Oud 13-03-2008, 12:51
julie_julie
julie_julie is offline
Hey allemaal!

Ik doe landsexamen op 1 van de Caribische eilanden. Het examenbureau geeft maar beperkt informatie op papieren vanaf December. Heb je verdere vragen daarna dan moet je ergens anders gaan vragen, bibliotheek ofzo of opn voortegzet ondewijs eventjes inbreken bij de leraren in de pauze. Ik koos om hier mijn vraag te stellen sinds ik eventjes helemaal in de war ben.

Vraagje:

Ik heb 3 Biologie boeken:
- BIOLOGIE voor jou A
- BIOLOGIE voor jou B deel 1
- BIOLOGIE voor jou B deel 2


Dit jaar bestaat het examenprogramma uit de volgende domeinen:
* Domein A Vaardigeden;
* Domen B Factoren in ecosystemen;
* Domein C Voortplanting en erfelijkheid;
* Domein D Stofwisseling;
* Domein E Stabiliteit en verandering.


*********** (1) Mijn eerste vraag is, WELK DOMEIN VALT IN WELK BOEK? Het is mij niet duidlijk.************************************************************* ***



******* (2) Neem BIOLOGIE voor Jou A, Is Thema 1, Inleiding in de Biologie een deel van een Domein? Wat over de subdomeinen dan?******************************************************

Volgend maand heb ik ook mondeling Biologi examen.
Domeinen c.q. subdomeinen waarover op het centraal schrijftelijk examen in 2008 GEEN vragen worden gesteld:
- subdomein B3 Cellen vanplanten en dieren (eindtermen 15 t/m 20)
- subdomein C2 Voortplanting, groei en ontwikkeling van de mens
(eindtermen 34 t/m 4
- subdomein C3 Deling groei en ontwikkeling van de cellen (eindtermen
49 t/m 56)
- subdomein E5 Regeling van lichaamsfuncties bij de mens (eindtermen
140 t/m 157)


********* (3) Voor bete duidelijkeid kan iemand mij, per boek, met bladzijdes nummers verwijzen welk subdomein NIET geleerd hoeft te worden?*************************************************

******** (4) Wat wordt bedoeld met EINDTERMEN 15 t/m 20 bijvoorbeeld? Wat is een eindterm en wat worden er met die getallen aangeduid?*************************************************




Aub, help mij eventjes met deze vragen zo snel mogelijk als het kan.

Hartstikke bedankt bij voorbaat!!!

Jay
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-03-2008, 13:10
Verwijderd
Op www.watmoetikleren.nl kan je kijken wat de eindtermen en subdomeinen inhouden.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2008, 14:31
Verwijderd
Het beantwoordt niet helemaal je vraag, maar als je hier een account maakt, krijg je bij ieder hoofdstuk een samenvatting volgens de eindexamentermen. Dan zie je dus welk deel je in dat hoofdstuk behandeld hebt. Er staan ook toetsen
Met citaat reageren
Oud 13-03-2008, 18:51
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Let er in het vervolg op dat je een tag moet voorzien in de titel, en let ook een beetje op je opmaak: mensen gaan niet sneller antwoorden, omdat je veel vet, sterretjes en dergelijke gebruikt.

Mijn beste tip: leer gewoon alles; of begin al eens met die boeken open te slaan, waarschijnlijk kom je er zelf dan al uit welke hoofdstukken onder welke domeinen van het examen vallen.

Best wel stom dat ze niet eens iets vragen over de voortplanting/ontwikkeling van de mens, dat noem ik toch vrij essentiële stof. Net zoals celdeling, al is dat laatste niet echt praktisch voor de rest (en toch wel wat werk met de verschillende fases die elk een niet al te simpele naam hebben).
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 14-03-2008, 18:27
julie_julie
julie_julie is offline
Hey hey,

Ik kan mij niet registreren op het volgende website: http://vo.malmbergmethodes.nl/index.aspx?siteid=2
omdat het website vraagt voor een klassenwachtwoord. En die moet ik dus aan mij docent vragen. Die heb ik dus niet. Ik doe landsexamen op Aruba. Ik heb geen leraar. Dus dit wordt voor mij even onmogelijk. :-(
Met citaat reageren
Oud 16-03-2008, 15:31
Verwijderd
Oh sorry, dat klopt, vergeten! Ik heb even gezocht, maar ik weet hem niet meer, heb me al zo'n 2,5 jaar geleden geregistreerd daar.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2008, 12:14
tjaiaasdf
Fiets28 is een wachtwoord ervoor
Met citaat reageren
Oud 29-09-2008, 18:43
Tripp
Avatar van Tripp
Tripp is offline
*dit is een oud topic, waarschijnlijk heeft de TS inmiddels al examen gedaan *
__________________
They say it is for the commen good.
But good, is not the same as right.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:13.