Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Bekijk resultaten poll: Wat vind je van de 2e fase?
super kut 26 24.76%
niet bepaald leuk 24 22.86%
boeit me niet zo 30 28.57%
hartstikke leuk 25 23.81%
Aantal stemmers: 105. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-04-2005, 15:26
Malarkey
Malarkey is offline
Ik ben bezig met de tweede fase, ik vind het zelf niet bepaald plezierig, maar ik weet niet hoe het vroeger was. Is de 2e fase beter ten opzichte van de oude methode?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-04-2005, 15:46
Verwijderd
Ik vind het eh,"super kut". Dat hele systeem slaat helemaal nergens op.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 16:39
Global
Avatar van Global
Global is offline
"boeit me niet zo" alleen ik vind al dat handelingsdelen kut
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 16:43
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Ik vind het niet super kut ofzo maar ook niet fijn. Ik ben voor gewoon 7 of 8 vakken kiezen, met nederlands en engels verplicht.
En dan zou ik de deelvakkenn afschaffen. wiskunde kan je dan beter verdelen in wiskunde verplicht (wi v) ( is nu wia1) , wiskunde A (is nu wia12 en wiskunde B (staat gelijk aan wiB12).

Dan zou ik als volgt hebben gekozen
1. nederlands
2. engels
3. wiskunde B
4. natuurkunde
5. scheikunde
6. biologie
7. economie
8. informatica

ipv. van NT + met bio12 en ec1 en een boel boelshit
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 16:49
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Global schreef op 03-04-2005 @ 17:39 :
"boeit me niet zo" alleen ik vind al dat handelingsdelen kut
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 17:04
Verwijderd
Deelvakken, ANW, CKV, handelingsdelen, PO's, verschraling van het onderwijs en Pws zijn kut. Voor de rest boeit het me niet echt.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 18:13
Verwijderd
beetje rare opties, je had beter slecht - redelijk - goed kunnen doen maar goed. Ik vind het opzich best ok. Alleen de banduren (zelf inplanuren) en handelingsdelen wat minder.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 19:11
Bo
Avatar van Bo
Bo is offline
Rare opties inderdaad. Ik heb niks met de tweede fase te maken gehad, dus het boeit me niet zo..
__________________
free, single, sexy and sweet
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 19:23
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
de k-uren (band uren z-uren) zijn juist fijn daardoor heb je thuis bijna geen huiswerk meer.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 19:33
Verwijderd
Ik had gekozen:

Nederlands
Engels
Frans
Duits
Geschiedenis
Maatschappijleer
Filosofie
Kunstgeschiedenis

Helaas zit ik nu met dat walgelijke CM opgescheept. Minst erge van de 4 profielen.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 20:59
Bernero
Avatar van Bernero
Bernero is offline
Ik vind het niet bepaald fijn (super kut is zo overdreven). Het systeem moet zo snel mogelijk aangepast worden. Ik ben zelf ook al een beetje met een wetsvoorstel bezig geweest, maar ik ben de helft vergeten Wel hield t iets meer in dan t oude systeem met 8 vakken.

Ik zou denk ik het volgende pakket hebben gekozen als ik 10 jaar eerder was geboren:

Nederlands
Engels
Wiskunde B
Natuurkunde
Scheikunde
Economie
Latijn
Grieks

Dezelfde vakken die ik heel dit jaar heb gehad en dat beviel me wel. In de 4e en de 5e zat er een hoop onzinnige ballast bij
__________________
Het leven is geen vakantie.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2005, 08:27
Verwijderd
"Boeit me niet zo", maar het is veel te makkelijk, te oppervlakkig en er wordt te veel aandacht besteed aan nutteloze onzin.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2005, 08:34
Sasjeliefff
Avatar van Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
tautologie

oh well, ik haaat de 2e fase, als je dan voor zelfstandig werken kiest doe het dan ook goed. ik zit gewoon de helft van mijn lessen te niksen omdat de leraar geen les geeft
__________________
Zo niet, dan toch!!!! | Truth is beautiful, without doubt. So are lies.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2005, 11:23
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Dit systeem vind ik verrot, maar ik weet niet hoe het eerst was.

De profielindeling is belachelijk. Ik word nu in een hokje geduwt van natuur&gezondheid, terwijl ik dit profiel heb gekozen omdat het zo breed is. Ik weet nog helemaal niet of ik de natuur- of gezondheidkant op wil.
Het profielwerkstuk slaat dus ook nergens op, want ik zou veel liever een werkstuk doen over een ander vak dan een profielvak.
Handelingsdelen en andere dingen die naast de lessen moeten gebeuren zijn slecht. Je kunt de leerling wel willen laten plannen, maar dat lukt zo toch niet. Iedereen begint pas op het laatste moment. Als je leerlingen echt wilt laten plannen laat ze dan zelf een maandplanning maken waar ze zich zelf aan moeten houden. Nu wordt alles voor ons geplanned en daar tussendoor moet dan ook nog vanalles. Voor alle dingen moeten lesuren gereserveerd worden. Dus ook voor het profielwerkstu, dat kan niet gewoon tussendoor.
Daarnaast zou het veel flexibeler moeten zijn. Anw alleen voor maatschappijleerlingen en ckv alleen door middel van gezamelijke activiteiten.

Tot zover mijn betoog.
__________________
Met citaat reageren
Oud 04-04-2005, 12:06
Verwijderd
Citaat:
Miracle schreef op 04-04-2005 @ 12:23 :
Dit systeem vind ik verrot, maar ik weet niet hoe het eerst was.

De profielindeling is belachelijk. Ik word nu in een hokje geduwt van natuur&gezondheid, terwijl ik dit profiel heb gekozen omdat het zo breed is. Ik weet nog helemaal niet of ik de natuur- of gezondheidkant op wil.
Het profielwerkstuk slaat dus ook nergens op, want ik zou veel liever een werkstuk doen over een ander vak dan een profielvak.
Handelingsdelen en andere dingen die naast de lessen moeten gebeuren zijn slecht. Je kunt de leerling wel willen laten plannen, maar dat lukt zo toch niet. Iedereen begint pas op het laatste moment. Als je leerlingen echt wilt laten plannen laat ze dan zelf een maandplanning maken waar ze zich zelf aan moeten houden. Nu wordt alles voor ons geplanned en daar tussendoor moet dan ook nog vanalles. Voor alle dingen moeten lesuren gereserveerd worden. Dus ook voor het profielwerkstu, dat kan niet gewoon tussendoor.
Daarnaast zou het veel flexibeler moeten zijn. Anw alleen voor maatschappijleerlingen en ckv alleen door middel van gezamelijke activiteiten.

Tot zover mijn betoog.
Nee, als je leerlingen wil laten plannen, moet je het aantal proefwerken verminderen en, net zoals op de universiteit, per periode een vak (of deelvak, hoofdstukken, wat je wilt) afsluiten met een lang tentamen. Op die manier kunnen leerlingen niet meer op het laatste moment ergens aan beginnen, omdat ze dan bedolven worden onder het werk.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2005, 12:34
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Vind het een rotsysteem... ik kon erdoor eerst geen vwo doen omdat alle 4 de talen verplicht zijn en ik slecht ben in talen. Sta nu drie 5en waarvan ik er dus nog eentje (liefst twee..) moet wegwerken (moet een 4 halen dus gaat wel lukken hoop ik ) maar als ik zak is dat op die stomme verplichte talen
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2005, 14:04
Love_Fulfilled
Avatar van Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Ik vind het een fijne metode, omdat je zelf (bijna) alles kan indelen qua leren enzo. Voor mij werkt dit heel goed, omdat ik het fijn vind om zelfstandig te zijn enzo.
__________________
¤Hate It Or Love It¤
Met citaat reageren
Oud 04-04-2005, 14:18
fractuur
fractuur is offline
Super kut is een beetje overdreven, maar ik vind het bepaald niet leuk. Het idee is leuk, maar bij de uitwerking is het toch misgegaan..
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-04-2005, 14:20
Pyromaniac
Pyromaniac is offline
Citaat:
I love stars schreef op 03-04-2005 @ 17:43 :
Ik vind het niet super kut ofzo maar ook niet fijn. Ik ben voor gewoon 7 of 8 vakken kiezen, met nederlands en engels verplicht.
En dan zou ik de deelvakkenn afschaffen. wiskunde kan je dan beter verdelen in wiskunde verplicht (wi v) ( is nu wia1) , wiskunde A (is nu wia12 en wiskunde B (staat gelijk aan wiB12).

Dan zou ik als volgt hebben gekozen
1. nederlands
2. engels
3. wiskunde B
4. natuurkunde
5. scheikunde
6. biologie
7. economie
8. informatica

ipv. van NT + met bio12 en ec1 en een boel boelshit
zou precies hetzelfde doen
Met citaat reageren
Oud 04-04-2005, 17:37
one.
one. is offline
Ik heb er niet zo veel peoblemen mee, het is wat makkelijk, maar ik zie wel redelijk veel mede-slachtoffers die er wel moeite mee hebben.

Er is zeker wel ruimte voor verbetering, maar ik vind het zo ook wel ok. "Boeit me niet zo" dus.
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2005, 17:49
Odin
Avatar van Odin
Odin is offline
hartstikke leuk, want ik maak nu aanzienelijk minder huiswerk per week.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 14:31
Nyawa
De vergrote zelfstandigheid en het systeem van banduren vind ik leuk, maar ik baal van de profielen. Nu is er bij ons op school geen keuzebeperking en kun je dus nog redelijk wat kanten op, maar ik had liever gewoon 7/8 vakken gekozen. Al die deelvakken vind ik nogal onzin, en dan heb ik het met name over Frans1 en Duits1.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 21:09
SimplyABoy19
Avatar van SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Ik vond het niet leuk maar voor mij was het destijds wel "goed".....omdat ik zo toch leerde zelfstandig te werken en die shit...iets dat bij een vervolgopleiding toch wel vereist

blablabla

Alleen was een studiejaar van mij toendertijd het "proefkonijn" van de 2e fase.....en dat was wel fucked up met allerlei domme fouten en opdrachten en manieren van les geven eerst
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 18:30
geriber
Avatar van geriber
geriber is offline
tis gewoon.. superdruk
de ene praktische opdracht na de andere, en dan steeds in groepjes samenwerken.. altijd klasgenoten die het veel te laat afhebben, dus allemaal stress.
en dan nog de lessen waarin je niks doet omdat je alles thuis moet doen.
en soms heb ik 4 presentaties in 1 week!
ik vind het maar niks
__________________
Everybody who claims to be happy all the time is clearly on fucking prozac
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 19:33
Jette
Avatar van Jette
Jette is offline
Het idee erachter is opzich wel goed... Ze zijn alleen van de perfecte leerlingen uitgegaan... Die bestaan dus niet en als je niet aangespoord wordt om te gaan werken laat je het lekker liggen en ga je liever aan je toets van de week erop leren... Als je dat dus telkens doet trek je dat na twee periodes echt niet meer... Gevalletje mijn zus... Die doet nu de vijfde over omdat je nu al bezig bent met je examen enzo....
IK wil opzich best werken enzo maar dan moet de stof wel interessant zijn en de leraren het ook wel een beetje leuk presenteren en niet van.. goh dit is je boek. over een maand de toets over dit en dat, ga maar werken ik hoor het wel als je een vraag hebt.......
daarbij, weet niet of mensen dat herkennen???? maar wij hebben vier periodes in een jaar en dus ook vier toetsweken en de twee weken voor de toetsweek kom je om in het werk en de toetsen en de cerslagen, handelingsdelen en po's en dan heb je toetsweek, dan moet je je maar een week lang bewijzen, waar k echt heel slecht in ben.. en dan is dat afgelopen en dan loop de de eerste weken na de toetsweek uit je neus te vreten... net zolang totdat je ouders eens heel irritant gaan vragen of je niet heel toevallig misschien mogelij kiets aan je schoolwerk zou moeten doen?????
Maar ach, bij ons op school gaan ze het nu alweer veranderen en onze vierde klas heeft nog wel t studiehuis, maar heel anders!
__________________
recklessssss........
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-04-2005, 07:20
Malarkey
Malarkey is offline
Citaat:
Jette schreef op 06-04-2005 @ 20:33 :
Het idee erachter is opzich wel goed... Ze zijn alleen van de perfecte leerlingen uitgegaan... Die bestaan dus niet en als je niet aangespoord wordt om te gaan werken laat je het lekker liggen en ga je liever aan je toets van de week erop leren... Als je dat dus telkens doet trek je dat na twee periodes echt niet meer... Gevalletje mijn zus... Die doet nu de vijfde over omdat je nu al bezig bent met je examen enzo....
IK wil opzich best werken enzo maar dan moet de stof wel interessant zijn en de leraren het ook wel een beetje leuk presenteren en niet van.. goh dit is je boek. over een maand de toets over dit en dat, ga maar werken ik hoor het wel als je een vraag hebt.......
daarbij, weet niet of mensen dat herkennen???? maar wij hebben vier periodes in een jaar en dus ook vier toetsweken en de twee weken voor de toetsweek kom je om in het werk en de toetsen en de cerslagen, handelingsdelen en po's en dan heb je toetsweek, dan moet je je maar een week lang bewijzen, waar k echt heel slecht in ben.. en dan is dat afgelopen en dan loop de de eerste weken na de toetsweek uit je neus te vreten... net zolang totdat je ouders eens heel irritant gaan vragen of je niet heel toevallig misschien mogelij kiets aan je schoolwerk zou moeten doen?????
Maar ach, bij ons op school gaan ze het nu alweer veranderen en onze vierde klas heeft nog wel t studiehuis, maar heel anders!

Lijkt wel een hele precieze beschrijving van mijn schoolleven!
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 07:20
Malarkey
Malarkey is offline
Citaat:
Jette schreef op 06-04-2005 @ 20:33 :
Het idee erachter is opzich wel goed... Ze zijn alleen van de perfecte leerlingen uitgegaan... Die bestaan dus niet en als je niet aangespoord wordt om te gaan werken laat je het lekker liggen en ga je liever aan je toets van de week erop leren... Als je dat dus telkens doet trek je dat na twee periodes echt niet meer... Gevalletje mijn zus... Die doet nu de vijfde over omdat je nu al bezig bent met je examen enzo....
IK wil opzich best werken enzo maar dan moet de stof wel interessant zijn en de leraren het ook wel een beetje leuk presenteren en niet van.. goh dit is je boek. over een maand de toets over dit en dat, ga maar werken ik hoor het wel als je een vraag hebt.......
daarbij, weet niet of mensen dat herkennen???? maar wij hebben vier periodes in een jaar en dus ook vier toetsweken en de twee weken voor de toetsweek kom je om in het werk en de toetsen en de cerslagen, handelingsdelen en po's en dan heb je toetsweek, dan moet je je maar een week lang bewijzen, waar k echt heel slecht in ben.. en dan is dat afgelopen en dan loop de de eerste weken na de toetsweek uit je neus te vreten... net zolang totdat je ouders eens heel irritant gaan vragen of je niet heel toevallig misschien mogelij kiets aan je schoolwerk zou moeten doen?????
Maar ach, bij ons op school gaan ze het nu alweer veranderen en onze vierde klas heeft nog wel t studiehuis, maar heel anders!

Lijkt wel een hele precieze beschrijving van mijn schoolleven!
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 07:42
thabomb1986
Avatar van thabomb1986
thabomb1986 is offline
Niet zo leuk: Van die idealen zoals eigen verantwoordelijkheid is geen fuck terechtgekomen. Docenten zijn lui, niet verantwoordelijk voor wat leerlingen presteren, geenszins.
Ma1, Gs1, Du1, Fa1, Anw zijn handig om je geneeskunde-lotingscijfers mee op te pompen Maar verder onnuttig, maak het dan overgangscijfers.
CKV => wordt niet serieus genomen, laat iedereen dan verplicht een beeldend vak kiezen.
Profielen zuigen ook.

Ik wilde graag:

Wiskunde A
Natuurkunde
Scheikunde
Biologie
Nederlands
Engels
Frans
Duits
Tekenen

Maar wiskunde B was voor mij niet ontwijken, helaas ...
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 12:15
nienie
Avatar van nienie
nienie is offline
Ik heb de tweede fase altijd wel als prettig ervaren. Het zelfstandig werken vond ik heerlijk, dat deed ik toch altijd al liever. Bij de profielen vond ik het alleen jammer dat ik op zo'n kleine school zat dat ik niet de keus had uit alle vakken in de vrije ruimte: ik kon bv geen tekenen of muziek kiezen omdat ik N&T deed, wat ik wel jammer vond.

Verder denk ik dat het heel erg verschilt per school en zelfs per docent, hoe je de tweede fase ervaart, omdat iedereen het anders invult. Sommige docenten menen niets meer te hoeven doen en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Een aantal van mijn docenten lieten ons het ene uur zelfstandig werken (waarbij je wel vragen kon stellen) en in het andere uur legden ze uit. Als ik het nu achteraf bekijk, lijkt het best veel op werkcolleges en hoorcolleges zoals ik nu op de universiteit heb.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 18:01
Verwijderd
k heb het gehaalt, dus het boeit me niet zow veel, gewoon je best doen en dan moet het goed komen, en al die mensne die maar lopen te zeuren hebben of een slechte school of ze voeren naar mijn mening niks uit
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 18:15
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
my-love-for-you schreef op 15-04-2005 @ 19:01 :
k heb het gehaalt, dus het boeit me niet zow veel, gewoon je best doen en dan moet het goed komen, en al die mensne die maar lopen te zeuren hebben of een slechte school of ze voeren naar mijn mening niks uit
Ik vind 2de fase ook makkelijk op 1 grote - punt de hoeveelheid talen die je hebt.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 19:38
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
geriber schreef op 06-04-2005 @ 19:30 :
tis gewoon.. superdruk
de ene praktische opdracht na de andere, en dan steeds in groepjes samenwerken.. altijd klasgenoten die het veel te laat afhebben, dus allemaal stress.
en dan nog de lessen waarin je niks doet omdat je alles thuis moet doen.
en soms heb ik 4 presentaties in 1 week!
ik vind het maar niks
idd
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 19:43
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik heb de laatste optie. Niet omdat dat zo is, maar omdat ik het niet erg vond. En dat het me niet interesseert vond ik ook weer zo wat. Ik vond het wel relaxed Behalve mn laatste half jaar toen ik een project had voor GLO. Dat was gewoon asociaal wat we daarvoor moesten doen.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 19:52
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Ik vind die studiehuizen ook zo dom, niemand houdt zich aan die uurtjes en het is ook vervelend dat je op sommige dagen 2 verplichte studiehuisuren, 4 tussenuurtjes en 1 uur les (waarbij je buiten in het studiehuis mag zitten en niks gaat doen) hebt. Sorry hoor, maar zolang kan ik echt niet in het studiehuis ewrken het is gewoon saai en tsja zolang er geen druk dat het werk echt af moet op mij staat werk vind ik het werk al gauw genoeg klaar (ik onthoud die dingen toch nooit tot de preofwerken... kan beter weekje van te voren beginnen dan zit het er nog goed in, behalve dingen die je moet snappen als wiskunde). En omg wat is up met de PO's? We hebben er echt superveel weet je, elke vak heeft er wel zo'n 2 ofzo dat is toch niet normaal. Op school besteed ik zo'n 60% aan niksdoen/socializing/vervelen, 35% aan PO's, en 5% aan de stof die je moet kennen voor de proefwerken. Dat slaat toch echt nergens op? Aangezien je niets van de PO's leert eigenlijk. En dat hele ckv1-gebeuren... sorry hoor, maar hoe kun je die culturele bullshit nou verplicht stellen tot de zesde? Ik bedoel, in de onderbouw, 1e, 2e, 3e is dat wel oke voor je algemene ontwikkeling blablabla whatever. Maar kom op zeg, waar is dat nou voor nodig? Die tijdrovende verslaagjes en alles.

Oh ja, en het studiehuis is ook zo crowded, vorig jaar hadden we gewoon een eigen klaslokaaltje waar je hiervoor altijd terecht kon, maar tegenwoordig zit heel de havo/vwo bovenbouw in 1 deel van de school, en het is er echt superdruk en haast onmogelijk te studeren/concentreren. Ten eerste omdat het gewoon makkelijker op te brengen is om te leren als je in een eigen klaslokaal zit, en ten tweede omdat wanneer ik mezelf wel op kan brengen te studeren (bijv. voor een proefwerk) ik constant gestoord word door al dat gepraat.

De tweede fase is gewoon kut, een heleboel vakken slaan nergens op, veel te veel PO's, veel te veel tussen/studiehuisuurtjes maar het aantal lesuren is op zich wel oke. Behalve voor de nutteloze vakken dus die moeten weg.

Eigenlijk heb ik helemaal niks aan de lesuren voor sommige vakken trouwens. Ik heb alleen wat aan de lessen van scheikunde, natuurkunde, wiskunde en eh... kan geen ander vak bedenken waar ik werkelijk iets voor doe of naar het uitleg luister. Nouja, biologie op zich ook wel, maar het aantal lessen daarvoor mag ook wel minder zijn.

En waarom zijn de lessen niet gewoon facultief voor iedereen die een gemiddelde van 7 of hoger voor dat vak staat? Kom op zeg, maar waarom zou iemand les moeten volgen als diegene dat niet nodig heeft? Dat is op college toch ook niet zo?

Oke, ik kan vast wel meer bedenken maar heb geen zin. Doei.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 10:05
Crunchie
Avatar van Crunchie
Crunchie is offline
Citaat:
Jette schreef op 06-04-2005 @ 20:33 :
Het idee erachter is opzich wel goed... Ze zijn alleen van de perfecte leerlingen uitgegaan... Die bestaan dus niet en als je niet aangespoord wordt om te gaan werken laat je het lekker liggen en ga je liever aan je toets van de week erop leren... Als je dat dus telkens doet trek je dat na twee periodes echt niet meer... Gevalletje mijn zus... Die doet nu de vijfde over omdat je nu al bezig bent met je examen enzo....
IK wil opzich best werken enzo maar dan moet de stof wel interessant zijn en de leraren het ook wel een beetje leuk presenteren en niet van.. goh dit is je boek. over een maand de toets over dit en dat, ga maar werken ik hoor het wel als je een vraag hebt.......
daarbij, weet niet of mensen dat herkennen???? maar wij hebben vier periodes in een jaar en dus ook vier toetsweken en de twee weken voor de toetsweek kom je om in het werk en de toetsen en de cerslagen, handelingsdelen en po's en dan heb je toetsweek, dan moet je je maar een week lang bewijzen, waar k echt heel slecht in ben.. en dan is dat afgelopen en dan loop de de eerste weken na de toetsweek uit je neus te vreten... net zolang totdat je ouders eens heel irritant gaan vragen of je niet heel toevallig misschien mogelij kiets aan je schoolwerk zou moeten doen?????
Maar ach, bij ons op school gaan ze het nu alweer veranderen en onze vierde klas heeft nog wel t studiehuis, maar heel anders!
Citaat:
Malarkey schreef op 07-04-2005 @ 08:20 :
Lijkt wel een hele precieze beschrijving van mijn schoolleven!
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 11:30
lautie
Avatar van lautie
lautie is offline
Bij ons op school is het momenteel best wel relaxed geregeld...
Wij hebben namelijk lesuren van 40 minuten en het 6de uur is kwt, dat wil zeggen keuzewerktijd, je plant dan via een bepaald systeem in bij een leraar van een bepaald vak en dan is het de bedoeling dat je daar je huiswerk van moet maken. Natuurlijk werkt het systeem weer eens van geen kanten zodat als je in 5vwo zit, je twee kwturen mag laten vervallen. Want er zijn namelijk te weinig leraren voor alle leerlingen. En aangezien ik de rest van de week les heb in kwt heb ik geen kwt's Maar wel minder les in verhouding. Vind ik niks mis mee, maar het systeem werkt dus niet. En dat vind de school ook dus vandaar dat ze volgend jaar, net het laatste jaar dat ik op school zit, het systeem nog maar eens om gaan gooien Dan zijn er weer lessen van 50 minuten, we hebben 4 periodes in plaats van twee en de vakken worden verdeeld over de periodes. Zo heb ik dan wiskunde (a1) alleen nog maar in de eerste en de derde periode. Iedereen moet verplicht tot 2 uur op school blijven en als je geen les hebt vul je dat op met kwt uren die je zelf regeld. Ten minste dat is wat ik er van bgrepen heb, dit is naar mijn school de definitie van zelfstandig werken, denk ik
__________________
I'm not to be trusted, I'm human
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-04-2005, 12:40
JH
JH is offline
Idee: wel aardig
Praktijk: waardeloos
Gevolg: degene die het redt heeft wel geleerd zelfstandig te zijn maar heeft een basis die veel te algemeen is en heeft daar dus nog niks aan.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 18:29
-(L)-
Citaat:
Liss schreef op 04-04-2005 @ 13:34 :
Vind het een rotsysteem... ik kon erdoor eerst geen vwo doen omdat alle 4 de talen verplicht zijn en ik slecht ben in talen.
Hier hetzelfde. En als je dan naar HAVO gaat, is 't veel te makkelijk.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 20:23
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 16-04-2005 @ 19:29 :
Hier hetzelfde. En als je dan naar HAVO gaat, is 't veel te makkelijk.
Ik vind het een beetje een vreemd argument. Het niveau van de talen op NT of NG-niveau (dus alleen Du1 en Fa1) is bedroevend en kan nooit een reden zijn om geen VWO te doen. Immers, vroeger was het veel moeilijker. Wel is het zo dat je meer zelfstudie moet doen als je slecht bent in talen, maar die motivatie moet je dan maar opbrengen.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 08:47
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 16-04-2005 @ 21:23 :
Ik vind het een beetje een vreemd argument. Het niveau van de talen op NT of NG-niveau (dus alleen Du1 en Fa1) is bedroevend en kan nooit een reden zijn om geen VWO te doen. Immers, vroeger was het veel moeilijker. Wel is het zo dat je meer zelfstudie moet doen als je slecht bent in talen, maar die motivatie moet je dan maar opbrengen.
Ik had een 2,5 voor frans 1 (1 SE nog gehad en ik heb mijn best gedaan)
(moet ik dus ff een 4 van maken)

Maar talen kunnen idd een reden zijn om geen VWO te doen.

Ik kan gelukkig wel duits , maar als ik dat ook niet kon had ik erg groot problemen ook al stond ik voor alle bèta vakken een 10 .
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 08:57
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Het oude systeem leek mij veel beter. De Tweede Fase op een normale school vind ik best irritant maar ik doe dit jaar staatsexamen (binnen het speciaal onderwijs) en dan is het toch wel heel handig. Ik heb geen huiswerk, hoef op school niet hard te werken en heb al helemaal niet elke week weer een nieuwe praktische opdracht die af moet.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 12:50
steefos
Avatar van steefos
steefos is offline
ik vind het gewoon niet leuk. Ik doe N&G omdat ik goed ben in bio en daar iets mee wil doen. Scheikunde lukt wel maar ik ben geen ster in Natuurkunde en Wiskunde. Ik had liever op die plekken iets anders gekozen.

(ik heb ergens gehoord dat ze over een paar jaar natuurkunde uit N&G gaan schappen, is dat echt waar?)
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 12:56
pyres
Avatar van pyres
pyres is offline
niet bepaald leuk

ik zat net in de overgangsfase van oude stijl naar tweede fase

als je kijkt wat je allemaal moest doen in de oude stijl, dan vind ik persoonlijk de tweede fase wel een verbetering.
bij nederlands alleen al moest je bij vwo over de 20 boeken lezen en op de havo volgens mij ook. toen tweede fase bij ons was ingesteld hoefden we op de havo maar zes boeken te lezen maar nadeel was wel dat we die handelingsdelen erbij kregen -_-"

ik vind het opzich wel een verbetering
maar school blijft gewoon kut ;x
__________________
mmm lekker mmm ik ben bokkebokkebokkebok
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 13:32
muts8848
Avatar van muts8848
muts8848 is offline
kwa vakkenpakket zou ik met of zonder 2de fase precies het zelfde hebben gekozen. De handelingsopdrachten slaan nergens op. Het enige echte postieve vind ik het profielwerkstuk, zeker op vwo bereidt je dat goed voor op het wo. Maar, geef daar gewoon een cijfer voor ipv zo'n lullig goedje, anders had ik een 9 gehad. Staat veel mooier!!
__________________
ego quoque nescio quid hic scriptum est
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 13:40
Verwijderd
Citaat:
muts8848 schreef op 17-04-2005 @ 14:32 :
Het enige echte postieve vind ik het profielwerkstuk, zeker op vwo bereidt je dat goed voor op het wo.
Hahaha.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 15:19
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
steefos schreef op 17-04-2005 @ 13:50 :
ik vind het gewoon niet leuk. Ik doe N&G omdat ik goed ben in bio en daar iets mee wil doen. Scheikunde lukt wel maar ik ben geen ster in Natuurkunde en Wiskunde. Ik had liever op die plekken iets anders gekozen.

(ik heb ergens gehoord dat ze over een paar jaar natuurkunde uit N&G gaan schappen, is dat echt waar?)
Je had dan toch net zo goed bijv. e&m kunnen nemen met als keuzevak biologie?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 16:26
sdekivit
sdekivit is offline
2e fase is helemaal niks --> veel te onsamenhangend. Door al die deelvakken wordt het allemaal een stuk onoverzichtelijker. Wat mij betreft lekker naar de oude stijl terug en dan een vak kiezen is volledig volgen. Vooral bij de exacte vakken maakt dat een hoop duidelijker. Vaak is het ook zo bij deelvakken zo dat ze dan zeggen: neem maar aan dat het zo is. Terwijl bij deelvak 2 de achtegronden aan bod komen.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 18:27
Kim18
Avatar van Kim18
Kim18 is offline
Ik heb vorig jaar VWO Cultuur & Maatschappij gedaan, en toen heb ik dus ook drie jaar ANW gehad... ...Nou ik moet zeggen, daar heb ik heel wat aan gehad ...

Dat vak had bij ons op school sowieso geen nut. Ook heb ik drie jaar lang CKV gehad, eigenlijk weer hetzelfde verhaal als bij ANW, je hebt er eigenlijk helemaal niks aan.
Bovendien als je C&M doet dan heb je al 3 uur tekenen per week, dus waarom ook nog drie uur CKV per week?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 19:01
-(L)-
Citaat:
Mephostophilis schreef op 16-04-2005 @ 21:23 :
Ik vind het een beetje een vreemd argument. Het niveau van de talen op NT of NG-niveau (dus alleen Du1 en Fa1) is bedroevend en kan nooit een reden zijn om geen VWO te doen. Immers, vroeger was het veel moeilijker. Wel is het zo dat je meer zelfstudie moet doen als je slecht bent in talen, maar die motivatie moet je dan maar opbrengen.
Als je bij Fa1 en Du1 slecht bent in luister- en leestoetsen, heb je wel degelijk een probleem. En nee, ook al oefen je heel veel, erg veel effect zal dat niet hebben op je cijfer. Het kan dus wel een reden zijn om geen vwo te doen, want als je voor beiden een onvoldoende hebt, betekent dit dat je geen andere onvoldoende meer mag hebben.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 09:54
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 17-04-2005 @ 20:01 :
Als je bij Fa1 en Du1 slecht bent in luister- en leestoetsen, heb je wel degelijk een probleem. En nee, ook al oefen je heel veel, erg veel effect zal dat niet hebben op je cijfer. Het kan dus wel een reden zijn om geen vwo te doen, want als je voor beiden een onvoldoende hebt, betekent dit dat je geen andere onvoldoende meer mag hebben.
Boeken lezen, tv kijken, etc.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Enquete: Praktische opdrachten in de 2e fase
Asilymor
14 25-03-2003 13:15
Algemene schoolzaken 2e fase moeilijk??
Jessica K.
29 19-06-2002 20:37
Liefde & Relatie 2e fase, moeilijk?????
Jessica K.
5 05-06-2002 14:37
Algemene schoolzaken 3e klasser naar de 2e fase...
-=©Mavie©=-
16 20-05-2002 21:05
Algemene schoolzaken 2e fase klachten
lakyie
4 14-05-2002 11:59
Algemene schoolzaken 2e fase suxxxxxxxxxxxxxxxxxxxs
blondie9999
0 01-03-2002 07:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:57.