Oud 12-10-2018, 12:44
Randomkerel
Randomkerel is offline
In een opdrscht was er 1 waarbij er €22.000 uit werd betaald per kas. Ik dacht dat dit alleen in je liquiditeit begroting moest, maar blijkaar moest dit ook in je resultaat rekening. Ik snap niet waarom dit onder uitgave en kosten valt. Kan iemand mij hiermee helpen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-10-2018, 13:06
Verwijderd
Je informatie is niet volledig genoeg om daar een antwoord op te geven.

Het kan een uitgave/kost zijn, kan ook niet zo zijn. Ligt compleet aan de context. Als je een fotootje van de opgave maakt kan ik je waarschijnlijk verder helpen!
Met citaat reageren
Oud 12-10-2018, 15:12
Randomkerel
Randomkerel is offline
Citaat:
Je informatie is niet volledig genoeg om daar een antwoord op te geven.

Het kan een uitgave/kost zijn, kan ook niet zo zijn. Ligt compleet aan de context. Als je een fotootje van de opgave maakt kan ik je waarschijnlijk verder helpen!
Dit de opgave bedankt voor uw reactie! de rechter foto is de uitwerking. het gaat om punt 4.

edit
Ik heb nog een vraagje over punt 4 er wordt €22.000 per kas aan lonen uitbetaald. Echter, snap ik niet waarom dit niet in de balansmutatie voorkomt. Want in de balans heb je je een kas van €25.000 en €22.000 wordt van die kas eraf gehaald. Dus je eigen vermogen wordt lager.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: png vragen.PNG (13.2 KB, 3x gelezen)
Bestandstype: png becr.PNG (95.0 KB, 8x gelezen)
Met citaat reageren
Oud 12-10-2018, 16:55
Verwijderd
De 22.000 euro zijn lonen, dat zijn inderdaad gewoon kosten. Waarom denk jij dat het geen kosten zijn? Een journaalpost moet altijd in evenwicht zijn, dus tegen een balansmutatie staat altijd iets:

- een andere balansmutatie
- een post in de resultatenrekening
- een post in het eigen vermogen (komt niet zo vaak voor)

Als je bijvoorbeeld die 22.000 had gebruikt om de 6% hypothecaire lening af te lossen, dan was Kas, debet op de balans, 22.000 minder geworden. En de post 6% hypothecaire lening, credit op de balans, ook. Dan raak je twee balansposten maar er is geen (direct) resultaat.

Maar welke balanspost zou je met het uitbetalen van lonen kunnen raken? Die is er niet, dus zijn het kosten.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2018, 16:55
Verwijderd
Citaat:

edit
Ik heb nog een vraagje over punt 4 er wordt €22.000 per kas aan lonen uitbetaald. Echter, snap ik niet waarom dit niet in de balansmutatie voorkomt. Want in de balans heb je je een kas van €25.000 en €22.000 wordt van die kas eraf gehaald. Dus je eigen vermogen wordt lager.
Het is mij niet duidelijk wat je vraag is. De uitgave van 22.000 aan lonen verlaagt je kaspositie wel degelijk.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2018, 17:18
Randomkerel
Randomkerel is offline
Citaat:
Het is mij niet duidelijk wat je vraag is. De uitgave van 22.000 aan lonen verlaagt je kaspositie wel degelijk.
Ik snap dat het een verlaging is in de kas positie, maar ik vind het dan raar dat het niet in de uitwerking van de balansmutatie voorkomt want je eigen vermogen wordt lager wanneer die lonen uit worden betaald
Met citaat reageren
Oud 12-10-2018, 17:22
Randomkerel
Randomkerel is offline
[QUOTE=Jan Marijnissen;34527933] waarom denk jij dat het geen kosten zijn/QUOTE]
Omdat ik dacht dat het een uitgave was. Want er gaat een bedrag uit het bedrijf. Kosten zijn toch meer dingen die nog betaald moeten worden zoals afschrijfkosten dingen die op rekening staan
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Slechte docent
NaamInGebruik
10 07-05-2013 01:22
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Weghalen en opnemen van een voorziening
Verwijderd
1 12-10-2007 16:41
Algemene schoolzaken Basisschoolleerling kan beter rekenen dan pabo-student
Verwijderd
76 04-01-2006 13:11
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie crediteren/debiteren
8)
38 22-01-2005 16:23
Eindexamens 2003 [havo] m&o
rodina
68 19-05-2003 21:49
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Balans en resultatenrekening
fdamasta
1 27-02-2002 22:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:31.