Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-03-2016, 08:51
svenandjerrys
svenandjerrys is offline
Hey hallo!

Sorry als hier al een dergelijk forum over is, maar het meest recente forum dat ik gevonden heb komt uit 2013.
Ik ben heel benieuwd of er onder jullie ook een aantal mensen zitten die (net als ik) staatsexamen doen!

Zelf ben ik door (heftige) privéredenen na 2 HAVO afgestroomd naar 3 VMBO-T. (Ik had veel verzuim hierdoor, waardoor ze iets hadden van 'nee laat maar. Geen inzet') Vorig jaar begonnen aan een MBO-studie waar ik vrijstellingen kreeg voor de hoofdvakken omdat ik de 3F niveau's al behaald had. Uiteindelijk uitgevallen op het mbo, naar een plek voor schooluitvallers gegaan en daar hebben ze me gestimuleerd om HAVO te gaan doen. Helaas was ik te jong voor het Vavo en wilde mijn oude school me ook niet uitbesteden/aannemen omdat dit 'illegaal' was? (Ik weet dat dit niet het geval is)

Dus ben ik het op eigen houtje gaan doen en doe ik dit jaar staatsexamen in een HAVO NG-pakket. In het begin van het schooljaar heb ik hier een vrijstelling van leerplicht voor gekregen, nu ik net 18 ben is dit niet meer van toepassing. Ik kom nog steeds op diezelfde plek voor school uitvallers en hier laat ik mijn werk zo nu en dan zien, kan ik oefenen met mondelingen en kan ik bijvoorbeeld m'n PWS laten nakijken.

Gelukkig heb ik veel hulp/bijles in bijna alle vakken van oud-leraren of docenten van andere scholen. Als ik dus iets niet snap, kan ik altijd naar iemand toe.

Heeft iemand ervaring met het staatsexamen of is iemand toevallig bezig met een zelfstudie op VMBO, HAVO of VWO niveau?
Ik ben wel erg benieuwd hoe anderen dit aanpakken namelijk!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-03-2016, 13:14
casper1234
casper1234 is offline
hey!

Ik doe dit jaar ook staatsexamen, vwo EM pakket.

Ik zoek al best lang iemand die ook staatsexamen doet of gedaan heeft, maar heb tot nu toe niemand gevonden. Ik heb namelijk een paar vragen over het mondelinge examen en gewoon interesse over hoe anderen zich voorbereiden op het staatsexamen.

Naar welke plek ga jij voor het controleren van je PWS? Over zo'n plek heb ik namelijk nog nooit gehoord.

Als je vragen hebt aan mij mag je ze stellen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Havo Staatsexamens & Examenstof
Vmichael
9 12-05-2012 13:12
Algemene schoolzaken Staatsexamens
fromBALKAN :D
44 18-08-2007 16:56
VMBO staatsexamens! wie o wie.......
angela4547
1 28-05-2006 20:23
Huiswerkvragen: Exacte vakken staatsexamens 2006!!!!!!!
angela4547
0 28-05-2006 16:05
Eindexamens 2003 info over staatsexamens?
Verwijderd
7 21-06-2003 16:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:13.