Oud 24-03-2009, 22:03
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline


Niet dat ik meedoe verder, maar goed


1. Lisaaah
2. Coolkast
3. sterrenmeisje (dorpeling)
4. mutsieprutsie
5. Martiño
6. Daboman
7. Mr Soija (ziener)
8. Sherco (dorpeling)
9. Neko* (tovenaar)
10. Jörmungandr (weerwolf)
11. Bas (dorpeling)
12. Vegs
13. ~~Fantôme~~ (dorpeling)
14. Kazet Nagorra (weerwolf)
15. Hanneke
16. Fizzle-Fluffy (leerling)
17. katje (dorpeling)

Blauw: opgehangen.
Rood: opgegeten.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-03-2009, 22:12
Verwijderd
Topdrop topicmeneer

Ik ga voor hanneke tenzij dat gelijkspelgevaar meebrengt, dan ga ik voor daboman. Eigenlijk ben ik het zekerst dat daboman een slechte functie heeft, maar stel dat hij verrader is en hanneke weerwolf, voel ik me stom dat ik die eerst heb opgehangen.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2009, 22:18
Verwijderd
tvp
Met citaat reageren
Oud 24-03-2009, 22:21
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ik ga voor Daboman. De reden moge bekend zijn, maar omdat hij zelf doet alsof hij het niet snapt: door zijn lachwekkende en futiele pogingen om mij zwart te maken, is hij voor mij verdachte nummer een.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 24-03-2009, 23:38
Mutsieprutsie
Avatar van Mutsieprutsie
Mutsieprutsie is offline
Zooo bijgelezen. Ik ga dit keer weer voor Daboman. Hij speelt gewoon raar en anders dan ik gewend ben van Dabo en meer redenen hoef ik niet te noemen, want die zijn genoemd.
__________________
kusje!
Met citaat reageren
Oud 25-03-2009, 00:32
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
Ik ga voor Dabo en geef bij deze mijn stem vast door.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2009, 14:05
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Ik ga in ieder geval op hanneke stemmen nu.

Nog even op een rijtje hoe ik erover denk:

Lisaaah vertrouw ik
Martino vind ik toch het verdachtste
Hanneke ik weet niet zo goed wat ik daarvan moet denken, ze is te inactief om er een duidelijke mening over te vormen.
En vegs, wat heb ik me aan jou zitten ergeren zeg
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2009, 14:25
Verwijderd
tvp
Met citaat reageren
Oud 25-03-2009, 14:27
Verwijderd
Nohhh ik zie wat er hier gebeurt. Daboman weet dat hij doodgaat, daar is geen twijfel meer over. Vandaar dat lijstje. En nu geloof ik zeker dat hij verrader is zodat wanneer hij doodgaat iedereen gaat kijken naar het lijstje


Maar ik stem dus op daboman en ik vind dat hij opnieuw niet naar hanneke wijst hoewel hij ook dit spel nog naar mij gewezen heeft dus ik ga er nog maar vanuit dat zij de weerwolf is.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2009, 14:58
geen punt :|
Avatar van geen punt :|
geen punt :| is offline
tvp

Heb er niets van gevolgd maar zo te zien gaat het nog wel leuk worden
__________________
men die geen punten kommas en andere leestekens gebruikt hoeft, zich niet druk te maken om interpunctie
Met citaat reageren
Oud 25-03-2009, 17:22
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Ik ga in ieder geval op hanneke stemmen nu.

Nog even op een rijtje hoe ik erover denk:

Lisaaah vertrouw ik
Martino vind ik toch het verdachtste
Hanneke ik weet niet zo goed wat ik daarvan moet denken, ze is te inactief om er een duidelijke mening over te vormen.
En vegs, wat heb ik me aan jou zitten ergeren zeg
Ik doe het met liefde <3

Maarrem, de vorige keer dat je onschuldig was wist je nog zo oprecht voor je onschuld te pleiten? Waar is dat gebleven? Toch niet zo onschuldig deze keer?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2009, 18:45
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Nohhh ik zie wat er hier gebeurt. Daboman weet dat hij doodgaat, daar is geen twijfel meer over. Vandaar dat lijstje. En nu geloof ik zeker dat hij verrader is zodat wanneer hij doodgaat iedereen gaat kijken naar het lijstje


Maar ik stem dus op daboman en ik vind dat hij opnieuw niet naar hanneke wijst hoewel hij ook dit spel nog naar mij gewezen heeft dus ik ga er nog maar vanuit dat zij de weerwolf is.
Ik vind nog steeds dat je zo heerlijk goed toneel kan spelen dit keer

Niet dat ook maar iemand me nu nog serieus neemt. Ik heb ervaring genoeg om dat goed in te schatten. Daarom kan ik je ook zo heerlijk openlijk succes wensen met het eten van de rest van de dorpelingen

En ja, dit is een bekentenis
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2009, 21:45
Spelleider
Avatar van Spelleider
Spelleider is offline
1. Lisaaah
2. Coolkast
3. sterrenmeisje (dorpeling)
4. mutsieprutsie
5. Martiño
6. Daboman (verrader)
7. Mr Soija (ziener)
8. Sherco (dorpeling)
9. Neko* (tovenaar)
10. Jörmungandr (weerwolf)
11. Bas (dorpeling)
12. Vegs
13. ~~Fantôme~~ (dorpeling)
14. Kazet Nagorra (weerwolf)
15. Hanneke
16. Fizzle-Fluffy (leerling)
17. katje (dorpeling)

Blauw: opgehangen.
Rood: opgegeten.

Jullie hebben die fiese verrader opgehangen. Hiermee verliest de laatste weerwolf een bondgenoot. Helaas is die nu wel weer aan de beurt om te eten, de bestelling mag doorgegeven worden tot 20.30u
__________________
Onthoud dat weerwolven alleen met een zilveren projectiel gedood kunnen worden...
Met citaat reageren
Oud 25-03-2009, 21:48
Verwijderd
Zo, mooi, nou ga ik morgen op hanneke stemmen. En wat betreft daboman met je praatjes: nogal stom dat je eerder in het spel me zo verdacht mogelijk probeert te maken, anders had je huidige tactiek wat meer zin:
Citaat:
Daboman:
Ik heb het topic eens zitten doorlezen en deze post sprong er voor mij uit als vreemdste. Het is een reactie op fantoom die iets over sterrenmeisje zegt. Om heel eerlijk te zijn vind ik het dubieus als je mensen ontmoedigt om hun theorie te posten. Natuurlijk was het ronde 1, maar ga mensen niet de mond snoeren ofzo.
Citaat:
Daboman:
Ik stem vanavond op Lisaaah, omdat ik vind dat zij tot nu toe het meest vreemde gedrag heeft vertoond. Ik vind haar verklaring niet afdoende.


En daarbij de verdachtmaking van een andere wolf op mij:
Citaat:
Jormungandr:
Wat een /care reactie op de dood van je mede-dorpeling! Hmm.... *in weerwolfspelboekje noteert*



Het moet hanneke zijn, ik weet het zeker. Ik zei het een paar ronden eerder al. Maar nu is het gewoon zeker.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2009, 22:06
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Toch leuk om eens een keer de verrader te zijn.

Succes wolfje, je kunt het makkelijk winnen
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2009, 22:40
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Je speelde een zeer slechte laatste ronde, Daboman. Als je me niet zo had aangevallen was ik denk ik niet voor jou gegaan.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 26-03-2009, 00:24
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
Dat was vrij duidelijk, ja.

Nog een heks en wolf te gaan; liefst in omgekeerde volgorde.

Hanneke of Lisaah.... Bas was behoorlijk zeker voor Hanneke en die weet normaal wel wat hij doet, dus dat spreekt tegen Hanneke.... En Lisaah heeft een paar punten met het begin, al is het vrij normaal voor een wolf om vroeg in het spel je medewolven wat verdacht te maken. Voor de verrader is het daarentegen wel wat gevaarlijker...

Tijd om het begin van het spel eens door te gaan lezen, want toen zat ik er totaal niet in. Eens zien of daar nog interessante dingen te voorschijn komen.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2009, 07:58
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Mja, dat soort verdachtmakingen (die @Lisa van Jör) zeggen natuurlijk vrij weinig. Een wolf weet ook wel dat er naar zijn(/haar) posts wordt gekeken achteraf.

Maar nu de verrader eruit is ga ik vanmiddag wel nog even een keer naar de gelijkspelen kijken. Want die waren gek.
__________________
Hoi! - Soija.nl
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-03-2009, 17:35
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
Als je naar die stemlijstjes gaat kijken, staat Dabo negen van de tien keer zo dat hij vanalles heeft kunnen verstieren...

Ik ben het even helemaal kwijt. Naja, Martino vertrouw ik, maar daar houdt het op.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2009, 22:16
Spelleider
Avatar van Spelleider
Spelleider is offline
1. Lisaaah(wolfsbane)
2. Coolkast
3. sterrenmeisje (dorpeling)
4. mutsieprutsie
5. Martiño
6. Daboman (verrader)
7. Mr Soija (ziener)
8. Sherco (dorpeling)
9. Neko* (tovenaar)
10. Jörmungandr (weerwolf)
11. Bas (dorpeling)
12. Vegs
13. ~~Fantôme~~ (dorpeling)
14. Kazet Nagorra (weerwolf)
15. Hanneke
16. Fizzle-Fluffy (leerling)
17. katje (dorpeling)

Blauw: opgehangen.
Rood: opgegeten.

Ze heeft het lang volgehouden, maar de wolfsbane is uiteindelijk toch opgegeten door de wolven. Nog 5 spelers over, waarvan 2 slecht. Kunnen de dorpelingen het winnen, of niet? Ze kunnen beslissen tot morgen 20.30u.
__________________
Onthoud dat weerwolven alleen met een zilveren projectiel gedood kunnen worden...
Met citaat reageren
Oud 26-03-2009, 22:29
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Aw Lisa. Voor de hangronde twijfel ik atm tussen Hanneke, mutsieprutsie en Vegs.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 26-03-2009, 22:45
Verwijderd
Mimimimimi
Met citaat reageren
Oud 26-03-2009, 22:56
Verwijderd
meh
Met citaat reageren
Oud 26-03-2009, 22:59
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Hmm, even de gelijkspelen bekijken dus;

Eerste spel doet er niet echt toe denk ik, maar toch voor de volledigheid:
Spoiler


Hanneke
martino

Sherco
Hanneke
bas
mutsie
lisaah

martino
dabo

dabo
vegs

onbekend: coolkast, sherco


Dit gelijkspel is denk wel essentieel. Het is erg waarschijnlijk dat in de lijst van Sherco een wolf zit -of iig een lieger. Bas en Lisa zijn allebei geen wolf, dus zullen vast de waarheid gesproken hebben. Als Coolkast en Sherco dan allebei op dezelfde (mij, Martino of Dabo) hebben gestemd is het dan inderdaad gelijkspel. Waarschijnlijker is toch denk ik dat Dabo op iemand anders gestemd heeft. Dan zou hij op mij gestemd moeten hebben en als Coolkast en Sherco dan ook nog allebei op mij gestemd hebben hoeft er nog niet eens een lieger in dat rijtje te staan.

Hmm, het kan toch zelfs met dit gelijkspel nog alle kanten op


Toch met dat laatste gelijkspel ga ik denk voor Mutsieprutsie, omdat zij samen met Lisa, Bas en ik in het Shercorijtje staat.



Er was twee keer gelijkspel toch? Of drie keer?
__________________
Hoi! - Soija.nl
Met citaat reageren
Oud 26-03-2009, 23:04
Verwijderd
Ik heb wel mijn functie als bane mooi vervuld


*dood omval*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-03-2009, 00:36
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Aw Lisa. Voor de hangronde twijfel ik atm tussen Hanneke, mutsieprutsie en Vegs.
Waarom Coolkast niet?

Citaat:
Dit gelijkspel is denk wel essentieel. Het is erg waarschijnlijk dat in de lijst van Sherco een wolf zit -of iig een lieger. Bas en Lisa zijn allebei geen wolf, dus zullen vast de waarheid gesproken hebben. Als Coolkast en Sherco dan allebei op dezelfde (mij, Martino of Dabo) hebben gestemd is het dan inderdaad gelijkspel. Waarschijnlijker is toch denk ik dat Dabo op iemand anders gestemd heeft. Dan zou hij op mij gestemd moeten hebben en als Coolkast en Sherco dan ook nog allebei op mij gestemd hebben hoeft er nog niet eens een lieger in dat rijtje te staan.

Hmm, het kan toch zelfs met dit gelijkspel nog alle kanten op
Bas de waarheid gesproken? Dacht het niet.
Zijn hint was duidelijk: zijn stemmen in de lijstjes kloppen niet.

Ik ben er vrij zeker van dat Bas die ronde op jou gestemd heeft.
Dat maakte het 3-2 voor Sherco; met een valse stem er bij, is het gelijkspel.

Als Bas op jou gestemd heeft, wist hij dat het gelijkspel tussen jou en Sherco ging. Sherco ophangen was geen logische keuze als jij ook opgehangen kon worden. Jij werd op dat moment veel minder verdacht en Sherco zou toch wel gehangen worden.

De meest logische verklaring voor die keuze is dan inderdaad dat jij wolf bent.
Het verklaart zijn overtuiging voor jou.

Het feit dat Lisaah dood is, pleit ook niet voor je. Zij was de enige naar mijn weten die volledig overtuigd was van je schuld. Door die laatste grap van Dabo was dat een leuke geweest om er in te laten.
Bas, Lisaah, alles wat tegen je wijst, gaat een voor een dood.

Een beetje laat, maar ik ben eindelijk overtuigd: ik stem Hanneke.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2009, 01:49
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Waarom Coolkast niet?


Bas de waarheid gesproken? Dacht het niet.
Zijn hint was duidelijk: zijn stemmen in de lijstjes kloppen niet.

Ik ben er vrij zeker van dat Bas die ronde op jou gestemd heeft.
Dat maakte het 3-2 voor Sherco; met een valse stem er bij, is het gelijkspel.

Als Bas op jou gestemd heeft, wist hij dat het gelijkspel tussen jou en Sherco ging. Sherco ophangen was geen logische keuze als jij ook opgehangen kon worden. Jij werd op dat moment veel minder verdacht en Sherco zou toch wel gehangen worden.

De meest logische verklaring voor die keuze is dan inderdaad dat jij wolf bent.
Het verklaart zijn overtuiging voor jou.

Het feit dat Lisaah dood is, pleit ook niet voor je. Zij was de enige naar mijn weten die volledig overtuigd was van je schuld. Door die laatste grap van Dabo was dat een leuke geweest om er in te laten.
Bas, Lisaah, alles wat tegen je wijst, gaat een voor een dood.

Een beetje laat, maar ik ben eindelijk overtuigd: ik stem Hanneke.
Oh, ik heb die post van Bas gemist denk ik. Maar dan nog, het zou als ik wolf zou zijn natuurlijk niet erg slim zijn om iedereen die van mijn wolfzijn overtuigd is er een voor een uit te werken. Nogal opvallend. (Maar goed, reversed, reverse-reversed, alles. Zegt weinig natuurlijk)

Maar inderdaad, als Bas op mij heeft gestemd kan het nog van alles zijn. Jammer eigenlijk, want dan valt er nog minder uit de lijstjes te halen in combinatie met de verrader.
__________________
Hoi! - Soija.nl
Met citaat reageren
Oud 27-03-2009, 12:24
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ik ga ook voor Hanneke.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 27-03-2009, 12:55
Mutsieprutsie
Avatar van Mutsieprutsie
Mutsieprutsie is offline
Ook ik ga voor Hanneke!
__________________
kusje!
Met citaat reageren
Oud 27-03-2009, 13:04
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Ook ik ga voor Hanneke!
Ik dacht al dat je niet meer emestemde, maar dat valt mee!

Ik ga voor Mutsieprutsie, want lijstje en stil. Vegs idee dat we ons op actieve spelers moeten richten (want Jör zei dat we op stille spelers moeten letten) komt haar natuurlijk ook wel erg goed uit. En sowieso, door niks te posten kan je ook niet verdacht worden. Lekker makkelijk.
__________________
Hoi! - Soija.nl
Met citaat reageren
Oud 28-03-2009, 01:13
Spelleider
Avatar van Spelleider
Spelleider is offline
Dark Phoenix was druk bezig om de tijdmachine te repareren. Het apparaat had sinds de laatste tijdreis niet meer gefunctioneerd. De overgebleven tijdreizigers zaten ongeduldig te wachten totdat de reisleider de machine had gefixed.

Iedereen was in shock. De vele doden hadden hun tol geëist bij iedereen. VeGs zat voor zich uit te staren, terwijl mutsieprutsie driftig aan het ijsberen was voor Dark Phoenix’s neus. Martiño werd er zenuwachtig van en maande Dark Phoenix tot aansporen. Deze zei op zijn beurt dat hij zijn mond moest houden, omdat hij al druk genoeg was. ‘En geef me steeksleutel dertien even aan!’

Iedereen was bezig met de tijdmachine dat niemand Daboman had opgemerkt. De jonge seksgod, door sommigen geliefd, door anderen gehaat, was al een tijdje weggelopen. Hij liep door een donker bos. Op een gegeven moment hoorde hij geritsel. Daboman keek verschrikt om. Er was echter nietst te zien. Na een paar seconden draaide hij zich weer om en stond hij opeens oog in oog met een gigantische weerwolf! De weerwolf sprak tegen hem: ‘Ik ben jou meer dan zat. Je geflirt met iedereen begint me de keel uit te hangen!’ Daboman wist zich geen raad, maar instinctief zette hij het op een lopen. Het mocht echter niet baten. De weerwolf was stukken sneller en sloeg Daboman tegen de grond. De weerwolf draaide hem om zodat hij op zijn rug lag. ‘Niet doen, niet doen, ik hoor bij jullie!’ De weerwolf had hier echter geen bericht aan. ‘Nu is het mijn beurt, nu wil ík een zoen…’ De weerwolf stak zijn tong uit en slobberde Daboman passioneel als een enorme labrador over zijn gezicht. Daboman voelde een warme rilling over zijn rug glijden. Hij had het nog nooit met een hond gedaan. Doordat de weerwolf boven op Daboman lag, voelde deze iets stijgen. ‘Ik wist dat je een slet was, maar dat je zelfs een hond zou doen, verbaast me’ sprak de weerwolf. ‘Ik heb zin in je’ vervolgde de weerwolf. ‘Wat stel je voor?’ ‘Op zijn hondjes?’ vroeg Daboman. Voordat de weerwolf er erg in had, was Daboman achter de weerwolf gaan staan en ging hij bezig met het maken van doggystyle bewegingen. Bij de laatste stoot na ongeveer vijftien seconden ging het er zo wild aan toe dat Daboman zelfs spuitend klaar kwam. Hij verbaasde zichzelf hierover, omdat hij tot nu toe alleen nog maar druppelsgewijs was gekomen. De weerwolf schreeuwde het uit van de pijn. ‘Als jij mij pijn doet, doe ik jou pijn…’ De weerwolf haalde één keer uit en Daboman bleef bewegingloos op de grond liggen. Hij stierf zoals hij geleefd had… stijf.

Lisaaah had honger en besloot een stukje het bos in te lopen, in de hoop daar een appelboom te vinden. Die vond ze inderdaad. Net toen ze bezig was om appels te plukken, en er zelf al eentje op had, hoorde ze mensen praten. Ze bukte snel en keek tussen de bladeren en takken door. Ze kon haar ogen niet geloven. Ze zag twee blote mensen die beschaamd naar elkaar aan het kijken waren. Ze droegen allebei een groot blad voor hun geslachtsdelen. Dit deed Lisaaah ergens aan denken. Ze wist echter niet wat. ‘Waar heb ik dit toch eerder gelezen?’ dacht ze bij zichzelf. Opeens wist ze het. ‘Oh mijn god, het zal toch niet… Adam en Eva?’ Haar mond sloeg open. Ze was getuige van het begin van de wereld. Lisaaah was niet gelovig, maar geloofde dat ze nu toch moest gaan geloven. ‘Ik geloof er niets van, geloof ik…’ dacht ze. Ze wist het zeker toen ook Missy tevoorschijn kwam. Ze hoorde duidelijk de Missy spreken tegen Adam en Eva. ‘Heb ik jullie er toch mooi ingetuind. God zei dat jullie niet van de verboden vrucht mochten eten, maar dankzij mij deden jullie het toch. Wat een kansloze figuren zijn jullie.’ Adam en Eva stonden met hun mond vol appel tanden. Stond Missy hen nu uit te schelden? Na nog meer gescheld van Missy was Adam het zat, pakte haar vast en draaide haar de nek om. Missy spoot een bepaalde vloeistof uit. Op dat moment hoorde Lisaaah, Adam en Eva een geluid uit de wolken. ‘Godverdomme, wie zit er aan mijn slang?’ Lisaaah keek vol verwondering naar boven, toen ze daar de Oppergod zag. Het was Biertank. Biertank sprak tegen Adam en Eva: ‘ik heb net al dit land gecreëerd en de eerste moord is al gepleegd. En dat terwijl het nog zondag is ook, godverdomme. Het is mijn rustdag! Ik heb mijn creatie gisteravond gevierd met een krat Grolsch en ik heb nu een kater.’ Lisaaah keek bedenkelijk. Ze dacht dat Grolsch gebrouwen was in 1615 in Groenlo, maar het bleek dus Godenbier te zijn. Biertank vervolgde: ‘enig idee hoeveel moeite me dit heeft gekost? Dat was gewoon een rib uit mijn lijf!’ Adam en Eva probeerden zich te verontschuldigen, maar het was al te laat. Biertank pakte zijn eigen slang, trok er een paar keer aan en spoot Adam en Eva onder. Binnen de kortste keren waren Adam en Eva verdronken. Lisaaah kreeg ook een paar sputters binnen en slikte deze dankbaar door. Biertank keek tevreden om zich heen. Ineens bekroop hem een apart gevoel. Was er nog iemand? Door een vreemd ruikende windvlaag waaiden alle bladeren weg. Dorre takken waren het enige dat overbleef. Lisaaah was ontdekt. ‘Zo, en wie denk jij te zijn om hier mijn werk te verstoren?’ sprak Biertank ferm. Ze wist niet hoe ze moest antwoorden en stamelde ‘Aglum’. Biertank verstond haar niet en vroeg haar de zin te herhalen. Lisaaah was doodsbang, maar werd door Biertank naar hem toe getrokken. Hij drukte zijn lijf tegen haar aan. Ze voelde Biertank’s sterke lichaam en merkte dat ze warm van binnen werd. Diep in haar hart wilde ze altijd al een Godin zijn. Voordat ze het door had, floepte ze eruit: ‘mag ik jouw Hera zijn?’ Biertank keek haar verwonderd aan. ‘Ben je daar daadkrachtig genoeg voor?’ Lisaaah wist niet wat Biertank hiermee bedoelde, maar zei volmondig ja. De Oppergod glimlachte geniepig. ‘Goed, dan wil ik nu een spiegelei zonder dooier bij je naar binnen werken. Lisaaah wist niet hoe ze hier op moest reageren en opende haar mond om te vragen wat Biertank bedoelde. Voordat ze het wist, was Lisaaah op een andere manier volmondig. Na een stortkanonnade van lichaamssappen over zich heen te hebben gekregen, wist Lisaaah dat hier haar toekomst lag. Dit wilde ze voor de rest van haar leven. Biertank had dit in de gaten en schoot een bliksemschiet door haar voorhoofd. Lisaaah schreeuwde het uit van de pijn en dacht dat haar laatste uur had geslagen. ‘Waarom…’ stamelde ze. ‘Wees gerust, dit is de enige manier om je onsterfelijk te maken.’ Lisaaah slaakte een zucht van opluchting. Biertank streelde zachtjes door Lisaaah’s haar. Hij keek even smerig naar zijn eigen zaad op zijn handen en veegde dit snel af aan Lisaaah. ‘Pak me vast en ik breng je naar boven, dan zal ik je laten zien dat ik in plaats van onsterfelijk ook onuitputtelijk ben.’ Lisaaah pakte Biertank aan zijn derde arm vast, hield zich goed vast en samen vlogen ze naar boven. Eenmaal aangekomen begon het te onweren…

Dark Phoenix stond naast de tijdmachine die net gerepareerd was. Hij keek naar het gevaarte dat er onstabiel uitzag. Het vele tijdreizen had niet alleen bij de tijdreizigers zijn sporen achtergelaten, ook de machine zelf zag eruit alsof het zo weer uit elkaar kon vallen. Coolkast riep iedereen bij elkaar. Iedereen rende naar de machine toe, die op dat moment nog dicht was, totdat Coolkast opmerkte dat Hanneke er niet was. ‘Waar is Hanneke?’ riep hij verschrikt. Op dat moment kwam Hanneke uit het bos. Ze was uitermate opgewekt. Mutsieprutsie vroeg haar waar ze was. Hanneke antwoordde dat ze in het bos had liggen zonnen op een open plek. ‘We moeten toch iets in deze situatie? Ik heb overigens wel nog steeds honger’ Dark Phoenix vertrouwde het niet en wilde Hanneke niet in de tijdmachine hebben. Hanneke was echter niet voor één gat te vangen en begon te spreken. ‘Hebben jullie nu helemaal niet door dat ik jullie al die tijd heb voorgelogen?’ Hanneke begon te schreeuwen en veranderde van vorm. Het was echter overdag, en het is algemeen bekend dat weerwolven alleen kunnen veranderen als het volle maan is. De jongedame werd bang toen ze in een poedeltje veranderde. Ze kefte in het rond, maar kon niets uitrichten. Met zijn allen schoten ze in de lach en liepen naar de poedel toe. Martiño pakte het beestje op. ‘Zo lief, maar wat zonde dat ik een hekel heb aan irritante keffertjes.’ Met een handige beweging draaide hij de nek van het beestje om.

Dark Phoenix was ondertussen weggeslopen zonder dat de anderen het in de gaten hadden. Geruisloos opende hij de deur van de tijdmachine en stapte in het gevaarte, waarna de deur zichzelf sloot. Op dat moment begon Dark Phoenix keihard te lachen. Alle anderen, die nog buiten stonden, keken verschrikt achterom en zagen dat de machine was gesloten. Dark Phoenix pakte de microfoon, zette deze op luidspreker en begon te praten. ‘Beste reisgenoten, ik hoop dat jullie net zo genoten hebben van deze reis als ikzelf. Wat jullie niet wisten, was dat ik de hele tijd jullie naar tijden heb gebracht die ik zelf van tevoren heb ingevoerd in de machine. Zonder dat jullie het wisten, heb ik jullie bewust naar de dinosauriërs en de toekomsthemel gestuurd. Ook de jeugd van Kazet was mijn idee. Die laatste vond ik zelf grappig, om te kijken of Kazet vroeger net zo’n arrogante zak was als nu… Welnu, overgebleven dames en heren, het was mij een woest genoegen. Sterkte… Dark Phoenix drukte op de knop en de tijdmachine verdween, de rest verbijsterd achterlatend.

De voormalig reisleider stapte uit de machine, snoof de frisse lucht op, spreidde zijn handen en sprak tegen zichzelf: ‘aaaah, maart 2009, wat heerlijk om weer thuis te zijn!’ Hij keek achterom en zag dat de machine het nu helemaal had begeven. Het was geen reis te laat.

Hij liep door het bos waar het allemaal begon. In de verte hoorde hij iemand aankomen. Toen deze persoon de bocht om was, zag hij dat Dukko aan het hardlopen was. ‘Zo Dukko, ik zie dat jij nog steeds zo sportief bent als in de Middeleeuwen?’ De Opperweerwolf glimlachte en antwoordde bevestigend. ‘Ik hoop wel dat je nog steeds van me houdt?’ ‘Natuurlijk!’ antwoordde Dark Phoenix. Ze gaven elkaar een zoen en liepen samen verder. Op de koptelefoon die Dukko droeg, was één nummer duidelijk hoorbaar:

‘Als ik denk aan al die dagen,
Dat ik mij zo heb misdragen,
Dan denk ik:
Had ik maar een tijdmachine…
Maar die heb ik niet
Dus zal ik mij gedragen
En zal ik blijven sparen,
Sparen voor een tijdmachine…’



Deelnemerslijst:
1. Lisaaah (wolfsbane)
2. Coolkast (heks)
3. sterrenmeisje (dorpeling)
4. mutsieprutsie (dorpeling)
5. Martiño (dorpeling)
6. Daboman (verrader)
7. Mr Soija (ziener)
8. Sherco (dorpeling)
9. Neko* (tovenaar)
10. Jörmungandr (weerwolf)
11. Bas (dorpeling)
12. Vegs (dorpeling)
13. ~~Fantôme~~ (dorpeling)
14. Kazet Nagorra (weerwolf)
15. Hanneke (weerwolf)
16. Fizzle-Fluffy (leerling)
17. katje (dorpeling)

Blauw: opgehangen.
Rood: opgegeten.

Resultaat:
De dorpelingen hebben gewonnen. Gefeliciteerd!

---

Noot 1: ik wil bij deze Dark Phoenix heel erg hartelijk bedanken voor zijn inzet bij dit weerwolfspel. Ik hoop dat jullie hebben genoten van zijn verhalen!

Noot 2: zoals jullie hebben gemerkt, zijn er soms geen verhalen gekomen. Dit is mijn schuld. Vanaf het eerste verhaal zat ik in een behoorlijk grote dip en was ik motivatieloos voor alles. School, werk en hobby's. Ook het weerwolfspel gaf me weinig motivatie.
Het komt er op neer dat Dark Phoenix van begin tot eind het weerwolfspel levend heeft gehouden, in zijn eentje! Dit verdient naar mijn mening zeer grote waardering!

Ik bied bij deze mijn verontschuldigingen hiervoor aan en wijs jullie er op dat de schuld dus bij mij ligt en niet bij Dark Phoenix. Hulde aan Stephan!

Rest ons niets anders te zeggen dan:

Dank jullie wel en tot de volgende keer!
__________________
Onthoud dat weerwolven alleen met een zilveren projectiel gedood kunnen worden...

Laatst gewijzigd op 28-03-2009 om 01:20.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2009, 01:18
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Helaasch. ;x Kutbas met het lijstje verpesten. Ik had toen Lisa eenmaal weg was nog even de hoop dat het wel goed zou komen, maar dat viel tegen!
__________________
Hoi! - Soija.nl
Met citaat reageren
Oud 28-03-2009, 01:20
Verwijderd
De wolven hebben schijnbaar drie keer geprobeerd me op te eten


En ik ben wel trots dat ik de functie van daboman en hanneke sneller doorhad



Maar ik denk dat je het langer had uitgehouden als je me erin had gelaten, hanneke.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2009, 01:26
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
De wolven hebben schijnbaar drie keer geprobeerd me op te eten


En ik ben wel trots dat ik de functie van daboman en hanneke sneller doorhad



Maar ik denk dat je het langer had uitgehouden als je me erin had gelaten, hanneke.
Ja, ik was wel heel verbaasd toen de tweede keer dat ik jou probeerde te eten het weer niet lukte

Nja, zolang jij erin zat zou het sowieso niet lukken dacht ik, want ik zou jou nooit kunnen overtuigen van mijn gelijk enzo. Ik heb Vegs een beetje onderschat blijkbaar. Ik dacht me er nu gemakkelijk uit te kunnen praten, maar toen was het opeens 'hoi, jij bent wolf'. ;(

Heowel ik wel van te voren goed lijstjes had gekeken en het allemaal wel kon, maar daar had Bas de boel dus lopen verpesten
__________________
Hoi! - Soija.nl
Met citaat reageren
Oud 28-03-2009, 01:30
Spelleider
Avatar van Spelleider
Spelleider is offline
VeGs en Coolkast hebben een rode kaart ontvangen wegens inactiviteit en mogen het volgende spel niet meedoen.
__________________
Onthoud dat weerwolven alleen met een zilveren projectiel gedood kunnen worden...
Met citaat reageren
Oud 28-03-2009, 02:45
Verwijderd
Citaat:
Ik dacht me er nu gemakkelijk uit te kunnen praten, maar toen was het opeens 'hoi, jij bent wolf'. ;(
Ik had je daarvoor gewaarschuwd, maar ja, jij wilde eigenwijs zijn.

Citaat:
VeGs en Coolkast hebben een rode kaart ontvangen wegens inactiviteit en mogen het volgende spel niet meedoen.
Dat brengt me op de vraag: de gelijkspellen waren al vreemd gelopen, kwam dat door het gebrek aan stemmen? En hoe kan het dat ík eruit ben gegaan? Dat was ook wel vreemd - kwam dat ook door een gebrek aan stemmen, of hadden de verrader en de heks verkeerd gestemd (dus op mij)? Ik had dat in ieder geval niet zien aankomen. Ik had wel verwacht dat ik dood zou gaan, maar dan in de vólgende hangronde, niet in die bewuste hangronde.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-03-2009, 06:49
Eye of Sauron
Avatar van Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Vlinder en ik wilden graag de volgende ronde weer een keertje spelleider zijn, we hebben namelijk een leuk idee voor het thema. Dat hebben we al heel lang maar iedere keer is iemand ons voor, daarom kondig ik het nu maar meteen aan
__________________
In war there is only one favorable moment. The greatest talent is to know it. - Napoleon Bonaparte
Met citaat reageren
Oud 28-03-2009, 07:29
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Ja, ik was wel heel verbaasd toen de tweede keer dat ik jou probeerde te eten het weer niet lukte

Nja, zolang jij erin zat zou het sowieso niet lukken dacht ik, want ik zou jou nooit kunnen overtuigen van mijn gelijk enzo. Ik heb Vegs een beetje onderschat blijkbaar. Ik dacht me er nu gemakkelijk uit te kunnen praten, maar toen was het opeens 'hoi, jij bent wolf'. ;(

Heowel ik wel van te voren goed lijstjes had gekeken en het allemaal wel kon, maar daar had Bas de boel dus lopen verpesten
Ik loog ook wel een beetje toen ik zei dat ik geen idee meer had op wie ik moest gaan stemmen.
Maar het heeft wel een flink aantal rondes geduurd voor het kwartje viel waarom Bas je nou zo nodig moest hebben. Je hebt het wel lang vol gehouden in je eentje.

Sorry voor mijn begin-inactitiveit. Ik had het die week zo druk dat ik elke keer dacht nog wel een later tijdstip te kunnen stemmen, maar nee dus.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2009, 09:50
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
Yay dorpelingen!
Toen ik niet doodging de eerste ronde (echt, wtf?), heb ik besloten eens te kijken hoe ver je komt met gewoon niks zeggen in het topic. Ik heb elke ronde vrolijk gestemd, meestal op degene die de meeste stemmen had, vandaar dat de stemlijstjes meestal niet klopten (en dat ik dit pas achteraf zeg, anders hadden jullie weer extra info gehad).
Ben benieuwd naar het volgende spel, we zitten al zo lang op Vlinder en EoS te wachten
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Met citaat reageren
Oud 28-03-2009, 10:57
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2009, 11:01
Verwijderd
*jeej* dorpelingen. hulde aan de spelleider(s) en hulde aan lisa, want die had echt alles door dit spel!
Met citaat reageren
Oud 28-03-2009, 11:42
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 28-03-2009, 11:45
Verwijderd
Jammer de pammer!
Met citaat reageren
Oud 28-03-2009, 12:22
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Yay dorpelingen!
Toen ik niet doodging de eerste ronde (echt, wtf?),
Sterker nog, jij zat toen niet eens in het gelijkspel. Het was tussen Fizzle en Daboman.
__________________
Hoi! - Soija.nl
Met citaat reageren
Oud 28-03-2009, 12:23
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Sterker nog, jij zat toen niet eens in het gelijkspel. Het was tussen Fizzle en Daboman.
hadden jullie toen trouwens al door dat Dabo verrader was en daarom fizzle gegeten of was het een lucky guess?
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2009, 12:24
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Vlinder en ik wilden graag de volgende ronde weer een keertje spelleider zijn, we hebben namelijk een leuk idee voor het thema. Dat hebben we al heel lang maar iedere keer is iemand ons voor, daarom kondig ik het nu maar meteen aan
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2009, 12:25
Verwijderd
Citaat:
hadden jullie toen trouwens al door dat Dabo verrader was en daarom fizzle gegeten of was het een lucky guess?
Het was vooral om Sherco verdacht te maken.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2009, 12:25
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Ik had je daarvoor gewaarschuwd, maar ja, jij wilde eigenwijs zijn.
Jaja, je had gelijk. Maar Coolkast had niet veel beter geweest.
__________________
Hoi! - Soija.nl
Met citaat reageren
Oud 28-03-2009, 13:02
Verwijderd
"Als ik word opgegeten, is Hanneke zéker wolf."
Ik word opgegeten, eten jullie Dabo op, stelletje malloten.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2009, 13:05
Verwijderd
Citaat:
VeGs en Coolkast hebben een rode kaart ontvangen wegens inactiviteit en mogen het volgende spel niet meedoen.
Ik niet? Maar goed, tijdens het volgende spel ben ik op werkweek, dus dan kan/ga ik sowieso niet meedoen.

Citaat:
Dat brengt me op de vraag: de gelijkspellen waren al vreemd gelopen, kwam dat door het gebrek aan stemmen? En hoe kan het dat ík eruit ben gegaan? Dat was ook wel vreemd - kwam dat ook door een gebrek aan stemmen, of hadden de verrader en de heks verkeerd gestemd (dus op mij)? Ik had dat in ieder geval niet zien aankomen. Ik had wel verwacht dat ik dood zou gaan, maar dan in de vólgende hangronde, niet in die bewuste hangronde.
Ik mag hopen dat de spelleiders dit keer geen stemmen vrijgeven, zoals in de regels vermeld staat.

Citaat:
Vlinder en ik wilden graag de volgende ronde weer een keertje spelleider zijn, we hebben namelijk een leuk idee voor het thema. Dat hebben we al heel lang maar iedere keer is iemand ons voor, daarom kondig ik het nu maar meteen aan
Cool.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Weerwolfspel #57
Biertank 52
500 24-03-2009 22:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:40.