Oud 02-04-2003, 19:02
Verwijderd
Volgend jaar ga ik naar vwo5, ik heb vorig jaar moeten kiezen tussen de profielen natuur en maatschappij. Toen heb ik gekozen voor maatschappij. Nu wil ik voor volgend jaar Economie Maatschappij gaan kiezen. Is er iemand die weet hoe moeilijk dit profiel is? Ik ben erg zwak in wiskunde e.d. dus ik ben bang dat dat een probleem wordt. En nu moet ik ook nog mijn vrije deel van 1000(min 120 uur OSB) uur kiezen, iemand tips? Ik dacht zelf aan M&O en CKV2,3..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-04-2003, 20:31
Verwijderd
ikzelf vind het goed te doen (zit nu in VWO 5). De wiskunde weet ik niet precies, want ik heb wiskunde B1 ipv A1,2 gekozen, maar wat ik hoor is dat het veel statistiek is.
Economie wordt volgend jaar ook wel wat moeilijker, meer rekenen iig, maar dat is gewoon de juiste formuletjes invullen.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 20:45
Verwijderd
Doe vwo5 voor de 2e keer. Wiskunde A1 en A2 zijn veel makkelijker dan wiskunde b.

Aardrijkskunde moet je maar net liggen. Mij ligt het NIET

Bij ons op school hoeven we maar me 1 bijvak te slagen .
Maar je moet er wel 2 kiezen. Tipje kan zijn M&O. In het begin is het redelijk simpel, later wordt het wat moeilijker. Maar als je met 1 extra vak kunt slagen stel ik KCV voor. Erg makkelijk. Dat gaat over de klassieke oudheid.

Alleen wat bedoel je dat je vorig jaar(eind 3e dus?) voor Maatschappij of Natuur moest kiezen en nu Economie maatschappij kan kiezen

Bij ons was de keuze Cultuur en maatschapij: ckv 2,3, duits2, frans2, wiskundea1.
Economie&maatschappij: Economie, wiskundeA, Geschiedenis en Aardrijkskunde.

En dan had je Natuur& gezondheid, waar Bio in zat en Natuur&Techniek, zonder bio, maar uitgebreidere scheike-/natuurkunde en wiskundeB
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 20:55
Verwijderd
Citaat:
Morridin schreef op 02-04-2003 @ 20:45:

Alleen wat bedoel je dat je vorig jaar(eind 3e dus?) voor Maatschappij of Natuur moest kiezen en nu Economie maatschappij kan kiezen

Ja, bij ons is dat anders, wij moesten eind 3e klas kiezen tussen Natuur of Maatschappij.. en eind 4e (nu dus) weer verder kiezen tussen economie of cultuur, of techniek of gezondheid..
Maar, in ieder geval bedankt voor je reactie, ik heb d'r serieus wat aan!
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 21:16
Verwijderd
Ik weet niet precies wat je wilt worden, maar Informatica kan handig zijn, omdat bij veel banen veel met computers gewerkt moet worden. Maar ja, je moet dan ook programmeren en de meeste hebben al geen zin meer als ze dat woord alleen al horen.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 21:22
Verwijderd
Citaat:
Bosdwerg schreef op 02-04-2003 @ 21:16:
Ik weet niet precies wat je wilt worden, maar Informatica kan handig zijn, omdat bij veel banen veel met computers gewerkt moet worden. Maar ja, je moet dan ook programmeren en de meeste hebben al geen zin meer als ze dat woord alleen al horen.
Klopt computers.. nee niks voor mij.. informatica is ook wel het foute vak bij ons op school.. nog geen positief woord over gehoord
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 21:35
Verwijderd
Citaat:
CL schreef op 02-04-2003 @ 20:55:
Ja, bij ons is dat anders, wij moesten eind 3e klas kiezen tussen Natuur of Maatschappij.. en eind 4e (nu dus) weer verder kiezen tussen economie of cultuur, of techniek of gezondheid..
Maar, in ieder geval bedankt voor je reactie, ik heb d'r serieus wat aan!
Da´s fijn om te horen
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 23:20
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Morridin schreef op 02-04-2003 @ 20:45:
Maar als je met 1 extra vak kunt slagen stel ik KCV voor. Erg makkelijk. Dat gaat over de klassieke oudheid.
kcv heb je alleen als je grieks en/of latijn hebt. het is dan verplicht, net als ckv1 voor anderen. als het goed is mag je dit dan ook niet als extra vak gebruiken van je vrije deel, 't is namelijk een verplicht vak en zit dus helemaal niet in je vrije deel!

voor wat wiskunde betreft; ik zelf heb helemaal geen moeite met wiskunde, dus aan mijn mening heb je niks. de mensen in mijn klas met meer moeite met wiskunde vinden a12 wel lastig, maar 't is te doen als ze het goed bij houden. dit gebeurt ook niet altijd, maar dan is 't gewoon op 't allerlaatste moment heel erg blokken en veel vragen stellen. wiskunde b1 is wel erg moeilijk schijnt 't!

en ckv2, 3... heb je eerder al ckv2 gehad? dat is namelijk très saai! mss zou je iets van maatschappijleer2 ofzo kunnen overwegen? maar goed, dan ga ik weer te veel naar m'n persoonlijke smaak, 't is net wat voor vakken jou liggen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 13:39
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef op 02-04-2003 @ 23:20:
kcv heb je alleen als je grieks en/of latijn hebt. het is dan verplicht, net als ckv1 voor anderen. als het goed is mag je dit dan ook niet als extra vak gebruiken van je vrije deel, 't is namelijk een verplicht vak en zit dus helemaal niet in je vrije deel!
Als je Latijn hebt is Kcv idd verplicht.
Maar ik heb tot de 3e latijnd gehad. En er zijn een heleboel die ook KCV hebben gedaan zonder dat ze latijn hadden.
Maar het telt wel als extra vak

Per school zijn de dingen vaak anders geregeld, dus moet je er goed op letten dat je dingen eerst navraagt.

Zoals ik al zei kun je bij ons met alleen KCV als bijvak slagen, en je hoeft niet eens latijn gehad te hebben.
Zal denk ik ook liggen aan de manier waarop je kcv krijgt.

Bij ons ging het (in een half jaar en dan is het klaar) om kunst uit de oudheid en filosofie uit de oudheid. Beiden worden niet eens uitgediept.

Bij ons op school heb je in het 2e semester of ckv of Kcv. Als je kCv hebt, hoef je geen ckv meer te volgen. Behalve dat je nog wel CA´s moet doen(moet er nog steeds 2 )
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 13:59
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef op 02-04-2003 @ 23:20:

en ckv2, 3... heb je eerder al ckv2 gehad? dat is namelijk très saai! mss zou je iets van maatschappijleer2 ofzo kunnen overwegen? maar goed, dan ga ik weer te veel naar m'n persoonlijke smaak, 't is net wat voor vakken jou liggen.
Maatschappijleer is bij ons een afsluitend vak.. ik kan het niet meer kiezen.. dus ik weet het ook niet.. ik begin nu Fa2 of Du2 en M&O te overwegen.. CKV is inderdaad erg saai.. ook bij ons
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 14:33
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
CL schreef op 03-04-2003 @ 13:59:
Maatschappijleer is bij ons een afsluitend vak.. ik kan het niet meer kiezen.. dus ik weet het ook niet.. ik begin nu Fa2 of Du2 en M&O te overwegen.. CKV is inderdaad erg saai.. ook bij ons
maatschappijleer 1 is inderdaad afsluitend (overal) maar maatschappijleer 2 is weldegelijk een vak waar je centraal examen in moet doen hoor!

en over dat kcv van de persoon hiervoor:
ik wist niet dat d'r ook scholen zijn die het als een vrij vak aanbieden. zoals ik al zei is ckv1 bij ons verplicht al heb je geen klassieke taal en kcv is verplicht als je wel 1 of meerdere klassieke talen hebt.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 16:37
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef op 03-04-2003 @ 14:33:
maatschappijleer 1 is inderdaad afsluitend (overal) maar maatschappijleer 2 is weldegelijk een vak waar je centraal examen in moet doen hoor!

en over dat kcv van de persoon hiervoor:
ik wist niet dat d'r ook scholen zijn die het als een vrij vak aanbieden. zoals ik al zei is ckv1 bij ons verplicht al heb je geen klassieke taal en kcv is verplicht als je wel 1 of meerdere klassieke talen hebt.
Bij ons niet.. ik weet 't zeker.. maatschappijleer valt niet te kiezen.. raar.. Over KCV, dat kun je bij ons ook kiezen. Net als Grieks en Latijn, dat moet je er gewoon bij kiezen..
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 14:50
Bjorn008
Bjorn008 is offline
Het profiel E&M is best te doen, als je jezelf een beetje interesseert voor deze vakken moet het wel lukken, ik was zelf ook niet goed in Wiskunde, maar met een beetje bijhouden en niet altijd maar uitstellen moet het wel lukken...

Ik zit nu in VWO-4 en heb nu in het vrije deel M&O gekozen, best nuttig en het is, net als Wiskunde, wel te doen...

Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 17:06
Verwijderd
Citaat:
Savio schreef op 04-04-2003 @ 14:50:
Het profiel E&M is best te doen, als je jezelf een beetje interesseert voor deze vakken moet het wel lukken, ik was zelf ook niet goed in Wiskunde, maar met een beetje bijhouden en niet altijd maar uitstellen moet het wel lukken...

Ik zit nu in VWO-4 en heb nu in het vrije deel M&O gekozen, best nuttig en het is, net als Wiskunde, wel te doen...

En de rest van je vrije deel? Want dat is m'n probleem.. ik heb nog 3 dagen om te beslissen
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 20:27
geen punt.
Avatar van geen punt.
geen punt. is offline
Als het kan, kon bij ons niet, dan zou ik van die luchtige vakken als filosofie en maatschappijleer 2 in je vrije deel kiezen. Als je niet zo goed bent in wiskunde, wel in talen, dan zou ik gewoon C&M kiezen. Wiskunde A1 is echt hééééééél makkelijk!! Dat heb ik er zomaar bij genomen, om m'n uren op te vullen Ik heb E&M met Wiskunde B1 ipv A12 en het bevalt me wel. Als je echter niet veel rekeninzicht hebt, wordt M&O best nog wel moeilijk... In dat geval kun je bij C&M misschien nog beter Aardrijkskunde (is echt niet moeilijk hoor... vind ik dan) of Economie 1 nemen. Bij eco1 zitten tenminste geen modellen en het Stelsel van Europese Banken en wisselkoersen enzo...

Frans2 en Duits2 zijn denk ik wel te doen. Ik heb frans2, ben niet zo goed in lezen en je kunt heel goed met woordjes leren of met brieven schrijven je cijfer voor lezen ophalen. Bovendien krijg je heel veel cijfers dus is een onvoldoende heel makkelijk op te halen.

Daarnaast mag je (bij ons dan) heel veel herkansen, op je eindlijst een 4 en een 5 staan en dan ook nog een centraal eindexamen herkansen...

Geven ze geen adviezen op jullie school?
__________________
Zeg vaker NEE (tegen Europa)
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 20:47
Verwijderd
Citaat:
meelman schreef op 04-04-2003 @ 20:27:
Als het kan, kon bij ons niet, dan zou ik van die luchtige vakken als filosofie en maatschappijleer 2 in je vrije deel kiezen. Als je niet zo goed bent in wiskunde, wel in talen, dan zou ik gewoon C&M kiezen. Wiskunde A1 is echt hééééééél makkelijk!! Dat heb ik er zomaar bij genomen, om m'n uren op te vullen Ik heb E&M met Wiskunde B1 ipv A12 en het bevalt me wel. Als je echter niet veel rekeninzicht hebt, wordt M&O best nog wel moeilijk... In dat geval kun je bij C&M misschien nog beter Aardrijkskunde (is echt niet moeilijk hoor... vind ik dan) of Economie 1 nemen. Bij eco1 zitten tenminste geen modellen en het Stelsel van Europese Banken en wisselkoersen enzo...

Frans2 en Duits2 zijn denk ik wel te doen. Ik heb frans2, ben niet zo goed in lezen en je kunt heel goed met woordjes leren of met brieven schrijven je cijfer voor lezen ophalen. Bovendien krijg je heel veel cijfers dus is een onvoldoende heel makkelijk op te halen.

Daarnaast mag je (bij ons dan) heel veel herkansen, op je eindlijst een 4 en een 5 staan en dan ook nog een centraal eindexamen herkansen...

Geven ze geen adviezen op jullie school?
Hm.. ja.. *twijfel* ik heb zo'n hekel aan woordjes leren enzo.. ik ben wel relatief goed in talen dus op zich is het logischer om CM te kiezen maar ik wil gewoon liever EM doen omdat ik het gevoel heb dat het me meer ligt en dat ik er later meer aan heb.. Bij ons zijn DU2 en FA2 erg moeilijk en het is ook erg veel stof.. dus niet echt een vak om in je vrije deel te kiezen.. Wij mogen alles herkansen wat we willen dus ophalen is bij ons ook niet echt een probleem..

Adviezen? Hah.. we kregen een stencil en we moesten het zelf maar uitzoeken.. 2e fase he
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 21:03
Verwijderd
Citaat:
CL schreef op 04-04-2003 @ 20:47:
Hm.. ja.. *twijfel* ik heb zo'n hekel aan woordjes leren enzo.. ik ben wel relatief goed in talen dus op zich is het logischer om CM te kiezen maar ik wil gewoon liever EM doen omdat ik het gevoel heb dat het me meer ligt en dat ik er later meer aan heb.. Bij ons zijn DU2 en FA2 erg moeilijk en het is ook erg veel stof.. dus niet echt een vak om in je vrije deel te kiezen.. Wij mogen alles herkansen wat we willen dus ophalen is bij ons ook niet echt een probleem..

Adviezen? Hah.. we kregen een stencil en we moesten het zelf maar uitzoeken.. 2e fase he
I know all about it...

Gelukkig heb ik genoeg docenten die zich daar geen zak van aan trekken

En een voor de coole docenten als mijn godsdientleraar Bulens en geschiedenis docent Veenstra
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 21:08
Verwijderd
Citaat:
Morridin schreef op 04-04-2003 @ 21:03:

En een voor de coole docenten als mijn godsdientleraar Bulens en geschiedenis docent Veenstra
Ooh die..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Profielkeuze NT-EM
freek842
7 19-02-2014 18:46
Algemene schoolzaken Sprinthavo , welke vakken
zakenman
32 20-03-2011 14:51
Studeren welk profiel?
_Sytzz_
0 28-12-2010 14:16
Studeren Ander profiel?
Peckerkäse
3 11-10-2007 16:10
Algemene schoolzaken 2e fase
Malarkey
77 25-04-2005 15:11
Algemene schoolzaken Is je profiel makkkelijk?
RedWarrior
50 10-05-2004 18:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:49.