Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-11-2011, 16:56
ashketchup
ashketchup is offline
Hallo!
Ik ben al eventjes op zoek naar een anti-kraak pand/woning in Tiburg waar ik kan gaan wonen. Ik kan alleen niets vinden! Op Camelot en andere sites via google kijk ik al regelmatig... Heeft iemand toevallig een tipje? p.s. Ik ben me er van bewust wat anti-kraak inhoudt...
thankssss alvast
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-11-2011, 20:05
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Heb zelf anti kraak gewoond bij Camelot, maar ik zou me zo kunnen voorstellen dat anti-kraak minder wordt aangeboden sinds het kraken eindelijk weer verboden is.
Waarom anti-krakers in huis nemen als je huis toch niet gekraakt kan/mag worden?
Toch succes met je zoektocht.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2011, 06:27
Verwijderd
Citaat:
Heb zelf anti kraak gewoond bij Camelot, maar ik zou me zo kunnen voorstellen dat anti-kraak minder wordt aangeboden sinds het kraken eindelijk weer verboden is.
Waarom anti-krakers in huis nemen als je huis toch niet gekraakt kan/mag worden?
Toch succes met je zoektocht.
Nou, het is niet meer alleen anti-kraak. Er zijn talloze redenen om deze vorm van wonen in stand te houden. Waarbij anti kraak nog steeds een erg goede reden is, want met dat het verboden is, wil het nog niet zeggen dat het niet meer gebeurt.

Ik woon nu 'anti-kraak' in een rijtjeshuis. Dat op de lange termijn gesloopt gaat worden. Ik woon er om verloedering tegen te gaan, om het huis in min of meer leefbare conditie te houden, schades te melden, vandalisme tegen te gaan, dat soort dingen.

Op zich dekt de naam anti kraak dus niet meer het doel.

"Object-beheer" zo noemen ze dat
Met citaat reageren
Oud 03-12-2011, 16:05
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Waarom anti-krakers in huis nemen als je huis toch niet gekraakt kan/mag worden?
Mja, maar nog even los van de andere redenen voor tijdelijke bewoning: krakers interesseren zich niet over wat legaal of illegaal, sociaal of asociaal is. Die gaan gewoon door met stelen en verwoesten, en zo blijft ook tijdelijke bewoning en bewaking tegen krakers noodzakelijk.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 05-12-2011, 15:11
Verwijderd
Citaat:
Waarom anti-krakers in huis nemen als je huis toch niet gekraakt kan/mag worden?
Verhuur onder antikraakvoorwaarden wordt vaak ingezet als middel tegen verloedering/verpaupering. Het heeft in dit geval niets met kraken te maken zoals T_ID suggereert. In grote delen van Nederland worden complete (al dan niet pracht-)wijken afgebroken om er daarna nieuwe appartementen neer te zetten. Voordat zo'n oud blok kan worden afgebroken moeten de bewoners er natuurlijk uit. De tijd tussen vertrek van de eerste en laatste bewoner kan soms oplopen tot een jaar of 5. Op dat moment wordt het voor een woningstichting zeer aantrekkelijk om het antikraak te verhuren. Zo krijgen ze nog een klein beetje geld voor iets wat al afgeschreven is en de hangjongeren uit de buurt gaan niet in de halletjes lopen pissen/vuursteken/graffiti spuiten. Dit soort huizen en appartementen zijn over het algemeen al geen target voor krakers.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2011, 17:19
Verwijderd
Citaat:
Mja, maar nog even los van de andere redenen voor tijdelijke bewoning: krakers interesseren zich niet over wat legaal of illegaal, sociaal of asociaal is. Die gaan gewoon door met stelen en verwoesten, en zo blijft ook tijdelijke bewoning en bewaking tegen krakers noodzakelijk.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2011, 23:35
EvanHandler
EvanHandler is offline
Citaat:
Nou, het is niet meer alleen anti-kraak. Er zijn talloze redenen om deze vorm van wonen in stand te houden. Waarbij anti kraak nog steeds een erg goede reden is, want met dat het verboden is, wil het nog niet zeggen dat het niet meer gebeurt.

Ik woon nu 'anti-kraak' in een rijtjeshuis. Dat op de lange termijn gesloopt gaat worden. Ik woon er om verloedering tegen te gaan, om het huis in min of meer leefbare conditie te houden, schades te melden, vandalisme tegen te gaan, dat soort dingen.

Op zich dekt de naam anti kraak dus niet meer het doel.

"Object-beheer" zo noemen ze dat
object beheer

leuk, mag ik vragen waar dit is en hoe lang je er in mag blijven zitten?
Met citaat reageren
Oud 11-12-2011, 08:33
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
object beheer

leuk, mag ik vragen waar dit is en hoe lang je er in mag blijven zitten?
Het blijft gewoon anti-kraak en je hebt al twee namen van organisaties voorbij zien komen.
De verblijfsduur kan tussen een aantal jaar tot een maandje liggen, volgens het contract.moet je er in 2 weken uit als de opdrachtgever het heeft verkocht of gaat afbreken. Vaak biedt de anti-kraakorganisatie je dan een ander object aan maar als die er niet is, heb je een probleem. Verbrand dus geen schepen achter je en houd een warm contact met familie..
Schrijf je uiteraard al vast in in een gemeente als woningzoekende, de wachtlijsten zijn meestal aanzienlijk.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2011, 01:34
roderanja
roderanja is offline
Ik heb me 1,5 jaar geleden ingeschreven bij alle anti-kraak verenigingen (of hoe je dat ook noemt). Via google zoeken op anti-kraak en je vind een heleboel sites waar je je kan inschrijven. Binnen 2 weken had ik iets, maar denk wel dat ik echt geluk heb gehad. Heb ondertussen al wel een keer moeten verhuizen. Maar verder vind ik het ideaal. Heb belachelijk veel ruimte en betaal er heel weinig voor. Stel dat ik er uit moet dan heb ik altijd nog vrienden waar ik wel een tijdje kan zitten. Je moet er dus wel tegen kunnen dat je er binnen een paar weken uit kan worden gezet. Eerst vond ik dit verschrikkelijk, maar heb er nu vrede mee.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Wat zijn gevolgen van kraakverbod per 1 oktober op anti-kraak wonen?
speelgoedgitaar
9 06-09-2010 12:54
Werk, Geld & Recht anti-kraak vraagjes
gijsss
44 08-10-2008 17:29
Werk, Geld & Recht invloed van kraakverbod op anti-kraak
fib
2 02-01-2008 10:44
Werk, Geld & Recht Kraken, de hoe en wat.
Praganonut
60 06-10-2007 08:19
Lifestyle Iemand ervaring met anti-kraak??
Mriek!
26 17-03-2003 21:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:52.