Oud 02-11-2004, 19:07
dead person
Avatar van dead person
dead person is offline
Ik weet niet of het hier hoort, maar weet iemand waar je je kan laten fotograferen samen met je vriend.
En dan bedoel ik niet gewone foto's, maar op zo een professionele manier..*dat hun ook haar en make-up doen* Ik zal even een voorbeeld laten zien wat ik bedoel, op wat voor manier.



maar dan maybe met iets meer kleding aan enzo, maar zo ongeveer, weet iemand een site of een adres?
__________________
Well you know that I'm a wicked girl and I was born with a jealous mind.

Laatst gewijzigd op 02-11-2004 om 19:11.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-11-2004, 21:54
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
digi analoog? betaal je reiskosten? wanneer?
maar denk dat je beter contact gezocht kan proberen.
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 22:42
Verwijderd
Sorry, ik maak alleen gonzo.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 22:46
matt trakker
Avatar van matt trakker
matt trakker is offline
lekkere kont
__________________
kinderboerderij het dode hertje
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 23:12
Tom Violence
Avatar van Tom Violence
Tom Violence is offline
als je een professionele foto wil en ook nog visagie en styling dan moet je toch wel een mooi aantal briefjes van 100 hebben. en reken er maar niet op dat het een dergelijke kwaliteit foto wordt, ik neem tenminste aan dat je niet zo prodent reclame perfect bent als die modellen.

je kan beter een fotografie student inhuren die zijn goedkoper
__________________
sup birdie.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 08:56
dead person
Avatar van dead person
dead person is offline
Citaat:
JCG schreef op 02-11-2004 @ 22:54 :
digi analoog? betaal je reiskosten? wanneer?
maar denk dat je beter contact gezocht kan proberen.
Okeej
__________________
Well you know that I'm a wicked girl and I was born with a jealous mind.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 08:59
dead person
Avatar van dead person
dead person is offline
Citaat:
Tom Violence schreef op 03-11-2004 @ 00:12 :
als je een professionele foto wil en ook nog visagie en styling dan moet je toch wel een mooi aantal briefjes van 100 hebben. en reken er maar niet op dat het een dergelijke kwaliteit foto wordt, ik neem tenminste aan dat je niet zo prodent reclame perfect bent als die modellen.

je kan beter een fotografie student inhuren die zijn goedkoper
Nee ik weet dat het er niet zo uit gaat zien als op die foto
Mhh ja het zal wel ontiegelijk duur worden...Maar zoiezo het hoeft niet zo perfect te gaan, mn ma kwam op zo een idee om dat te doen met mijn vriend voor verjaardags cadeau, dus dat leek me wel leuk

Ik moet eens gaan kijken naar die minder perfecte foto's
__________________
Well you know that I'm a wicked girl and I was born with a jealous mind.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 11:57
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
Er zijn ook mensen die je gratis willen fotograferen. Ze moeten dan voor een opleiding foto's maken enzo. Misschien is dat iets. (of ze dan mooi worden is de vraag, maargoed)
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 14:52
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
phillipjintes@hotmail.com

hij zat hier voor heen ook op s.com, heeft foto's van me gemaakt en ze zijn trés mooi.
__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 16:33
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
dead person schreef op 02-11-2004 @ 20:07 :
*dat zij ook haar en make-up doen*
sorry hoor. ik maak ook meestal veel fouten, maar dit is wel heel erg.

ontopic: ik dacht idd ook aan italianboy (dat was toch phillip jintes??), die had een vrij nette site met mooie fotos. haar en make-up moest je geloof ik wel zelf doen
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 20:03
Tom Violence
Avatar van Tom Violence
Tom Violence is offline
philip jintes.. ik vind hem niet zo heel goed. maar hij is ook altijd als amateur bezig geweest geloof ik, en ik las dat hij recentelijk aan een cursus is begonnen. maar die heb ik ook gedaan en die is erg basis, alleen maar wat standaard techniek.

Citaat:
duifeltje schreef op 03-11-2004 @ 12:57 :
Er zijn ook mensen die je gratis willen fotograferen. Ze moeten dan voor een opleiding foto's maken enzo. Misschien is dat iets. (of ze dan mooi worden is de vraag, maargoed)
dat is echt onzin, het moet wel heel toevallig aansluiten op een opdracht die je hebt. en trouwens, studenten die een opleiding volgen maken naar mijn mening vaak veel spannendere foto's dan de eerste de beste fotograaf die vastgerot zit in zijn portret studiootje. die foto die jij post is natuurlijk van een fotograaf die alleen voor bedrijven werkt en niet moet leven van random mensen die hem betalen voor portretjes.

studenten kunnen je trouwens ook wel helpen met keuze van make up en keuze van kleren, als ze een paar jaartjes bezig zijn hebben ze wel iets van mode fotografie gedaan waarschijnlijk. en studenten kunnen ook altijd aan een studio komen.

ik ben 2dejaars student fotografie en ik maak wel eens portretten voor geld (niet veel geld) alleen ik denk niet dat mijn stijl is wat je zoekt
www.freewebs.com/feautocratie

een jongen uit mijn klas heeft wel een stijl die meer in die richting is, ik vind hem ook een goede fotograaf. www.boydusk.nl

ligt er ook aan waar jij woont. hij woont in katwijk. ik in amsterdam.

anders moet je misschien eens kijken op marktplaats of een dochterpagina fotografie, er zijn veel fotografen die zich aanbieden.
__________________
sup birdie.

Laatst gewijzigd op 03-11-2004 om 20:09.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 21:47
LostInTime
LostInTime is offline
Citaat:
Tom Violence schreef op 03-11-2004 @ 21:03 :
dat is echt onzin, het moet wel heel toevallig aansluiten op een opdracht die je hebt. en trouwens, studenten die een opleiding volgen maken naar mijn mening vaak veel spannendere foto's dan de eerste de beste fotograaf die vastgerot zit in zijn portret studiootje. die foto die jij post is natuurlijk van een fotograaf die alleen voor bedrijven werkt en niet moet leven van random mensen die hem betalen voor portretjes.
hm niet helemaal mee eens, opdrachten kunnen vaak ruim worden opgevat. zelf ben ik 2e jaars van mbo fotonica op technisch college ede. het 3e en 4e kwartaal van dit jaar (alleen 2e jaars dus) word bij ons besteed aan mode, en in de 1e is dit ook behandeld. de opdracht wordt dat we 2 folders moeten gaan maken; 1 voor casual, 1 voor exclusief. hoe we die stijlen willen gaan vormgeven is geheel aan ons, zolang het maar 1 passend geheel wordt. dat betekent dat er aankomend half jaar dus 4 (klassen) x 25 (gemiddeld aantal leerlingen) = +/-100 leerlingen opzoek zullen zijn naar 1 of meer modellen per persoon...en zo zullen er vast nog meer opleidingen zijn met soortgelijke opdrachten...
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 21:54
Tom Violence
Avatar van Tom Violence
Tom Violence is offline
nou ja ligt dan misschien aan de opleiding maar ik moet vaak reportages maken of foto's met meerdere thema's en technieken en ik heb nog nooit een foto kunnen gebruiken die ik gemaakt heb voor iemand anders. ligt er ook aan hoe kritisch je bent.

los daarvan, de meeste studenten hebben al een redelijk aantal vaste modellen

kortom; als je gratis een goede foto wil moet je lang zoeken, of connecties hebben
__________________
sup birdie.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 23:00
LostInTime
LostInTime is offline
bedoel ook niet dat je et persee hoeft te maken voor iemand anders, maar dat de eisen waaran je product moet voldoen ook kunnen voldoen aan de eisen van het model...
maar wij hebben ook opdrachten met verschillende thema's en technieken, maar dat zijn vaste opdrachten. de opdracht waarover ik het had staat hier eigenlijk los van, daarom hebben we er ook een half jaar de tijd voor...

maar ik ben het met je eens dat je meestal wel de connecties moet hebben om hiervoor in aanraking te komen. ook wordt er dan gekeken wie er geschikt is voor een bepaalde (kleding)stijl die gefotografeerd moet worden. (maar vaak bij gebrek aan beter worden er ook modellen ingezet die niet de voorkeur hadden)
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 23:05
Tom Violence
Avatar van Tom Violence
Tom Violence is offline
maar het lijkt me meer dan logisch dat een fotograaf kritisch is in het kiezen van zijn/haar modellen. als je een half jaar de tijd hebt voor een opdracht dan neem ik aan dat die belangrijk is en dat je het beste van het beste wilt. als ik vrij werk moet inleveren kies ik zeker zelf mijn modellen uit.
__________________
sup birdie.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 23:12
LostInTime
LostInTime is offline
ik ook, ben ik ook helemaal met je eens! ik zie alleen soms om me heen gebeuren dat dat niet het geval is...
vorig jaar heb ik deze opdracht al gedaan (ik ben afgelopen jaar blijven zitten op mn bedrijfsvideo) en ik weet dat er in 2 folders in de tijd die je over houdt in een half jaar nog best veel tijd gaat zitten en alles maar net uitkomt (het waren toen 3 opdrachten die je af moest ronden in een half jaar + je vaste opdrachten + theorie en digitaal). er komt dan meer bij kijken dan alleen de fotografie en als dit niet goed wordt gepland kan je in tijdnood komen. de keus van het model schiet er bij sommigen dus nog wel eens bij in.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 23:26
Tom Violence
Avatar van Tom Violence
Tom Violence is offline
heb je een online portfolio
en wat is fotonica precies
__________________
sup birdie.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 23:42
LostInTime
LostInTime is offline
nee ben nog bezig met een online portfolio, heb de eerste 2 jaar bijna alleen analoog gewerkt. alles heb ik dus in moeten leveren, ook de negatieven, en krijg ik voorlopig nog niet terug. en nog geen tijd gehad om alles wat ik nog wel heb in te scannen en uit te zoeken.

fotonica is foto- en videografie.
stukje over de opleiding zelf (Middenkaderfunctionaris Beeldtechniek niveau 4): de 1e 2 jaar van deze opleiding is basis, na die 2 jaar moet je kiezen tussen fotografie en video. in het 3e jaar begin je met een half jaar stage, het half jaar daarna krijg je projectonderwijs. het 4e jaar bedenk je een examenopdracht. als die wordt goedgekeurd ben je daar het eerste half jaar mee bezig, het laatste half jaar volg je je eindstage. als je verder gaat met fotografie komt er meer bedrijfskunde bij kijken, zodat je daarna je eigen bedrijf zou kunnen starten. bij video is dit minder, omdat de kans kleiner is om daarin je eigen bedrijf te kunnen beginnen.

genoeg info?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Jouw dag!
Cherry Springs
500 25-07-2007 04:40
Lifestyle kinderen, wat deden jullie vandaag?
Mieke v/d HEMA
500 06-05-2005 15:06
Psychologie Het "Wat denk je bij de volgende foto?" topic
Yamyam
210 08-04-2003 20:24
ARTistiek 2 'problemen/vragen' met betrekking tot fotograferen
Verwijderd
6 28-12-2002 00:29
Psychologie Externe activiteit rond anorexia...
-Meisje-
22 18-12-2002 18:34
Seksualiteit fotookes
allemaal meesjes
23 16-03-2002 16:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:51.