Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2013, 16:51
Verwijderd
Citaat:
Hoe zie je dat? Ik wil wel zien wat ie voor mij zegt. Volgens het voedingscentrum heb ik 'ernstig ondergewicht'.
Oh, dat staat verder niet in het voedingscentrum. Die geeft alleen uitgebreide stats over voedingsstoffen en eetgewoontes.

Er zijn een aantal formules om je basisverbruik + basal metabolic rate te berekenen. In deze monsterpost geef ik onderin een aantal linkjes. Je moet die tweede hebben als je 't (voor zo ver mogelijk) echt precies wil weten, niet die van cancer.org.
Advertentie
Oud 04-04-2013, 16:53
Verwijderd
Citaat:
Deze videao is niet beschikbaar. Tenminste, bij mij niet
Andere browser? Hier doet 'ie het gewoon, ik had nog getest voor het posten.

Die dikkerd helemaal in het begin wil ik in z'n gezicht duwen met een betonnen grindpaal. Met z'n vieze glimlachje.
Oud 04-04-2013, 16:55
Verwijderd
Oh nu heb ik tranen in mijn ogen omdat Nadia haar pleegmoeder weer ziet. :snif:
Oud 04-04-2013, 16:55
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Haha, die Kimberley. Haar ex (de vader van het aanstaande kind) heet Bertus en wou per se dat het kind ook Bertus ging heten Je zal maar trots zijn op je naam als je Bertus heet.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 04-04-2013, 16:56
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
En ze wil het kindje per se houden, abortus is geen optie. Waarom rook je dan tig sigaretten per dag, kuthoer?
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 04-04-2013, 16:59
Verwijderd
@Trimm en rest: -1000 is vrij makkelijk als je wat zwaarder bent, je verbruikt namelijk veel meer kcal per dag dan iemand van 50 kg.

Rekensommetje:

Stel je weegt 100 kg: dan is je absolute nulpunt (dus bij alleen maar stil in bed liggen) 1800 kcal verbrandne per dag. Bij een beetje bewegen (rondlopen, trapje op af, dingetjes doen) zit je dan algauw aan 2100, hoef je nog geen klap te doen. Ga nog een half uurtje fietsen, hopsa 200 kcal, half uurtje shredden, nog eens 200 (bij een gewicht van 100 kg dan he). 2500 kcal per dag verbrand, eet er 1500 (dat is echt niet moeilijk) en je verbrand + 1000 per dag. 1 kg per week.
Oud 04-04-2013, 16:59
Verwijderd
Nu doet de video het wel!

Een rookmelder, die we maar weer op hebben gehangen zodat de mensen van de woningbouw dachten dat we goed bezig waren, piept eens in de dertig seconden heel hard en schel. Vriendlief had de stofkap er al over heen gedaan ("Dan zijn ze minder gevoelig en kunnenw e gewoon koken e.d.") maar dat baat dus niet. En ik sta niet eens te koken. Of in de douche. Ik heb de stofkap er vanaf kunnen waaien met een hemdje maar ben te klein om die hele rookmelder er vanaf te slopen. Nu maar hopen dat hij snel thuis komt want ik word er gestoord van.

En ik wilde schrijven "Nu maar hopen dat mijn wederhelft snel thuis komt" en toen bedacht ik me: Neee dat kan niet omg, ik neem dingen over van het forum, dat zegt Etma altijd. Meh, ik forum duidelijk te veel.
Oud 04-04-2013, 16:59
Verwijderd
Citaat:
Oh, dat staat verder niet in het voedingscentrum. Die geeft alleen uitgebreide stats over voedingsstoffen en eetgewoontes.

Er zijn een aantal formules om je basisverbruik + basal metabolic rate te berekenen. In deze monsterpost geef ik onderin een aantal linkjes. Je moet die tweede hebben als je 't (voor zo ver mogelijk) echt precies wil weten, niet die van cancer.org.
Pff, dat is me net te veel moeite. Even kijken of er een app voor is!
Oud 04-04-2013, 17:00
Verwijderd
Dat ding gebruikt bij elke aflevering dezelfde melodietjes bij dezelfde geboortenissen. Hoe irritant.
Oud 04-04-2013, 17:01
Verwijderd
Citaat:
@Trimm en rest: -1000 is vrij makkelijk als je wat zwaarder bent, je verbruikt namelijk veel meer kcal per dag dan iemand van 50 kg.

Rekensommetje:

Stel je weegt 100 kg: dan is je absolute nulpunt (dus bij alleen maar stil in bed liggen) 1800 kcal verbrandne per dag. Bij een beetje bewegen (rondlopen, trapje op af, dingetjes doen) zit je dan algauw aan 2100, hoef je nog geen klap te doen. Ga nog een half uurtje fietsen, hopsa 200 kcal, half uurtje shredden, nog eens 200 (bij een gewicht van 100 kg dan he). 2500 kcal per dag verbrand, eet er 1500 (dat is echt niet moeilijk) en je verbrand + 1000 per dag. 1 kg per week.
Is shredden maar 200? ::
Oud 04-04-2013, 17:02
Verwijderd
Citaat:
Is shredden maar 200? ::
Weet niet, het was een voorbeeld!
Oud 04-04-2013, 17:03
Verwijderd
Maar work outs vallen wel smerig tegen in calorieen verbranden dus ik vermoed dat ik behoorlijk in de buurt zit. Het is maar 20 minuten he, en de helft van de tijd lig je praktisch stil. Beetje met gewichtjes zwaaien.
Oud 04-04-2013, 17:04
Verwijderd
Volgens deze moet ik 20 kg aankomen zo ongeveer. http://www.freedieting.com/tools/ideal_body_weight.htm
Oud 04-04-2013, 17:05
Verwijderd
Citaat:
Maar work outs vallen wel smerig tegen in calorieen verbranden dus ik vermoed dat ik behoorlijk in de buurt zit. Het is maar 20 minuten he, en de helft van de tijd lig je praktisch stil. Beetje met gewichtjes zwaaien.
Ik ga mijn buikje er wel af lopen dan, zit ik tenminste dicht bij de 400 na een half uur (ALS ik weer op dat tempo terug ben)
Oud 04-04-2013, 17:08
Verwijderd
Citaat:
Haha, die Kimberley. Haar ex (de vader van het aanstaande kind) heet Bertus en wou per se dat het kind ook Bertus ging heten Je zal maar trots zijn op je naam als je Bertus heet.
Nou, ik ben 'gezegend' met een familienaam die best ver terug gaat in de stamboom. Enerzijds vind ik dat wel charmant, anderzijds is het een rampennaam. Gelukkig is dat een dilemma waar ik voorlopig nog niets mee te maken heb, doorgeven of niet. En nee, ik ga niet mijn tweede voornaam wereldkundig maken
Oud 04-04-2013, 17:09
Verwijderd
Citaat:
Nou, ik ben 'gezegend' met een familienaam die best ver terug gaat in de stamboom. Enerzijds vind ik dat wel charmant, anderzijds is het een rampennaam. Gelukkig is dat een dilemma waar ik voorlopig nog niets mee te maken heb, doorgeven of niet. En nee, ik ga niet mijn tweede voornaam wereldkundig maken
Aloysius!
Oud 04-04-2013, 17:09
Verwijderd
Begin er dan ook niet over
Oud 04-04-2013, 17:10
Verwijderd
Citaat:
Ik ga mijn buikje er wel af lopen dan, zit ik tenminste dicht bij de 400 na een half uur (ALS ik weer op dat tempo terug ben)
Maar dat loop je geen 7 dagen per week Dus 3,5x hardlopen per week is gelijk aan een week shredden, dus gemiddeld verbrand je meer met shredden omdat 't vaker is, denk ik. Maar ik weet niet hoeveel je hardloopt.

Overigens wil ik na shredden als het weer wat beter is ook maar weer eens een poging doen tot joggen/hardlopen
Oud 04-04-2013, 17:11
Verwijderd
Ik heb me opgegeven voor de Tilburg Ten Miles, dat wordt ook nog wat. Heb al heuh, een half jaar niet meer gelopen.
Oud 04-04-2013, 17:12
Verwijderd
Citaat:
Aloysius!
Oh, dat is zoveel beter al
Oud 04-04-2013, 17:13
Verwijderd
Citaat:
Begin er dan ook niet over
Jawel
Oud 04-04-2013, 17:14
Verwijderd
Citaat:
Oh, dat is zoveel beter al
Franciscus. Adrianus. Sebastianus. Antoine. Antonius. Lambikus. Adelbertinus. Engelbert.
Oud 04-04-2013, 17:15
Verwijderd
Citaat:
Aloysius!
Dat is de middelste naam van mijn pa! Toen ik het verhaal van Achilles nog niet kende, had ik het regelmatig over de Aloïsiusspees! ^^
Oud 04-04-2013, 17:15
Verwijderd
Ik hoop zo dat je Engelbert heet.
Oud 04-04-2013, 17:15
Verwijderd
Citaat:
Ik hoop zo dat je Engelbert heet.
Oud 04-04-2013, 17:16
Verwijderd
Citaat:
Dat is de middelste naam van mijn pa! Toen ik het verhaal van Achilles nog niet kende, had ik het regelmatig over de Aloïsiusspees! ^^
Dat is wel mooi.

Mijn vader heeft een heel rare voornaam. Daarom noemt hij zich P i m.
Oud 04-04-2013, 17:17
Verwijderd
Citaat:
Maar dat loop je geen 7 dagen per week Dus 3,5x hardlopen per week is gelijk aan een week shredden, dus gemiddeld verbrand je meer met shredden omdat 't vaker is, denk ik. Maar ik weet niet hoeveel je hardloopt.

Overigens wil ik na shredden als het weer wat beter is ook maar weer eens een poging doen tot joggen/hardlopen
Ik moet weer beginnen met lopen je kan ook langer dan een half uurtje lopen ik wil weer naar 7,5km in 40 of zo maar dat gaat nog wel wat weken duren
Oud 04-04-2013, 17:17
Verwijderd
Citaat:
Franciscus. Adrianus. Sebastianus. Antoine. Antonius. Lambikus. Adelbertinus. Engelbert.
Dit is dan weer wat meer B-garnituur.
Oud 04-04-2013, 17:20
Verwijderd
Citaat:
Dit is dan weer wat meer B-garnituur.
PM me anders hoe je heet.
Oud 04-04-2013, 17:20
Verwijderd
Meh ik zit brood met kaas en sambal te eten en ik voel me een beetje schuldig tegenover de huiszwerfkatjes die me smekend aan zitten te kijken (werk, buiten). Maar ze mogen niets omdat er sambal kaliber klein chemisch afval op zit. Duimendik
Oud 04-04-2013, 17:21
Verwijderd
Citaat:
Dat is wel mooi.

Mijn vader heeft een heel rare voornaam. Daarom noemt hij zich P i m.
Russisch?

Pa zijn voornaam deelt hij met een Vlaamse komiek en is afgeleid van het Latijn voor stad. Maar hij gebruikt hem op de Nederlandse manier, niet met de Latijnse uitgang.

En ik ken ook iemand die Engelbert heet.

Overigens Stefenootje, was het nu een grap of niet, die naam?
Oud 04-04-2013, 17:22
Verwijderd
Citaat:
Russisch?

Pa zijn voornaam deelt hij met een Vlaamse komiek en is afgeleid van het Latijn voor stad. Maar hij gebruikt hem op de Nederlandse manier, niet met de Latijnse uitgang.

En ik ken ook iemand die Engelbert heet.

Overigens Stefenootje, was het nu een grap of niet, die naam?
Heet hij U r b a a n ja?

En, ja.
Oud 04-04-2013, 17:23
Verwijderd
Oh ik zie nu pas de duizend naamzoeks in dit topic Maar ik probeer inderdaad 1000 meer te verbranden dan te eten ja. En dat kost bijna geen moeite, ik eet gewoon alles wat ik altijd at, behalve tussendoortjes met suiker en geen koffie met suiker meer dus. Die heb ik vervangen door fruit en zwarte koffie. Verder drie kwartier per dag fietsen en sinds 5 dagen dus ook shredden.

*schouders ophaalt* ik vind het altijd zulk gelul dat iedereen eigenlijk ook wel vind dat je eigenlijk moet afvallen en als je het dan gaat doen iedereen opeens een mening heeft over dat het niet gezond is en bla. Ik eet rond de 1400 kcal per dag, krijg alles binnen wat ik nodig heb, beweeg meer, eet gezonder, volgens mij ben ik kkgoed bezig.
Oud 04-04-2013, 17:24
Verwijderd
Citaat:
PM me anders hoe je heet.
Njet
Oud 04-04-2013, 17:25
Verwijderd
Mijn mysterieuze afvalziekte was wel relaxter, maar ja, die krijg ik niet meer terug
Oud 04-04-2013, 17:25
Verwijderd
Nooit meer frisdrank
Oud 04-04-2013, 17:27
Verwijderd
Citaat:
Nooit meer frisdrank
Oud 04-04-2013, 17:27
Verwijderd
Citaat:
Overigens Stefenootje, was het nu een grap of niet, die naam?
Nee het was echt
Oud 04-04-2013, 17:28
Verwijderd
Citaat:
Heet hij U r b a a n ja?

En, ja.
Ja ^^ maar dus eigenlijk met -us. En Belgen vinden aa lastig om de een of andere vage reden, dus die maken daar bijna altijd ai van.

En sann, ik veroordeel niemand, maar ik weet uit eige ervaring dat enkel diëten om af te vallen geen blijvend resultaat kan leveren, dat vereist aanpassing. Maar je moet doen wat goed voelt natuurlijk en als dit de aanzet geeft tot aanpassing, is dat alleen maar goed natuurlijk.
Oud 04-04-2013, 17:28
Verwijderd
Citaat:
Nee het was echt
arm kind!
Oud 04-04-2013, 17:29
Verwijderd
Citaat:
Nooit meer frisdrank
Altijd échte koffie (lees: zwart als de nacht)
Oud 04-04-2013, 17:30
Verwijderd
Wat was die naam dan, van Ste? Ik heb het verhaal wel meegekregen, maar de naam niet.
Oud 04-04-2013, 17:33
Verwijderd
Citaat:
Ja ^^ maar dus eigenlijk met -us. En Belgen vinden aa lastig om de een of andere vage reden, dus die maken daar bijna altijd ai van.

En sann, ik veroordeel niemand, maar ik weet uit eige ervaring dat enkel diëten om af te vallen geen blijvend resultaat kan leveren, dat vereist aanpassing. Maar je moet doen wat goed voelt natuurlijk en als dit de aanzet geeft tot aanpassing, is dat alleen maar goed natuurlijk.
Ja tuurlijk moet je dingen aanpassen Nogal wiedes, je bent niet voor niets te zwaar geworden.
Oud 04-04-2013, 17:33
Verwijderd
Ja, uiteindelijk moet je het zelf weten, hoor, Sannnnnnnneh Je gaat er niet dood aan ofzo. Maar langzamer is op de lange termijn vaak beter met zulke dingen, dan is de kans kleiner dat je over vier weken zoiets hebt van 'nou, pff, ik heb er wel weer genoeg van'.

Maar de suikerkoffiebeslissing is baas. Ik wil ook zoiets.
Oud 04-04-2013, 17:36
Verwijderd
Circuittraining is 8 kcal per kilo per uur, shredden is vast net zoiets, en je doet het 20 minuten, dus als je 75 kg bent is het wel ongeveer 200 kcal per keer en heeft Sann gelijk!
Joggen met 8 km/u is ongeveer hetzelfde, maar ik denk dat kid606 wel harder dan 8 km/u gaat
Oud 04-04-2013, 17:37
Verwijderd
Citaat:
Wat was die naam dan, van Ste? Ik heb het verhaal wel meegekregen, maar de naam niet.
Oh je hebt het verhaal wel meegekregen Ik heb je nu al een heel epistel gepmd
Oud 04-04-2013, 17:37
Verwijderd
Dit vind ik een goed gedicht.

Spoiler


Van Leo Vroman, dichter zoals dichters moeten zijn.
Oud 04-04-2013, 17:39
Verwijderd
Citaat:
Ja, uiteindelijk moet je het zelf weten, hoor, Sannnnnnnneh Je gaat er niet dood aan ofzo. Maar langzamer is op de lange termijn vaak beter met zulke dingen, dan is de kans kleiner dat je over vier weken zoiets hebt van 'nou, pff, ik heb er wel weer genoeg van'.

Maar de suikerkoffiebeslissing is baas. Ik wil ook zoiets.
Het motiveert als een malle, dus ik ga lekker door. En ik haal gewoon nooit meer suiker in huis, scheelt al minimaal 250 kcal per dag

Edit: overigens heb ik echt niet zo heel veel aangepast jongens, jullie doen alsof ik keihard aan het crashen ben. Ik profiteer gewoon van m'n vetjes momenteel, die zorgen dat alles lekker snel verbrand omnomnom
Oud 04-04-2013, 17:40
Verwijderd
Ik eet al meer dan een jaar best suikervrij en gezond en bla, maar ben juist alleen maar aangekomen

Maar djiez, waarom gaat het nog steeds over eten en afvallen.
Oud 04-04-2013, 17:42
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik gebruik eigenlijk ook nooit suiker, ik heb 't alleen staan voor als ik es een cake bak ofzo. Maar ik vind nu honing in m'n thee wel lekker, terwijl ik hiervoor alles zonder iets dronk.
Frisdrank drink ik vrijwel nooit. Heeeel soms neem ik water met siroop.

en Stef: omdat hier allemaal mensen zitten met een voedsel en sport obsessie. Sann is shred verslaafd, Para is van de calorieeen en voedingswaardes tellen, Muut kan/kon niet alles eten vanwege redenen... en aangezien dat de mensen zijn die het meest posten/ de langste posts maken valt 't wel op ja.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:00.