Oud 01-12-2001, 16:27
*judith*
*judith* is offline
Hoi allemaal!
Ik ben Judith en ik ben 13 jaar.
Ik wil even iets zeggen wat echt super belangrijk is en hopelijk kan het jou ook helpen, tenminste dat is de bedoeling.
Aan het begin van het schooljaar had ik een ontzettend moeilijke tijd. Eerst kreeg ik een smsje dat iemand me wilde verkrachten. Een tijdje later werd ik ontzettend depresief, maar mijn vrienden morken er niets van. Langzamer hand had ik ze allemaal laten vallen, zelfs mijn beste vriendin was ik kwijt geraakt. Mijn cijfers gingen achteruit en er ging van alles mis en daar gaf ik mezelf de schuld van. Ik was zo kwaad op mezelf, dat ik mezelf ging snijden en dat was het doomste wat ik ooit gedaan had, want je bereikt er helemaal niets mee. Op een gegeven moment hadden we een hele interesante geschiedenis les. Het ging over God. Vanaf die tijd ben ik gaan bidden en uit de bijbel gaan lezen. Dat heeft ontzettend geholpen, binnen een week of twee was ik weer helemaal de oude. Ik heb mijn vrienden weer terug en we hebben een betere band dan ooit te voren. Een vriendin van mij wilde zelfmoord plegen, maar toen hoorden ze een stem die haar naam riep. Toen wilde ze weer leven, helaas gaat het weer de verkaarde kant op. In de Bijbel staat; ik roep uw naam en gij zult tot mij komen. Dat vind ik een hele mooie tekst, zeker na wat er allemaal gebeurt is. Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben en dat jullie snel reageren.

-xxx- Judith
__________________
I love you all!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-12-2001, 16:40
Rufus Lee
Avatar van Rufus Lee
Rufus Lee is offline
het is een mooi iets om te lezen, maar ik geloof niet in God... als God had bestaan, had 'ie niet de 2 beste mensen die ik ken van me ontnomen, waarvan de laatste toen ze net weer beter begon te worden...

ik heb het gevoel dat er voor mijn soort geen remedie is...

maar ik ben desalniettemin blij dat het voor jou wel hielp
__________________
Dit is misschien de laatste kans, kom mee en vlucht met mij! En dans met mij de laatste dans, dan ben je eindelijk vrij!
Met citaat reageren
Oud 01-12-2001, 16:46
My$Te®yG!®L
My$Te®yG!®L is offline
Je gelooft gewoon in 'iets' waar je je in optrekt denk ik... Ik leer nu ook over het geloof in godsdienst en het is gewoon zo uiteenlopend! Ikzelf geloof niet in God zelf, maar wel in 'iets'. Kvind het moeilijk om uit te leggen
__________________
~Voor je liefhebt moet je leren door de sneeuw te lopen zonder voetsporen achter te laten~ ][/Me >DEADLY< in love with my babeh ;)] O_o
Met citaat reageren
Oud 01-12-2001, 16:52
*judith*
*judith* is offline
Jammer dat jullie niet in God geloven. Ik geloof er wel in en het heeft me geholpen.
Mijn leven is alleen maar beter gegaan. Door hem ben ik veel sterker geworden, dat bedoel ik niet letterlijk hoor. Ik heb 2 vriendinnen en die hebben problemen, nu kan ik ze onwijs goed helpen. Zonder hem had ik er waarschijnlijk niet meer geweest. Ik vind het genoeg redenen om te geloven.

-xxx- Judith
__________________
I love you all!!
Met citaat reageren
Oud 01-12-2001, 17:09
Verwijderd
Er is mij ooit op straat de vraag gesteld - door een wild vreemd meisje - of ik in Jezus geloofde. Ik ben na gaan denken en kwam uit op:'Nee.' Ik geloof niet in Jezus, maar wat ik wél mooi vindt is dat het verhaal over Jezus zo liefdevol is. Daardoor heb ik wat meer hoop gekregen..
Maar in Jezus of in God geloof ik niet.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2001, 17:30
Andora
Avatar van Andora
Andora is offline
ik geloof niet in god
ik geloof wel in iets *wat hierboven al gezegd is*
Wel cool dat juh uit juh geloof zoveel
kracht kan halen

Blackdolfin
Met citaat reageren
Oud 01-12-2001, 17:49
Rufus Lee
Avatar van Rufus Lee
Rufus Lee is offline
Citaat:
*judith* schreef:
Jammer dat jullie niet in God geloven. Ik geloof er wel in en het heeft me geholpen.
Mijn leven is alleen maar beter gegaan. Door hem ben ik veel sterker geworden, dat bedoel ik niet letterlijk hoor. Ik heb 2 vriendinnen en die hebben problemen, nu kan ik ze onwijs goed helpen. Zonder hem had ik er waarschijnlijk niet meer geweest. Ik vind het genoeg redenen om te geloven.

-xxx- Judith
jah, ik geloofde ooit wel in God... tot op een zeker jaar m'n opa en oma snel na elkaar stierven...

en, met alle respect, sindsdien vervloek ik die God... want waarom zouden 2 mensen die van het leven genieten en anderen zo veel hoop kunnen geven dood moeten??
__________________
Dit is misschien de laatste kans, kom mee en vlucht met mij! En dans met mij de laatste dans, dan ben je eindelijk vrij!
Met citaat reageren
Oud 01-12-2001, 17:56
damaetas
Avatar van damaetas
damaetas is offline
bij mij lukt het niet, in 'iets' geloven, god al helemaal niet. das eigenlijk best wel spijtig, maar tja
__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*
Met citaat reageren
Oud 01-12-2001, 17:59
Rufus Lee
Avatar van Rufus Lee
Rufus Lee is offline
Citaat:
damaetas schreef:
bij mij lukt het niet, in 'iets' geloven, god al helemaal niet. das eigenlijk best wel spijtig, maar tja
bij mij ook niet.... geloven, waarin??
God?? dus niet...

ik kan nergens in geloven en ik heb enkel sterfelijke steunpalen die uiterst vaak in de mist verdwijnen
__________________
Dit is misschien de laatste kans, kom mee en vlucht met mij! En dans met mij de laatste dans, dan ben je eindelijk vrij!
Met citaat reageren
Oud 01-12-2001, 18:10
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Ik denk niet dat hef wezen God je heeft geholpen, maar de steun die je ergens vond. Doordat je je ergens in ging verdiepen ging je geloven in jezelf, en nam je zelfvertrouwen toe...ik ben een atheist dus betrek ik er geen oppermachtig wezen in, maar je eigen mentale kracht...dat is pas oppermachtig....."Faith in yourself is all you need"
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 01-12-2001, 18:23
*leintje*
*leintje* is offline
hoi Judith

Hoe is het?
Met mij goed!
Eindelijk kan ik dat weer zeggen!
Ik heb altijd gebeden.
Lezen uit de bijbel deed ik vroeger niet, nu soms ook niet altijd. Maar ik ga het wel doen! Die geschiedenis les heeft ook invloed op mij gehad. Alleen ik vergat het door mijn problemen! Tot dat ik het forum las bij Michelle waar ook iets over God in stond. Wist ik dat hij me weer een lekker gevoel kon geven en zelfvertrouwen die ik verloren was kon terug geven. Ik vond dat zo wonderlijk van Michelle, ik wist zeker dat dit geen toeval was. God wilde nog niet dat Michelle de aarde verliet, denk ik zo'n gevoel heb ik er wel bij. Als je zo'n mooie band heb met God is je leven gewoon compleet. Misschien mis ik de band met God wel in mijn leven ik weet het niet.
DUS IK GELOOF WEL IN GOD!!

-xxx- lein
__________________
I'm wearing this f*cking mask, because my fase is so ugly
Met citaat reageren
Oud 01-12-2001, 18:23
Edwin uit Kaasstad
Edwin uit Kaasstad is offline
Leuk dat het jou helpt mij zeker niet...

ga je niet zeggen waarom enzo respecteer jou dus daarom maar ik kan dat niet meer...

niet na alles wat er gebeurd is niet omdat, ik niet in god geloof.

Groeten

Edwin
__________________
Http://www.edjuh.nl -->> mijn Site Http://f4rum.tk --> HET forum ..Edjuh de rapper..
Met citaat reageren
Oud 01-12-2001, 18:24
Rufus Lee
Avatar van Rufus Lee
Rufus Lee is offline
Citaat:
D@mien schreef:
Ik denk niet dat hef wezen God je heeft geholpen, maar de steun die je ergens vond. Doordat je je ergens in ging verdiepen ging je geloven in jezelf, en nam je zelfvertrouwen toe...ik ben een atheist dus betrek ik er geen oppermachtig wezen in, maar je eigen mentale kracht...dat is pas oppermachtig....."Faith in yourself is all you need"
mentale kracht?? jij gelooft dus dat je de kracht van binnenin je kan halen??

ik geloof in andere dingen...

vandaag de dag geloof ik enkel dat echte kracht de kracht is om anderen te laten lijden... die kracht heb ik niet, anderen wel.... ik beschouw mezelf als zwak in de maatschappij, en ik heb geen kracht... want ik kan niemand laten lijden, daar ben ik te zwakzinnig voor
__________________
Dit is misschien de laatste kans, kom mee en vlucht met mij! En dans met mij de laatste dans, dan ben je eindelijk vrij!
Met citaat reageren
Oud 01-12-2001, 21:06
*judith*
*judith* is offline
Leuk dat jullie zo actief reageren, maar ik vindt het wel jammer dat maar 1 van jullie in God gelooft. Rufus Lee, je moet God niet vervloeken, iedereen gaat toch dood of niet soms. Het is natuurlijk wel jammer dat het zo snel is gegaan. Gedondoleert.
__________________
I love you all!!
Met citaat reageren
Oud 01-12-2001, 21:15
dystopia
dystopia is offline
Okay als we het over God gaan hebben. God helpt je zeker al te graag alleen God moet ook willen. Voor niks gaat de zon op. Verder kost datgene dat God wilt bereiken energie en die energie is niet oneindig. God is niet onsterfelijk.

Jij bent jouw God. Jij maakt ervan, binnen bepaalde mogelijke grenzen, wat jij wilt. Jij maakt van jouw problemen niet altijd wat ze zijn, maar jij kunt wel van jouw problemen de oplossing.

In andere geloven vind ik niet fout. Sterker nog, dat heb je nodig. Je kunt niet alleen je leven door en dat lijkt me ook niet fijn. Echter, in iets onbekends geloven vind ik fout.

Trouwens in geloven betekend dat dat je een bepaald geldbedrag aan dat clubje behoort storen net zoals dat in een sekte ook moet. Een sekte is een niet-erkend geloof.

PS: ik ben geen satanist ik ben voor liefde verspreiden ipv. haat.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 01-12-2001, 21:34
*judith*
*judith* is offline
Ik ben misschien dom aan het doen, maar ik snap je verhaal niet helemaal.
Wil je het iets duidelijker uitleggen??

Ik wil ook nog effe zeggen dat ik niet zo ben dat ik mezelf giganties aanpas. Ik draag gewoon broen, luister keiharde rockmuziek en kijk naar alle films. NIet dat jullie denken dat ik een muts ben of zo, maar ik geloof wel.
__________________
I love you all!!
Met citaat reageren
Oud 01-12-2001, 21:43
CryperA
Avatar van CryperA
CryperA is offline
Sja ik vind het zwaar cool voor je dat je door zoiets er bovenop komt...heb respect voor je

Citaat:
Rufus Lee schreef:
jah, ik geloofde ooit wel in God... tot op een zeker jaar m'n opa en oma snel na elkaar stierven...

en, met alle respect, sindsdien vervloek ik die God... want waarom zouden 2 mensen die van het leven genieten en anderen zo veel hoop kunnen geven dood moeten??
Waarom 'god' de schuld geven van zulke dingen?

Valt me wel op dat veel mensen zeggen 'als god bestond zouden al deze kwade dingen niet gebeuren', maar ja het is wel makkelijk om alles op god af te schuiven...

Zelf geloof ik niet in zo een god..wel in Jezus trouwens al is het verhaal een beetje overdreven.

__________________
euh
Met citaat reageren
Oud 01-12-2001, 21:44
Lindansje
Avatar van Lindansje
Lindansje is offline
Wat nu volgt niet persoonlijk bedoeld

Ik heb een enorme hekel aan mensen die hun geloof gaan verkondigen aan jan en alleman om zieltjes te winnen

En maar zeggen dat er een andere weg is en dat zij je ook het eeuwige leven toewensen

Op dit punt kan ik niet meer nuanceren...
__________________
No sig today.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-12-2001, 21:53
*leintje*
*leintje* is offline
Hoi

Ik vind dat je heus wel aan iedereen mag verkondigen dat je in God gelooft en dat is heus niet om een zieltje te winnen hoor!
Ik vind dat het geloof gewoon mag worden verkondigd het is toch mooi of niet? Als je zo'n bijzondere band hebt met God en je gelooft in Hem, ben je de rijkste man van de hele wereld. Dat vind ik!!!

-xxx- lein
__________________
I'm wearing this f*cking mask, because my fase is so ugly
Met citaat reageren
Oud 01-12-2001, 22:03
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
*judith* schreef:
Ik ben misschien dom aan het doen, maar ik snap je verhaal niet helemaal.
Niks doms aan joh, vraag gerust om uitleg! Wat precies begrijp je niet?

Citaat:
Wil je het iets duidelijker uitleggen??
Kort maar krachtig: Ik geloof in God en ik ben mijn God.

Bijvoorbeeld, ik creer mijn wereld. Ik maak ervan wat het is. Natuurlijk wordt je ook beinvloed door andere en bestaan er negatieve gevoelens als machteloosheid. Dat betekend echter nogniet dat zelfs daarvoor geen oplossing is.

Wat ik dus vind van mensen die in God geloven, ik vind het tof voor die mensen dat ze zich daar beter van voelen. Maar. En nu komt het. Bekijk de oorlog in Afghanistan. In feite is dat alles ontstaan o.a. een godsdienst de Islam die o.a. neerkijkt op andere godsdiensten. Bovendien wordt dat geloof aan de kinderen opgelegd. En dat zijn 2 elementen van geloven waar ik van walg (ik zeg bdw niet dat de VS zo lief is: waar 2 ruzie hebben, hebben 2 schuld)

Citaat:
Ik wil ook nog effe zeggen dat ik niet zo ben dat ik mezelf giganties aanpas. Ik draag gewoon broen, luister keiharde rockmuziek en kijk naar alle films. NIet dat jullie denken dat ik een muts ben of zo, maar ik geloof wel.
Geef je ook geld aan de kerk? Draag je ook zo'n ketting? Welk geloof heb je dan? Ga je ook naar de kerk? Kijk je hebt het nu over je depressie en ik vind het gaaf voor je dat je daar dmv. God bent uitgekomen maar kun je ook iets meer vertellen over het geloof zelf?

Als je geloven leest volgens het katholisisme dan kom je al gauw tot de conclusie dat dat soort bekrompen wetten die je worden opgelegd. Bedoel, voorbehoedsmiddelen, abortus, homosexualiteit, pastoor mag niet trouwen. Dat is allemaal niet van deze tijd. Destijds heeft de verzuiling o.a. gezorgd dat het nazisme hier in Nederland niet populair werd, dus wat dat betreft ben ik (o.a.) wel blij dat geloven toch hebben bestaan.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 01-12-2001, 22:41
Lindansje
Avatar van Lindansje
Lindansje is offline
Citaat:
*leintje* schreef:

Als je zo'n bijzondere band hebt met God en je gelooft in Hem, ben je de rijkste man van de hele wereld. Dat vind ik!!!

-xxx- lein
En ik vind dit gehersenspoeld klinken

*vraagt zich af waarom ze niet meer open staat voor gelovigen*

__________________
No sig today.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2001, 22:51
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
*leintje* schreef:
Als je zo'n bijzondere band hebt met God en je gelooft in Hem, ben je de rijkste man van de hele wereld. Dat vind ik!!!
-xxx- lein
Hoe beschrijf je die band?? jij bidt tot hem en verder doet hij nix terug?? Of jij gelooft mat je hart en ziel in Hem en de volgende dag overlijdt iemand in je familie...wat zeg je dan? Dank U??
Ik ben et met dystopia eens dat de enige God die bestaat in jezelf zit..dat bedoelde ik ook met de kracht in jezelf...

enneh...om ff terug te komen op de titel van de topic, als God je maar al te graag helpt, laat em dan es van mn verdomde benauwdheid afhelpen..als dat als een wonder weggaat, dan ga ik es denken of er een God in voor komt...

[Dit bericht is aangepast door D@mien (01-12-2001).]
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 01-12-2001, 23:17
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
D@mien schreef:
enneh...om ff terug te komen op de titel van de topic, als God je maar al te graag helpt, laat em dan es van mn verdomde benauwdheid afhelpen..als dat als een wonder weggaat, dan ga ik es denken of er een God in voor komt...
Kijk en dat is m'n punt. God kan dat wanneer dat in z'n mogelijkheden ligt; jij kan dat. Die denkbeeldige God lost jouw problemen niet op. Jij kan dat wel wanneer dat mogelijk is. Kijk een chronische ziekte kun je niks aan doen.

Aan de andere kant, als je maar wilt en er tijd en aandacht en geld aan wilt besteden of wat er ook voor nodig is.

Vraag me verder af of het onbekende meer kan dan jou.

"Kan niet ligt op het kerkhof"
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 01-12-2001, 23:43
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Die denkbeeldige God lost jouw problemen niet op. Jij kan dat wel wanneer dat mogelijk is. Kijk een chronische ziekte kun je niks aan doen.
Dat is mijn punt, de 'God' in jezelf kan zulk soort dingen niet...maar (zoals de titel van deze topic zegt)God iedereen graag helpt, dan moet die dat maares laten zien. Aangezien ik steeds naar de dokter en haptonoom moet en antidepressiva moet slikken om nog iets te kunnen doen bestaat voor mij God (als oppermachtig wezen) niet. alleen proffesionele mensen kunnen mij helpen.
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 02-12-2001, 11:17
*miesje*
*miesje* is offline
hey judith.
leuk dat je dit forum geplaatst hebt.
Ik geloof zeker in God.
Hij heeft mij geholpen, tenminste, als ik tot hem bid, dan voel ik binnenin me iets verlicht. Het gaat nog steeds niet goed met me. Maar ik kan weer wat vrolijker doen. Het 1e moment wil ik leven en het andere moment dood, maar dan op de manier: dit shit leven heeft geen zin. ik wil zelfmoord plegen en dit leven in ruilen voor een beter leven bij God. Maar met zelfmoord kun je niet bij God komen. Jammer genoeg. anders had ik hier allang niet meer geweest. Maar ja. zoals v/d heuvel gelooft kan ik niet. Ik heb wel respect voor hem. Ik hoop dat het beter met me gaat. Gaat het nog slechter dan ga ik (ik ben vastberaden) een stuk of 15 paracetamol nemen en dan is dat hopelijk genoeg. Dan ga ik slapen en wordt ik nooit meer wakker. Bedankt voor jou steun die je mij hebt gegeven. I hope that i can live!!! -xxx- mies
__________________
mg
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-12-2001, 13:31
*leintje*
*leintje* is offline
hoi D@mien

Die band is moeilijk te beschrijven. Ik bid met mijn hart en ik weet dat Hij er op antwoord niet gelijk misschien, maar Hij doet het wel! Tuurlijk zeg ik geen dank U als er iemand overlijd, maar dan ga ik ook niet vloeken op Hem! Ik geloof er in! Jij wil dat God je van die benauwdheid af helpt. Dan moet je wel in Hem geloven en in Hem vertrouwen. Bid veel tot Hem en lees uit de Bijbel. Ik weet wel zeker dat hij je wil helpen echt! Maar jij moet het ook willen!

-xxx- lein




[Dit bericht is aangepast door *leintje* (02-12-2001).]
__________________
I'm wearing this f*cking mask, because my fase is so ugly
Met citaat reageren
Oud 02-12-2001, 16:28
the_conquer
the_conquer is offline
Ik vraag me een paar dingen af.

Waar was god toen mijn vader overleed, en waar was hij toen het uitging met mijn ex-vriendin? enzo kan ik er nog een helehoop noemen , maar dit spreekt voor zich.
__________________
Better to reign in hell than to serve in heaven
Met citaat reageren
Oud 02-12-2001, 16:38
*miesje*
*miesje* is offline
Het is heel moeilijk, maar God heeft voor alles een reden, en bij het leven hoort immers de dood? De dood komt vroeg of laat. Ik kan het soms ook niet snappen, oke. Maar bid en lees de bijbel, op een gegeven moment word alles je duidelijk!!! -xxx- michelle
__________________
mg
Met citaat reageren
Oud 02-12-2001, 16:46
lithium
lithium is offline
ik geloof niet in god, hij heeft mij al 17 jaar in de steek gelaten. Als hij had bestaan had hij me wel op sommige momenten in mijn leven geholpen, want ik heb het heel erg moeilijk gehad.

maar als jij gelooft in god heb ik daar respect voor, en vind ik het goed dat je daar steun bij vind.
__________________
(gelukkig) getrouwd met paranoide ;)
Met citaat reageren
Oud 02-12-2001, 17:00
Ce-El-Wan
Avatar van Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Dat is heel fijn voor hem, ware het niet dat die "je" altijd een ander persoon dan is jijzelf......
__________________
Richtiger Manner
Met citaat reageren
Oud 02-12-2001, 17:32
Mad^Athlete
Avatar van Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Citaat:
*miesje* schreef:
Het is heel moeilijk, maar God heeft voor alles een reden, en bij het leven hoort immers de dood? De dood komt vroeg of laat. Ik kan het soms ook niet snappen, oke. Maar bid en lees de bijbel, op een gegeven moment word alles je duidelijk!!! -xxx- michelle
Voor alles een rede, ok waarom oorlogen, waarom AIDS en andere dodelijke virussen, waarom ongeluk, waarom het contrast rijk / arm, waarom het contrats mooi / lelijk, waarom haat, waarom rasicme, waarom milieu vervuiling, waarom zoveel verkeersslachtoffers, en zo kan ik nog wel ff door gaan

Of is dit de invloed van de duivel ?? Zou ik wel een erg zwak argument vinden. Nee een god bestaat voor mij niet, ik kan er niet in geloven. Volgens mij heb ik zelf dingen in de hand, is het mijn eigenschuld als iets niet lukt, en komt het ook door mij als ik iets goed doe. Ik ben verantwoordleijk voor wat ik doe, en hoe ik me voel, en niet een af andere god. Nou ja ik vind het wel iets hebben als je je zelf als je eigen god beschouwt. Dan ben ik dus mijn eigen god.

Maar ik ben wel benieuwd naar die waarom vragen, en ik weet niet maar je hebt echt geen enkele twijfel he dat je het toch allemaal zelf gedaan hebt, gewoon genoeg kracht gevonden hebt om zelf uit die put te komen. Of wel dan>
__________________
*stuiter*
Met citaat reageren
Oud 02-12-2001, 18:05
elsbizkit
elsbizkit is offline
ik geloof je helemaal. mensen die het niet geloven zullen het altijd iets psychologisch vinden maar ik geloof je wel!
Met citaat reageren
Oud 02-12-2001, 19:29
D'tje
D'tje is offline
Hoi!

Ik heb heel veel respect voor diegenen die geloven, echt waar. Het lijkt me prachtig heel veel steun te hebben zo. Alleen ik kan het niet.
Ik bid wel soms, maar dan bid ik niet tot God, maar tot iemand die overleden is. Ik geloof bijvoorbeeld dat m'n oma (waar ik nog steeds heel veel van hou) een oogje in het zeil houd over me. Maar God is te abstract voor me. Ik weet dat ik God niet aansprakelijk zou kunnen stellen (als hij bestaat) voor al het vervelende in de wereld, maar toch vind ik het tegenstrijdig om te geloven in 1 Almachtige God die de wereld zou moeten beschermen terwijl er zoveel verdriet en pijn is op de wereld. Maar alsnog, ik heb veel respect voor jullie keuze om in Hem te geloven, ik vind dat iedereen het recht heeft om in iets te geloven, wat steun bied. Zowel de gelovigen (van alle godsdiensten) als de niet-gelovigen.
Liefs
__________________
a laugh is the biggest attraction
Met citaat reageren
Oud 02-12-2001, 20:47
Tiesch_ W
Tiesch_ W is offline
ik geloof zeer zeker dat god bestaat maar ik ben gewoon geen aanhanger van m k heb me hele leven al problemen en hij heb me ernog nooit mee of uit geholpen k ben ooit wel een van zn volgelingen geweest maaja nu niet meer dus

ik blijf erbij dat ut helpende deel tussen je oren zit
toch ben ik er blij mee dat ut je geholpen heeft


tiesch
__________________
het leger of niet het leger dat is de saaie vraag ..
Met citaat reageren
Oud 02-12-2001, 21:21
DarGull
Avatar van DarGull
DarGull is offline
Ik geloof dus niet in god, en kan me eerlijk gezegd ergeren aan het soort gelovigen dat god gaat lopen predikken. Ik vind het ronduit zwak dat er mensen zijn die een soort hogere macht nodig hebben, als leidraad, het lijkt wel of die lui niet voor zich zelf kunnen denken.

Ik wil niemand beledigen hoor, maar mijn ervaring met christen en andere geloven is dat ze niet erg tolerant zijn tegen anders denkenden (ok ik ben nu ook niet erg tolerant, maar ik wil dit toch ff spui-en) ik word op straat regelmatig aangesproken door die lui omdat ze weer is 'n opmerking moeten maken over hoe beledidg ze wel niet zijn over bijv. mijn uiterlijk (ik schijn er satanisch uit te zien of zoiets omdat ik metal liefhebber ben), en dan heb ik dus zoiets van wat loop je nu weer te zeiken ik klaag toch ook niet over het feit dat jullie kruisjes dragen? en dan krijg je dus als antwoort dat, dat heel iets anders is! NOT!
Nee het christendom kan mij gestolen worden, eeuwige geouwehoer over naasten en broeder liefde, ja je kan me wat! Mijn streng katholieke familie wil geen donder meer met mij te maken hebben puur omdat ik wat anders denk (alleen m'n ouders en broertje hebben het geaccepteerd). Flikker dus maar op met je naasten liefde! Nee de wereld zou beter af zijn zonder christenen.
__________________
Der Uber Scepticus
Met citaat reageren
Oud 02-12-2001, 21:25
McMotion
Avatar van McMotion
McMotion is offline
ik denk niet dat je kan zeggen "ik geloof niet in god, want anders was bla en bla niet gebeurd" want dan geloof je er ook niet in.. als je in god gelooft dan kan god wel degelijk zorgen dat je je goed voelt, dat je minder pijn lijdt, dat je minder snel ziek wordt en sneller beter wordt, maar dat komt doordat je er zelf in gelooft... doordat je erin gelooft kan je je onderbewustzijn overhalen om er ook echt het beste van te maken en alles te doen OM je goed te laten voelen alleen moet je daar dus wel voor geloven en je kunt niet ineens zeggen van vanaf morgen half vier geloof ik in god want je kunt er dan wel vanuit gaan dat hij bestaat, maar in je onderbewustzijn weet je eigenlijk wel dat hij niet bestaat... maar als je dus op een of andere manier jezelf zo zou kunnen beinvloeden dat je toch heilig in god gaat geloven dan is dat misschien niet eens zo'n slecht idee... dat zou best kunnen lukken door zelf naar de kerk te gaan altijd en alleen met mede-gelovigen om te gaan en je verder aan al die regeltjes te houden, maar als je niet in god gelooft ben je er bang voor om dingen te gaan geloven die voor 0% waar zijn... en waarom zou je in god geloven en niet ergens anders in?? als je in god gelooft dan ben je toch weer gebonden aan die regeltjes en arrogantie en beperkingen... als je nou WEET dat je al die energie uit jezelf kan halen dan ben je al een heel stuk verder, want als je in jezelf gelooft dan heb je geen nadelen en dan creeer je "je eigen geloof" precies zoals jij dat wilt, en zijn er geen regeltjes meer nodig bij een godsdienst om mensen blind te maken voor dingen die de godsdienst kunnen ontkennen.. je bent niet afhankelijk van anderen maar eigen baas.. en dat is toch wat iedereen wil??
__________________
[AvatarDraw(c) v1.0 is uit de lucht (en per ongeluk van mijn hardeschijf verdwenen tijdens het weggooien ervan
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-12-2001, 22:46
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Alsjeblieft laat iemand dit naar Filosofie verplaatsen.

Alsjeblieft?!?!?!?
Met citaat reageren
Oud 02-12-2001, 22:56
Mad^Athlete
Avatar van Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Citaat:
DarGull schreef:
Ik geloof dus niet in god, en kan me eerlijk gezegd ergeren aan het soort gelovigen dat god gaat lopen predikken. Ik vind het ronduit zwak dat er mensen zijn die een soort hogere macht nodig hebben, als leidraad, het lijkt wel of die lui niet voor zich zelf kunnen denken.
Ben ik volledig mee eens . . . niet dat ik iets heb tegen mensen die geloven, maar toch. Waarom kun je het zelf gewoon niet ?
Maar het ergste aan godsdiensten is dat het misschien voor sommige individuen helpt het globaal alleen maar ellende heeft veroorzaakt. Begon met de de geloofsvervolgingen bij de romeinen, kruistochten in de middeleeuwen, de hele oorlog in voormalig Joegeslavie en nu dan weer het hele gedoe in het midden oosten. Nee als er geen godsdiensten waren zag de hele wereld er een stuk beter uit.
__________________
*stuiter*
Met citaat reageren
Oud 02-12-2001, 23:00
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
~*Mad^Athlete*~ schreef:
Ben ik volledig mee eens . . . niet dat ik iets heb tegen mensen die geloven, maar toch. Waarom kun je het zelf gewoon niet ?
Maar het ergste aan godsdiensten is dat het misschien voor sommige individuen helpt het globaal alleen maar ellende heeft veroorzaakt. Begon met de de geloofsvervolgingen bij de romeinen, kruistochten in de middeleeuwen, de hele oorlog in voormalig Joegeslavie en nu dan weer het hele gedoe in het midden oosten. Nee als er geen godsdiensten waren zag de hele wereld er een stuk beter uit.
Zonder Godsdienst had de mensheid het ws. helemaal niet overleefd denk ik.

Vroeger waren 'we' minder intelligent he. het zit gewoon 'in' de mens, religieuze zaken. Zonder datte, zijn we geen 'mens' meer denk ik.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2001, 23:10
Mad^Athlete
Avatar van Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Zonder Godsdienst had de mensheid het ws. helemaal niet overleefd denk ik.
Is het dan erg als de mens het niet overleefd heeft ?? We zijn de geweldadigste soort ooit, moorden elkaar uit zonder reden, moorden zonder reden andere soorten uit omdat het leuk is (jacht e.d.) verkloten de hele planeet waarop we leven en ga zo maar door . . . nee godsdienst is iets om de bevolking te laten luisteren naar hun leider, een handig hulp middel. En tegenwoordig is het niet veel meer dan iets wat je de schuld kunt geven als jeiets verkeerds hebt gedaan.
__________________
*stuiter*
Met citaat reageren
Oud 02-12-2001, 23:22
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
~*Mad^Athlete*~ schreef:
Is het dan erg als de mens het niet overleefd heeft ?? We zijn de geweldadigste soort ooit, moorden elkaar uit zonder reden, moorden zonder reden andere soorten uit omdat het leuk is (jacht e.d.) verkloten de hele planeet waarop we leven en ga zo maar door . . . nee godsdienst is iets om de bevolking te laten luisteren naar hun leider, een handig hulp middel. En tegenwoordig is het niet veel meer dan iets wat je de schuld kunt geven als jeiets verkeerds hebt gedaan.
Godsdienst is er, om geestelijke steun te leveren, aan de mensen, die het nodig hebben.

Dat een paar kinderen er over/door gingen vechten, ligt niet aan de godsdienst, maar aan de kinderen.

En euh, ja, het is erg als de mensheid het niet overleefd heeft.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2001, 00:16
DarGull
Avatar van DarGull
DarGull is offline
Zit niet in een mens "religie" ik ben niet religieus, en ook niet spiritueel, tentij je een goed glas whiskey met een goeie sigaar als spiritueel wil beschouwen. Maar religies preken bijna allemaal "naasten liefde" en passen dat vervolgens nooit toe, gelovigen zijn onzettend hypocriet.
__________________
Der Uber Scepticus
Met citaat reageren
Oud 03-12-2001, 00:16
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
DarGull schreef:
Ik geloof dus niet in god, en kan me eerlijk gezegd ergeren aan het soort gelovigen dat god gaat lopen predikken. Ik vind het ronduit zwak dat er mensen zijn die een soort hogere macht nodig hebben, als leidraad, het lijkt wel of die lui niet voor zich zelf kunnen denken.

Ik wil niemand beledigen hoor, maar mijn ervaring met christen en andere geloven is dat ze niet erg tolerant zijn tegen anders denkenden (ok ik ben nu ook niet erg tolerant, maar ik wil dit toch ff spui-en) ik word op straat regelmatig aangesproken door die lui omdat ze weer is 'n opmerking moeten maken over hoe beledidg ze wel niet zijn over bijv. mijn uiterlijk (ik schijn er satanisch uit te zien of zoiets omdat ik metal liefhebber ben), en dan heb ik dus zoiets van wat loop je nu weer te zeiken ik klaag toch ook niet over het feit dat jullie kruisjes dragen? en dan krijg je dus als antwoort dat, dat heel iets anders is! NOT!
Nee het christendom kan mij gestolen worden, eeuwige geouwehoer over naasten en broeder liefde, ja je kan me wat! Mijn streng katholieke familie wil geen donder meer met mij te maken hebben puur omdat ik wat anders denk (alleen m'n ouders en broertje hebben het geaccepteerd). Flikker dus maar op met je naasten liefde! Nee de wereld zou beter af zijn zonder christenen.
dit probeer ik dus steeds te zeggen...Christenen kunnen et niet hebben dat er mensen zijn die anders denken.
Geef mij dan de moslims maar, die mogen je niet proberen te bekeren(heb ik gehoord) en ze accepteren et als iemand anders denkt.
(dit ff los van et feit dat de Islam evengoed in een God geloofd en dat mij dus niet aanspreekt)


[Dit bericht is aangepast door D@mien (03-12-2001).]
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 03-12-2001, 02:16
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Citaat:
DarGull schreef:
Ik geloof dus niet in god, en kan me eerlijk gezegd ergeren aan het soort gelovigen dat god gaat lopen predikken. Ik vind het ronduit zwak dat er mensen zijn die een soort hogere macht nodig hebben, als leidraad, het lijkt wel of die lui niet voor zich zelf kunnen denken.

Ik wil niemand beledigen hoor, maar mijn ervaring met christen en andere geloven is dat ze niet erg tolerant zijn tegen anders denkenden (ok ik ben nu ook niet erg tolerant, maar ik wil dit toch ff spui-en) ik word op straat regelmatig aangesproken door die lui omdat ze weer is 'n opmerking moeten maken over hoe beledidg ze wel niet zijn over bijv. mijn uiterlijk (ik schijn er satanisch uit te zien of zoiets omdat ik metal liefhebber ben), en dan heb ik dus zoiets van wat loop je nu weer te zeiken ik klaag toch ook niet over het feit dat jullie kruisjes dragen? en dan krijg je dus als antwoort dat, dat heel iets anders is! NOT!
Nee het christendom kan mij gestolen worden, eeuwige geouwehoer over naasten en broeder liefde, ja je kan me wat! Mijn streng katholieke familie wil geen donder meer met mij te maken hebben puur omdat ik wat anders denk (alleen m'n ouders en broertje hebben het geaccepteerd). Flikker dus maar op met je naasten liefde! Nee de wereld zou beter af zijn zonder christenen.
Volledig mee eens! Nix aan toe te voegen.
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2001, 03:08
Doc
Avatar van Doc
Doc is offline
Citaat:
elsbizkit schreef:
ik geloof je helemaal. mensen die het niet geloven zullen het altijd iets psychologisch vinden maar ik geloof je wel!
Ik geloof wel in God, maar ik weet ook dat 't iets psychologisch is! Echter is 't niet zo dat je van je eigen gedachtes moet uitgaan...

Tegenwoordig zijn mensen bang om de 'controle' over hun eigen leven uit handen te geven, ze willen zichzelf koste wat kost beschermen tegen alles wat maar een beetje vreemd riekt...

Ik weet dat 't niet gaat om afhankelijk zijn, maar enkel om 't liefde...

Als je ergens van afhankelijk bent, laat 't dan liefde zijn, want dat is eigenlijk waar we echt naar op zoek zijn. Liefde kun je bij God vinden.

__________________
Ik ontken met kracht dat ik erkenning geef aan mensen die onkennen te erkennen onkennend miskend te zijn...:p
Met citaat reageren
Oud 03-12-2001, 07:14
Verwijderd
Citaat:
Doc schreef:
Als je ergens van afhankelijk bent, laat 't dan liefde zijn, want dat is eigenlijk waar we echt naar op zoek zijn. Liefde kun je bij God vinden.

Ook bij andere mensen.
En daar bedoel ik niet mee dat je het niet bij God mag zoeken, maar als dat de enige reden is... Dat mensen in God geloven moeten ze helemaal zelf weten, als zij daar de steun en de liefde uit kunnen halen die ze nodig hebben, dan is dat toch alleen maar mooi? Ik ken ook zat mensen die gelovig zijn en die mensen die niet geloven ook accepteren. Ze hebben wat andere ideeën over sommige dingen, maar wie heeft dat niet? En als het er op aan komt, dan zijn ze vaak ook best bereidt om het te accepteren. Ik denk dat het er aan ligt welke mensen je ontmoet, ik denk dat je niet gelijk 'alle gelovigen' een zelfde stempel op moet drukken. Net als bij alle mensen heb je verschillende mensen, iedereen gaat er verschillend mee om.

God is, denk ik, idd een psychologisch iets, maar wat is daar mis mee? Is geloven in jezelf niet net zo psychologisch? God zit in de mens, dus als je gelooft ook in jou, dus geloof je uiteindelijk ook in jezelf.

Als Judith er steun uithaalt om te geloven, dan moet ze dat lekker doen.

(ff voor de duidelijkheid: Ik geloof niet in God, al lijkt dat hier misschien zo. 'k geloof misschien wel in iets, maar dat kan wat mij betreft net zo goed één of ander dier of mens zijn ofzo. 'k zal het eerst moeten zien, dan zal ik het pas echt geloven.)
Met citaat reageren
Oud 03-12-2001, 10:33
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
..
Om liefde te (kunnen) ontvangen, moet je nog altijd bij jezelf beginnen.

Liefde komt niet zo vaak van een kant, geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2001, 14:52
Darkzone
Darkzone is offline
Moet je voor de gein deze topic van het Zware Metalen-forum maar eens lezen:
http://www.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=735
__________________
I remember the King; And his Queen I shall never forget; No finer woman had lay before me; Dark and filled with beauty.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2001, 19:22
BlackMystery
Avatar van BlackMystery
BlackMystery is offline
ooit geloofde ik ook in god
toen werd ik misbruikt
wat dan?
blijven geloven
yeah right
Met citaat reageren
Oud 03-12-2001, 21:54
*miesje*
*miesje* is offline
oke, ik weet ook niet alles, maar voor vragen ga ik naar mijn godsdienst leraar. Door gewoon te geloven en te vertrouwen op God word alles duidelijk. Oke je bent misbruikt, maar ik vind dat ook erg voor je. Maar God heeft geholpen, om je eroverheen te komen. snap je?
-xxx- michelle
__________________
mg
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Games RPG's
AceSpade
29 25-08-2011 11:34
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 21:32
Verhalen & Gedichten Een gedeelte uit mijn leven..
U*NiQ
3 28-09-2005 19:06
Verhalen & Gedichten Het verschil tussen willen en kunnen
Roosje
12 10-07-2005 23:30
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 10:35
Verhalen & Gedichten verhaal over een 22 jarig meisje
Kira
41 13-11-2003 14:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:14.