Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-06-2010, 13:41
Verwijderd
We zijn allemaal op de hoogte van Plasterks plannen. Wat ik me nu afvraag is dit: zijn hier mensen die een tweede bachelor zijn gaan doen en hierbij hun eerste diploma (nog) niet hebben aangevraagd zodat ze 't wettelijk collegegeld kunnen blijven betalen? Ik speel namelijk met 't idee dit te doen, maar ik ben bang dat mijn behaalde studiepunten komen te vervallen als ik te lang wacht met het aanvragen van een diploma. Ik kan ook het laatste vak dat ik nog moet halen gewoon niet doen, maar dat lijkt me een beetje gevaarlijk: straks bestaat het vak over vier jaar niet meer.

Ik aarzel bovendien om dit te vragen aan de studieadviseurs e.d. omdat ze me natuurlijk kunnen vertellen dat 't niet helemaal de bedoeling is dat mensen dit doen.

Ervaringen? Hoe hebben jullie dat aangepakt?

Ik studeer overigens aan de UvA en ik moet volgend semester nog 5 studiepunten halen voor ik de bachelor binnen heb.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-06-2010, 13:45
Verwijderd
Oja, ik weet dat er al topics geweest zijn over tweede studies en het institutionele collegegeld, maar die gaan vooral over 't plan zelf (toen was het er nog niet helemaal doorheen) en over praktische zaken als 'wat als ik al begonnen ben aan een tweede studie'. Mij gaat het dus om de gevolgen van het niet aanvragen van een diploma/het met opzet rekken van de eerste studie, dat is een andere insteek.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2010, 15:14
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
http://www.iso.nl/LinkClick.aspx?fil...0%3d&tabid=732
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 23-06-2010, 15:21
Verwijderd
Dus wot, als je je inschrijft voor je je diploma aanvraagt hoef je tijdens je hele tweede studie geen hoger collegegeld te betalen? Ook als je je eerste diploma een paar maanden later wel gewoon aanvraagt, zeg maar? Dat kan toch niet kloppen?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2010, 15:25
Verwijderd
Ik ga ze even mailen met deze vraag.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2010, 10:28
Verwijderd
Ik zou ook gewoon even vragen bij je opleiding hoe lang studiepunten blijven staan. Verzin desnoods een lulverhaal over een stage die je kunt gaan doen of een reis die je eerst wil maken
Met citaat reageren
Oud 24-06-2010, 20:23
Tochjo
Avatar van Tochjo
Tochjo is offline
Citaat:
ik ben bang dat mijn behaalde studiepunten komen te vervallen als ik te lang wacht met het aanvragen van een diploma
Behaalde resultaten zijn onbeperkt geldig, tenzij de onderwijs- en examenregeling anders bepaalt. Voor de bacheloropleiding Media en Cultuur aan de UvA geldt deze facultaire onderwijs- en examenregeling, waarin staat geschreven:
Citaat:
Artikel 3.7 - geldigheidsduur examenonderdelen
a. De geldigheidsduur van met goed gevolg afgelegde examenonderdelen bedraagt vijf jaar voor examenonderdelen van de propedeuse en tien jaar voor examenonderdelen van de postpropedeuse, tenzij in de studiegids anders is bepaald. De beperking van de geldigheid van examenonderdelen vloeit voort uit de veroudering van de door de student opgedane wetenschappelijke kennis en ontwikkelingen in onderwijsprogramma’s.
b. De examencommissie heeft de bevoegdheid in individuele gevallen de geldigheidsduur van met goed gevolg afgelegde examenonderdelen voor een door haar vast te stellen termijn te verlengen.
Voor zover ik kon zien, staat er in de studiegids verder niets over geschreven.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2010, 07:44
Verwijderd
Ah, dat is precies wat ik nodig had! Ik had zelf al wat gezocht maar duidelijk niet in de juiste richting, want ik kon zo gauw niets vinden. Duizendmaal dank.

Het verbaast me wel dat er kennelijk geen mensen zijn met zo'n zelfde soort plan? Ervaringen zouden meer dan welkom zijn.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2010, 17:48
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Omdat ik zelf ook met dit soort vragen zit, heb ik veel gesprekken met studieadviseurs gehad. Die denken wel vaak mee uit de ogen van de student heb ik gemerkt, omdat ze zelf die regelgeving ook ronduit belachelijk vinden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:01.