Oud 04-05-2019, 16:45
miptrs
miptrs is offline
we hebben op school een opdracht gekregen om een oude traditie te veranderen (dan hebben we het niet over gwn sinterklaas te veranderen dat zou te gemakkelijk zijn) of om een nieuwe traditie te maken ik kom hier zo niet uit is er iemand hier met een creatieve mindset die een idee heeft voor een nieuwe traditie, het moet nederland/ de wereld verbeteren en dus een probleem wat in de wereld/ nederland speelt oplossen THANKUALOT alvast
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-05-2019, 18:12
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Probeer wat met duurzame energie, het milieu, economie dat soort dingen
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2019, 23:13
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Wat heb je zelf al bedacht en wat zijn onderwerpen die jij interessant vindt of mijlpalen die jij zou willen vieren?
Met citaat reageren
Oud 04-05-2019, 23:26
Verwijderd
Tradities zijn poep.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2019, 23:37
miptrs
miptrs is offline
Citaat:
Wat heb je zelf al bedacht en wat zijn onderwerpen die jij interessant vindt of mijlpalen die jij zou willen vieren?
ik heb gedacht aan het invoeren van een taal zodat alle culturen/landen etc kinda een eenheid vormen toen dacht ik van ow fok da is niet eens een traditie en we hebben engels, ik heb er ook overna gedacht om een dag te vormen dat bejaarden en tieners samen een feestdag hebben ik kan niet uitleggen maar mijn gedachte hierachter was omdat door al die bejaardenhuizen zie je geen beejaarden meer op straat en zijn ze best wel gescheiden van de bevolking ik heb geen idee dat waren mn ideeen
Met citaat reageren
Oud 04-05-2019, 23:38
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Klinkt als een goed idee toch? Wat zou er op zo'n bejaarden-tienerdag moeten gebeuren om een leuke traditie te vormen?
Met citaat reageren
Oud 04-05-2019, 23:43
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
In Turkije is het een traditie dat voor 1 dag de kinderen de baas zijn over de ouders, als je hier onderzoek naar doet, kan je misschien dingen daaruit ook naar bejaarden-tienerdag halen?
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2019, 00:32
Verwijderd
Citaat:
In Turkije is het een traditie dat voor 1 dag de kinderen de baas zijn over de ouders, als je hier onderzoek naar doet, kan je misschien dingen daaruit ook naar bejaarden-tienerdag halen?
Ik geloof echt oprecht dat het voor kinderen makkelijker is om zomaar even volwassen te zijn dan andersom.

Shit, volwassenen houden in ieder geval nog de schijn op van dat ze je aardig vinden.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2019, 18:00
Saiy
Saiy is offline
Citaat:
Tradities zijn poep.
wedden dat jij ze ook hebt?
Met citaat reageren
Oud 05-05-2019, 18:00
Saiy
Saiy is offline
En waarom zijn ze poep?
Met citaat reageren
Oud 05-05-2019, 18:24
Verwijderd
Citaat:
wedden dat jij ze ook hebt?
Gewoontes zijn niet hetzelfde als tradities maar in the smallest sense of the definition waarschijnlijk wel.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2019, 18:25
Verwijderd
Citaat:
En waarom zijn ze poep?
Omdat er een irreële waarde gehangen wordt aan dingen die eigenlijk al jaren geleden afgeschaft zouden moeten zijn onder het mom van "maar het is traditie".
Met citaat reageren
Oud 05-05-2019, 19:06
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Omdat er een irreële waarde gehangen wordt aan dingen die eigenlijk al jaren geleden afgeschaft zouden moeten zijn onder het mom van "maar het is traditie".
ik vind "het is traditie" ook een kulargument. Soort van: Ik heb geen enkele andere manier om nog te vluchten, dus zeg ik dit maar snel.

Maar vaak (NIET ALTIJD) zijn er ook andere argumenten die wel goed zijn om een traditie te verdedigen
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2019, 19:35
Verwijderd
Noem er eens een paar dan?
Met citaat reageren
Oud 05-05-2019, 19:40
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Noem er eens een paar dan?
In de trant van bijv Pietendiscussie: Het past in het verhaal dat ze zwart zijn, door het roet van de schoorsteen.
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2019, 19:40
Verwijderd
Ik weet er wel een "Oud & Nieuw" en "Verjaardagen vieren", maar ik vind dat niet tradities in de bedoelde zin, dat zou zijn "Een varken ritueel slachten op een verjaardag" of "Evenveel kaarsjes als je leeftijd is op een taart", dat is de traditie en die is wat mij betreft poep omdat er genoeg situaties te bedenken zijn waardoor je zoiets niet doet of overslaat zonder dat dat een "breuk" hoeft te zijn.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2019, 19:42
Verwijderd
Citaat:
In de trant van bijv Pietendiscussie: Het past in het verhaal dat ze zwart zijn, door het roet van de schoorsteen.
Dat is verzonnen nonsens. De manier waarop ZP wordt weergegeven is 100% een karikatuur van negers zoals bedoeld in de oorspronkelijke blackfacetraditie in het theater:

https://www.ferris.edu/htmls/news/jimcrow/caricature/

Daarnaast, als ZP niet racistisch zou zijn, zouden mensen niet door het fucking lint gaan als er alleen nog maar roetveegpieten zouden bestaan, waarmee dus aangetoond is dat tradities poep zijn.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2019, 19:48
Verwijderd
Citaat:
In de trant van bijv Pietendiscussie: Het past in het verhaal dat ze zwart zijn, door het roet van de schoorsteen.
En dat het in het verhaal past, is een goede reden om zwarte Piet te verdedigen tegenover mensen die het racistisch vinden? Omdat het in het verhaal past? Om eerlijk te zijn vind ik dat nog het meest achterlijke argument dat er in die hele discussie is.

Het past ook niet in het beeld van voortplanten en een traditioneel gezin dat homoseksualiteit gelegaliseerd is. Past niet. Laten we dat gaan ook maar weer illegaal maken.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-05-2019, 18:53
Verwijderd
Leuk, de zwarte pieten discussie in de lente/zomer!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2019, 18:55
Verwijderd
Alle christelijke feestdagen afschaffen. Kan iedereen gewoon aan het werk geld verdienen ipv verplicht vrij door één of andere fabel.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2019, 18:57
Verwijderd
Net als de ramadan afschaffen. Of dat andere racistische feest: Noroez.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2019, 19:56
Verwijderd
Citaat:
Alle christelijke feestdagen afschaffen. Kan iedereen gewoon aan het werk geld verdienen ipv verplicht vrij door één of andere fabel.
Wie is er verplicht vrij dan? Ik werk bijna alle feestdagen?

Sowieso, dit soort tradities gaan vanzelf wel dood als genoeg mensen het negeren. Ik zou wel liever een systeem hebben waarbij je zelf de vrije dagen kan inplannen als vrije dagen. 2 kerstdagen, hemelvaart, soms de vrijdag, 2e paasdag, 2e pinksterdag, koningsdag (soms), 5 mei (soms). Dat is al snel een week extra vakantie.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2019, 22:42
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Wie is er verplicht vrij dan? Ik werk bijna alle feestdagen?
de leraren op school
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2019, 22:46
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
de leraren op school
Met zoveel verplichte vrije dagen is het best goed vertoeven
Met citaat reageren
Oud 08-05-2019, 08:30
Verwijderd
Citaat:
de leraren op school
Ik ben geen docent maar werk wel op een school. Ik weet zeker dat er heel veel docenten zijn die rond de feestdagen heel veel werk inhalen, ook op die feestdagen zelf.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-05-2019, 08:30
Verwijderd
Veel docenten werken gemiddeld rond de 50 uur per week eah.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2019, 08:33
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Ik ben geen docent maar werk wel op een school. Ik weet zeker dat er heel veel docenten zijn die rond de feestdagen heel veel werk inhalen, ook op die feestdagen zelf.
Welke soort school werk je dan?
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2019, 08:44
Verwijderd
Citaat:
Welke soort school werk je dan?
4% van alle leerlingen in het voortgezet onderwijs in Nederland gaan naar een van de scholen waar ik voor werk.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2019, 08:51
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
4% van alle leerlingen in het voortgezet onderwijs in Nederland gaan naar een van de scholen waar ik voor werk.
Maar dan vind ik het redelijk logisch. Als je namelijk op de basisschool zou werken, heb je naar mijn mening een stuk meer vrije tijd rond de feestdagen/vakanties
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2019, 08:53
Verwijderd
Citaat:
Maar dan vind ik het redelijk logisch. Als je namelijk op de basisschool zou werken, heb je naar mijn mening een stuk meer vrije tijd rond de feestdagen/vakanties
Hoe kom je daarbij? De druk op PO-docenten ligt hoger volgens de vakbonden
Met citaat reageren
Oud 08-05-2019, 08:56
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Hoe kom je daarbij? De druk op PO-docenten ligt hoger volgens de vakbonden
Op de basisschool heb je 1 klas (tenzij je een combinatieklas hebt), en een stuk simpelere stof. Heel vaak wordt er nagekeken tijdens het zelfstandig werken, en dan heb je al heel snel je cijfer als leerling. Daarom denk ik dat basisschool docenten een stuk minder hoeven te doen.
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2019, 09:06
Verwijderd
Dat heb je dan mooi fout.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2019, 09:08
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Dat zou best kunnen. Misschien onderschat ik het hard. Maar wat voor ander werk hebben basisschoolleraren dan nog verder te doen?
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2019, 09:09
Verwijderd
Citaat:
Dat zou best kunnen. Misschien onderschat ik het hard. Maar wat voor ander werk hebben basisschoolleraren dan nog verder te doen?
Loezzel naamzoek.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2019, 11:00
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Dat zou best kunnen. Misschien onderschat ik het hard. Maar wat voor ander werk hebben basisschoolleraren dan nog verder te doen?
Nakijken, lesvoorbereiding, contact met ouders en heel veel administratie
Met citaat reageren
Oud 27-06-2019, 16:11
alisha
alisha is offline
ben je nog steeds op zoek naar een idee?

Want dat idee met die oudere en jongeren die ik hierin ergens zag was wel leuk.
Op mijn stage hadden we elke dinsdag een slowdate en dan hadden we een thema bijv. geld.
Dan kregen verhalen te horen van oudere van een bejaarde te huis en van jongeren nu, hoe je nu aan geld komt? zoiets is wel heel interessant maar om dat in een dag om te zetten is wel lastig.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Wat is traditioneel satanisme?
movimento
4 11-03-2013 20:58
De Kantine Welke tradities hebben/hadden jullie thuis rond de feestdagen?
Lorelei
32 16-09-2010 22:08
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Joods-Christelijke traditie???
ThaFox
71 07-11-2003 20:02
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 'Joods-christelijke traditie' moet in grondwet vermeld staan?
Rabbi Daniel
1 13-10-2003 20:26
Flora & Fauna Het Offerfeest. Oeroude traditie of beulenwerk?
Boogie
8 27-02-2003 19:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:17.