Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-01-2014, 08:38
luna-23
luna-23 is offline
hey iedereen,

Ik heb al bijna een jaar met een super lieve jongen (noemen hem even X) die er altijd voor me zal zijn en bij wie het voelt alsof onze relatie nog jaren (voor altijd) zou kunnen duren. We zijn echter wel nogal anders opgevoed, hij is nogal pessimistisch en kan best wel zeuren waar ik me heel erg aan kan ergeren omdat ik nogal uitbundig kan zijn en nogal optimistich altijd. Bovendien hebben we echt totaal niet dezelfde intresses maar waar we t meest in overeenkomen is dat we van elkaar houden, wat prima is omdat t waar is en t werkt.

Nu ken ik al heel erg lang een andere jongen die ik al voor X kende en toen vonde we elkaar leuk maar we wonen ver uit elkaar en toen kwam X opeens om de hoek kijken en ben ik voor hem gegaan. Al die tijd ben ik wel met X bevriend geweest en heb ik hem een paar x gezien laatst omdat we in elkaars buurt waren en t klikte echt heel erg goed. We kunnen echt over alles praten, hij laat me altijd lachen en maakt me vrolijk. Maar nu zegt hij dat hij me leuk vind en ik heb ook wel weer heel erg vlinders voor hem maar ik weet dat hij geen lange relatie zou kunnen hebben (gwn niet t type voor en zei die ook een x) en we wonen te ver weg.

Ik hou echt heel erg van X, maar hij voelt een beetje veilig zeg maar, en Y laat me voelen alsof ik nog leef. Wat moet ik nu doen? is het raar dat ik me zo aangetrokken voel tot Y terwijl ik van X hou? Moet ik het eindigen met X omdat het niet eerlijk is voor hem? maar ik kan me echt niet voorstellen om hem kwijt te raken want hij is gwn een deel van mij geworden. Wat denken julie?

p.s sorry voor de lange tekst
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-01-2014, 10:12
Verwijderd
Tja. Aan de ene kant: je zit nog op de middelbare school zie ik aan je oude posts, dus je bent jong, de kans dat je nu al de liefde van je leven hebt gevonden is niet heel groot. Je zou er dus prima voor kunnen kiezen om te genieten van het hier en nu, het uit te maken met X en voor Y te gaan, ook al is dat niet voor eeuwig.

Aan de andere kant, als jij zeker weet dat je X nooit meer kwijt wil, dan is het uitmaken vanwege wat kriebels ook nergens voor nodig. Wat je dan wel moet doen, is voorlopig even niet met Y afspreken, zodat je over hem heen kunt raken, en je best doen om je relatie met X nieuw leven in te blazen, samen leuke dingen te doen in plaats van alleen voor de tv te hangen, zodat je weer meer voelt dan alleen veiligheid en genegenheid.

Het blijft uiteindelijk je eigen keuze. Het hangt maar net af van hoe belangrijk X voor je is. Allebei de keuzes zijn goed, maar je moet dan wel écht kiezen en vol gaan voor wie je kiest.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2014, 21:27
niks 55
niks 55 is offline
je moet echt voor je hart gaan. ik ken het gevoel al is het bij mij maar zo'n 40 km verschil. wat het allerbelangrijkste is is dat je echt naar jezelf luistert en je kunt altijd nog een lijstje maken van alle twee met plus en min punten en dan kijken wie het meeste plus punten heeft. en afstand maakt niet uit als je echt van elkaar houd. ik heb ook een keuze gemaakt voor ver weg. maar ben nog wel goede vrienden met mijn ex
hopelijk heb je er wat aan
niks 55
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Geld (en looks) maakt niet gelukkig!?!
Verwijderd
99 15-09-2008 00:07
Liefde & Relatie Verliefd op Mysterieuze Jongen
Ev4
15 18-05-2007 14:56
Liefde & Relatie verliefd op iemand anders?
Crystall Girl
19 02-10-2006 11:33
Liefde & Relatie vrienden zijn?
claddagh
30 04-11-2005 22:14
Liefde & Relatie relatie maar verliefd op een getrouwde man
helpless girl
86 10-04-2004 19:15
Liefde & Relatie Ik snap het even niet meer...
Mytana
7 18-03-2002 21:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:26.