Oud 10-02-2019, 16:36
BlikjeDrinken
BlikjeDrinken is offline
Hoi, ik zit met een probleem:

Ik ben 14 jaar, weet al 2 jaar dat ik op jongens val, vrienden weten het maar mijn ouders nog niet.

Hoe kan ik mijn ouders vertellen dat ik op jongens val? Ze zeggen altijd dat het ze niks uitmaakt wat ik ben maar toch vind ik het lastig om te zeggen, bang dat ze later geen opa en oma kunnen worden door mij.

Groetjes
Met citaat reageren
Oud 10-02-2019, 16:38
Verwijderd
Wil je geen kinderen dan?
Met citaat reageren
Oud 10-02-2019, 16:42
BlikjeDrinken
BlikjeDrinken is offline
Heb nog geen idee of ik dat wil
Met citaat reageren
Oud 10-02-2019, 16:44
BlikjeDrinken
BlikjeDrinken is offline
Maar heb je nog tips hoe ik het ze kan vertellen?
Met citaat reageren
Oud 10-02-2019, 16:44
MeisjeLisa
MeisjeLisa is offline
Citaat:
Hoi, ik zit met een probleem:

Ik ben 14 jaar, weet al 2 jaar dat ik op jongens val, vrienden weten het maar mijn ouders nog niet.

Hoe kan ik mijn ouders vertellen dat ik op jongens val? Ze zeggen altijd dat het ze niks uitmaakt wat ik ben maar toch vind ik het lastig om te zeggen, bang dat ze later geen opa en oma kunnen worden door mij.

Groetjes
Misschien zeggen tegen je dat het niet uitmaakt omdat ze voelen dat er iets is. Het moment komt vanzelf. Doe het wanneer jij je fijn voelt. Sommige mensen schrijven het liever in een brief omdat ze praten lastig vinden. Zoek je eigen manier.

Dat van kinderen lijkt me niet een heel groot probleem. Er bestaat draagouderschap en je kan een kind adopteren.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2019, 16:47
BlikjeDrinken
BlikjeDrinken is offline
Citaat:
Hier is een tutorial hoe je zegt dat je homo bent:

1) Ga naar je ouders

2) Zeg dat je homo bent.
Hier is een voorbeeld als je dat veel te moeilijk vindt: "Mam, pap. Ik ben homo!"

3) Je ouders boeit 't geen ene ruk dat je homo bent.

4) Profijt.

Moeilijkheidsgraad: 1/5
Beetje jammer dat je er een grapje van maakt, ik zit er zelf namelijk echt mee en vraag gewoon om wat serieus advies. :/
Met citaat reageren
Oud 10-02-2019, 16:51
MeisjeLisa
MeisjeLisa is offline
Is een brief schrijven een optie?

Laatst gewijzigd op 10-02-2019 om 17:30. Reden: Offtopic
Met citaat reageren
Oud 10-02-2019, 16:52
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Beetje jammer dat je er een grapje van maakt, ik zit er zelf namelijk echt mee en vraag gewoon om wat serieus advies. :/
Het lijkt me toch overduidelijk dat ze het niet erg vinden.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2019, 16:53
Verwijderd
Citaat:
Heb nog geen idee of ik dat wil
Nou dan Of je kinderen wil is niet iets van homo of hetero zijn tegenwoordig, ik ken homostellen met kinderen en heterostellen met kinderen dus dat is gewoon echt geen issue meer. Als je wil kan je zelfs een kind krijgen dat genetisch gewoon jouw kind is maar dat hoeft echt niet.

Citaat:
Maar heb je nog tips hoe ik het ze kan vertellen?
Waarom vertel je het niet gewoon vanavond bij het eten. "Pap & mam, ik val op jongens.". Ik heb het vermoeden dat het helemaal goedkomt.

Geloof me; Jij kan wel heel bang zijn voor je ouders, maar jij kan hun gevoel uiteindelijk niet voelen maar alleen maar raden. Je ouders zijn grotemensen en ik denk dat ze heel bewust tegen je hebben gezegd dat het helemaal okay is. Sterker nog, als jij al 2 jaar weet dat je op jongens valt én ze hebben er in de tussentijd een keer een opmerking over gemaakt dan hebben ze denk ik al een donkerbruin vermoeden.
Dingen zoals kinderen zijn geen argument; ouders van heterokinderen hebben hetzelfde tegenwoordig. Daarnaast kan jij je wel in een heterorol willen drukken maar daar zouden jij, je eventuele partner én kinderen niet gelukkig van worden.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2019, 16:54
BlikjeDrinken
BlikjeDrinken is offline
Citaat:
Is een brief schrijven een optie?
Dat zou kunnen, moet ik ff nadenken waar ik die brief dan moet laten zodat hun 't lezen.

Laatst gewijzigd op 10-02-2019 om 17:30. Reden: Offtopic
Met citaat reageren
Oud 10-02-2019, 16:55
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Nou dan Of je kinderen wil is niet iets van homo of hetero zijn tegenwoordig, ik ken homostellen met kinderen en heterostellen met kinderen dus dat is gewoon echt geen issue meer. Als je wil kan je zelfs een kind krijgen dat genetisch gewoon jouw kind is maar dat hoeft echt niet.


Waarom vertel je het niet gewoon vanavond bij het eten. "Pap & mam, ik val op jongens.". Ik heb het vermoeden dat het helemaal goedkomt.

Geloof me; Jij kan wel heel bang zijn voor je ouders, maar jij kan hun gevoel uiteindelijk niet voelen maar alleen maar raden. Je ouders zijn grotemensen en ik denk dat ze heel bewust tegen je hebben gezegd dat het helemaal okay is. Sterker nog, als jij al 2 jaar weet dat je op jongens valt én ze hebben er in de tussentijd een keer een opmerking over gemaakt dan hebben ze denk ik al een donkerbruin vermoeden.
Dingen zoals kinderen zijn geen argument; ouders van heterokinderen hebben hetzelfde tegenwoordig. Daarnaast kan jij je wel in een heterorol willen drukken maar daar zouden jij, je eventuele partner én kinderen niet gelukkig van worden.
Precies.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2019, 16:56
BlikjeDrinken
BlikjeDrinken is offline
Citaat:
Nou dan Of je kinderen wil is niet iets van homo of hetero zijn tegenwoordig, ik ken homostellen met kinderen en heterostellen met kinderen dus dat is gewoon echt geen issue meer. Als je wil kan je zelfs een kind krijgen dat genetisch gewoon jouw kind is maar dat hoeft echt niet.


Waarom vertel je het niet gewoon vanavond bij het eten. "Pap & mam, ik val op jongens.". Ik heb het vermoeden dat het helemaal goedkomt.

Geloof me; Jij kan wel heel bang zijn voor je ouders, maar jij kan hun gevoel uiteindelijk niet voelen maar alleen maar raden. Je ouders zijn grotemensen en ik denk dat ze heel bewust tegen je hebben gezegd dat het helemaal okay is. Sterker nog, als jij al 2 jaar weet dat je op jongens valt én ze hebben er in de tussentijd een keer een opmerking over gemaakt dan hebben ze denk ik al een donkerbruin vermoeden.
Dingen zoals kinderen zijn geen argument; ouders van heterokinderen hebben hetzelfde tegenwoordig. Daarnaast kan jij je wel in een heterorol willen drukken maar daar zouden jij, je eventuele partner én kinderen niet gelukkig van worden.
Bedankt voor het bericht, ik zou denk ik eerst wat moed bij elkaar moeten vinden om t vanavond gelijk bij t eten te vertellen, dan weten namelijk mijn zusje en opa het ook gelijk.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2019, 16:58
MeisjeLisa
MeisjeLisa is offline
Citaat:
On topic: Dat zou kunnen, moet ik ff nadenken waar ik die brief dan moet laten zodat hun 't lezen.
Als je het heel eng vindt kan het vanavond als je naar bed gaat. Als je ouders dan later naar boven komen lezen ze het en maken ze je misschien niet wakker omdat het al laat is. ‘s ochtends kunnen jullie er over praten maar zit je er niet uren aan vast omdat je je klaar moet maken voor school.

Laatst gewijzigd op 10-02-2019 om 17:31. Reden: Offtopic
Met citaat reageren
Oud 10-02-2019, 17:00
MeisjeLisa
MeisjeLisa is offline
Citaat:
Bedankt voor het bericht, ik zou denk ik eerst wat moed bij elkaar moeten vinden om t vanavond gelijk bij t eten te vertellen, dan weten namelijk mijn zusje en opa het ook gelijk.
Je kan ook kleine stapjes zetten. Als jij je fijner vielt bij je moeder vertel je het eerst alleen aan haar of andersom bij je opa of vader.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2019, 17:00
BlikjeDrinken
BlikjeDrinken is offline
Citaat:
Ja, die hebben zich 15 jaar geleden als scholier aangemeld. Ze zijn er nu nog steeds.

Als je het heel eng vindt kan het vanavond als je naar bed gaat. Als je ouders dan later naar boven komen lezen ze het en maken ze je misschien niet wakker omdat het al laat is. ‘s ochtends kunnen jullie er over praten maar zit je er niet uren aan vast omdat je je klaar moet maken voor school.
Ik kan een brief schrijven en neerleggen op het aanrecht als ze naar onze paarden zijn om ze te voeren, dan ga ik naar bed en lezen ze die brief. Ouders moeten morgenvroeg werken dus die zie ik dan niet.

Goed idee?
Met citaat reageren
Oud 10-02-2019, 17:01
BlikjeDrinken
BlikjeDrinken is offline
Citaat:
Je kan ook kleine stapjes zetten. Als jij je fijner vielt bij je moeder vertel je het eerst alleen aan haar of andersom bij je opa of vader.
Ik vertel het eerst aan mijn ouders, die vertellen het wel aan mijn opa. (Wil om persoonlijke redenen niet meer met hem praten.)
Met citaat reageren
Oud 10-02-2019, 17:02
MeisjeLisa
MeisjeLisa is offline
Citaat:
Ik kan een brief schrijven en neerleggen op het aanrecht als ze naar onze paarden zijn om ze te voeren, dan ga ik naar bed en lezen ze die brief. Ouders moeten morgenvroeg werken dus die zie ik dan niet.

Goed idee?
Zou kunnen want zou hebben zij nog de tijd om eens goed over je brief na te denken. Je wordt er ook niet meteen mee geconfronteerd maar stel een gesprek niet uit want anders maak je jezelf misschien gek.

Laatst gewijzigd op 10-02-2019 om 17:07.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2019, 17:02
MeisjeLisa
MeisjeLisa is offline
Citaat:
Ik vertel het eerst aan mijn ouders, die vertellen het wel aan mijn opa. (Wil om persoonlijke redenen niet meer met hem praten.)
Dat is niet erg. Het belangrijkste is dat jij je fijn voelt bij jouw beslissingen.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2019, 17:03
BlikjeDrinken
BlikjeDrinken is offline
Citaat:
Zou kunnen want zou hebben zij nog de tijd om eens goed over je brief na te denken. Je wordt er ook niet meteen gecrongrinteerd mee maar stel een gesprek niet uit want anders maak je jezelf misschien gek.
Oke, bedankt voor je advies
Met citaat reageren
Oud 10-02-2019, 17:06
Verwijderd
Citaat:
Bedankt voor het bericht, ik zou denk ik eerst wat moed bij elkaar moeten vinden om t vanavond gelijk bij t eten te vertellen, dan weten namelijk mijn zusje en opa het ook gelijk.
Ik kan me voorstellen dat je daar niet direct op zit te wachten!

Je kan ook wachten tot na het eten. Je kan bijvoorbeeld zeggen "Pap & mam? Kan ik even met jullie praten? Ik moet iets kwijt en ik wil het graag met alleen jullie twee bespreken."
Met citaat reageren
Oud 10-02-2019, 17:07
Verwijderd
Citaat:
Het lijkt me toch overduidelijk dat ze het niet erg vinden.
Hij heeft wel gelijk, het is niet leuk dat je er een grapje van maakt, dit soort dingen zijn levensveranderend voor veel mensen.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2019, 17:08
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Ik kan me voorstellen dat je daar niet direct op zit te wachten!

Je kan ook wachten tot na het eten. Je kan bijvoorbeeld zeggen "Pap & mam? Kan ik even met jullie praten? Ik moet iets kwijt en ik wil het graag met alleen jullie twee bespreken."
Het beste zou inderdaad zijn om een privé-momentje te hebben, tussen hij en zijn ouders.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2019, 17:08
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Hij heeft wel gelijk, het is niet leuk dat je er een grapje van maakt, dit soort dingen zijn levensveranderend voor veel mensen.
Dan verwijder ik de post.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2019, 17:09
MeisjeLisa
MeisjeLisa is offline
Citaat:
Je kan ook wachten tot na het eten. Je kan bijvoorbeeld zeggen "Pap & mam? Kan ik even met jullie praten? Ik moet iets kwijt en ik wil het graag met alleen jullie twee bespreken."
Dit kan inderdaad en het is geen slecht advies. Je ouders voelen dan wel meteen dat het serieus is en ik denk dat er dan wel een gespannen sfeer kan ontstaan omdat je het lastig vindt om te vertellen...
Met citaat reageren
Oud 10-02-2019, 17:09
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Ik gedroeg me inderdaad als een dwaas. En hij heeft volkomen gelijk.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2019, 17:09
BlikjeDrinken
BlikjeDrinken is offline
Citaat:
Ik kan me voorstellen dat je daar niet direct op zit te wachten!

Je kan ook wachten tot na het eten. Je kan bijvoorbeeld zeggen "Pap & mam? Kan ik even met jullie praten? Ik moet iets kwijt en ik wil het graag met alleen jullie twee bespreken."
Dat zou kunnen, een brief kan ook ja.
Is 14 jaar eigenlijk wel een normale leeftijd om zoiets te vertellen?
Met citaat reageren
Oud 10-02-2019, 17:10
Verwijderd
Ik ben geen scholier. Ik heb wel ongeveer hetzelfde meegemaakt als jij kan daardoor advies geven. Tevens heb ik wel een idee hoe de generatie van jouw ouders in elkaar steekt, ik zit er zelf niet zo heel erg ver vanaf.

Laatst gewijzigd op 10-02-2019 om 17:33. Reden: Offtopic
Met citaat reageren
Oud 10-02-2019, 17:11
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Het beste zou inderdaad zijn om een privé-momentje te hebben, tussen hij en zijn ouders.
Anders zou het een cringefest geweest zijn. En ik raad je 100% om gewoon een privé-momentje te hebben tussen jij en je ouders.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2019, 17:13
Verwijderd
Citaat:
Ik gedroeg me inderdaad als een dwaas. En hij heeft volkomen gelijk.
Stoer
Met citaat reageren
Oud 10-02-2019, 17:16
BlikjeDrinken
BlikjeDrinken is offline
Dus, een gesprek met mijn ouders zou het beste zijn? Geen brief of iets anders?
Met citaat reageren
Oud 10-02-2019, 17:17
BlikjeDrinken
BlikjeDrinken is offline
Citaat:
Ik ben geen scholier. MeisjeLisa trouwens ook niet zijn we enkele weken geleden al achtergekomen. Ik heb wel ongeveer hetzelfde meegemaakt als jij kan daardoor advies geven. Tevens heb ik wel een idee hoe de generatie van jouw ouders in elkaar steekt, ik zit er zelf niet zo heel erg ver vanaf.
Mja mijn ouders zijn jong
Met citaat reageren
Oud 10-02-2019, 17:17
MeisjeLisa
MeisjeLisa is offline
Citaat:
Dus, een gesprek met mijn ouders zou het beste zijn? Geen brief of iets anders?
Wat jij het liefst hebt. Heb je het gevoel dat een gesprek fijner is?
Met citaat reageren
Oud 10-02-2019, 17:20
BlikjeDrinken
BlikjeDrinken is offline
Citaat:
Wat jij het liefst hebt. Heb je het gevoel dat een gesprek fijner is?
Geen idee eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 10-02-2019, 17:20
Verwijderd
Citaat:
Dus, een gesprek met mijn ouders zou het beste zijn? Geen brief of iets anders?
In mijn ervaring is een gesprek het beste. Je kan dan ook direct hun vragen beantwoorden en eventueel vragen stellen aan hen. Je kan direct lezen wat hun reactie is ook. Nonverbale communicatie in een gesprek brengt meer dan de helft van de boodschap al over.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2019, 17:22
BlikjeDrinken
BlikjeDrinken is offline
Bedankt voor al het advies allemaal het komt vast wel goed binnenkort
Met citaat reageren
Oud 10-02-2019, 17:25
Verwijderd
Ik zou het leuk vinden om terug te horen hoe het gegaan is gozer!
Met citaat reageren
Oud 10-02-2019, 17:26
Arrow
Avatar van Arrow
Arrow is offline
Citaat:
Bedankt voor al het advies allemaal het komt vast wel goed binnenkort
Succ6
__________________
HANDTEKENING
Met citaat reageren
Oud 10-02-2019, 17:27
MeisjeLisa
MeisjeLisa is offline
Citaat:
Ik zou het leuk vinden om terug te horen hoe het gegaan is gozer!
Ik sluit me aan!
Met citaat reageren
Oud 10-02-2019, 17:28
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Bedankt voor al het advies allemaal het komt vast wel goed binnenkort
suc7 en 8
Met citaat reageren
Oud 10-02-2019, 17:29
BlikjeDrinken
BlikjeDrinken is offline
Ik heb besloten het vanavond te vertellen jullie horen vanavond van me!
Met citaat reageren
Oud 10-02-2019, 17:29
MeisjeLisa
MeisjeLisa is offline
Citaat:
Ik heb besloten het vanavond te vertellen jullie horen vanavond van me!
Is goed! En doe niks te gehaast.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2019, 17:30
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Citaat:
Ik heb besloten het vanavond te vertellen jullie horen vanavond van me!
Succes!
Met citaat reageren
Oud 10-02-2019, 17:35
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Stoer
Soms gedraag ik me echt als een idioot
Met citaat reageren
Oud 10-02-2019, 17:36
Verwijderd
Citaat:
Soms gedraag ik me echt als een idioot
Je bent pas een echte idioot als je dat niet inziet en gewoon door blijft gaan op het pad waarmee je naar idioterie ging. Das niet aan de hand dus er is niets om je druk over te maken
Met citaat reageren
Oud 10-02-2019, 17:38
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik heb het topic wat opgeschoond, graag ontopic blijven.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 10-02-2019, 20:38
Verwijderd
Citaat:
Hoi, ik zit met een probleem:

Ik ben 14 jaar, weet al 2 jaar dat ik op jongens val, vrienden weten het maar mijn ouders nog niet.

Hoe kan ik mijn ouders vertellen dat ik op jongens val? Ze zeggen altijd dat het ze niks uitmaakt wat ik ben maar toch vind ik het lastig om te zeggen, bang dat ze later geen opa en oma kunnen worden door mij.

Groetjes
Je moet het vertellen hoe jij het wilt vertellen, wanneer jij het wilt vertellen als je er klaar voor bent. Mij heeft het ENORM geholpen om eerst met mijn beste vriendin te vertellen. Je kan helemaal zelf bepalen hoe je het wilt vertellen, dat ligt helemaal aan of jij het kwijt moet, of gewoon niks meer boeit.

Nog niet iedereen weet het van mij, Maar ik heb geen zin om er een heel dingetje van te maken. Ik heb daarom met mezelf een afspraak gemaakt dat ik het niet meer ga ontkennen. Bijvoorbeeld als iemand vraagt "hoe gaat het met de chickies?" of "waneer neem je eens een vriendin" of iets dergelijks ga ik zeggen van ja ik kan gewoon niet zoveel leuke jongens vinden in de buurt.

Wat je kan doen is gewoon het tegen je ouders zeggen, brief schrijven, een regenboogvlag/-attributen kopen, als je op TV een lekkere man ziet kan je zeggen "oof die mag er wel wezen " en zo zijn er nog veel meer dingen om het te vertellen. Op youtube staan ook veel videos met tips en tricks.

Er is eigenlijk nooit echt een perfect moment. Maar wat ik fijn vond is dat ik "helaas" een feestje had op de avond dat ik het me ouders vertelde. Ik heb wel gewoon de tijd genomen om minimaal een half uur over alles en nog wat te praten (zeker nodig met mijn overbezorgde lieve moeder) en toen moest ik weg. Ik vond het wel fijn om dan gewoon even in een andere omgeving te zijn waar die spanning van eerder totaal niet hangt. Ik kwam thuis en alles was weer normaal alleen wisten ze het nu van me

Het ligt er dus aan hoe jij het wilt doen. Hoe je het ook wilt doen, het komt altijd wel goed en die zenuwen heb je altijd.

Weet je al een beetje op welke manier je het wilt vertellen? Wil je het feestelijk maken, persoonlijk of juist met een brief?

EDIT: ik zie nu pas dat ik het waarschijnlijk een beetje laat dit hele verhaal heb opgeschreven maar ik wens je veel succes!
Met citaat reageren
Oud 10-02-2019, 20:42
Verwijderd
Tien tegen één dat z'n moeder het al lang wist.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2019, 21:09
Verwijderd
Ik vind het heel leuk dat z'n vriendengroep het al weet. Zoiets was echt praktisch ondenkbaar bij ons op school.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2019, 22:01
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het heel leuk dat z'n vriendengroep het al weet. Zoiets was echt praktisch ondenkbaar bij ons op school.
Je ziet wel vaker dat ze eerst het aan hun vrienden vertellen, en pas later aan hun ouders. Meestal vertellen ze het eerst aan 1 vriend(in), en soms de hele groep
Met citaat reageren
Oud 10-02-2019, 22:18
BlikjeDrinken
BlikjeDrinken is offline
Hoi allemaal!
Wat een opluchting! Het is eruit!
Tijdens het TV kijken gevraagd om een gesprek en het gewoon verteld
Ouders hebben er geen problemen mee

Echt bedankt allemaal! Als jullie niet hadden gereageerd, had ik het vanavond niet verteld

Ik ga lekker slapen! Welterusten!
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Jongen daten
12iemand
3 20-09-2017 21:55
De Kantine Het Rijkdom der Saaiheid
Verwijderd
500 08-05-2010 23:27
Psychologie Het grote lucht-je-hart topic!
Nona
500 08-04-2004 18:00
Liefde & Relatie ik denk dat ik homo ben! help plz!
vandervaartfan
56 03-11-2003 19:36
Psychologie homosekualiteit - enquete
Outrageous
107 03-10-2002 21:38


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:04.