Oud 25-08-2006, 16:43
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
professor2 schreef op 24-08-2006 @ 18:02 :
als je tegen het afhakken van handen bent ben je niet extreem maar niet gelijk gematigd
Ik vrees dat zo'n percentage bij niet-islamitische Nederlanders niet veel lager is, eigenlijk.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Advertentie
Oud 25-08-2006, 18:16
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Sherpao schreef op 25-08-2006 @ 16:18 :
En waarom is het dan een schurkenstaat?
Daar vraag je wel even een lijst van me hoor. Maar ja. Komt ie, ruwweg chronologisch van 1940-2006:

-in de 2e wereldoorlog collaboreerden de indonesische nationalisten met de Jappanners.
-Nu is dat 'slechts' landverraad, maar daarmee hebben ze zich wel medeplichtig gemaakt aan de hongersnood op Java, die honderdduizenden Indonesiërs het leven kostte.
-Dat niet alleen, Soekarno zelf staat op foto's waar hij mensen ronselt als Romoesja's, slaven voor Japan. Vele duizenden van deze Romoesja's kwamen om het leven.
-Bij de onafhankelijkheid zijn de Molukkers zwaar benadeeld.
-Tijdens de bersiap periode deden de Indonesische leiders niets aan de geweldadigheden tegen Nederlanders en half-Nederlanders, tot de politionele acties van Nederland daar met geweld een einde aan maakten.
-Indonesië voerde een oorlog tegen zijn eigen mensen om alle eilanden in te lijven, ook degenen die onafhankelijk wilden worden. Er is daar echt maanden over gevochten nadat Nederland weg was.
-Soeharto was een van de meest corrupte politici die de aardbol ooit hebben belopen. Hij is nooit vervolgt. De miljarden die hij stal zijn nooit teruggevorderd. Soeharto's kliek heeft nog steeds veel invloed en is ook nooit aangepakt.
-Generaal Wiranto is medeverantwoordelijk, zo niet aanstichter, van de genocide op Oost-Timor. Totdat Christelijke milities weerstand boden en Australië een landing uitvoerde en de Islamitische milities (met medeweten van en soms zelfs door het leger vervoerd naar Oost-Timor) oprolde bleef de slachting door gaan. Wiranto is nooit vervolgt en werd bijna president. Het is uiteraard onmogelijk dat hij zijn gang ging zonder toestemming en medeweten van de Indonesische overheid.
-Atjeh is jarenlang geweldadig onderdrukt. De sharia is er opgelegd, of mensen nu wilden of niet. Tal van islamitische milities terroriseren de mensen op straat en ontvoeren met totale willekeur mensen die in hun ogen de wet overtreden. Dit zijn uiteraard voor het overgrote deel vrouwen, want het gaat hen niet om de wet, maar om de terreur.
-Indonesië heeft nooit een boodschap gehad aan mensenrechten van politieke tegenstanders.
-De Papoea's van Nieuw-Guinea worden met geweld onderdrukt. Hun land wordt hen desnoods met geweld afhandig gemaakt en gegeven aan migranten van Java, die onder het mom van het transmigratieprogramma het eiland moeten islamiseren en meer Indonesisch maken. Het gaat ze hierbij uiteraard om de grondstoffen, zoals de goudaders die op het eiland worden gevonden. De VN heeft deze acties zelfs bekritiseerd.

Dan kan ik nog door gaan met alle terreurorganisaties e.d. die door de overheid gewoon gedoogd worden totdat ze zo geweldadig worden dat ze in het buitenland aandacht trekken, maar let's face it, Indonesië is gewoon een bananenrepubliek zonder bananen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle

Laatst gewijzigd op 25-08-2006 om 18:18.
Oud 25-08-2006, 18:30
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Er zijn wel Indonesische bananen
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 25-08-2006, 19:58
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 25-08-2006 @ 03:28 :
Ah ja, die christenen die massaal heksen slachten en vrouwen verkrachten, waarna ze met die vrouwen trouwen en hun vaders 50 zilverstukken geven zie je inderdaad nog veel.
wat heeft dat nou met een gematigd christendom te maken
het gaat erom dat de christenen zelf teoegvenen dat de bijbel door mensen is geschreven er mag dus geinterpreteerd en bijgesteld worden

de koran komt echter direct van allah volgens de moslims daarom is er geen gematigde islam maar zijn er wel moslims die een deel van het geloof weglaten
Oud 25-08-2006, 19:59
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 25-08-2006 @ 16:43 :
Ik vrees dat zo'n percentage bij niet-islamitische Nederlanders niet veel lager is, eigenlijk.
laten we het aantal wilders en nawijn stemmersbij de verkiezingen maar afwachten
Oud 26-08-2006, 00:27
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
professor2 schreef op 25-08-2006 @ 19:58 :
de koran komt echter direct van allah volgens de moslims daarom is er geen gematigde islam maar zijn er wel moslims die een deel van het geloof weglaten
Nergens in de bijbel staat dat je het niet in zijn geheel serieus moet nemen, dus wat je zegt is ook rechtstreeks op het christendom van toepassing. Het enige verschil is dat zelf kritisch interpreteren in de islam not done is en de verlichting vervoor heeft gezorgd dat dat voor de meeste christenen wel geldt.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 26-08-2006, 00:42
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 24-08-2006 @ 17:57 :
Onderzoek: Indonesië gematigd islamitisch

(Novum/AP) - De Indonesiërs hangen een gematigde vorm van de islam aan. Zo'n tweederde van de Indonesiërs is tegen de invoering van strenge islamitische wetten, zoals het amputeren van de handen van dieven. Dat blijkt uit een donderdag verschenen opiniepeiling door het Indonesische Survey Circle.

Slechts 11,5 procent van de Indonesiërs wil dat de sharia, de islamitische wetgeving, gaat gelden. Bijna 70 procent zei de voorkeur te geven aan de huidige, seculiere democratie.

Bijna 78 procent van de zevenhonderd ondervraagden vindt dat de wet vrouwen niet moet dwingen om hoofddoekjes te dragen. Wel meent 80 procent van de Indonesiërs dat er maatregelen genomen moeten worden tegen prostitutie, gokken en het drinken van alcohol. Het onderzoek had een foutmarge van 4,8 procent.
http://www.nieuws.nl/276091/Onderzoe...gd_islamitisch
Ach, wat is de relevantie van zo'n onderzoek als je toch al kunt zien aankomen dat de 11,5 % met de grote bek en de wapens de overhand heeft.
Oud 26-08-2006, 00:45
professor2
professor2 is offline
Citaat:
T_ID schreef op 26-08-2006 @ 00:27 :
Nergens in de bijbel staat dat je het niet in zijn geheel serieus moet nemen, dus wat je zegt is ook rechtstreeks op het christendom van toepassing. Het enige verschil is dat zelf kritisch interpreteren in de islam not done is en de verlichting vervoor heeft gezorgd dat dat voor de meeste christenen wel geldt.
lees je wel wat ik typ ?

christen zeggen gewoon dat het niet lettelijk geinterpreteerd moet worden en dat kan omdat het geloof zelf toegeeft dat de bijbel door mensen is geschreven daar is het fundamentele verschil met de islam

verder staat het nieuwe testament boven het oude dus in zekere zin is het wel onderdeel van het geloof om dingen die in de bijbel staan toch te negeren
Oud 26-08-2006, 01:31
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
professor2 schreef op 26-08-2006 @ 00:45 :
lchristen zeggen gewoon dat het niet lettelijk geinterpreteerd moet worden en dat kan omdat het geloof zelf toegeeft dat de bijbel door mensen is geschreven daar is het fundamentele verschil met de islam
Lang niet allemaal. Plenty mensen die beweren dat de bijbel is geschreven 'door goddelijke inspiratie'. Zie bijvoorbeeld de gesloten thread op W&F over creationisme. Twee mensen die de bijbel letterlijk namen. Eentje bestookte me zelfs met pissige PM's omdat hij/zij meende dat de bijbel een betrouwbaardere bron was dan de gehele archeologie en geologie.
Citaat:
professor2 schreef op 26-08-2006 @ 00:45 :
verder staat het nieuwe testament boven het oude dus in zekere zin is het wel onderdeel van het geloof om dingen die in de bijbel staan toch te negeren
Daar is geen bijbelse onderbouwing voor, dat is een subjectieve uitspraak.

Veel van de barbaarse rotzooi uit het OT wordt niet serieus genomen, maar dat is het gevolg van persoonlijke interpretatie, niet van een bijbels gebod dat dat OT buiten werking stelde.

Ik ben waarschijnlijk veel kritischer over de islam dan jij, maar in deze vergelijking tussen islam en christendom moet ik je toch echt ongelijk geven; beiden werken hetzelfde in hoe de volgelingen de letterlijke tekst fundamentalistisch of kritisch benaderen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 26-08-2006, 09:49
Verwijderd
Citaat:
professor2 schreef op 25-08-2006 @ 19:58 :
wat heeft dat nou met een gematigd christendom te maken
het gaat erom dat de christenen zelf teoegvenen dat de bijbel door mensen is geschreven er mag dus geinterpreteerd en bijgesteld worden
Er zijn inderdaad christenen die dat denken. Gematigde christenen. Zo ook zijn er gematigde moslims, die niet alles in de koran letterlijk nemen. Hee, dat is precies wat ik al eerder zei.
Citaat:
de koran komt echter direct van allah volgens de moslims daarom is er geen gematigde islam maar zijn er wel moslims die een deel van het geloof weglaten
"De" moslims bestaan niet.
Oud 26-08-2006, 10:17
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 26-08-2006 @ 09:49 :
"De" moslims bestaan niet.
Da's waar, maar volgens de groep die zichzelf moslim noemt zijn alle niet-moslims; "ongelovigen". En dat vind ik arrogant .
Oud 26-08-2006, 10:50
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 26-08-2006 @ 09:49 :
[B]Er zijn inderdaad christenen die dat denken. Gematigde christenen. Zo ook zijn er gematigde moslims, die niet alles in de koran letterlijk nemen. Hee, dat is precies wat ik al eerder zei.
nee niet gematigde christenen wel alle christenen

Citaat:
"De" moslims bestaan niet.
alto
er zal vast 0,1% zijn die het er niet mee eens is
leve de generalisatie
Oud 26-08-2006, 12:40
Relief
Avatar van Relief
Relief is offline
Citaat:
hookee schreef op 26-08-2006 @ 10:17 :
Da's waar, maar volgens de groep die zichzelf moslim noemt zijn alle niet-moslims; "ongelovigen". En dat vind ik arrogant .
Dat is wat jij ervan maakt. Ongelovigen zijn zoals het woord al zegt: "Mensen die niet geloven in een God". Joden, Christenen, Monotheisten worden gezien als "Mensen van het boek".

Alsjeblieft geen onzin lullen.

Dacht dat dit geen religie topic was.
__________________
"Mijn psychiater zegt dat ik schizofreen ben. Wij vinden van niet!"
Oud 26-08-2006, 12:41
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Relief schreef op 26-08-2006 @ 12:40 :
Dat is wat jij ervan maakt. Ongelovigen zijn zoals het woord al zegt: "Mensen die niet geloven in een God". Joden, Christenen, Monotheisten worden gezien als "Mensen van het boek".

Alsjeblieft geen onzin lullen.
Och ja, verhef de rooskleurige interpretatie van de theorie maar weer boven de praktijk.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 26-08-2006, 12:42
Relief
Avatar van Relief
Relief is offline
Citaat:
T_ID schreef op 26-08-2006 @ 12:41 :
Och ja, verhef de rooskleurige interpretatie van de theorie maar weer boven de praktijk.
Wat lul je nou? Zo staat het in de Koran.

Trouwens sinds wanneers staat de praktijk gelijk aan de waarheid?

En sinds wanneer staat geloven gelijk aan geloven in de islam?
__________________
"Mijn psychiater zegt dat ik schizofreen ben. Wij vinden van niet!"
Oud 26-08-2006, 12:44
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Relief schreef op 26-08-2006 @ 12:42 :
Wat lul je nou? Zo staat het in de Koran.
Dat bedoel ik nu juist. Hoe blind moet je worden om te kunnen denken dat wat in de koran staat automatisch overal gebeurd?

Al helemaal dom om dan anderen daarom verwijten te gaan maken.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 26-08-2006, 12:46
Relief
Avatar van Relief
Relief is offline
Citaat:
T_ID schreef op 26-08-2006 @ 12:44 :
Dat bedoel ik nu juist. Hoe blind moet je worden om te kunnen denken dat wat in de koran staat automatisch overal gebeurd?

Al helemaal dom om dan anderen daarom verwijten te gaan maken.
Ik zeg dan ook: zoals het in de Koran staat zo hoort men het te geloven. Praktijk != waarheid. Helaas maar waar.

Grappig trouwens om mijn eerste zin te quoten en de rest van me post te negeren, de rest waarmee ik je laatste post overbodig maakte.
__________________
"Mijn psychiater zegt dat ik schizofreen ben. Wij vinden van niet!"

Laatst gewijzigd op 26-08-2006 om 12:50.
Oud 26-08-2006, 12:58
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Relief schreef op 26-08-2006 @ 12:46 :
Ik zeg dan ook: zoals het in de Koran staat zo hoort men het te geloven. Praktijk != waarheid. Helaas maar waar.
De praktijk is de waarheid flappie. Zoals het in de praktijk gaat, zo gaat het. Als in de koran staat dat de zwaartekracht niet bestaat, maar iedereen die van een flatgebouw afspringt valt te pletter, wat geloof jij dan?

Afijn, je bent dus discipel eerste orde in het Sahafisme. Maar dat je anderen dan uit gaat kafferen omdat ze meer verstand hebben en objectiever zijn, dat is misschien nog wel het ergste.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 26-08-2006, 13:01
Verwijderd
Anders lul je even langs elkaar heen

Het gaat niet om de vraag wat er in de koran staat, dat is relatief eenvoudig en min of meer objectief vast te stellen. Het ging om de vraag wat mensen die zichzelf moslim noemen vinden, dat was ook letterlijk wat hookee zei. Dan is het niet zo belangrijk of dat ook strookt met wat er in de koran staat, het gaat om de praktijk. Of die praktijk dan vervolgens als waarheid, of als juist, of als 'de' islam betiteld moet worden, dat is een andere discussie.

Verder vind ik het eigenlijk helemaal niet zo vreemd of arrogant dat gelovigen alle anderen die niet hun geloof aanhangen ongelovigen noemen. Aangezien elke gelovige voor zichzelf vindt dat hij de enige juist godsdienst aanhangt en de enige juiste god aanbidt, zijn dus automatisch alle mensen die dat niet doen óngelovig.
Oud 26-08-2006, 13:09
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
VVD belooft lastenverlichting

De VVD wil de belasting met 3 procent verlagen, zo staat in het verkiezings- programma van de liberalen. Verscheidene media hebben uit betrouwbare bron de hoofdpunten van het programma gekregen.

De belasting op erfenissen moet worden gehalveerd, startende ondernemers zouden de eerste 3 jaar geen belasting moeten betalen en de kinderopvang voor mensen die werken moet gratis worden.

Om dat alles te betalen moet het aantal bestuurders worden verminderd met 25 procent. Verder kan er bezuinigd worden op bijstand voor jongeren onder de 27 jaar. Het VVD-verkiezingsprogramma wordt maandag officieel gepresenteerd.
Als ze Zalm er nou nog uitknikkeren krijgen ze mn stem misschien ook nog wel.
Oud 26-08-2006, 13:14
Verwijderd
Startende ondernemers drie jaar geen belasting betalen? Die mensen daar zijn krankzinnig geworden. Je ziet gewoon dat ze echt helemaal geen flauw benul hebben van ondernemerschap, ondanks dat ze dat wel pretenderen. Ze denken 'oh, we schaffen belasting voor ondernemers af, dan gaan heel veel mensen ondernemen en dat is goed voor de economie'.

Ik vraag me af of ze eigenlijk deugdelijk onderzoek hebben gedaan naar het aantal faillissementen van ondernemingen die korter dan een jaar bestaan en wat de redenen zijn voor die faillissementen. Als je de belasting afschaft voor ondernemingen loopt de maatschappij meer risico, want er komen meer niet gekwalificeerde slechte starters, terwijl de overheid ook geen geld meer haalt uit de starters die wél goed draaien. Dubbel verlies dus.

Verder jaag je hiermee bijvoorbeeld Japanners weg. Japanse wetgeving is namelijk zo, dat Japanse ondernemingen geen vestigingen in landen mogen hebben die onder een bepaald belastingpercentage liggen, ik geloof 25%. Dan wordt dat gezien als belastingparadijs en als een Japans bedrijf dan een 'fiscale brievenbus' neerzet in zo'n belastingparadijs, dan vindt de Japanse overheid dat niet leuk. Dat is dan verboden.

Toen de vennootschapsbelasting laatst omlaag ging, zag je ook al dat dat gedonder opleverde met Japan en er zijn wel meer landen die dat soort fiscale wetgeving kennen. Dus je krijgt er nationaal een paar startertjes bij, maar internationaal jaag je de grotere ondernemingen juist weg. Als die nu een nevenvestiging in Nederland willen oprichten, dan vallen ze in hun thuisland onder een verboden categorie. Lekker slim bezig weer, dat 'wetenschappelijk' bureau van de VVD
Oud 26-08-2006, 13:17
Relief
Avatar van Relief
Relief is offline
Citaat:
T_ID schreef op 26-08-2006 @ 12:58 :
De praktijk is de waarheid flappie. Zoals het in de praktijk gaat, zo gaat het. Als in de koran staat dat de zwaartekracht niet bestaat, maar iedereen die van een flatgebouw afspringt valt te pletter, wat geloof jij dan?

Afijn, je bent dus discipel eerste orde in het Sahafisme. Maar dat je anderen dan uit gaat kafferen omdat ze meer verstand hebben en objectiever zijn, dat is misschien nog wel het ergste.
Wat lul je nou. De praktijk is allesbehalve dezelfde als de waarheid. Ooit gehoord van culturele inmening met het geloof?

Trouwens welke mensen die meer verstand hebben of objectiever zijn? JIJ? Als er iemand is die continu uit zijn nek lult en alles behalve objectief is dan ben jij dat wel mijn beste pino.
__________________
"Mijn psychiater zegt dat ik schizofreen ben. Wij vinden van niet!"
Oud 26-08-2006, 13:19
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Heden ten dage is het al zo dat startende ondernemers de eerste 2 jaar geen belasting hoeven te betalen, dat willen ze een jaartje oprekken. Niks mis mee, sterker nog, als je ziet dat de gemiddelde startende onderneming gemiddeld 3 jaar nodig heeft om uit zn opstart schulden te komen lijkt het me een zeer logisch vervolg.

Wat die jappen ervan denken intresseert eigenlijk niemand wat denk ik, en ik denk dat er ook geen enkele reden is om rekening te houden met de paar jappen die hier rondlopen.

Waar het in essentie om gaat is meer geld terug geven aan degene die het verdienen en minder naar de zakken van de overheid.
Goed plan dus.
Oud 26-08-2006, 13:20
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 26-08-2006 @ 13:19 :
Wat die jappen ervan denken intresseert eigenlijk niemand wat denk ik, en ik denk dat er ook geen enkele reden is om rekening te houden met de paar jappen die hier rondlopen.
Het was ook een voorbeeld.

Jappen
Oud 26-08-2006, 13:36
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Relief schreef op 26-08-2006 @ 13:17 :
Wat lul je nou. De praktijk is allesbehalve dezelfde als de waarheid. Ooit gehoord van culturele inmening met het geloof?
In de koran staat dat het shariarecht niet toegepast zou mogen worden op niet-islamieten.

De vraag in het voorbeeld is of in Soedan de sharia wordt toegepast op niet-islamieten.

Ik zeg dat dat wel zo is, omdat de regels in Soedan ook voor niet-islamieten gelden.
Jij zegt dat ze dat in Soedan niet doen omdat dat in de koran zou staan.

Wie heeft gelijk?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 26-08-2006, 13:44
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Zal ik het verklappen?

T_ID heeft gelijk
Oud 26-08-2006, 13:58
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
T_ID schreef op 26-08-2006 @ 13:36 :
In de koran staat dat het shariarecht niet toegepast zou mogen worden op niet-islamieten.

De vraag in het voorbeeld is of in Soedan de sharia wordt toegepast op niet-islamieten.

Ik zeg dat dat wel zo is, omdat de regels in Soedan ook voor niet-islamieten gelden.
Jij zegt dat ze dat in Soedan niet doen omdat dat in de koran zou staan.

Wie heeft gelijk?
Officieel wordt in soedan de sharia niet toegepast op niet-islamieten. Er is daar ook nog een gewone wetgeving van kracht naast de sharia voor alle niet moslims.

Echter, een land als soeden, waar een soort van burgeroorlog woedt, kent geen enkel recht, de sharia wordt niet negeleefd, en de seculiere wetgeving van het land ook niet.

Kortom; nee, de sharia is ook in soedan niet van toepassing op niet moslims.
Oud 26-08-2006, 16:45
Sherpao
Avatar van Sherpao
Sherpao is offline
Citaat:
T_ID schreef op 26-08-2006 @ 13:36 :
In de koran staat dat het shariarecht niet toegepast zou mogen worden op niet-islamieten.
De Koran? Ben jij een deskundige? Zo ja, vertel eens meer erover.
Oud 26-08-2006, 16:46
Sherpao
Avatar van Sherpao
Sherpao is offline
Citaat:
T_ID schreef op 26-08-2006 @ 12:58 :
Als in de koran staat dat de zwaartekracht niet bestaat,
Versnummers graag.
Oud 26-08-2006, 16:48
Verwijderd
Citaat:
Sherpao schreef op 26-08-2006 @ 16:46 :
Versnummers graag.
Dude dat was dus een voorbeeld....
Oud 26-08-2006, 17:08
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 26-08-2006 @ 13:19 :
Wat die jappen ervan denken intresseert eigenlijk niemand wat denk ik, en ik denk dat er ook geen enkele reden is om rekening te houden met de paar jappen die hier rondlopen.
Oh, wat moet het toch heerlijk zijn om niet in de internationale handelspraktijk te werken en niet te hoeven weten met hoeveel problemen buitenlandse investeerders te maken hebben. Dan kun je heerlijk zonder erbij na te denken dit soort uitspraken doen.
Oud 26-08-2006, 17:09
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Relief schreef op 26-08-2006 @ 12:40 :
Dat is wat jij ervan maakt. Ongelovigen zijn zoals het woord al zegt: "Mensen die niet geloven in een God". Joden, Christenen, Monotheisten worden gezien als "Mensen van het boek"
Op verzoek van Sherpao dan maar
In o.a. vers 9.29 hebben ze 't wel over de mensen van het Boek (?), maar ook over Allah en de "ware" godsdienst: say no more... Ongelovigen mogen verder leven als dhimmies/slaven, onder de sharia.
Oud 26-08-2006, 18:30
Verwijderd
Citaat:
hookee schreef op 26-08-2006 @ 17:09 :
Ongelovigen mogen verder leven als dhimmies/slaven, onder de sharia.
Neehoor
Oud 26-08-2006, 18:31
Sherpao
Avatar van Sherpao
Sherpao is offline
Citaat:
jw1985 schreef op 26-08-2006 @ 16:48 :
Dude dat was dus een voorbeeld....
Zeer slechte voorbeeld.
Oud 26-08-2006, 18:56
Verwijderd
Ongeloof kent één vorm, of je gelooft in Allah/God/(vul naam god in) of niet. En ik weet niet wat men zo kwetsend of irritant vindt aan het feit dat ze als ongelovigen worden gezien door een moslim/christen/jood. Als een jood mij ziet als een ongelovige dan ben ik daar maar al te blij mee.
Oud 26-08-2006, 19:04
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
ook nog blij als er opgeroepen wordt om ongelovigen te doden?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 26-08-2006, 19:08
Sherpao
Avatar van Sherpao
Sherpao is offline
Citaat:
Gatara schreef op 26-08-2006 @ 19:04 :
ook nog blij als er opgeroepen wordt om ongelovigen te doden?
Door wie?
Oud 26-08-2006, 19:08
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
door gelovigen
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 26-08-2006, 19:16
Verwijderd
Dan roepen ze dat toch en ga niet doen alsof alle moslims of ookmaar een significante deel oproepen tot het doden van ongelovigen.
Oud 26-08-2006, 19:17
Sherpao
Avatar van Sherpao
Sherpao is offline
Citaat:
Gatara schreef op 26-08-2006 @ 19:08 :
door gelovigen
Niks van bekend bij mij.
Oud 26-08-2006, 19:18
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Sherpao schreef op 26-08-2006 @ 16:46 :
Versnummers graag.
Ik zou je liever het adres van een taalinstituut geven dat jou kan onderwijzen over de betekenis van het woordje "als"
Citaat:
Kenjirro schreef op 26-08-2006 @ 18:30 :
Neehoor
Jawel hoor.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 26-08-2006, 19:20
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Jij leeft niet volgens de koran Sherpao, jij komt nog 's in de hel!
Oud 26-08-2006, 19:22
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Sherpao schreef op 26-08-2006 @ 19:17 :
Niks van bekend bij mij. [afbeelding]
Oost-Timor, Filipijnen, Egypte, Soedan, Jemen, Saoudi-Arabië... etc etc etc. Of wacht, Engeland zelfs, hoewel ze die mafkees ondertussen achter de tralies hadden. Hoe heette hij ook alweer?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 26-08-2006, 19:22
Sherpao
Avatar van Sherpao
Sherpao is offline
OMG het niveau daalt zo tering vreselijk!
Oud 26-08-2006, 19:23
Sherpao
Avatar van Sherpao
Sherpao is offline
Citaat:
T_ID schreef op 26-08-2006 @ 19:22 :
Oost-Timor, Filipijnen, Egypte, Soedan, Jemen, Saoudi-Arabië... etc etc etc.
Kijk, ik begrijp dat jij jezelf als een intelligent nieuwsbron ziet maar toch wil ik bronnen zien.
Oud 26-08-2006, 19:24
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Sherpao schreef op 26-08-2006 @ 19:22 :
OMG het niveau daalt zo tering vreselijk! [afbeelding]
De terig is eigenlijk nog niet zo vreselijk. In de meeste gevallen wordt de tuberkel bacterie ingekapselt in de long en gebeurd er verder niets mee. Slechts als men al verzwakt was zal het leiden tot gevolgen.

Overigens deed het niveau het prima tot 26-08-2006 @ 18:31.

Citaat:
Sherpao schreef op 26-08-2006 @ 19:23 :
Kijk, ik begrijp dat jij jezelf als een intelligent nieuwsbron ziet maar toch wil ik bronnen zien.

Man WeiBt doch?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle

Laatst gewijzigd op 26-08-2006 om 19:27.
Oud 26-08-2006, 19:25
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Eraser schreef op 26-08-2006 @ 19:16 :
Dan roepen ze dat toch en ga niet doen alsof alle moslims of ookmaar een significante deel oproepen tot het doden van ongelovigen.
ik heb het woord moslims niet in mijn mond genomen.

Anyway, het aantal zegt niet veel over de impact die het kan hebben. Als 1 persoon in staat is 30 mensen om zeep te helpen in een aanslag, is dat nogal,.. erm,.. drastisch.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 26-08-2006, 19:29
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 26-08-2006 @ 19:18 :

Jawel hoor.
Nou dan hadden deze 'slaven' wel ontzettend veel macht, ten tijde van het Islamitische rijk
Oud 26-08-2006, 19:33
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 26-08-2006 @ 19:29 :
Nou dan hadden deze 'slaven' wel ontzettend veel macht, ten tijde van het Islamitische rijk
Daar laat me ik me totaal niet over uit, maar als iemand het concept van dhimmi zijn wil ontkennen dan moet ik toch met een kinderachtig 'jawel hoor' dat misverstand recht zetten. Loopt overigens ook een leuke discussie over op religie waar een iemand tot nu toe hopeloos blijft ontkennen dat het lullig is om iemand zijn halve oogst af te nemen zodat ze verhongeren, om daarna koudweg iedereen af te maken.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 26-08-2006, 19:40
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 26-08-2006 @ 19:29 :
Nou dan hadden deze 'slaven' wel ontzettend veel macht, ten tijde van het Islamitische rijk
ontzettend veel macht ten opzichte van wie?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 30-06-2007 11:06
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 09-04-2007 18:12
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 20-03-2007 13:05
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
naam onbekend
501 27-11-2005 00:55
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 18-07-2005 01:38
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 02-06-2005 15:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:13.