Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-08-2003, 20:27
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
De Italiaan Paolo Bettini (Quick Step-Davitamon) heeft toen straks de Clasica San Sebastian, de zevende wedstrijd van de Wereldbeker wielrennen, gewonnen.

Bettini versloeg Ivan Basso in een sprint met twee. Danilo Di Luca won twintig seconden later de sprint voor de derde plaats voor Francesco Casagrande en Andrea Noé.

Bettini neemt met zijn zesde wereldbekerzege (na 2 keer Luik-Bastenaken-Luik, 1 x Zürich, 1 x Hamburg en 1 x San Remo) meteen ook de leiding in de Wereldbekerstand over van de Belg Peter Van Petegem (Lotto-Domo). Van Petegem pakte in San Sebastian geen punten.

Bettini verklaarde achteraf dat hij niet gekomen was om de wedstrijd te winnen, maar wel om de eerste plaats te pakken voor de wereldbeker. Verder vertelde hij: "In de wereldbeker kan nog veel gebeuren. Er zijn nog 300 punten te verdienen. Ik moet zeker nog opletten voor iemand als Michael Boogerd."

Wereldbekerstand
1. Paolo Bettini (Ita) 300 punten
2. Peter Van Petegem (Bel) 203
3. Michael Boogerd (Ned) 164
4. Davide Rebellin (Ita) 151
5. Mirko Celestino (Ita) 139
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-08-2003, 21:22
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Ik heb groot respect voor wat die Bettini doet.
Eerst in de tour heel goed week later weer afgelopen woensdag schijnt ie ook gewonnen te hebben ergens en nu weer.
Van mij ookal hoop ik toch stiekem op Boogerd natuurlijk maar dat zal het niet worden mag die Bettini wel de wereld beker winnen.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 10:29
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
mooie wedstrijd van wat ik gezien heb, helaas de val van boogerd, anders had de finale er wel anders uitgezien denk ik.
maar Bettini is zo ontzettend sterk de afgelopen paar weken dat hij, als hij de vorm nog vast kan houden, hij onkloptbaar is voor de wereldbeker
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 12:17
vreselijke fout
Avatar van vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Citaat:
Boogerd is niet 1 maar 2 keer gevallen"
Op televisie is het duidelijk te zien: Michael Boogerd valt in de afdaling van de Jaizkibel. Daarna duurt het opvallend lang voordat Boogerd weer aansluiting krijgt bij de kopgroep van 10. "Dat komt", aldus Adri van Houwelingen, "omdat hij na zijn val twee bochten verderop weer onderuit ging. En die val was een stuk ernstiger. Hij heeft een bloeduitstorting op zijn heup en een dikke linkerknie. Gelukkig zijn er geen hechtingen nodig en hoeven we niet naar het ziekenhuis. Maar de wedstrijd was hierdoor natuurlijk wel meteen over."

Boogerd valt
Televisiekijkers verbaasden zich. De 1e val van Boogerd zag er namelijk onschuldig uit. Van Houwelingen: "Michael schoof wat, hij corrigeerde goed, maar miste daardoor wel de bocht. Niet zo'n probleem." En inderdaad Boogerd krabbelde uit de berm en leek vrij snel weer te kunnen aansluiten.



En valt nog een keer
Maar wie we ook zien, geen Boogerd. Pas vele kilometers later meldt hij zich weer bij de kopgroep. Van Houwelingen legt uit: "Hij wilde na zijn 1e val heel snel het gaatje dichtrijden en is toen 2 bochten verderop weer onderuit gegaan. Dat was op televisie niet te zien. Die 2e val was pittiger. Uiteindelijk sloot hij aan bij de kopgroep. Toen Paolo Bettini meteen demarreerde, was Michael nog aan het herstellen. Het verhaal was over."

Anders had de finale er denk ik anders uit gezien, maar op je fiets blijven zitten is blijkbaar ook een kunst
__________________
Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!!
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 16:35
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Shit, nu kan Boogerd de wereldbeker bijna op zijn buik schrijven! Niet alleen omdat hij 2 keer gevallen is, maar ook omdat die verrekte Italiaan zo ontzettend sterk is. Als er toch elke zondag daar zo kunt staan en al een voortreffelijk voorseizoen en een vrij goede Tour de France hebt gereden, verdien je ook de wereldbeker, Paolo! Wat een fantastisch jaar heeft die man. En het mooie is dat-ie het vaak ook naar zijn eigen hand kan zetten, gister domineerde hij ook weer de hele wedstrijd. Hij kan klimmen, hij goed redelijk goed sprinten, hij valt vaak aan, kortom een wielrennen met zoveel kwaliteiten dat-ie de wereldbeker verdient
Alleen jammer voor Michael dus
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 21:27
Dr. Oetker
Avatar van Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
helemaal gemist. behalve een verslag van 7 pagina's op teletekst.
__________________
De man die bakt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd Wielrennen -Seizoen 2009
Melkfles
105 27-09-2009 17:41
Vrije tijd Maarten Ducrot!!!
vidaaa
108 31-07-2006 20:52
Vrije tijd Wielrennen: Wat is jullie favoriete EENDAAGSE wielerwedstrijd / klassieker?
Mr.Oizo
28 12-05-2005 15:06
Vrije tijd Het Nederlandse wielrennen?
vreselijke fout
7 19-04-2002 09:23
Vrije tijd Test hier je sportkennis: bij de GROTE SPORTQUIZ
DJ Incompetent
38 09-01-2002 21:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:23.