Oud 14-04-2003, 13:47
*Sneeuwmuts*
Avatar van *Sneeuwmuts*
*Sneeuwmuts* is offline
Ja, waarom niet? Bij L&G hebben ze ook "Het Grote Lijn-topic" enzo, dus waarom geen "Het Grote Examendagboek-topic"?
Hierin kun je alles kwijt over hoe je er op het moment voor staat, wat je er tot nu toe aan gedaan hebt, wat je nog hebt gehaald voor bepaalde vakken, wat en hoe je iets precies wil gaan leren...gewoon alles

En ik begin zelf wel:
Vanmorgen heb ik mijn ALLERLAATSTE toets gehad van heel VWO, nu zijn we alleen nog maar bezig met examenopdrachten oefenen en samenvattingen maken. Lekker relaxt dus, vooral als het buiten in de zon mag
Ik heb nu ook alle herkansingen gehad; Scheikunde opgehaald van een 3,5 (khad niet geleerd ) naar een 7.4, Engels Luistertoets van een 5.9 naar en 6.9, Duits van een 5.4 naar een 7.6 en morgen krijgen we wiskunde nog terug. Dat wordt echter een ramp want die heb ik behooooorlijk verknald (ik kan gééééén wiskunde!!! )
Anyways, verder sta ik er wel goed voor, na de herkansingen nog beter zelfs, dus op het moment zie ik het allemaal heel erg zonnig in! (Komt misschien ook door het weer )
Laat die examens maar komennnn!

(Zo denk ik er nu overigens over..als ze dichterbij komen ga ik veel meer gestresst doen, maar als dit topic hier mag blijven staan -je weet maar nooit met die forumbazen - dan lezen julie dat vanzelf wel)

Dus. Hoe staat het bij jullie?
Advertentie
Oud 14-04-2003, 13:50
de communiceerbeer
Avatar van de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
op dit moment ben ik boos, omdat wij ons examendossier hebben gekregen en er klopt zoals gewoonlijk weer geen ene hol van, dus dat wordt weer allemaal gezeik en nou weet ik nog niks
__________________
jdfjdxjkdsk
Oud 14-04-2003, 13:52
*Sneeuwmuts*
Avatar van *Sneeuwmuts*
*Sneeuwmuts* is offline
Citaat:
de communiceerbeer schreef op 14-04-2003 @ 14:50:
op dit moment ben ik boos, omdat wij ons examendossier hebben gekregen en er klopt zoals gewoonlijk weer geen ene hol van, dus dat wordt weer allemaal gezeik en nou weet ik nog niks
Wat bedoelt u precies met examendossier?
Gewoon soort van cijferlijst?

ben ik nou zo dom?
Oud 14-04-2003, 13:55
de communiceerbeer
Avatar van de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Citaat:
*Sneeuwmuts* schreef op 14-04-2003 @ 14:52:
Wat bedoelt u precies met examendossier?
Gewoon soort van cijferlijst?

ben ik nou zo dom?
nee hoor, want ik wist ook niet wat het was
maar dat is dus de lijst met al je cijfers erop ofzo en daar klopt hélemaal niks van
__________________
jdfjdxjkdsk
Oud 14-04-2003, 14:02
*Sneeuwmuts*
Avatar van *Sneeuwmuts*
*Sneeuwmuts* is offline
Citaat:
de communiceerbeer schreef op 14-04-2003 @ 14:55:
nee hoor, want ik wist ook niet wat het was
maar dat is dus de lijst met al je cijfers erop ofzo en daar klopt hélemaal niks van
Bij ons heet dat dus gewoon onze cijferlijst Die moeten we volgende week checken en normaal gesproken klopt het allemaal What's the big deal bij die van jou dan? Te laag?
Oud 14-04-2003, 14:06
de communiceerbeer
Avatar van de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Citaat:
*Sneeuwmuts* schreef op 14-04-2003 @ 15:02:
Bij ons heet dat dus gewoon onze cijferlijst Die moeten we volgende week checken en normaal gesproken klopt het allemaal What's the big deal bij die van jou dan? Te laag?
er staan ongeveer 32496 cijfers niet op en een aantal staan verkeerd, waaronder een 1 voor nederlands wat een 7,6 moet zijn
__________________
jdfjdxjkdsk
Oud 14-04-2003, 14:09
*Sneeuwmuts*
Avatar van *Sneeuwmuts*
*Sneeuwmuts* is offline
Citaat:
de communiceerbeer schreef op 14-04-2003 @ 15:06:
er staan ongeveer 32496 cijfers niet op en een aantal staan verkeerd, waaronder een 1 voor nederlands wat een 7,6 moet zijn
Schop ze
Dan mag je daar nog wel snel achteraan want vrijdag moeten toch alle cijfers defenitief opgestuurd worden naar het blablabla (moeilijk naam een of ander centraal iets die dat allemaal bij houdt)??? Of is dat volgende week vrijdag?
Oud 14-04-2003, 14:13
de communiceerbeer
Avatar van de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Citaat:
*Sneeuwmuts* schreef op 14-04-2003 @ 15:09:
Schop ze
Dan mag je daar nog wel snel achteraan want vrijdag moeten toch alle cijfers defenitief opgestuurd worden naar het blablabla (moeilijk naam een of ander centraal iets die dat allemaal bij houdt)??? Of is dat volgende week vrijdag?
ik heb ze vandaag ook even aan hun vestje getrokken
__________________
jdfjdxjkdsk
Oud 14-04-2003, 14:25
Verwijderd
Vandaag; 14 april dus.

Over iets meer dan een maand mijn eerste examens (Nederlands en Economie I op 19 mei). Voor NL hoef ik alleen maar wat door te lezen, 't gaat om leesvaardigheid en daar ben ik over het algemeen wel goed in. Economie moet ik nog wel wat voor doen, ik heb hier een map staan met allemaal stof, dat wil ik vandaag en morgen samenvatten. Dat gaat wel lukken, denk ik zo...

Het volgende examen is geschiedenis (20 mei) daarvoor hoef ik niet super veel meer te doen, alleen nog leren eigenlijk... Dus dat laat ik nog eventjes rusten...

Dan Engels (21 mei)... kan ik niets voor doen, is tekst dus jaah...

Dan aardrijkskunde en biologie (23 mei), voor de eerste moet ik alleen nog wat doorlezen en voor de tweede wil ik nog even echt goed gaan zitten.

Dan NL stelopdracht (26 mei) alleen nog eventjes iets voor doorlezen, meer niet...

En als laatste wiskunde A (27ste) daar ben ik nog mee bezig, maar is ook niet super veel werk meer...

Het schiet dus al behoorlijk op. Vandaag en morgen economie, daarna weer wiskunde & biologie... meer kan ik niet doen
Oud 14-04-2003, 14:30
*Sneeuwmuts*
Avatar van *Sneeuwmuts*
*Sneeuwmuts* is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 14-04-2003 @ 15:25:
*knip*

Dan Engels (21 mei)... kan ik niets voor doen, is tekst dus jaah...

Wij worden door onze leraar bijna gedwongen om maar zo veel mogelijk te oefenen: teksten van vorig jaar, eerste en tweede tijdvlak, teksten van 2000, 1999...vanalles krijgen we toegestopt. Hetzelfde geldt voor Nederlands en Duits.
Ik ga er dus ook wel wat voor doen, ook al is het tekst..veel oefenen gewoon.
Daar begin ik overigens nu nog niet mee, ik wil eerst Natuurkunde, Scheikunde en Biologie weer een beetje in mn hoofd hebben..samenvatten dus Daarna wiskunde, dat vat ik niet samen (is geen beginnen aan ) maar oefen ik gewoon veel. En daaaaaaaarna ga ik zon beetje met die teksten van Nederlands, Engels en Duits beginnen. Tis toch niet zo heel moeilijk, denk ik. hoop ik
Oud 14-04-2003, 14:33
*Sneeuwmuts*
Avatar van *Sneeuwmuts*
*Sneeuwmuts* is offline
Zijn jullie trouwens gestresst of zenuwachtig?

Ik nu NOG niet..
Oud 14-04-2003, 14:35
de communiceerbeer
Avatar van de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
neuh, ben meestal niet zo snel zenuwachtig.
__________________
jdfjdxjkdsk
Oud 14-04-2003, 14:37
Verwijderd
Citaat:
*Sneeuwmuts* schreef op 14-04-2003 @ 15:33:
Zijn jullie trouwens gestresst of zenuwachtig?

Ik nu NOG niet..
Mja, beetje.. Ik heb geen SE's gehad ofzo, dus mijn cijfer wordt 100% bepaald door de schriftelijken in mei en mondelingen in juni/juli. Ik mag ook niet compenseren, voor elk vak moet ik gewoon een 5,5 gemiddeld halen wil ik slagen... Maar echt stressig ben ik niet meer, ik weet dat ik het toch ooit wel zal halen. Als dat niet dit jaar is, dan is het wel volgend jaar... Ik krijg die diploma wel
Oud 14-04-2003, 14:37
Verwijderd
vandaag laatste tentamen teruggehad.
engels luistertoets: 5,3

kga em dan maar herkansen
Oud 14-04-2003, 15:09
Verwijderd
Ik heb de laatste examenweek 1,5 week geleden afgesloten. Mijn laagste cijfer was een 6,7 voor Wiskunde. Eigenlijk hoef ik dus niets te herkansen, maar ik doe het toch maar (Wiskunde, dus). Ik vind het jammer om een "gratis" herkansing te laten schieten. Elke tiende helpt . Die herkansing is a.s. woensdag, en daarna heb ik helemaal geen schoolexamens meer.
Op school doen we vrij weinig, en dat is nog zacht uitgedrukt. We krijgen van de leraren de kans om examens te oefenen (Die delen ze dan ook allemaal uit, en ze worden allemaal besproken), maar als we niets uitvoeren krijgen we niet op ons donder ofzo.
Ik wil deze week beginnen met leren, en dan met name wiskunde, omdat ik daarvoor 5 (!) boeken moet kennen. Sommige boeken hebben we in de 4e klas voor het laatst behandeld, dus dat moet ik allemaal weer even gaan herhalen. Verder ga ik volgende week ook wat aan M&O doen, want dat is ook ontzettend veel werk. Voor de andere vakken hoef ik niet veel te herhalen, omdat de examenstof bij de meeste vakken onlangs nog behandeld is, en omdat we het bij de schoolexamens voor de meeste vakken al eindeloos herhaald hebben.
Volgende week donderdag hebben we examenfeest op school
--> Thema: FlowerPower --> veel zuipen, en natuurlijk blijven we weer op school "slapen". Vrijdag ochtend worden de leerlingen die op school aankomen bij het hek te grazen genomen met waterpistolen, glittergel en scheerschuim. In de eerste pauze is onze stunt voor de leraren (Idols, Crowd Surfing en nog wat bijzaken).
Daarna hebben we 2 weken vakantie. Dan hebben we officieel nog een paar dagen les (Bij ons op school is dat niet facultatief, maar verplicht), maar van 9 van de 10 leraren hoeven we niet te komen als we geen vragen hebben.
Oud 14-04-2003, 18:00
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Citaat:
*Sneeuwmuts* schreef op 14-04-2003 @ 15:09:
Schop ze
Dan mag je daar nog wel snel achteraan want vrijdag moeten toch alle cijfers defenitief opgestuurd worden naar het blablabla (moeilijk naam een of ander centraal iets die dat allemaal bij houdt)??? Of is dat volgende week vrijdag?
Dat is bij ons op school niet zo..! A.S. dinsdag en woensdag hebben we de laatste herkansingen en ik neem aan dat bepaalde leraren weer niet zo snel zijn met nakijken etc etc,!

Nou, vandaag had ik wel 2 uurtjes les (netzoals morgen) en het was geweldig gewoon.. Ik heb 2 cijfers teruggekregen van de toetsweek; natuurkunde en scheikunde; allebei een 7.2! Ik dacht echt dat ik natuurkunde helemaal verneukt had en een 2 zou hebben (EN DAT IS NIET OVERDREVEN!) maar zelfs zonder dat ie was opgehoogd had ik een 6.7! WOOW! Daar was ik dus wel eventjes blij mee..! Maar nu moest ik vandaag 3 herkansingen opgeven over de afgelopen 2 toetsweken.. En ik had sk, na en ec ingepland, maar dat was allemaal voldoende..! Luxeprobleem dus..!

M'n cijfers over de laatste 2 toetsweken:

* toetsweek 3:
Biologie 1,2: 7.8
Wiskunde B1: 8.6
Engels: 6.9 (mag niet herkansd worden)

* toetsweek 4:
Biologie 1,2: 6.1
Engels: 5.5 (mag niet herkansd worden )
Wiskunde B1: 9.0
Nederlands: 7.0 (2x)
GLO: 7.0
Economie 1: 8.1
Natuurkunde 1: 7.2
Scheikunde 1: 7.2

Dusja, wat moet je daarvan herkansen !!! Ik heb uiteindelijk Biologie (tw 4) opgegeven samen met natuur- en scheikunde.. Natuurkunde verwacht ik dat ie makkelijk gaat worden omdat ie zo slecht gemaakt is en scheikunde ga ik gewoon maken zonder te leren, moet ook wel lukken!

Maar ik ben dus best vrolijk..

En ik ben ook heeeeel goed bezig geweest vandaag; Ik heb 1 lesbrief van economie doorgelezen..! M.A.W. Ik ben begonnen met de examenvoorbereiding! Goed he!
Oud 14-04-2003, 19:59
*Sneeuwmuts*
Avatar van *Sneeuwmuts*
*Sneeuwmuts* is offline
Citaat:
Snufje schreef op 14-04-2003 @ 19:00:
*knips*
En ik ben ook heeeeel goed bezig geweest vandaag; Ik heb 1 lesbrief van economie doorgelezen..! M.A.W. Ik ben begonnen met de examenvoorbereiding! Goed he!
Okee, dan wil ik ook even vermelden wat ik al heb gedaan tot nu toe, want ik ben er best trots op (normaal gesproken ben ik niet zo actief met leren/huiswerk, vandaar)
-Nederlands examenopdrachten/teksten gemaakt
-Duits examenopdrachten/teksten gemaakt
-Biologie begonnen aan eindexamen van vorig jaar (oefenen)
-Natuurkunde examen van vorig jaar al helemaal af
-Scheikunde beide examens van vorig jaar (1e en 2e tijdvlak) al af -wel behandeld in de klas gewoon -
-Natuurkunde de eerste 4 hst heel kort samengevat
-Biologie begonnen met samenvatten
de helft hier van hebben we klassikaal (?) gedaan, maargoed

Ik weet niet of ik Biologie en Natuurkunde af ga maken wat samenvatten betreft, het is zooooooo veel! Natuurkunde is 3 van die dikke rotboeken en biologie ook. Bij Bio heb ik ook het probleem dat ik van de 3 boeken er nog maar eentje thuis heb
Om die Samengevat-bundel te gaan samenvatten is ook zoiets, dan kun je dat hele boekje wel overschrijven want alles is belangrijk En het schijnt dat je die bundels mag pas gebruiken als je de stof al voor 50% kent. (Dat zei een vriendin van me, had ze op een of andere site gelezen, dus ik weet niet of het echt waar is)

Nu ik er zo over nadenk heb ik helemaal geen zin om verder te gaan leren, al die rot-stof samen te vatten en te maken..BWEGH! Ik ga het ook behoorlijk uitstellen, zo goed ken ik mezelf dan ook wel weer..
Oud 14-04-2003, 20:06
*Sneeuwmuts*
Avatar van *Sneeuwmuts*
*Sneeuwmuts* is offline
Nog een kleine toevoeging over onze laatste schooldag. Die is pas heel laat, 9 mei ofzo
Het thema is Carribean (hoe onorgineel..), dus alle meiden worden hula-girls en alle jongens ook zoiets maar dan de mannelijke vorm (meer dan de helft komt dus gewoon als een soort van toerist ). Smorgens worden de andere leerlingen onder gegooid/gespoten met vanalles en daarna is er op ons sportveld één groot feest: muziek, drank, eten, zwembad (opblaasbaar ) en dan nog zon soort opblaasbare baan waar je dan overheen moet survivallen. Klinkt behoorlijk blij voor eindexamenmensen maar zie daar maar es overheen te komen als je half zat bent...dat is gewoon LOL
Het is voor de hele school, behalve de onderbouw, die hebben vrij geloof ik. (Die zijn te jong voor de drank )
Kheb er echt zin in, tis altijd supeeeeeeeergaaf! (Ik bid vanaf nu ook elke avond voor mooi, zonnig weer! )
Ads door Google
Oud 16-04-2003, 20:20
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
up up!

Ik hoop dat het met de examens kut weer is..!
Oud 16-04-2003, 20:57
lingua
Avatar van lingua
lingua is offline
vandaag uit examenbundels gewerkt en bij nederlands geoefend met samenvatten.
Bij wiskunde oefenexamen gemaakt.
Morgen heb ik mij enerlaatste dag van het centraal praktisch examen van tekenen.... wens mu suc 6
__________________
Ik ben niet klein, ik sta gewoon ver weg!
Oud 16-04-2003, 21:15
Verwijderd
Vandaag heb ik echt té weinig gedaan, morgen veel doen...
('t was ook zo warm vandaag )
Oud 17-04-2003, 06:20
Verwijderd
Ik kan mezelf er echt niet toe zetten te gaan leren. Alhoewel we op school wel veel oefenen met examens, thuis doe ik er helemaal niks aan . Ik ga volgende week toch echt zoetjesaan beginnen, heb ik me voorgenomen. Ik heb gemerkt dat hoe beter ik ervoor sta, hoe minder ik doe. Bah. Volgende week begin ik echt...
Oud 17-04-2003, 09:41
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Gister was trouwens een examenstunt op school. Een groepje 6 V-leerlingen (8 jongens ofzoiets..) hebben de wiskunde leraar ontvoerd uit de les met bivakmutsen en al..(Ze hebben hem wel ingelicht de dag d'r voor).. Vervolgens zijn ze met 'm naar de intercom gelopen en die leraar heeft omgeroepen vannuh: "hier spreekt een wanhopige gijzelaar, blabla" en de jongens op de achtergrond vannuh "kop dicht enzo.."
En toen de jongens: "Mevrouw .... (=afdelingsleider VWO), kom onmiddelijk hier naartoe met al je diploma's. Je hebt een kwartier, anders doen we (naam wisleraar) wat aan..!

Vervolgens zijn ze naar buiten gegaan naar het plein van de bruggers waar een soort verlaging is zeg maar, een ronding waar je met een trappetje naar beneden gaat en dan kan je ook naar binnen..

Daar hebben ze de leraar op een stoel neergezet (ook nog bril afgedaan enzo) en onder 'schot' gehouden.. De anderen om die cirkel heen zeg maar en naar iedereen die te dicht in de buurt kwam (iedereen zat bij de ramen van de lokalen en heel veel waren dus ook naar buiten gekomen (waaronder heel 6 V die nederlands met elkaar hadden.. de leraren konden ons niet tegenhouden ) ) werd afgesnauwd en weggeduwd van uit de buurt enzo, en 'wij willen (naam afdelingsleider) hier.......'

Nouja, die afdelingsleider kwam dus niet want die is altijd op woensdag vrij!! ( (Lekker slim bedacht, maar oke )... Ze waren van plan om die afdelingsleider een taart in d'r gezicht te gooien.. Maar nu zaten ze dus met die taart.. Uiteindelijk hebben ze die taart bij de gegijzelde (wis leraar) in het gezicht gegooid en zijn ze met z'n allen d'r vandoor gegaan naar luid getoeter in het vluchtbusje.. hehe
Oud 17-04-2003, 11:39
Verwijderd
Vandaag moet ik maar eens hard aan de slag voor wiskunde, zodat ik dat iig af heb.. Morgen en overmorgen economie en dan zie ik wel weer...
Hoef niet super veel meer te doen, gelukkig
Oud 17-04-2003, 12:05
Ellennnn
Avatar van Ellennnn
Ellennnn is offline
ik ga mezelf nu dus echt schoppen... dit is dag 2 dat ik nix uitvoer, allen omdat ik geen les heb.. (lang leve de flexibele leraar) IK GA NU GESCHIEDENIS DOEN!



Zo dat klonk best positief he!
__________________
verdorlie...
Advertentie
Oud 17-04-2003, 16:30
break of dawn
Avatar van break of dawn
break of dawn is offline
Ik heb gisteren mijn laatste herkansing en inhaaltoets gehad... ging op zich wel okay . Verder heb ik nog niets gedaan voor de examens , maar dat zie ik niet zo somber in. Je mag een 4 en een 5 staan als de rest maar een 6 of hoger is toch? In dat geval hoef ik me weinig zorgen te maken...

Kan iemand me trouwens vertellen of Nederlands nou gewoon tekstverklaren/samenvatten is, of een stelopdracht? Want ik hoor vanalles, maar niets is zeker
__________________
Amor vincit omnia
Oud 18-04-2003, 21:53
*Sneeuwmuts*
Avatar van *Sneeuwmuts*
*Sneeuwmuts* is offline
Citaat:
break of dawn schreef op 17-04-2003 @ 17:30:
Ik heb gisteren mijn laatste herkansing en inhaaltoets gehad... ging op zich wel okay . Verder heb ik nog niets gedaan voor de examens , maar dat zie ik niet zo somber in. Je mag een 4 en een 5 staan als de rest maar een 6 of hoger is toch? In dat geval hoef ik me weinig zorgen te maken...

Kan iemand me trouwens vertellen of Nederlands nou gewoon tekstverklaren/samenvatten is, of een stelopdracht? Want ik hoor vanalles, maar niets is zeker
Ik weet niet precies wat jij met een stelopdracht bedoeld, maar wij (ik doe vwo) moeten tekstverklaren en samenvatten. Niet meer en niet minder (Volgens mij is het voor havo hetzelfde)

Wat mn leerwerk betreft..gaat niet zo supergoed. Donderdag was er hier niemand thuis behalve ik, dus wilde ik lekker goed de hele dag gaan leren. Om 9.00 uur begonnen (jaja! ) maar om 12.30 alweer gekapt omdat het zo'n onwijs mooi, zonnig weer was. Omdat ik dat toch wel een beetje slecht vond van mezelf wilde ik in de tuin wat oefenexamens gaan maken. Leuk bedacht natuurlijk, maar echt onrealiseerbaar voor mij Kortom: weer bijna nix uitgevoerd. Ik moet nu echt een keer goed gaan beginnen met leren, wat ik nu doe is alleen maar een beetje overlezen en half samenvatten, schiet niks op en bovendien heb ik zo ook helemaal niet het gevoel dat ik er iets van ken.
Op school oefenen we alleen nog maar oude examens, gaat allemaal wel lekker, behalve wiskunde. Ik snap er echt geen kloot van! Zelfs de allermakkelijkste vraag niet! Damn, daar zie ik echt tegen op...ik ga het gigantisch verknallen als ik nu niet snel heeeeeeeeeeel veeeeeeeeeel ga oefenen ofzo

hellup
Oud 18-04-2003, 21:59
*Sneeuwmuts*
Avatar van *Sneeuwmuts*
*Sneeuwmuts* is offline
Oh trouwens Dinsdag moeten we onze cijfers controleren, voordat ze defenitief opgestuurd worden naar dat gedoe dat al die cijfers bij houdt. Ik weet nu wel ongeveer wat mn gemiddelde cijfers zijn, afgerond zijn het 2 zessen, 6 zevens en de rest achten (dat klinkt misschien veel, maar het zijn er maar 2 ofzo ).
Voor wiskunde sta ik (nu nog ) een 5,6, wat afgerond een 6 wordt, maar ik reken er echt niet op dat ik dat na de examens nog sta..Rotvak!
Voor natuurkunde sta ik een 6,1, Scheikunde een 6,6, Biologie een 7,1, Engels een 6,6, Duits een 6,8 en Nederlands een 7,1. Voor de vakken die ik al afgesloten heb sta ik afgerond geen 6 (geloof ik )..maargoed, dat zie ik dinsdag dus wel.

Zinloos verhaal

Mogen jullie je cijfers allemaal nog controleren voordat ze opgestuurd worden enzo?
Oud 20-04-2003, 14:03
shaya
Avatar van shaya
shaya is offline
ik heb al mijn SE's lekker al gehad. nu nog 2 mondelingen doen dinsdag en dan krijg ik woensdagmiddag al mijn cijfers. moet ook nog boekverslag engels inleveren voor donderdag. zal maar eens beginnen. hhmmm ook frans nog 2 teskten. is niet veel werk gelukkig.
ik sta voor alle vakken eigenlijk best goed. alleen frans word lastig, maar je mag een 4 hebben na je examen. ik dump die maar bij frans. als ik er een 5 van kan maken, ben ik gelukkig. ik dacht dat ik voor veel vakken niet heel erg goed stond, maar nu ik voor de herkansingsweek eens naar mijn cijfers moest kijken bleek dat ik eigenlijk best redelijk stond. en dat zonder eigenlijk veel uit te voeren de afgelopen 5 jaar.
ik zie wel op tegen het biologie en economie examen. economie kan ik niet erg goed en voor biologie is het zoveel leren. nederlands zal wel weer een eitje worden. we hebben een examen gemaakt van 2000. daar had ik een 8 voor gehad. dus ja.
engels is ook gewoon simpel. dan heb 2,5 uur voor een stuk of 10 teksten. ik ben dus wel eerder klaar.
geschiedenisexamen zal niet erg moeilijk worden. heb die 2 boekjes doorgewerkt en dan nog een beetje leren, dan heb ik vast wel weer een 7 ofzo.
op dit moment moet ik nog tot 8 mei naar school, maar dan alleen voor muziek, omdat we nog een koffieconcert hebben waar we met de muziekgroep graag aan mee wilden doen. das wel leuk.
__________________
zodra kikker tikkel wordt, dan weet dat ut fout zit
Oud 20-04-2003, 19:17
summer1986
summer1986 is offline
Leuk idee

20 april '03:

Vandaag heb ik al m'n schoolspullen uitgezocht. En m'n bureau 'leer-klaar' gemaakt. De vakken waar ik centraal examen in doe (=biologie, economie 1, duits, nederlands, engels en geschiedenis) heb ik geordend. De spullen van de vakken waar ik mee klaar ben, heb ik allemaal in een kast gegooid. Morgen ga ik beginnen met het leren van mijn herkansing van de 3e toetsperoide, en dat is economie 1.

Met het leren van m'n 'echte' examens ben ik nog niet begonnen. Ik heb altijd al een lakse houding gehad, dat ga ik dus niet opeens veranderen. Dan raak ik vast in de war.
Oud 21-04-2003, 10:55
summer1986
summer1986 is offline
21 april '03:

Om 12.00 ga ik beginnen met economie leren voor mijn herkansing morgen. Doorlezen en opschrijven wat ik niet snap en dat dan aan mijn een-stuk-intelligentere-broer vragen!
Oud 21-04-2003, 14:29
jetty
Avatar van jetty
jetty is offline
vandaag 2e paasdag: ik ben bezig met kunstgeschiendenis! moet nog veel, ik heb toch maar het boek zinderogen kunst gekocht! bedankt voor de tip! maar ik heb nog wel ffies wat te leren!
Oud 22-04-2003, 21:29
*Sneeuwmuts*
Avatar van *Sneeuwmuts*
*Sneeuwmuts* is offline
22 April

Ik ben nog steeds niet heel erg serieus begonnen met leren. Wel met samenvatten enzo, maar das meestal maar een halve dag per week, schiet zo weinig op (heb ik het gevoel van). Met die oefenexamens ben ik wel behoorlijk druk...Zonet Engels gemaakt (2001, tijdvlak 2), ik vond het echt behoorlijk makkelijk en had helemaal zin om het na te kijken (dacht dat ik lekker veel goed zou hebben ), heb ik nog bijna de helft fout!!
Okee, das misschien iets overdreven, maar khad iig veel meer fout dan ik had gedacht! Mooi stom want nu kijk ik ineens veel gestresster tegen die examens aan . Dat verschilt zo erg bij mij... Bijv: maandagavond keek ik nog heel erg tegen wiskunde op, vandaag oefenopdrachten nagekeken en ik snapte het allemaal en nu kijk ik er veel minder tegen op. Engels leek me daarentegen (kutwoord ) behoorlijk simpel maar nu kijk ik daar dus weer tegen op.

Hè, wat een wisselvallig mens ben ik toch ook
Ik kan niet wachten totdat eindelijk alles achter de rug is, hoe sneller hoe beter!!!!!! *zucht*
Oud 22-04-2003, 21:33
Verwijderd
vandaag geleerd voor morgen: laatste tentamen
misschien een beetje laat, want de meesten hebben allang hun tentamens gehad geloof ik
Oud 23-04-2003, 09:09
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Citaat:
FlorisvdB schreef op 22-04-2003 @ 22:33:
vandaag geleerd voor morgen: laatste tentamen
misschien een beetje laat, want de meesten hebben allang hun tentamens gehad geloof ik
Ik heb straks 2 hers: Biologie en Scheikunde.. Maar ik mag voor allebei een 1 halen want d'r staan al voldoendes
Oud 23-04-2003, 10:50
*Sneeuwmuts*
Avatar van *Sneeuwmuts*
*Sneeuwmuts* is offline
Zo, ik heb net het dikste Natuurkunde-boek samengevat (nouja, de samenvatting afgemaakt, was er een tijdje geleden al aan begonnen ). Nog 2 boekjes te gaan.
Verder heb ik mn Engels nagekeken waarvan ik dacht dat ik een dikke onvoldoende zou hebben, khad een 6,6. Valt nog mee dus .
Eennnnn ik heb ook alvast een deel van Biologie nagekeken waarmee ik al begonnen was (het examen van vorig jaar, tweede tijdvlak) en daar had ik nog bijna alles goed, tot nu toe.
Tot slot () heb ik 3 andere oefenexamens van Natuurkunde en Wiskunde van i-net gehaald, dus ik kan er weer tegenaan. Het gaat best lekker nu en kheb er zin in
Ads door Google
Oud 23-04-2003, 14:14
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Citaat:
*Sneeuwmuts* schreef op 23-04-2003 @ 11:50:
Zo, ik heb net het dikste Natuurkunde-boek samengevat (nouja, de samenvatting afgemaakt, was er een tijdje geleden al aan begonnen ). Nog 2 boekjes te gaan.
Verder heb ik mn Engels nagekeken waarvan ik dacht dat ik een dikke onvoldoende zou hebben, khad een 6,6. Valt nog mee dus .
Eennnnn ik heb ook alvast een deel van Biologie nagekeken waarmee ik al begonnen was (het examen van vorig jaar, tweede tijdvlak) en daar had ik nog bijna alles goed, tot nu toe.
Tot slot () heb ik 3 andere oefenexamens van Natuurkunde en Wiskunde van i-net gehaald, dus ik kan er weer tegenaan. Het gaat best lekker nu en kheb er zin in

en dan te bedenken dat ik nog niet verder ben gekomen dan economie een heeeeeeeel klein stukje
Oud 24-04-2003, 18:22
steentje
Avatar van steentje
steentje is offline
Citaat:
*Sneeuwmuts* schreef op 14-04-2003 @ 15:33:
Zijn jullie trouwens gestresst of zenuwachtig?

Ik nu NOG niet..
ik zit me nu al helemaal op te vreten!

maar igg, tis een dagboek hier dus hier komt mijn aandeel:

vanmorgen de eerste 3 uur vrij en heb dus maar vast 2 hoofdstukken van filosofie gelezen. Erg saai trouwens! En heb verder vandaag de stijlfiguren enzo van Nederlands ff doorgelezen en heb 2 hoofdstukken van geschiedenis gelezen.

Verder benk nix meer van plan te doen vandaag. heb namelijk als enige meisje van onze klas al iets gedaan voort examen! Goed man! Maar moet ook wel want kben echt bang dak t nie ga halen. Ik sta er wel redelijk voor ofzo..maar dan nog...anyway...dit heb ik dus gedaan vandaag.
__________________
sometimes I get so weird I even freak myself out
Oud 24-04-2003, 18:52
Ichonama
Ichonama is offline
Ik heb gister mn samengevatboekjes gekregen, kan in de meivakantie dus uitgebreid proberen te beginnen. Maar vandaag eerst gezellig een paar uur op school doorgebracht. Daarna uitgebreid van de zon genoten op een bankje en later een terrasje. De perfecte voorbereiding voor het examen volgens mij. Verder heb ik me vandaag weer voorgenomen om te beginnen met leren, maar het is weer niet gelukt. Ik ben benieuwd wanneer ik me er wel toe kan zetten...
__________________
Je volwassen gedragen. Is dat zoiets als doen waar je zelf zin in hebt?
Oud 24-04-2003, 20:00
*Sneeuwmuts*
Avatar van *Sneeuwmuts*
*Sneeuwmuts* is offline
Citaat:
Ichonama schreef op 24-04-2003 @ 19:52:
Ik heb gister mn samengevatboekjes gekregen, kan in de meivakantie dus uitgebreid proberen te beginnen. Maar vandaag eerst gezellig een paar uur op school doorgebracht. Daarna uitgebreid van de zon genoten op een bankje en later een terrasje. De perfecte voorbereiding voor het examen volgens mij. Verder heb ik me vandaag weer voorgenomen om te beginnen met leren, maar het is weer niet gelukt. Ik ben benieuwd wanneer ik me er wel toe kan zetten...
Dat vind ik nou een goed zinsdeel; Proberen te beginnen

Hier gaat alles wel aardig. Heb vandaag weer een boel oefenexamens gekregen, vooral van scheikunde, zodat we flink aan het leren kunnen in de vakantie. Verder ben ik een heel stuk opgeschoten met mijn samenvatting van Biologie (55 blz. samengevat in 3 kwartier , moet er nu nog 150 ofzo ).
Zonet toen ik thuis was heb ik mn bureau he-le-maal opgeruimd zodat ik er makkelijk aan kan leren. Ook heb ik ff alle stencils, oefenexamens, schriften, Samengevat-bundels e.d. uitgezocht, want het was 1 onoverzichtelijk bende .

Ik las trouwens ergens dat het een goed idee was om leerschema's te maken, dus opschrijven wat je precies wilt gaan doen, voor welk vak en binnen welke tijd. Aan dit schema moet je je dan goed houden, lekker logisch, maar het schijnt echt te helpen. Enthousiast als ik ben ( ), ligt mijn schema'tje nu al naast me.

Eigenlijk ben ik er nu dus wel klaar voor om echt te gaan leren aankomende vakantie maar ik heb er zoooo onwiiiijs GEEEEEN zin in! Ook omdat het na deze vakantie al heel snel echt tijd is voor de examens, het komt dan echt dichtbij. Aangezien ik behoorlijk een uitsteller ben vind ik dat irritant.
Nouja, we moeten ze toch wel maken, hoe sneller, hoe beter, dan zijn we er tenminste vanaf!
Nog 24 dagen tot aan mijn eerste examen
Oud 24-04-2003, 20:42
Maartenpaarten
Avatar van Maartenpaarten
Maartenpaarten is offline
Vandaag was het 'grote' moment aangebroken: de rapporten met de SE-cijfers werden uitgedeeld... Nou nou, de spanning was te snijden... Natuurlijk had ik al mijn cijfers al lang uitgerekend. Ik heb zelfs een lijstje gemaakt met wat ik tenminste moet halen op mijn CS om op een 5,5 te komen voor elk vak.
Toen ik eindelijk aan de beurt was had mn mentor weer een mooi verhaaltje verzonnen. Aan het begin van het jaar zag ze het niet zo zitten met mij, die kletsmajoor die zich door alles en iedereen liet afleiden. Maar door haar optreden ( ) was ik tot het besef gekomen om toch maar serieus aan de slag te gaan. Ze was zeer te spreken over mijn cijferlijst en ik 'zou het wel halen'. Nou, das natuurlijk wel weer leuk om te horen van je mentor aan wie je de afgelopen 3 jaar vrijwel nooit wat hebt gehad...

Maargoed, het examen komt eraan. Gelukkig ben ik al aardig bezig met leren voor de meeste vakken en ik denk dat ik het wel ga halen. Ik sta voor al m'n vakken rond de 7, alleen voor wiskunde sta ik een 5. Ik haal het wel.

Vandaag is de meivakantie begonnen. Of nouja vakantie...een leervakantie dan, want ik ben wel van plan elke dag in ieder geval een dagdeel te gaan leren. Ik hoop dat ik de motivatie kan opbrengen. Het einde is in zicht, nog even doorzetten nu....


(ik stop maar ff )
__________________
Bier & Tieten
Oud 25-04-2003, 01:09
de communiceerbeer
Avatar van de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
ik wil gaan beginnen met leren in de vakantie, maar ik heb zo het gevoel dat dat er niet van gaat komen.
__________________
jdfjdxjkdsk
Oud 25-04-2003, 15:27
*Sneeuwmuts*
Avatar van *Sneeuwmuts*
*Sneeuwmuts* is offline
Citaat:
de communiceerbeer schreef op 25-04-2003 @ 02:09:
ik wil gaan beginnen met leren in de vakantie, maar ik heb zo het gevoel dat dat er niet van gaat komen.
Same here. Ik was telkens alles op de meivakantie af aan het schuiven, zo van "Ohh, ik doe het dan wel, heb ik toch tijd zat", maargoed..ik ken mezelf langer dan vandaag
Niet dat ik nog helemaal niet ben begonnen, maar "Het Grote Werk" moet nog komen
Oud 25-04-2003, 15:56
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
heb vandaag mn rapport gekregen en ik haat de 2de fase want zonder verplicht wiskunde en frans was ik echt buiten gewoon geweldig mn examen in gegaan. Maar nu dus met een 5.5 voor frans en een 5.8 voor wiskunde. en als normale cijfers zou ik daar blij mee zijn geweest, maar nu betekend het dat ik ofwel voor frans een 5.5 voor mn examen moet halen ofwel een 5.2 voor wiskunde. en daarnaast nog een 4.3 voor duits wat ik ook enigzins eng vind. ben erg slecht in teksten.

ik móet slagen.... het is zo gemeen als je naast die 3 vakken zo geweldig staat en je mag niet compenseren
Oud 25-04-2003, 15:57
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
de communiceerbeer schreef op 25-04-2003 @ 02:09:
ik wil gaan beginnen met leren in de vakantie, maar ik heb zo het gevoel dat dat er niet van gaat komen.
hmm ik ken dat
Oud 25-04-2003, 16:13
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Citaat:
sublime schreef op 25-04-2003 @ 16:56:
heb vandaag mn rapport gekregen en ik haat de 2de fase want zonder verplicht wiskunde en frans was ik echt buiten gewoon geweldig mn examen in gegaan. Maar nu dus met een 5.5 voor frans en een 5.8 voor wiskunde. en als normale cijfers zou ik daar blij mee zijn geweest, maar nu betekend het dat ik ofwel voor frans een 5.5 voor mn examen moet halen ofwel een 5.2 voor wiskunde. en daarnaast nog een 4.3 voor duits wat ik ook enigzins eng vind. ben erg slecht in teksten.

ik móet slagen.... het is zo gemeen als je naast die 3 vakken zo geweldig staat en je mag niet compenseren
Had je dan niet beter een profiel zonder talen kunnen kiezen?! En je mag trouwens 2 onvoldoendes hebben, waarvan 1 binnen je profieldeel.. Je HOEFT niet met allemaal voldoendes te slagen.! (is natuurlijk wel het leukste..)
Oud 25-04-2003, 18:37
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
Snufje schreef op 25-04-2003 @ 17:13:
Had je dan niet beter een profiel zonder talen kunnen kiezen?! En je mag trouwens 2 onvoldoendes hebben, waarvan 1 binnen je profieldeel.. Je HOEFT niet met allemaal voldoendes te slagen.! (is natuurlijk wel het leukste..)
whaa dat zou een ramp geworden zijn, ben absoluut geen exact of economisch type, wiskunde is echt hel voor mij, snap nog niet hoe ik aan een 5.8 gekomen ben....

en ben wel echt een cm-er hoor; geschiedeneis, kunst&cultuur, literatuur en toch ook talen vind ik echt heel erg leuk...

maar bij ons op school is het talenonderwijs (met name frans) HEEL slecht, we hebben pas vanaf de 5de een leraar frans die ook echt les geeft, dus das echt kut. want opzich talen ben ik niet echt slecht in (sta een 6.7 voor duits, een 7.8 voor engels en een 7.3 voor nederlands, vind ik nog wel mee vallen dus ), maar de basis van frans en duits mis ik gewoon. en ik heb geen woordenschat, nooit woordjes geleerd. dus tja, dan wordt het toch moeilijk... maar ja.

en het probleem is dat wiskunde, frans en duits allemaal in mn profiel zitten, dus dan mag ik maar 1 onvoldoende > dus frans of wiskunde moet wel een 5.5 worden...
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:25.