Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-10-2003, 18:28
mtb ster
Avatar van mtb ster
mtb ster is offline
Dit weekend werd ik getest op het gebruik van doping, bij onze sport is dat normaal, omdat het op topniveau is. Zelf had ik het nog nooit meegemaakt. Nu weet ik wat het is. En het is niet bepaald een pretje, maar glukkig was alles ok, en kon ik zo weer weg
mijn vraag is, wat vinden jullie van dopingcontrole, zouden er juist meer controles moeten worden gehouden? en dan alleen in de topsport, of ook lager.
En stel nou dat iemand betrapt word, wat is dan de straf???
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-10-2003, 20:16
houn
Avatar van houn
houn is offline
alleen de top..weet je wel wat dat allemaal kost?
__________________
Kein Geloel
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 21:34
B@RTOLI
Avatar van B@RTOLI
B@RTOLI is offline
Citaat:
mtb ster schreef op 02-10-2003 @ 19:28:
Dit weekend werd ik getest op het gebruik van doping, bij onze sport is dat normaal, omdat het op topniveau is. Zelf had ik het nog nooit meegemaakt. Nu weet ik wat het is. En het is niet bepaald een pretje, maar glukkig was alles ok, en kon ik zo weer weg
mijn vraag is, wat vinden jullie van dopingcontrole, zouden er juist meer controles moeten worden gehouden? en dan alleen in de topsport, of ook lager.
En stel nou dat iemand betrapt word, wat is dan de straf???
ben voorstander van overal controleren in wegwielrennen doen ze dat al. Alhoewel bij de lagere categorien ook niet dagelijks.

En ja vind wel goed omdat ook in lagere cat. te doen is voor hun eigen bestwil.

En de straf is moeilijk te zeggen ligt eraan wat je geslikt hebt.
__________________
http://www.cyclingfx.nl/MarcoPinotti en http://www.wop2008.nl, http://www.cyclingfx.nl check it out
Met citaat reageren
Oud 03-10-2003, 13:05
houn
Avatar van houn
houn is offline
ik denk gewoon: controleren wanneer er geldprijzen op het spel staan, eerder niet.dan wordt allemaal veel te duur..als iemand dan toch doping gebruikt komen ze er later wel achter..dat ie toch niet zo goed is als dat ze dachten
__________________
Kein Geloel
Met citaat reageren
Oud 03-10-2003, 21:34
Verwijderd
Eigenlijk hoeft het (imo) alleen op het hoogste niveau. Maar daar mag het best wel eens vaker gebeuren. Ik heb het idee dat het nog lang niet zo vaak gebeurd en dat er nog veel te veel doping gebruikt wordt.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2003, 21:58
synclinorium
Avatar van synclinorium
synclinorium is offline
alleen als het nodig is om te controleren bv als er geldprijzen zijn ja.
straf:

geen deelname eerst 5 jaar

misschien wel streng, maar dan moet je gewoon niet gebruiken

ciao
__________________
Alleen citrusfruit heeft het morele recht om tegen persvrijheid te zijn.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 07:48
secrit_D
Avatar van secrit_D
secrit_D is offline
zolang ze nog niet 100% zeker weten na zo'n test dat je echt doping hebt gebruikt. vind'k dat ze het op een laag pitje moeten doorvoeren. laat eerst de scheikunde nog maar proefjes uitoefenen waardoor zeker word dat je echt doping hebt gebruikt. nu mag je een bepaald percentage in je bloed hebben. maar zoals vooral bij wielrenners in de bergen. dan maakt je lichaam die stof aan, dus als je in alle bergritten druk maakt (wat een stuk of ...nou laat zegge...15 wielrenners doen) die zitten allemaal tegen dat percentage aan, en sommige er net iets over.. en dan heb je ineens doping gebruikt?
kijk... als ze die middelen bij je thuis vinden, meteen straffen. en uitsluiten voor life-time, maar anders.. -als je het dus niet echt zeker 100% bewezen hebt- dan alleen een geld-boete ofzo (omdat anders iedereen een klein percentage gaat innemen waardoor iedereen er iets boven komt)

m.v.g.
secrit_D
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 23:05
Kirk22
Avatar van Kirk22
Kirk22 is offline
als ze die dpoinglijst herzien mogen ze van mij best de toppers vaker controleren (geldprijzen of als er gewoon veel geld op het spel staat qua sponsoren vind ik een goed criterium)
__________________
You're either very brave or very stupid.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 21:02
mtb ster
Avatar van mtb ster
mtb ster is offline
Maar de meeste mensen denken dat alle wielrenners stijf staan van de dope. Vooral omdat er vaak gecontroleerd wordt. Maarja, waar je zoekt, vind je ook wat. Ik zou het geen slecht idee vinden om dat ook bij andere sporten vaker te doen, thoeft niet wekelijks ofzo, en zo'n inval in huis vind ik ook niet echt wat.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 22:45
Verwijderd
Citaat:
mtb ster schreef op 05-10-2003 @ 22:02:
Maar de meeste mensen denken dat alle wielrenners stijf staan van de dope. Vooral omdat er vaak gecontroleerd wordt. Maarja, waar je zoekt, vind je ook wat. Ik zou het geen slecht idee vinden om dat ook bij andere sporten vaker te doen, thoeft niet wekelijks ofzo, en zo'n inval in huis vind ik ook niet echt wat.
iedereen elke week een plasje doen, ook meteen goed voor de werkgelegenheid: kunnen meer mensen onderzoek doen (alhoewel het ook slecht kan zijn voor de werkgelegenheid )
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 09:26
secrit_D
Avatar van secrit_D
secrit_D is offline
Citaat:
^Dragon^ schreef op 05-10-2003 @ 23:45:
iedereen elke week een plasje doen, ook meteen goed voor de werkgelegenheid: kunnen meer mensen onderzoek doen (alhoewel het ook slecht kan zijn voor de werkgelegenheid )
1 zo'n plasje duurt 1 uur... daar hebben ze toch ook geen tijd voor?
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 10:16
Verwijderd
doping is goed
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 15:38
mtb ster
Avatar van mtb ster
mtb ster is offline
nou iedere week eentje, ik denk niet dat iedereen daar zo vrolijk van word! zit je daar een uur voor jan ***. das geen plezier hr! toch vind ik dat er wel gecontroleerd moet worden, maar ook dat iedereen goed geinformeerd moet worden, bij hoestdrank bijv. kan je dr al uitgehaald worden, dan komt die verkoudheid je wel erg zwaar te voorduren!
Eigenlijk zou er gewoon wat anders verzonne moeten worden, iets zodat je snel kan zien of er iemand doping heeft gebruikt of niet
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 22:30
Kirk22
Avatar van Kirk22
Kirk22 is offline
Citaat:
vijf schreef op 06-10-2003 @ 11:16:
doping is goed
voor de producent?
DOping is niet altijd doping.
Alcohol staat er ook op... hoewel...
__________________
You're either very brave or very stupid.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 11:24
mtb ster
Avatar van mtb ster
mtb ster is offline
dr staat zooo veel op de dopinglijst! je moet behoorlijk opletten, red bull, voor de wedstrijd is geloof ik al doping, bepaalde soorten vlees, caffeïne....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Kinderen laten dopen
Verwijderd
145 13-03-2013 21:46
Vrije tijd Doping en topsporters
Chiara en Jana
6 21-04-2010 21:24
Drugs & Alcohol doping bij sporters
Chiara en Jana
1 21-04-2010 21:24
Levensbeschouwing & Filosofie Dopen? Eerste communie? Plechtige communie?
Lucaah
100 04-01-2010 13:30
Vrije tijd Doping in de sport: wat vind je ervan?
niekjuh
25 10-07-2004 00:55
De Kantine Ben je gedoopt, en zou je je kinderen dopen?
Outlaw
3 12-05-2004 13:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:52.