Oud 17-10-2016, 00:28
mlabreche
mlabreche is offline
Het transplanteren van een menselijk hoofd op een het lichaam van iemand anders. Het klinkt als sciencefiction, maar het is toch dichterbij dan je denkt!
In december 2017 is neurochirurg Sergio Canavero van plan de eerste hoofdtransplantatie op een mens uit te voeren. Deskundigen zijn overtuigd dat de techniek en medische kennis nog niet ver genoeg gevorderd zijn om een succesvolle operatie te garanderen. Toch zal op een dag de medische wereld zo ver komen, dat een hoofdtransplantatie wel zonder complicaties kan worden uitgevoerd. Zodra dit gebeurt zullen er grote ethische meningsverschillen ontstaan. Daarom kunnen we beter vroeg beginnen om na te denken over dit onderwerp dat ons allen aangaat.



Wij hebben jouw mening nodig! In een 10 tot 15 minuten durende enquête stellen wij vragen over de voorwaarden van een hoofdtransplantatie.
https://goo.gl/forms/ELxGxIGWiFbvvnVr2

Dit onderzoek wordt gehouden in verband met ons profielwerkstuk.
Alvast bedankt voor het invullen!

Timo, Micky en Eva
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-10-2016, 00:57
Verwijderd
"De veranderingen in het centrale zenuwstelsel die kunnen ontstaan als gevolg van de hoofdtransplantatie zijn onbekend omdat hier nog zeer weinig tot geen onderzoek naar gedaan is. Men kan hier dus nog geen uitspraken over doen."

Hoe moet dit geïnterpreteerd worden?

Er is heel veel onderzoek naar gedaan, alleen niet echt praktijkonderzoek bij mensen dat vaak gerepliceerd is, maar het komt neer op dit: De een stuurt z'n linkerpink aan via de ene kabel en de andere via de andere kabel. Het aansluiten van deze zenuwen via het ruggenmerg is, áls het überhaupt al ooit praktisch mogelijk is, zou er goed voor kunnen zorgen dat je hitte of pijn voelt bij een aanraking met een veer.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2016, 01:00
Verwijderd
Goed, ik kan de enquête dus niet verder maken want op deze vraag:
"Zou u zich nog dezelfde persoon voelen als voor de lichaamstransplantatie? *"
Is het enige correcte antwoord "Geen flauw idee". Ik voelde me na een lenstransplantatie wel hetzelfde maar zoiets ingrijpends?
Met citaat reageren
Oud 17-10-2016, 01:01
Verwijderd
Toch maar even Nee gelogen, volgende vraag:
"Had u al kennis over het bestaan van een hoofd transplantatie voordat u deze enquête tegenkwam? *"
Antwoorden:
- Ja, maar nog niet zo uitgebreid
- Ja, ik wist het meeste al
- Nee

"Ja, maar nog niet zo uitgebreid". Wat bedoelen jullie daarmee, jullie geven nauwelijks informatie?
Met citaat reageren
Oud 17-10-2016, 01:03
Verwijderd
Nog een:
"Wie heeft het recht om te beslissen over het uitvoeren van een hoofdtransplantatie? *'
- De overheid bij wet
- Medici
- Zorgverzekering
- De patiënt en familieleden
Anders:

Wat dacht je van: de patiënt en de donor? Waarom zou de patiënt daar met fucking familieleden over moeten beslissen en waarom kan deze dat niet zelf? Wat een ontzettend rare optie.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2016, 01:04
Verwijderd
Waarom heb ik na de laatste vraag over leeftijd/opleiding niet gelijk een BEDANKT! Uw resultaten zijn ingevoerd. Ik had de volgende pagina al bijna dichtgeklikt.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2016, 01:05
Verwijderd
Oh lol, daarna komt er nóg eentje waarna je pas echt kan insturen. Stuur éérst in en geef daarna die extra informatie.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2016, 01:37
mlabreche
mlabreche is offline
Bedankt voor de feedback deadlock. Ik zie dat je al goed op de hoogte bent. Ik heb geprobeerd de vragen zo goed mogelijk aan te passen.
Degene met "hetzelfde voelen als voor de operatie" heb ik er uit gehaald, want er zijn teveel factoren die invloed hebben op het antwoord op die vraag, en het is onmogelijk om die allemaal in de vraag te betrekken
Met citaat reageren
Oud 17-10-2016, 08:33
Verwijderd
Zit je nu gewoon vragen aan te passen tijdens het onderzoek? Haha classic
Met citaat reageren
Oud 21-10-2016, 10:00
Verwijderd
Citaat:
Bedankt voor de feedback deadlock. Ik zie dat je al goed op de hoogte bent. Ik heb geprobeerd de vragen zo goed mogelijk aan te passen.
Degene met "hetzelfde voelen als voor de operatie" heb ik er uit gehaald, want er zijn teveel factoren die invloed hebben op het antwoord op die vraag, en het is onmogelijk om die allemaal in de vraag te betrekken
Er was twee weken geleden een thread op reddit die op Reddit Bestof terecht was gekomen waar ontzettend veel informatie over het grapje stand. Maar zoals Koei zegt; je kan niet je vragen aanpassen nadat je de enquête hebt uitgezet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:29.