Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-06-2010, 13:41
Verwijderd
We zijn allemaal op de hoogte van Plasterks plannen. Wat ik me nu afvraag is dit: zijn hier mensen die een tweede bachelor zijn gaan doen en hierbij hun eerste diploma (nog) niet hebben aangevraagd zodat ze 't wettelijk collegegeld kunnen blijven betalen? Ik speel namelijk met 't idee dit te doen, maar ik ben bang dat mijn behaalde studiepunten komen te vervallen als ik te lang wacht met het aanvragen van een diploma. Ik kan ook het laatste vak dat ik nog moet halen gewoon niet doen, maar dat lijkt me een beetje gevaarlijk: straks bestaat het vak over vier jaar niet meer.

Ik aarzel bovendien om dit te vragen aan de studieadviseurs e.d. omdat ze me natuurlijk kunnen vertellen dat 't niet helemaal de bedoeling is dat mensen dit doen.

Ervaringen? Hoe hebben jullie dat aangepakt?

Ik studeer overigens aan de UvA en ik moet volgend semester nog 5 studiepunten halen voor ik de bachelor binnen heb.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-06-2010, 13:45
Verwijderd
Oja, ik weet dat er al topics geweest zijn over tweede studies en het institutionele collegegeld, maar die gaan vooral over 't plan zelf (toen was het er nog niet helemaal doorheen) en over praktische zaken als 'wat als ik al begonnen ben aan een tweede studie'. Mij gaat het dus om de gevolgen van het niet aanvragen van een diploma/het met opzet rekken van de eerste studie, dat is een andere insteek.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2010, 15:14
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
http://www.iso.nl/LinkClick.aspx?fil...0%3d&tabid=732
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 23-06-2010, 15:21
Verwijderd