Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-12-2001, 14:14
Butterfly7
Butterfly7 is offline
Ik vroeg me gewoon ff iets af. Wie gelooft er van 'de jeugd' in God? Ik heb gemerkt dat er niet veel over wordt gesproken, is dat nou gewoon uit schaamte ofzo? Ik zelf geloof wel in God, mijn geloof is door de jaren heen sterker geworden, dat heeft te maken met bepaalde dingen in mijn leven die gebeurd zijn. Ik ben geen kerkganger ofzo, ik denk dat ieder op zijn eigen manier kan geloven...

Liefs, Butterfly
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-12-2001, 14:39
Regalk
Regalk is offline
Goh, ben je nieuw hier op het forum?
Met citaat reageren
Oud 29-12-2001, 14:42
SiDEkiCK
Avatar van SiDEkiCK
SiDEkiCK is offline
ik geloof niet in god..
mijn mening is dat god is verzonnen om mensen gerust te stellen, wat op zich not a bad thing is
__________________
durf te leven
Met citaat reageren
Oud 29-12-2001, 14:56
Deugenietje
Avatar van Deugenietje
Deugenietje is offline
Citaat:
SiDEkiCK schreef:
ik geloof niet in god..
mijn mening is dat god is verzonnen om mensen gerust te stellen, wat op zich not a bad thing is
__________________
Zalt gaan ja ?
Met citaat reageren
Oud 29-12-2001, 15:03
Oen
Avatar van Oen
Oen is offline
Eigenlijk ben iksterk wetenschappelijk, maar als ik altijd hele gevaarlijke dingen moet ondernemen roep ik wel zijn hulp in, zoals laatst doen ik een nacht de velden in ging met mijn hond, vroeg ik of hij een beetje het oogje in het zeil kon houden, toen ik evenlater een veld op ging van een manege ofzo, stopte mijn hond, hij liet me niet meer verder gaan, ik ging terug, en misschien was het wel het werk van hem dat mijn hond zo vreemd deed. Verder wil ik niet geloven in een hemel omdat als ik dood ben geoon rust wil hebben.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2001, 15:13
Regalk
Regalk is offline
Citaat:
Oen schreef:
Eigenlijk ben iksterk wetenschappelijk, maar als ik altijd hele gevaarlijke dingen moet ondernemen roep ik wel zijn hulp in, zoals laatst doen ik een nacht de velden in ging met mijn hond, vroeg ik of hij een beetje het oogje in het zeil kon houden, toen ik evenlater een veld op ging van een manege ofzo, stopte mijn hond, hij liet me niet meer verder gaan, ik ging terug, en misschien was het wel het werk van hem dat mijn hond zo vreemd deed. Verder wil ik niet geloven in een hemel omdat als ik dood ben geoon rust wil hebben.

Tering wat haat ik die hypocriete mensen. Echt . Wat onzinnig zeg! Lijkt wel Amerika. Alleen in God geloven / doen alsof als je het zelf nodig hebt
Met citaat reageren
Oud 29-12-2001, 15:17
Black_Blasphemy
Black_Blasphemy is offline
Ik geloof niet...., ik ben blij dat zoiets niet bestaat
Met citaat reageren
Oud 29-12-2001, 17:43
linkin park roeleert
linkin park roeleert is offline
ik geloof absolutly, weet eigenlijk wel heel zeker dat God bestaat, en ik ben dr echt heel blij en thankfull voor..
__________________
I'ts better 2 be hated 4 what you are, than 2 be loved 4 what you're not!!
Met citaat reageren
Oud 29-12-2001, 18:11
black_star
black_star is offline
Ik geloof niet in god. Wat ik wel geloof is zolang mensen in god geloven, dat god blijft bestaan. Geloven de mensen er niet meer in, dan bestaat god ook niet meer...
Met citaat reageren
Oud 29-12-2001, 19:01
Butterfly7
Butterfly7 is offline
Citaat:
Regalk schreef:
Goh, ben je nieuw hier op het forum?
Duh
Met citaat reageren
Oud 29-12-2001, 19:34
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Ik wou zeggen dat God en ik vaak een biertje drinken maar recente onderzoeken wijzen toch het gebruik ervan af terwijl mijn makker er zo verslaafd aan is geworden over de vele jaren dat water te vervuild was. In plaats van roken doet hij nu aan pleisters vandaar dat ik hem nog wel eens goddelijk lappenkatje wil noemen, wat hij wel toepasselijk vond met betrekking tot ons nederige landje. Hij vloekt niet meer zoveel want hij ziet het nut er niet van in omzich zelf te verdoemen.

Serieus, ik hoop dat er een hoger wezen bestaat en dat we allemaal met onze theorieeën lekker uit onze nek lullen en dat we uiteindelijk gewoon een crash-course "hoe zit het nou werkelijk" worden beloond. Ik ben niet perfect maar ik doe mijn best in deze ruige hedendaagse wereld waar het vroegere wilde westen nog een puntje aan kan zuigen.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 29-12-2001, 20:19
Mugshot
Mugshot is offline
Je kunt het god noemen, ik geloof in ieder geval niet in een mannetje op een wolk zoals christenen/joden/moslims dat doen.
Het mannetje op de wolk hebben mensen verzonnen omdat ze niet wisten hoe ze tegen het absolute aan moesten kijken.
__________________
Mathematic strikes back
Met citaat reageren
Oud 29-12-2001, 20:44
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
Mugshot schreef:
Je kunt het god noemen, ik geloof in ieder geval niet in een mannetje op een wolk zoals christenen/joden/moslims dat doen.
Het mannetje op de wolk hebben mensen verzonnen omdat ze niet wisten hoe ze tegen het absolute aan moesten kijken.

Daar geloven wij(moslims)juist niet in(het mannetje op de wolk)!


__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 29-12-2001, 20:51
linkin park roeleert
linkin park roeleert is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef:
Daar geloven wij(moslims)juist niet in(het mannetje op de wolk)!

hehehe duhuh..

__________________
I'ts better 2 be hated 4 what you are, than 2 be loved 4 what you're not!!
Met citaat reageren
Oud 29-12-2001, 21:20
Mugshot
Mugshot is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef:
Daar geloven wij(moslims)juist niet in(het mannetje op de wolk)!

Christenen/moslims/joden
geloven in een god als soort van een individu toch?
Met het mannetje op de wolk (niet te letterlijk nemen...) bedoel ik dus god als een individualisatie.


__________________
Mathematic strikes back
Met citaat reageren
Oud 29-12-2001, 21:32
danieldk
danieldk is offline
Nee, ik geloof niet in een god.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2001, 21:56
Aafster
Avatar van Aafster
Aafster is offline
Citaat:
Deugenietje schreef:


helemala mee eens
__________________
Doej lieve randy roar :(
Met citaat reageren
Oud 30-12-2001, 14:04
inkiewinkie
inkiewinkie is offline
yep ik geloof in God
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-12-2001, 18:44
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
Mugshot schreef:
Christenen/moslims/joden
geloven in een god als soort van een individu toch?
Met het mannetje op de wolk (niet te letterlijk nemen...) bedoel ik dus god als een individualisatie.

Nee, moslims zien God zeker niet als een individu. Voor de Christenen (de drie-eenheid- Heilige geest-Vader- Zoon) en Joden kan dat wel kloppen.
Wij mensen kunnen niet voorstellen hoe God eruit zou kunnen zien. Dit gaat het voorstellingsvermogen van de mens te boven.
Hij kan geen materieel wezen zijn die zich in het universum bevindt, omdat Hij een wil moet zijn die al voor het universum bestond en het universum daarna creerde.
Wat moslims doen is het toekennen van perfecte eigenschappen aan God. Praten over Gods attributen is als praten over Zijn Identiteit, welke de menselijke realisatie te boven gaat. Hij is verheven boven al hetgeen de mensen hem toeschrijven.
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 30-12-2001, 18:50
linkin park roeleert
linkin park roeleert is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef:

Hij kan geen materieel wezen zijn die zich in het universum bevindt, omdat Hij een wil moet zijn die al voor het universum bestond en het universum daarna creerde.
hmmm dan snap ik iets niet...wij zijn toch geschapen naar God's evenbeeld??dus dan moet God eigenlijk ook "iemand" en niet "iets" zijn..toch?
__________________
I'ts better 2 be hated 4 what you are, than 2 be loved 4 what you're not!!
Met citaat reageren
Oud 30-12-2001, 18:59
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
linkin park roeleert schreef:
hmmm dan snap ik iets niet...wij zijn toch geschapen naar God's evenbeeld??dus dan moet God eigenlijk ook "iemand" en niet "iets" zijn..toch?
In het Christendom kennelijk, niet in de Islam.
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 30-12-2001, 19:10
linkin park roeleert
linkin park roeleert is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef:
In het Christendom kennelijk, niet in de Islam.


ah maar ik d8 altijd, dat de islam uit het oude testament van de bijbel bestond?nahjah, heb er oowk nie veel verstand van &zow..
__________________
I'ts better 2 be hated 4 what you are, than 2 be loved 4 what you're not!!
Met citaat reageren
Oud 30-12-2001, 19:19
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
linkin park roeleert schreef:
ah maar ik d8 altijd, dat de islam uit het oude testament van de bijbel bestond?nahjah, heb er oowk nie veel verstand van &zow..
Nee, de Koran is een vervanging van de Torah en het Evangelie(let op het enkelvoud). Ik ben van mening dat God Zichzelf ook in de "Bijbel" ooit zodanig bekend heeft gemaakt. De Bijbels die we vandaag bezitten geven een totaal ander beeld van God (door de bewerkingen die in de vele eeuwen hebben plaatsgevonden).

__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 30-12-2001, 19:36
Mugshot
Mugshot is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef:
Nee, moslims zien God zeker niet als een individu. Voor de Christenen (de drie-eenheid- Heilige geest-Vader- Zoon) en Joden kan dat wel kloppen.
Wij mensen kunnen niet voorstellen hoe God eruit zou kunnen zien. Dit gaat het voorstellingsvermogen van de mens te boven.
Hij kan geen materieel wezen zijn die zich in het universum bevindt, omdat Hij een wil moet zijn die al voor het universum bestond en het universum daarna creerde.
Wat moslims doen is het toekennen van perfecte eigenschappen aan God. Praten over Gods attributen is als praten over Zijn Identiteit, welke de menselijke realisatie te boven gaat. Hij is verheven boven al hetgeen de mensen hem toeschrijven.
Oh ik wist niet dat moslims een absoluter beeld van god hebben als christenen of joden in het algemeen.
Toch is ook de islam tot op zekere hoogte op relatieve concepten gebaseerd (goed-slecht, voor-na, perfect, almachtig, enzovoorts), die zonder meer op menselijk denken berusten al snel tot misintepretaties of onbegrip kunnen leiden.

Citaat:
Mirage2000 schreef:
De Bijbels die we vandaag bezitten geven een totaal ander beeld van God (door de bewerkingen die in de vele eeuwen hebben plaatsgevonden).
Of door de verschillende intepretaties van mensen..

__________________
Mathematic strikes back
Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 18:32
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
vroeger geloofde ik in god; echt ik was onwijs geloofig. nu niet meer, of tenminste ik wil niet meer geloven in een god die zon sadist is. 'iemand' die in staat is een wereld te schapen moet toch ook instaat zijn zijn zijn scheppingen op de goede manier te lijden.
en in principe lijdt iedereen onder de fout van eva, dat is toch oneerlijk??

'and god created satan to blame for his mistakes'

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-01-2002, 21:46
miss Elise
Avatar van miss Elise
miss Elise is offline
ik geloof absoluut niet in een god. als er een (goede) god was geweest, dan zag de wereld er een heel stuk beter uit dan nu!!!
Met citaat reageren
Oud 07-01-2002, 13:22
Vi$TiKjûHtjûH
Vi$TiKjûHtjûH is offline
Citaat:
miss Elise schreef:
ik geloof absoluut niet in een god. als er een (goede) god was geweest, dan zag de wereld er een heel stuk beter uit dan nu!!!
Zo dacht ik dus oowk.. ik gloof er wel in maar soms hebbik mijn twijffels..

Maarrrr als god ooh zo good was, dan hadden we nog de mensen , god zou tog niet ons hele leven klunnen bepalen? mensen krijgen ziektes, daardoor gebeurden vreemde dingen en mensen willen weten en leven, daardoor word de wereld sterk vernield.. naja, ik denk wel dat er ies of iemand is die mij geeft wat ik verdien, maar of het god is of 'íemand' anders.. kweenie

Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 11:47
VOG
VOG is offline
Ik geloof dat God echt bestaat...
Ik voel ook, hoe dichterbij ik bij Hem ben, hoe meer liefde van Hem voel ik.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 20:28
SevenLayersDeep
Avatar van SevenLayersDeep
SevenLayersDeep is offline
tsss.. geloven jullie in sprookjes? god aanbidden iz even logisch als een kerk bouwen voor assepoester of sneeuwwitje.. njah, daz de mening van een satanistjuh
__________________
alomtegenwoordig + Nee, Ik vind je niet aardig.. + ik ben wallflower
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 21:33
micha
micha is offline
Ik geloof in God
en ik geloof ook dat alle slechte dingen niet door God komen
maar door de slechtheid in de mens.
God heeft ons vrije wil gegeven
en wij hebben het verpest
__________________
Badboy Badboy whatcha gonna do, whatcha gonna do when they come for u
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 21:40
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
micha schreef:
Ik geloof in God
en ik geloof ook dat alle slechte dingen niet door God komen
maar door de slechtheid in de mens.
God heeft ons vrije wil gegeven
en wij hebben het verpest
God straalt ook zijn moraal door naar de aarde, dat is uiteraard wel te merken...misschien moet ie de zendmast eens nakijken!

Groetjes
Ben(die denkt dat de wereld een betere plaats zou zijn als het christelijk en katholiek geloof nooit waren uitgevonden
__________________
Is there Intelligent Life on Planet Earth?....Yes, but I am only visiting. :)
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 22:41
Spandi
Spandi is offline
ik geloof dat er iets is, misschien is het god, misschien niet
en ik geloof ook (iedereen zal dit wel verschrikkelijk stom vinden) dat als je iets goed doet, je iets goed zal overkomen, en vice verca, ik ben tot deze theorie gekomen uit ondervinding...
__________________
*** Also Sprach Spandi ***
Met citaat reageren
Oud 18-01-2002, 10:24
Mugshot
Mugshot is offline
Citaat:
sublime schreef:
vroeger geloofde ik in god; echt ik was onwijs geloofig. nu niet meer, of tenminste ik wil niet meer geloven in een god die zon sadist is. 'iemand' die in staat is een wereld te schapen moet toch ook instaat zijn zijn zijn scheppingen op de goede manier te lijden.
en in principe lijdt iedereen onder de fout van eva, dat is toch oneerlijk??

'and god created satan to blame for his mistakes'

Citaat:
miss Elise schreef:
ik geloof absoluut niet in een god. als er een (goede) god was geweest, dan zag de wereld er een heel stuk beter uit dan nu!!!

En we draaien weer rondjes in onze kromme aangeleerde denkwijzes, --> hersenspinsels en baseren daarop dat god niet bestaat of een hele hele slechte man moet zijn..
Goed en slecht bestaan niet, WIJ bepalen of we om iemands dood treuren, of we bang voor de dood zijn etc...

Zie het zo als je god als een mannetje op een wolk wilt zien..
God heeft alles geschapen, gewoon zo als het is en wij hebben om de dingen op een bepaalde manier te ervaren de eigenschappen 'prettig' en 'niet prettig' aan bepaalde dingen toegepast.
Iemand iets 'onprettigs' aan te doen, zijn of haar 'geluk' (ook iets wat op dezelfde hersenspinsels gebaseerd is) in de weg te staan, noemden wij later 'slecht' en iemand iets 'prettigs', zijn of haar geluk te stimuleren noemden wij 'goed'.

Later gingen mensen 'goed' en 'kwaad' op alles toepassen en vroegen zich op een gegeven moment af waarom god als hij zo 'goed' was, niet een 'perfecte' wereld geschapen had, waar alles 'goed' was, ze vroegen zich af waarom er 'kwade' en 'slechte' dingen waren en leidden daaruit dat god niet 'goed' was..

'Goed' en 'kwaad' zijn er alleen maar omdat wij ze willen zien, niet omdat god een 'goed' of 'slecht' figuur is, alles is perfect zoals het is, wij trekken uit de kromme concepten als 'goed' en 'kwaad' de conclusie dat alles verre van perfect is.

Dan komt er ook nog bij dat god als een individu te zien hetzelfde is als de mythologieen van de grieken en romijnen die ze verzonnen om te begrijpen wat ze niet begrepen...

Ik hoop dat ik hiermee het slapste argument ooit voorgoed ontkracht heb...

__________________
Mathematic strikes back
Met citaat reageren
Oud 18-01-2002, 18:15
SevenLayersDeep
Avatar van SevenLayersDeep
SevenLayersDeep is offline
kdenk oowk niej dat god je kan helpen.. anderz hept ie wel een paar flinke fouten gemaakt.. kgloov eigluk niej eenz dat ie bestaat. alz god mensen in de steek laat, denken ze : ik ben niet trouw genoeg.. dan gaan ze nog fanatieker geloven, nog meer beperkingen aan zichzelf opleggen.. maar wat iz daar t nut van????
__________________
alomtegenwoordig + Nee, Ik vind je niet aardig.. + ik ben wallflower
Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 10:51
X-je
X-je is offline
Citaat:
linkin park roeleert schreef:
ik geloof absolutly, weet eigenlijk wel heel zeker dat God bestaat, en ik ben dr echt heel blij en thankfull voor..
Als ie bestaat, waar was ie dan op 11 september? Of op alle dagen dat er oorlog en geweld is? Wij zijn volgens de bijbel een evenbeeld van God, amaai, als God is zoals Osama, dan wil ik geen God

X-je
__________________
mijn kipje, mijn leven...
Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 15:11
micha
micha is offline
Citaat:
Demon of Fire schreef:
God straalt ook zijn moraal door naar de aarde, dat is uiteraard wel te merken...misschien moet ie de zendmast eens nakijken!

Groetjes
Ben(die denkt dat de wereld een betere plaats zou zijn als het christelijk en katholiek geloof nooit waren uitgevonden

sorry snap je niet helemaal, misschien een toelichting?

groetjes
Michiel (die denkt dat juist als alle mensen ECHT in God geloven de wereld
een veel betere plaats was geweest )
__________________
Badboy Badboy whatcha gonna do, whatcha gonna do when they come for u
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-01-2002, 15:19
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:

groetjes
Michiel (die denkt dat juist als alle mensen ECHT in God geloven de wereld
een veel betere plaats was geweest )
Vroeger geloofde praktisch iedereen in god, en je kon wel merken in wat voor goeie wereld we leefden he!

Groetjes
Ben(die denkt dat de wereld vel verder geavanceerder had kunnen zijn als het christerlijk en katholiek geloof nooit was uitgevonden
__________________
Is there Intelligent Life on Planet Earth?....Yes, but I am only visiting. :)
Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 18:21
micha
micha is offline
Citaat:
Demon of Fire schreef:
Vroeger geloofde praktisch iedereen in god, en je kon wel merken in wat voor goeie wereld we leefden he!

Groetjes
Ben(die denkt dat de wereld vel verder geavanceerder had kunnen zijn als het christerlijk en katholiek geloof nooit was uitgevonden


dat zijn dus voorbeelden van verkeerd gebruik van je geloof.
ik snap wel wat je bedoeld, maar ja, of ik je kan overtuigen?
dat is namelijk hetzelfde als bijvoorbeeld:
nazis met God Mit Uns op de riem
kruistochten onder naam van het geloof.
dit is dus niet hoe het christelijk geloof eigenlijk is.
Het christelijk geloof rust namelijk op de liefde,
de liefde tot God en tot je naaste
vandaar de nadruk op het woordje echt in min vorige post.
als iedereen namelijk uit liefde zo redeneren enzow, was de wereld wel beter.
(althans na mijn idee)

groetjes
michiel(die nu opmerkt dat sommige grote uitvindingen van christenen kwamen )
__________________
Badboy Badboy whatcha gonna do, whatcha gonna do when they come for u
Met citaat reageren
Oud 22-01-2002, 09:18
JediJoel
Avatar van JediJoel
JediJoel is offline
Moi. T Christendom
__________________
Mithhuanion; Poet and Writer
Met citaat reageren
Oud 22-01-2002, 13:33
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
micha schreef:

groetjes
michiel(die nu opmerkt dat sommige grote uitvindingen van christenen kwamen )
Mag ik bendrukken dat Gallileo Gallilei de gevangenis in is gepleurd omdat hij beweerde dat de aarde niet rond is danwel het centrum van het Universum?
En dat dat geldt voor nog veel meer wetenschappers, dus ga niet beweren dat de wetenschap zijn oorsprong vind uit het Christendom, want het vind zijn oorsprong uit de Alchemie en paranormaliteit(renaissence/verlichting periode.

Groetjes
Ben(die het christendom niet alleen verantwoordelijk houdt voor massamoorden
__________________
Is there Intelligent Life on Planet Earth?....Yes, but I am only visiting. :)
Met citaat reageren
Oud 22-01-2002, 13:43
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Demon of Fire schreef:
Mag ik bendrukken dat Gallileo Gallilei de gevangenis in is gepleurd omdat hij beweerde dat de aarde niet rond is danwel het centrum van het Universum?
Galileo is e gevangenis in gepleurd omdat hij beweerde dat de aarde wel rond was, toch?
Met citaat reageren
Oud 22-01-2002, 17:31
BlackMystery
Avatar van BlackMystery
BlackMystery is offline
mensheid grijpt naar het bovennatuurlijke voor een houwvast of verklaring van iets
dus nee ik geloof niet
Met citaat reageren
Oud 22-01-2002, 17:41
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
Galileo is e gevangenis in gepleurd omdat hij beweerde dat de aarde wel rond was, toch?[/B]
*grin*
Dat bedoelde ik dus!

Groetjes
Ben(die altijd al heeft gezegd dat hij blond van binnen is
__________________
Is there Intelligent Life on Planet Earth?....Yes, but I am only visiting. :)
Met citaat reageren
Oud 22-01-2002, 17:50
micha
micha is offline
Citaat:
Demon of Fire schreef:
Mag ik bendrukken dat Gallileo Gallilei de gevangenis in is gepleurd omdat hij beweerde dat de aarde niet rond is danwel het centrum van het Universum?
En dat dat geldt voor nog veel meer wetenschappers, dus ga niet beweren dat de wetenschap zijn oorsprong vind uit het Christendom, want het vind zijn oorsprong uit de Alchemie en paranormaliteit(renaissence/verlichting periode.

Groetjes
Ben(die het christendom niet alleen verantwoordelijk houdt voor massamoorden

ja, maar toch zijn er ook goede dingen uit het christendom voort gekomen.
maar ook slechte dingen ja, maar dat soort dingen
komen dus niet voort uit het christelijk geloof, maar uit verkeerd gebruik van het christelijk geloof.

groetjes
michiel(die bang is dat Ben alle christenen verantwoordelijk houd voor wat een paar mensen fout hebben gedaan )
__________________
Badboy Badboy whatcha gonna do, whatcha gonna do when they come for u
Met citaat reageren
Oud 22-01-2002, 18:05
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
micha schreef:
ja, maar toch zijn er ook goede dingen uit het christendom voort gekomen.
maar ook slechte dingen ja, maar dat soort dingen
komen dus niet voort uit het christelijk geloof, maar uit verkeerd gebruik van het christelijk geloof.

groetjes
michiel(die bang is dat Ben alle christenen verantwoordelijk houd voor wat een paar mensen fout hebben gedaan )

Ik hou christenen niet verantwoordelijk voor wat er vroeger is gebeurd, maar ze moeten mij niet vertellen hoe geweldig het geloof wel niet is en is geweest, want dan wil ik ze graag eens benadrukken naar de geschiedenis, want aan het christelijk geloof kleeft bloed...en veel ook.

Daarnaast vind ik dat Religie eerder slecht is dan goed. Je onderdrukt mensen en verteld ze hoe ze hun leven moeten leven etc. En als je dat bij kleine kinderen die niet voor hunzelf kunnen denken opdringt, dan ben je heel erg fout bezig.

Groetjes
Ben(die vind dat er een duidelijke grens moet zijn tussen waarden en normen en religie
__________________
Is there Intelligent Life on Planet Earth?....Yes, but I am only visiting. :)
Met citaat reageren
Oud 22-01-2002, 18:56
dopehead
dopehead is offline
tsja god bestaat absolutely not .
Met citaat reageren
Oud 22-01-2002, 20:35
micha
micha is offline
Citaat:
Demon of Fire schreef:

Ik hou christenen niet verantwoordelijk voor wat er vroeger is gebeurd, maar ze moeten mij niet vertellen hoe geweldig het geloof wel niet is en is geweest, want dan wil ik ze graag eens benadrukken naar de geschiedenis, want aan het christelijk geloof kleeft bloed...en veel ook.
jij hebt gelijk, een hoop foute dingen zijn gebeurt in de naam van God. maar ik hoop dat je ook snapt dat dit dus niet is wat het christelijk geloof inhoud
Citaat:
Daarnaast vind ik dat Religie eerder slecht is dan goed. Je onderdrukt mensen en verteld ze hoe ze hun leven moeten leven etc. En als je dat bij kleine kinderen die niet voor hunzelf kunnen denken opdringt, dan ben je heel erg fout bezig.
Ik denk niet dat je het christelijk geloof erg kent. Het christelijk geloof onderdrukt niemand. Het onderdrukken gebeurt door mensen die het geloof verkeerd gebruiken. Ook word het niet opgedrongen, want ieder neemt op een bepaald punt van zijn leven zelf die keuze (d.m.v. belijdenis of doop). En je kan mij niet vertellen dat er mensen zijn die heel hun leven in de kerk zitten omdat hun ouders dat zeiden, ook willen ze zelf niet. Ieder heeft zelf die wil om te kiezen.[/b]
Citaat:

Groetjes
Ben(die vind dat er een duidelijke grens moet zijn tussen waarden en normen en religie

Groetjes
Michiel (die hoopt dat Ben een beetje snapt wat het christelijk geloof echt is

[Dit bericht is aangepast door micha (22-01-2002).]
__________________
Badboy Badboy whatcha gonna do, whatcha gonna do when they come for u
Met citaat reageren
Oud 22-01-2002, 23:35
Vespasienne
Vespasienne is offline
Ik stel mezelf de vraag niet eens of god bestaat, het lijkt mij uiterst duidelijk dat het hele geloofswezen door de mens geschapen is. Ik ben dan ook van jongs af aan overtuigd Atheïst.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2002, 00:28
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Ik denk niet dat je het christelijk geloof erg kent. Het christelijk geloof onderdrukt niemand. Het onderdrukken gebeurt door mensen die het geloof verkeerd gebruiken. Ook word het niet opgedrongen, want ieder neemt op een bepaald punt van zijn leven zelf die keuze (d.m.v. belijdenis of doop). En je kan mij niet vertellen dat er mensen zijn die heel hun leven in de kerk zitten omdat hun ouders dat zeiden, ook willen ze zelf niet. Ieder heeft zelf die wil om te kiezen.


Niemand heeft nog een wil, als je 18 jaar stelselmatig indoctrinerend te werk bent gegaan met 'het woord van god'.

Als jij 18 jaar wordt verteld dat moorden goed is, dan weet jij op den duur ook niet meer beter hoor.

Groetjes
Ben(die wil benadrukken dat kleine kinderen in feite te 'programmeren' zijn
__________________
Is there Intelligent Life on Planet Earth?....Yes, but I am only visiting. :)
Met citaat reageren
Oud 23-01-2002, 07:58
micha
micha is offline
Ik denk dat je ietwat overdrijft. Ik zit zoals wel duidelijk is
elke zondag in de kerk. En ik zie daar ook jongeren die zich gaan afzetten.
De lui zijn 16/ 17/ 18 en die komen gewoon niet meer. ook al zijn
ze christelijk opgevoed.
Lijkt mij toch wel dat zij een eigen wil hebben en er gewoon voor kiezen om niet meer te gaan.
Ook al word jou 18 jaar iets verteld, dan nog hou je je
eigen verstand/ normen & waarden etc.
Je moet wel volledig afgesloten van de wereld leven als je echt gaat geloven dat moorden goed is, want het lijkt me toch wel duidelijk in het nieuws enzow dat dit niet goed is.

Groetjes
Michiel (die denkt dat opvoeding niet alleen door ouders gebeurd maar ook door de wereld opzich
__________________
Badboy Badboy whatcha gonna do, whatcha gonna do when they come for u
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie god? GOD!!
kimberly-18
173 04-02-2006 19:54
Levensbeschouwing & Filosofie god?
kimberly-18
22 15-01-2006 01:16
Levensbeschouwing & Filosofie Waarom is iemand christelijk, cq. hangt iemand het geloof aan?
Prime Evil
46 15-10-2003 15:48
Levensbeschouwing & Filosofie Wetenschappers bevestigen de Tekenen van God.
Iqra
94 30-07-2003 21:36
Levensbeschouwing & Filosofie Wie gelooft er en wie geloofter niet
grapjas
1 18-03-2003 17:48
Levensbeschouwing & Filosofie Wie of wat is God?
Troenk
72 13-07-2002 10:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:18.