Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-09-2005, 15:38
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Ik heb sinds kort gaatjes, heb al wel de schietknopjes uit. Omdat ik ze nog niet zo lang heb moet ik altijd oorbellen in, omdat ze anders dichtgroeien. Mn ene oor is helemaal oke, kan alle oorbellen in doen, doet helemaal geen pijn en de oorlel is helemaal glad. Maar mn andere oor heeft eigenlijk vanaf het moment dat ik de schietknopjes heb uitgedaan pijn gedaan. Als je eraan voelt zit er een hard bultje. Soms erger dan anders, soms is hij bijna weg, de oorlel is ook dikker en soms rood. Maar sinds gister doet het wel heel erg zeer en jeukt het ook. Als ik andere oorbellen in doe ontstmet ik altijd mn oor en de oorbel, dus ik weet niet wat ik nog meer kan doen. Hebben jullie een idee?
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 15:43
Mara
Mara is offline
Jeuk betekent dat 't nog geneest. Misschien kan je beter je zweerknopjes nog wat langer indoen en 't goed schoonhouden.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 15:43
Mara
Mara is offline
Ohja, en voor ontsmetting kan je 't spoelen met zeezout.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 15:54
Anijs
Anijs is offline
Hoe lang heb je je schietknopjes ingehad?
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 16:11
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
6 weken heb ik ze ingehad. Als ik ze nu weer in doe word het bultje erger. Bij sommige oorbellen is het meer dan bij andere. Ik heb nu ook knopjes in waarmee ik het minste last heb.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 16:22
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Stoppen met het verwisselen van je oorbel in dat ene gaatje.

Afblijven.

2x per dag ontsmetten.

Of elke dag je oorlel in een bakje met zout water dompelen, liefst lauw water.
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 16:49
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Ontsmetten kun je doen met een flesje Sterilon, dat koop je bij de apotheek (en vaak kun je het ook bij de juwelier krijgen).

Veel mensen hebben de eerste maanden nog een beetje last van ontstekingen. Meestal gaat 't vanzelf over als je je gaatjes goed verzorgd.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 16:59
Love_Fulfilled
Avatar van Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Je moet je zweerknopes sowieso 6 weken inhouden.
__________________
¤Hate It Or Love It¤
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 17:17
Verwijderd
Ik zou (zoals al eerder gezegd) nog even die zweerknopjes inhouden. En dan 1 of 2 keer per dag met sterilon druppelen. Tot het over is, dan kan je weer eens proberen om andere oorbellen in te doen.
Ik zou wel een beetje goede oorbellen indoen; die van echt zilver zijn, of bijvoorbeeld van chireurgisch staal. Niet van die goedkope ''nep'' oorbellen; daar krijg ik tenminste altijd last van.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 19:02
Ostentation
Avatar van Ostentation
Ostentation is offline
is dat bultje niet het littekenweefsel? ik heb ook een soort van bultjes in mijn oorlellen, en dat is dus littekenweefsel.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 20:30
Flowerless
Flowerless is offline
Inderdaad eerst nog even die knopjes in en ontsmetten. Daarna wel "goede" oorbellen in. Ik heb ook last met oorbellen als ik nikkel (? ) inzit, met goud enzo niet...
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 20:40
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Ostentation schreef op 05-09-2005 @ 20:02 :
is dat bultje niet het littekenweefsel? ik heb ook een soort van bultjes in mijn oorlellen, en dat is dus littekenweefsel.
dat dacht ik eerst ook maar het doet echt erg pijn en het zit maar aan een kant..

hoe ontsmet je het zonder je oorbel eruit te halen?
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 20:57
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 05-09-2005 @ 21:40 :
dat dacht ik eerst ook maar het doet echt erg pijn en het zit maar aan een kant..

hoe ontsmet je het zonder je oorbel eruit te halen?
Gewoon je oorbel naar een kant schuiven zodat er ruimte komt tussen je oorbel en je oor, dan daar tussen druppelen met bijvoorbeeld sterilon, dat een beetje laten drogen en dan de andere kant ook doen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 21:05
Mara
Mara is offline
Piercers raden aan om juist geen sterilon te gebruiken, omdat 't op alcoholbasis is. Je moet juist hebben dat cellen aangemaakt worden, en sterilon zorgt ervoor dat 't niet gebeurt.

Ik moet als m'n piercing dus gaat ontsteken spoelen met gekookt water met daarin zeezout.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 21:36
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik heb een maand of 3 geleden ook 2 gaatjes erbij laten schieten in mijn rechteroor. Eén daarvan is goedgegaan, de ander is gaan onsteken. Vorige week heb ik dat staafje ongeveer een dag of 3 uitgelaten, en elke dag goed ontsmet, gewoon erop druppelen.

Vroeger had ik hiervoor ook sterilon, maar aangezien ik ook regelmatig heb gehoort dat, dat juist níet goed is.. heb ik tegenwoordig andere ontsmettende zooi (zal morgen wel even kijken wat het precies is, maar in iedergeval écht speciaal voor piercings etc.) Dit bijt ook echt verschrikkelijk, vooral als je gaatjes dus ontstoken zijn. Maar een dag later ziet het er alweer zóveel beter uit.

Daarbij haal ik elke dag mijn oorbellen eruit, om ze helemaal schoon te maken en te ontsmetten. Dat vuil is namelijk ook niets anders dan één grandiose bron van bacterieën. Sindsdien gaat het een stuk beter: Ik had echt zo'n bult erachter zitten, verdomd pijnlijk als je perongeluk er langs ging met je hand ofzo. Inmiddels helemaal genezen.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 15:49
Fearless
Avatar van Fearless
Fearless is offline
hebben jullie trouwens wel eens zelf een gaatje geprikt ipv naar juwelier te gaan?
Ging da goed?
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 16:38
FrantiC
Avatar van FrantiC
FrantiC is offline
tsjaah ik heb 1 gaatje (bovenin, door het kraakbeen dus) ook wel eens onstoken (hoewel ik hem al een paar jaar heb) maar dat gaat altijd vanzelf over met een weekje ofzo..
__________________
FrantiCticktickticktickticktock...
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 16:38
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Ik heb het gewoon bij de juwelier gedaan.

Maar waarom zou sterilon slecht zijn? Ik heb momenteel alleen sterilon, daar heb ik het vanochtend mee ontsmet. Doet wel ietsjes minder pijn.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 16:54
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Fearless schreef op 06-09-2005 @ 16:49 :
hebben jullie trouwens wel eens zelf een gaatje geprikt ipv naar juwelier te gaan?
Ging da goed?
Waarom zou je dat zelf doen? Het is totaal niet duur bij de juwelier en het bespaart je het geld voor de zweerknopjes en het gedoe met het steriel houden van de naald enzo.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 17:36
Verwijderd
maar als je zelfs de juwelier niet kunt betalen...
ik heb de oorbellen bovenin mijn beide oren zelf 'gepierced' en mijn beide neusvleugels ook. nooit last van gehad.
maar het is wel zo praktisch en hygienisch om het gewoon te laten doen bij de juwelier.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 18:41
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Katje schreef op 06-09-2005 @ 18:36 :
maar als je zelfs de juwelier niet kunt betalen...
ik heb de oorbellen bovenin mijn beide oren zelf 'gepierced' en mijn beide neusvleugels ook. nooit last van gehad.
maar het is wel zo praktisch en hygienisch om het gewoon te laten doen bij de juwelier.
Als je dat al niet kan betalen dan moet je gewoon geen gaatjes willen hebben lijkt me. Ik betaalde vier euro en dat vind ik echt niet duur.

Bij mij zei de juwelier trouwens dat ik wel sterilon moest gebruiken dus vandaar dat ik toch dat heb gebruikt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 08:54
ilonatje
ilonatje is offline
je kan ook nog alergisch zijn..

ik kan ook alleen tegen echt zilver iets anders moet ik echt niet proberen...geen nep spul dus...
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 10:48
Verwijderd
Bij ons was het als je zelf oorbelletjes had kon je voor 1 gulden gaatjes laten schieten!! gezien de huidige valuta
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Ontstoken gaatje in mijn oor
vosje16
5 23-03-2007 13:17
Lifestyle Piercing- en tattootopic #20
Verwijderd
500 31-08-2006 12:38
Lichaam & Gezondheid gaatjes in oor, ontstoken?
Daantje_0705
21 10-06-2005 18:57
Lifestyle het grote piercingtopic
Gadje
500 02-02-2005 23:24
Lichaam & Gezondheid Oorbellen
Yvat
28 01-03-2004 21:38
Lichaam & Gezondheid Ontstoken oor
Kat
6 24-02-2002 19:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:29.