Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-08-2003, 21:49
Verwijderd
Sjeng Schalken zegt af voor Olympische Spelen

Uitgegeven: 13 augustus 2003 19:44

CINCINNATI - Sjeng Schalken doet volgend jaar niet mee aan de Olympische Spelen in Athene. De Limburgse tennisser heeft dit woensdag officieel aan de tennisbond KNLTB laten weten.

Schalken geeft de voorkeur aan het Amerikaanse hardcourtseizoen. De Spelen vallen precies tussen de twee Masters Series (Canada en Cincinnati) en de US Open in. "Ergens moet ik prioriteiten stellen", zegt Schalken op zijn website. "Ik kom dan tot de conclusie dat de OS voor mij minder belangrijk zijn dan een Masters Series en een goede voorbereiding op een Grand Slam. De Spelen zijn ondergeschikt aan Grand Slams binnen tennis."

Martin Verkerk en Raemon Sluiter hebben wel al aangegeven in Athene hun opwachting te willen maken.

bron www.nu.nl

Dit vind ik dus echt dom van hem. Als je een medaille haalt op de Olympische Spelen dan behaal je eeuwige roem. Daar kunnen imo de punten (en misschien titels) die hij in de Masters Series en US Open kan halen niet tegen op. Maar daar kijkt een prof blijkbaar anders tegenaan. Ik vind het erg jammer, want Verkerk en Sluiter geef ik dus echt niet zoveel kans om ver te komen, ik zie ze althans niet winnen van de Amerikanen (Blake/Roddick oid).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-08-2003, 22:06
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Ik kan nog wel enkele namen opnoemen die niet naar de OS willen.. Beetje vreemd allemaal. Daarnaast kan ik ook mensen opnoemen die juist wel heel graag willen gaan, maar door omstandigheden niet kunnen.

Belgie stuurt trouwens zeer weinig mensen naar de OS. Jammerlijk!
Hoe zit dat met Nederland?


Wat Schalken betreft. Ik weet niet op welke ondergrond men op de OS gaat spelen, maar als hij meer kans denkt te hebben op andere tornooien.. :/ Maja, ik zou als speler de OS gewoon speciaal vinden, en het juist een eer vinden om te mogen gaan voor mijn land. :/ Maarja, telt dat nog voor de topsporters... Het eergevoel voor hun land.
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 22:10
Verwijderd
Ik vind tennis een van de weinige sporten waarbij de waarde van de OS lager is dan andere toernooien. En geef Schalken dus wel gelijk.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 22:43
Verwijderd
De Olympische Spelen zijn binnen het tennis altijd een lachertje geweest. Het levert geen punten op, er komen te weinig toppers en het levert niet zoveel geld op als een Grand Slam.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 22:48
Verwijderd
Citaat:
hppa schreef op 13-08-2003 @ 23:43:
De Olympische Spelen zijn binnen het tennis altijd een lachertje geweest. Het levert geen punten op, er komen te weinig toppers en het levert niet zoveel geld op als een Grand Slam.
Maar iemand als Schalken heeft inmiddels al een leuk bedrag op z'n bankrekening staan lijkt me. Daarnaast kan je ook wel een 'paar' punten missen als je een goede kans maakt op een medaille. Lekker boeien dat het een lachertje is, maar later kan hij misschien wel zeggen: 'kijk zoon, dit is nou m'n medaille die ik op de Olympische Spelen heb gewonnen'. Kan met een US Open ook wel (hoewel hij daar veel minder kans maakt), maar een OS-medaille heeft imo meer waarde.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 09:02
Kez
Avatar van Kez
Kez is offline
Citaat:
^Dragon^ schreef op 13-08-2003 @ 23:48:
Maar iemand als Schalken heeft inmiddels al een leuk bedrag op z'n bankrekening staan lijkt me. Daarnaast kan je ook wel een 'paar' punten missen als je een goede kans maakt op een medaille. Lekker boeien dat het een lachertje is, maar later kan hij misschien wel zeggen: 'kijk zoon, dit is nou m'n medaille die ik op de Olympische Spelen heb gewonnen'. Kan met een US Open ook wel (hoewel hij daar veel minder kans maakt), maar een OS-medaille heeft imo meer waarde.
In de tenniswereld dus niet, en die "paar" punten zijn best wel veel punten, Masters-toernooien zijn de toernooien net onder de grand slams en daar zijn veel punten te verdienen. Ik kan het me goed voorstellen, ik zou denk ik hetzelfde gedaan hebben, al hebben de spelen wel iets aparts natuurlijk.
__________________
De pagina kan niet worden weergegeven
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 09:40
vreselijke fout
Avatar van vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Ik zie Sluiter en Verkerk misschien nog wel gaan

Was wel lachen toen Miriam Oremans/Kristie Boogert zilver wisten te winnen op de Olympische spelen
__________________
Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!!
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 10:07
Verwijderd
Citaat:
vreselijke fout schreef op 14-08-2003 @ 10:40:
Ik zie Sluiter en Verkerk misschien nog wel gaan

Was wel lachen toen Miriam Oremans/Kristie Boogert zilver wisten te winnen op de Olympische spelen
Dat zegt toch al alles over het niveau van de TennisOS?
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 11:47
Dr. Oetker
Avatar van Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
hmm cincannati heeft hij iig weinig punten te verdedigen.

sluiter komt misschien nog wel verder dan gedacht omdat hij zich extreem kan opladen voor bepaalde dingen.
OS is op gravel (verkerk ) of op hardcourt
__________________
De man die bakt
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 21:25
De Skaaf
Avatar van De Skaaf
De Skaaf is offline
Citaat:
^Dragon^ schreef op 13-08-2003 @ 22:49:
Sjeng Schalken zegt af voor Olympische Spelen

Dit vind ik dus echt dom van hem. Als je een medaille haalt op de Olympische Spelen dan behaal je eeuwige roem.
laten we realistisch zijn: hoe groot is de kans dat Schalken een medaille haalt?
__________________
haha! AZ! lachertje hoor...
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 21:30
Verwijderd
Citaat:
De Skaaf schreef op 14-08-2003 @ 22:25:
laten we realistisch zijn: hoe groot is de kans dat Schalken een medaille haalt?
Aangezien ieder land maar één deelnemer mag sturen? Met een leuke loting maakt ie best kans.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 21:40
De Skaaf
Avatar van De Skaaf
De Skaaf is offline
hewitt,roddick,federer,moya/ferrero, Coria.
allemaal mannen die te kennen hebben gegeven graag op de OS uit te komen.....wordt moeilijk voor Schalken om die mannen te verslaan.


oja, de ondergrond is gravel..................
__________________
haha! AZ! lachertje hoor...
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 21:41
Verwijderd
Citaat:
De Skaaf schreef op 14-08-2003 @ 22:25:
laten we realistisch zijn: hoe groot is de kans dat Schalken een medaille haalt?
Omdat het toch als een lachertje wordt gezien, zullen er misschien minder toppers komen. Agassi heeft in ieder geval al afgezegd. Dus heeft hij hier een grotere kans op een medaille dan bij het US Open.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 21:42
De Skaaf
Avatar van De Skaaf
De Skaaf is offline
op gravel?
__________________
haha! AZ! lachertje hoor...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:24.