Oud 31-10-2008, 20:33
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
bestaat die al zo ja waar?
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-11-2008, 08:26
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Google is your friend
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2008, 14:24
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Je ontvangt de Studenten OV-chipkaart rond het moment dat je hem écht nodig hebt om te reizen: als de poortjes op stations/perrons in gebruik worden genomen. Naar verwachting wordt de Studenten OV-chipkaart eind 2008 uitgegeven.

55.0000 studenten die zich vóór 1 augustus 2007 bij de IB-Groep hebben ingeschreven als woonachtig of studerend in Rotterdam, hebben vóór 1 oktober 2007 eennmalig hun Studenten OV-chipkaart via de post ontvangen op het bij de IB-Groep bekende adres. Vanaf die datum worden in de Rotterdamse metro (RET) steeds meer poortjes alleen nog maar toegankelijk met de OV-chipkaart.


Maar goed, ik heb hem dus ook nog niet, en niemand die niet in Rotterdam woont volgens mij.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 01-11-2008, 18:09
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
En krijgen we ooit die pasfoto nog terug?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2008, 22:07
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Als ze het ding ooit nog in gaan voeren, wat vast wel gaat gebeuren omdat het een prestigeproject is, ga ik wel checken of ik met mijn chip plus lezer om die chips te programmeren echt een werkende OV chipkaart kan maken. Sinds een paar maanden sinds de beveiliging gekraakt is zwerven er handleidingen voor op internet, en de auteurs stonden erop dat een leek met een chip en een kaartlezer het zou kunnen.

We zullen zien. Levenslang gratis OV zeg ik in ieder geval geen nee tegen mocht het lukken.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 01-11-2008, 22:12
Verwijderd
Alleen jammer dat ze aan het overschakelen zijn naar de nieuwe Plus variant van de chip die 128-bits AES encryptie gebruikt. Dat kraak je niet zomaar eventjes.
Het zou leuk zijn als het kon (en wellicht ook niet, als jouw kaart wordt gekloond), maar ik ben niet van plan om mijn hele leven van het OV gebruik te blijven maken.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2008, 15:16
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Ik vraag me wel af, hoe zou ik nu met mijn OV gebruik moeten maken van de RET? Ik woon niet in Rotterdam en studeer er ook niet, maar ga er wel eens met het OV. Ik vind de informatievoorziening zo slecht.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2008, 15:45
Tochjo
Avatar van Tochjo
Tochjo is offline
Studenten buiten Rotterdam kunnen terecht bij de RET Verkoop- & Informatiepunten voor een tijdelijke OV-chipkaart.

Dat de informatievoorziening slecht is, ben ik met je eens. Bovenstaande tekst vond ik niet op www.studentenreisbewijs.nl, maar op www.ret.nl na een kleine zoektocht en met hulp van tante Jo (via Stel een vraag).
Met citaat reageren
Oud 03-11-2008, 13:58
Verwijderd
Citaat:
Als ze het ding ooit nog in gaan voeren, wat vast wel gaat gebeuren omdat het een prestigeproject is, ga ik wel checken of ik met mijn chip plus lezer om die chips te programmeren echt een werkende OV chipkaart kan maken. Sinds een paar maanden sinds de beveiliging gekraakt is zwerven er handleidingen voor op internet, en de auteurs stonden erop dat een leek met een chip en een kaartlezer het zou kunnen.

We zullen zien. Levenslang gratis OV zeg ik in ieder geval geen nee tegen mocht het lukken.
Ja stel je voor dat je daadwerkelijk betaalt voor het geen waarvan je gebruik maakt
Met citaat reageren
Oud 03-11-2008, 17:11
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Studenten buiten Rotterdam kunnen terecht bij de RET Verkoop- & Informatiepunten voor een tijdelijke OV-chipkaart.

Dat de informatievoorziening slecht is, ben ik met je eens. Bovenstaande tekst vond ik niet op www.studentenreisbewijs.nl, maar op www.ret.nl na een kleine zoektocht en met hulp van tante Jo (via Stel een vraag).
Dankje. En ja, dat is inderdaad zoeken ook nog.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2008, 21:22
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Studenten buiten Rotterdam kunnen terecht bij de RET Verkoop- & Informatiepunten voor een tijdelijke OV-chipkaart.

Dat de informatievoorziening slecht is, ben ik met je eens. Bovenstaande tekst vond ik niet op www.studentenreisbewijs.nl, maar op www.ret.nl na een kleine zoektocht en met hulp van tante Jo (via Stel een vraag).
Maar nu kun je toch nog gewoon reizen? Ik heb afgelopen week nog in de metro gezeten, dan propte ik mijn ov in het onderste gleufje van die kastjes en gingen de poortjes gewoon open. Kan dat binnenkort niet meer?
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 04-11-2008, 11:45
Tochjo
Avatar van Tochjo
Tochjo is offline
Nu kan dat inderdaad nog, maar vanaf eind januari 2009 zal alleen de OV-chipkaart nog geldig zijn in Rotterdam. Reizen per strippenkaart is dan niet meer mogelijk, en daarom zullen de poortjes vanaf dat moment alleen nog openen als je er een chipkaart voorhoudt.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2008, 12:43
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Het kan sowieso al niet overal meer, ik heb iig wel eens op een metrostation gestaan waar ik er niet meer uit kon doordat ik geen OV chipkaart had Rijnhaven was dat.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2008, 16:53
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Het kan sowieso al niet overal meer, ik heb iig wel eens op een metrostation gestaan waar ik er niet meer uit kon doordat ik geen OV chipkaart had Rijnhaven was dat.
Wat open kan met een chip, kan ook open door geweld.

In Parijs zie je ook regelmatig mensen poortjes forceren of over hekken springen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 05-11-2008, 20:51
Verwijderd
Citaat:
Wat open kan met een chip, kan ook open door geweld.

In Parijs zie je ook regelmatig mensen poortjes forceren of over hekken springen.
Ik was laatst bij een vriend in parijs en toen bij de metropoortje had hij geen zin z'n abo te pakken. Dus liep hij heel kort achter mij aan, de poortjes gingen piepen en hij had gelijk 3 man gendarmerie in z'n nek
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine It's gonna be legen... wait for it ... saairy #1707
Verwijderd
500 31-08-2012 13:53
Algemene schoolzaken Studenten ov chipkaart bullshit
mooi_boy
32 28-07-2010 11:04
De Kantine Saaie nachten zijn lang! #793
Verwijderd
500 03-01-2010 21:03


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:05.