak liever zelf uit het boek maar daardoor raken docenten ook gefrustreerd
__________________
Begin iedere dag met een doel
Met citaat reageren
Oud 28-06-2018, 23:43
goodbyeman
Avatar van goodbyeman
goodbyeman is offline
tevens heb ik het al met mijn mentor het erover gehad maar zij zegt gewoon doorzetten alleen zo simpel ligt het niet ik ben gewoon bang dat ik het niet haal en ik verlies daardoor ook motivatie om goed mijn best te doen in de toetsweek
__________________
Begin iedere dag met een doel
Met citaat reageren
Oud 29-06-2018, 08:50
Verwijderd
Ik ga even advocaat van de duivel spelen. Je bent eigenlijk helemaal niet zo gemotiveerd, zo te lezen. Als je er al slecht voor staat, vind je het dan zelf logisch om niet op te letten tijdens de uitleg? Het is leuk dat je het liever zelf uit het boek leest, maar dat werkt blijkbaar niet zo goed, want je staat er slecht voor. Misschien toch maar beter naar de uitleg luisteren, hoe saai dat ook lijkt.

Ik weet dat het jaar praktisch voorbij is en dat je dat dit jaar niet meer gaat helpen, maar motivatie is niet hetzelfde als "graag willen overgaan". Motivatie is het willen, én er ook daadwerkelijk alles aan doen, zoals opletten in de les.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2018, 08:55
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik ga even advocaat van de duivel spelen. Je bent eigenlijk helemaal niet zo gemotiveerd, zo te lezen. Als je er al slecht voor staat, vind je het dan zelf logisch om niet op te letten tijdens de uitleg? Het is leuk dat je het liever zelf uit het boek leest, maar dat werkt blijkbaar niet zo goed, want je staat er slecht voor. Misschien toch maar beter naar de uitleg luisteren, hoe saai dat ook lijkt.

Ik weet dat het jaar praktisch voorbij is en dat je dat dit jaar niet meer gaat helpen, maar motivatie is niet hetzelfde als "graag willen overgaan". Motivatie is het willen, én er ook daadwerkelijk alles aan doen, zoals opletten in de les.
Mee eens
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 29-06-2018, 11:51
Verwijderd
Citaat:
tevens heb ik het al met mijn mentor het erover gehad maar zij zegt gewoon doorzetten alleen zo simpel ligt het niet ik ben gewoon bang dat ik het niet haal en ik verlies daardoor ook motivatie om goed mijn best te doen in de toetsweek
Nou ja, eh, zo simpel ligt het wel. Als je iets wilt, moet je er voor werken. Wen er maar aan, want zo zal het de rest van je leven zijn. Dat je je zorgen maakt snap ik en daar kun je imho twee dingen aan doen. In bed gaan liggen en huilen dat de leraren niet eerlijk zijn en dat je niet gesnapt wordt en dat het moeilijker is dan "gewoon doorzetten," of je schouders er onder zetten en er voor gaan. Hoe je het op lost moet je zelf weten, maar niemand is ooit verder gekomen van in bed gaan liggen.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2018, 11:51
Verwijderd
Verder stel ik voor dat je het advies van Jan ter harte neemt.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2018, 12:28
Verwijderd
Hoe wil je met deze instelling de universiteit doen?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2018, 15:20
Verwijderd
Citaat:
tevens heb ik het al met mijn mentor het erover gehad maar zij zegt gewoon doorzetten alleen zo simpel ligt het niet ik ben gewoon bang dat ik het niet haal en ik verlies daardoor ook motivatie om goed mijn best te doen in de toetsweek
Zo simpel is het wel. Ieder half uurtje dat je er aan zit, verhoog je de kansen op betere cijfers. Shit niet halen is niet het einde van de wereld als je er oprecht je best op doet. Shit niet halen omdat je er domweg geen kloot aan doet, is laakbaar. Vervolgens ga jij jezelf hekelen en is het rinse & repeat voor de volgende keer, waar je ook op je plaat zult gaan; downward spiral. Kiezen of delen.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2018, 08:46
goodbyeman
Avatar van goodbyeman
goodbyeman is offline
t is ondertussen al wat beter gegaan k heb de eerste 4 toetsen van de toetsweek voorbereid
__________________
Begin iedere dag met een doel
Met citaat reageren
Oud 30-06-2018, 08:47
goodbyeman
Avatar van goodbyeman
goodbyeman is offline
Citaat:
Ik ga even advocaat van de duivel spelen. Je bent eigenlijk helemaal niet zo gemotiveerd, zo te lezen. Als je er al slecht voor staat, vind je het dan zelf logisch om niet op te letten tijdens de uitleg? Het is leuk dat je het liever zelf uit het boek leest, maar dat werkt blijkbaar niet zo goed, want je staat er slecht voor. Misschien toch maar beter naar de uitleg luisteren, hoe saai dat ook lijkt.

Ik weet dat het jaar praktisch voorbij is en dat je dat dit jaar niet meer gaat helpen, maar motivatie is niet hetzelfde als "graag willen overgaan". Motivatie is het willen, én er ook daadwerkelijk alles aan doen, zoals opletten in de les.
het zelf lezen heeft mij juistem geholpen sinds ik dat doe is mijn gemiddelde 0.2 gestegen
__________________
Begin iedere dag met een doel
Met citaat reageren
Oud 30-06-2018, 09:31
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Hij zegt niet dat je óf moet luisteren naar de uitleg, óf zelf de tekst moet bestuderen. Je kan het natuurlijk ook gewoon allebei doen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 30-06-2018, 10:03
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Kennis je eigen maken vergt oefening en herhaling. Misschien helpt het je de stof van te voren te bestuderen en dan tijdens de uitleg uit te zoeken of de docent je nog kan verrassen met iets aanvullends, wat je zelf niet tijdens het lezen eruit hebt opgepikt.
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Met citaat reageren
Oud 30-06-2018, 13:09
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Wellicht heb je iets aan het boekje Meer leren in minder tijd-Effectiever en efficiënter huiswerk maken. Je vindt hierin een beschrijving van de 4 stappen bij het leren (waarnemen, begrijpen, oefenen en onthouden), tips met betrekking tot je schoolagenda, de verschillende soorten vakken, tips voor schooltoetsen, inzicht- en meerkeuzevragen en het schoolexamen, het opzetten en uitvoeren van een planning en het analyseren en zo nodig verbeteren van je eigen motivatie. Achterin vind je een bijlage voor een plan van aanpak bij een onvoldoende rapport, een bijlage voor het plannen van toetsen en een bijlage voor toetsplanning in de bovenbouw.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 30-06-2018, 21:42
goodbyeman
Avatar van goodbyeman
goodbyeman is offline
om nou nog iets in de les te doen heb ik vrij weinig aan want woensdag begint de toetsweek
__________________
Begin iedere dag met een doel
Met citaat reageren
Oud 30-06-2018, 21:42
goodbyeman
Avatar van goodbyeman
goodbyeman is offline
Citaat:
Wellicht heb je iets aan het boekje Meer leren in minder tijd-Effectiever en efficiënter huiswerk maken. Je vindt hierin een beschrijving van de 4 stappen bij het leren (waarnemen, begrijpen, oefenen en onthouden), tips met betrekking tot je schoolagenda, de verschillende soorten vakken, tips voor schooltoetsen, inzicht- en meerkeuzevragen en het schoolexamen, het opzetten en uitvoeren van een planning en het analyseren en zo nodig verbeteren van je eigen motivatie. Achterin vind je een bijlage voor een plan van aanpak bij een onvoldoende rapport, een bijlage voor het plannen van toetsen en een bijlage voor toetsplanning in de bovenbouw.
k zal ernaar kijken
__________________
Begin iedere dag met een doel
Met citaat reageren
Oud 02-07-2018, 09:01
Verwijderd
Citaat:
om nou nog iets in de les te doen heb ik vrij weinig aan want woensdag begint de toetsweek
Ik verwacht dat je de adviezen de komende jaren nog erg goed zult kunnen gebruiken.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-07-2018, 23:08
goodbyeman
Avatar van goodbyeman
goodbyeman is offline
een update het is allemaal uitgesteld in verband een ontsteking die ik plots kreeg de toetsen gaan in het algemeen goed het is haalbaar maar ik kan echt niet slapen door enorme stress maar slaap die ik weldegelijk nodig heb wat kan ik hierraan doen ( gelijk antwoord zou ik waarderen)
__________________
Begin iedere dag met een doel
Met citaat reageren
Oud 10-07-2018, 23:32
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
een update het is allemaal uitgesteld in verband een ontsteking die ik plots kreeg de toetsen gaan in het algemeen goed het is haalbaar maar ik kan echt niet slapen door enorme stress maar slaap die ik weldegelijk nodig heb wat kan ik hierraan doen ( gelijk antwoord zou ik waarderen)
Probeer wat ontspanningsoefeningen te doen, te mediteren of misschien een ASMR video te kijken - doe iets waardoor je even tot rust komt. Of probeer wat meer te sporten. Even een half uurtje hardlopen kan al helpen om stress te verminderen. Fysieke moeheid helpt ook om beter in slaap te komen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 11-07-2018, 14:08
goodbyeman
Avatar van goodbyeman
goodbyeman is offline
de ergste stress is alweer weg ik vandaag te horen gekregen dat ik een 10 en een 8,1 gehaald heb wat naar het droge heeft gehaald hoe het er nu voor staat kan ik over
maar bedankt voor het bericht komt misschien andere keer weer van pas
__________________
Begin iedere dag met een doel
Met citaat reageren
Oud 11-07-2018, 15:34
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
de ergste stress is alweer weg ik vandaag te horen gekregen dat ik een 10 en een 8,1 gehaald heb wat naar het droge heeft gehaald hoe het er nu voor staat kan ik over
maar bedankt voor het bericht komt misschien andere keer weer van pas
Super fijn, die goede cijfers. Structureel genoeg rust inplannen en momenten nemen om te ontspannen is altijd goed, zo voorkom je dat stress opbouwt in je systeem.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 11-07-2018, 16:51
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Neem al deze tips dus mee naar een nieuw schooljaar/studiejaar
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Met citaat reageren
Oud 12-07-2018, 23:22
goodbyeman
Avatar van goodbyeman
goodbyeman is offline
ik heb mijn laatste cijfers en ik ben dik over
__________________
Begin iedere dag met een doel
Met citaat reageren
Oud 12-07-2018, 23:23
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
ik heb mijn laatste cijfers en ik ben dik over
En nu nog zorgen dat je komend schooljaar het hele jaar structureel hard bezig bent voor school, dan zit je in de laatste weken niet meer zo in de stress
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Verhaal] Fabeltje voor school
Verwijderd
13 26-04-2006 16:57
Psychologie enquete
Judy2
69 16-05-2005 09:42
Verhalen & Gedichten [Column] Sport
Verwijderd
10 18-06-2004 23:29
Verhalen & Gedichten [Verhaal] Pijnlijke Eenvoud
juliettebinoche
59 11-01-2004 23:12
Verhalen & Gedichten Nina & Sara
Giles
18 24-07-2003 23:37
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Pim Fortuyn had toch gelijk!!!!!
suze02
98 15-06-2002 16:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:59.