Oud 09-11-2012, 18:12
Verwijderd
Ik vroeg me af hoe het zit krijg je dan extra tijd ofzo hoe werkt dat?
misschien weten jullie hier iets van

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-11-2012, 19:02
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Als je een medische verklaring daarvoor hebt, kan je een individueel voorleesexamen aanvragen. Die is wel twee keer zo duur als het standaard examen!

Van het CBR:
Voor dyslexieverklaringen geldt het volgende:
Verklaringen afgegeven door een gezondheidszorgpsycholoog, kinder- en jeugdpsycholoog of orthopedagoog worden geaccepteerd. De afgegeven verklaringen kennen standaard geen vervaldatum en zijn onbeperkt geldig.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2012, 19:08
Verwijderd
Citaat:
Als je een medische verklaring daarvoor hebt, kan je een individueel voorleesexamen aanvragen. Die is wel twee keer zo duur als het standaard examen!

Van het CBR:
Voor dyslexieverklaringen geldt het volgende:
Verklaringen afgegeven door een gezondheidszorgpsycholoog, kinder- en jeugdpsycholoog of orthopedagoog worden geaccepteerd. De afgegeven verklaringen kennen standaard geen vervaldatum en zijn onbeperkt geldig.
2 keer zo duur bij elke rijschool of bij sommige ??
Met citaat reageren
Oud 09-11-2012, 19:12
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Het theorie-examen wordt afgenomen door en gaat volledig via het CBR, die hanteert vaste prijzen Een theorie-examen kost nu 34,57, de toeslag daar bovenop voor een individueel mondeling examen is 38,18 - dus het examen zou je dan 72,75 kosten.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2012, 19:18
Verwijderd
Citaat:
Het theorie-examen wordt afgenomen door en gaat volledig via het CBR, die hanteert vaste prijzen Een theorie-examen kost nu 34,57, de toeslag daar bovenop voor een individueel mondeling examen is 38,18 - dus het examen zou je dan 72,75 kosten.
Oke als voor elke rijschool gaat vind ik het best wel vreemd op school bij examen hoef je ook niet extra te betalen
Met citaat reageren
Oud 10-11-2012, 17:24
Verwijderd
Het CBR is dan ook geen school
Met citaat reageren
Oud 10-11-2012, 17:57
Verwijderd
Citaat:
Het CBR is dan ook geen school
Nee he he maar het is wel een examen bijde
Met citaat reageren
Oud 10-11-2012, 18:06
Verwijderd
Citaat:
Nee he he maar het is wel een examen bijde
Klopt, maar dat is dan ook de enige overeenkomst.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2012, 18:09
Verwijderd
Citaat:
Klopt, maar dat is dan ook de enige overeenkomst.
Echt niet je moet lezen en een vraag beantwoorden en je kan slagen of zakken en her examen
Met citaat reageren
Oud 10-11-2012, 18:21
Verwijderd
Citaat:
Echt niet je moet lezen en een vraag beantwoorden en je kan slagen of zakken en her examen
Dat zijn onderdelen van examens. Het CBR heeft overigens geen 'herexamen'. Je kunt alleen opnieuw op gaan voor je theorie en dat kost je gewoon weer geld. Net zo lang tot je het haalt
Met citaat reageren
Oud 10-11-2012, 18:34
Verwijderd
Citaat:
Dat zijn onderdelen van examens. Het CBR heeft overigens geen 'herexamen'. Je kunt alleen opnieuw op gaan voor je theorie en dat kost je gewoon weer geld. Net zo lang tot je het haalt
Lijkt er op
Met citaat reageren
Oud 27-11-2012, 14:05
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Het theorie examen wordt volledig voorgelezen overigens, dus wellicht is dat voor jou al genoeg om ook aan het gewone examen deel te kunnen nemen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2012, 04:09
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Oke als voor elke rijschool gaat vind ik het best wel vreemd op school bij examen hoef je ook niet extra te betalen
Klopt dat is behoorlijk oneerlijk, mensen die dyslexiehulpmiddelen en extra tijd krijgen zouden inderdaad meer schoolgeld moeten betalen.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 28-11-2012, 13:13
Verwijderd
De vragen worden sowieso voorgelezen, dus als je dyslexie niet heel ernstig is moet dat geen probleem zijn.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2012, 18:41
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
Ik vraag me wel af of dyslexie echt een hinder is in dit geval?
Ik heb dan geen dyslexie, maar voor zover ik weet is dat je met dyslexie moeite hebt met lezen en/of schrijven.

Bij het theorie examen worden de vragen voorgelezen, en het zijn allemaal meerkeuzevragen.

Verder doe je het theorie examen niet bij een rijschool, maar rechtstreeks bij het CBR. De rijschool geeft er hooguit les in, maar staat los van het examen.
__________________
What matters most is how you see yourself
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:07.