Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-08-2006, 19:00
200E
Avatar van 200E
200E is offline
Ik overweeg binnenkort een boot aan te gaan schaffen samen met een vriend van mij, alleen ik heb er weinig ervaring mee. Ik heb een aantal eisen waaraan de boot moet voldoen, voor zover dat tenminste binnen het budget mogelijk is, want het moet gewoon leuk blijven voor erbij...

-Het moet een speedboot zijn voor 4 tot 6 personen
-Motor het liefst een inboard V8 (lekker makkelijk in onderhoud omdat het vaak gewoon een Chevrolet-motor is), aantal pk's maakt me niet uit.
-Mag een opknapper zijn, maar geen compleet restauratieproject.
-Liefst van polyester, omdat het minder onderhoudsgevoelig is dan hout.
-Er moet een trailer bij zitten die technisch in orde is, en zonder problemen mee kan naar Zuid-Frankrijk.
-Hoeft geen Nederlandse registratie te hebben, aangezien hij waarschijnlijk toch onder Franse vlag gaat varen.
-Prijs ca. 5000 euro

Iemand tips waar ik op moet letten bij aanschaf, en tijdens de proefvaart?
__________________
Qui fodit foveam, incidet in eam
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-08-2006, 10:32
Verwijderd
Mocht je het nog nodig hebben, ik zal mn pa morgen wel ff vragen, alleen weet ik niet hoe zijn informatie is mbt motorboten (hij vaart voor zover ik weet enkel in (race)zeilboten).
Met citaat reageren
Oud 27-08-2006, 10:54
200E
Avatar van 200E
200E is offline
Is goed, dank je! Ik heb er overigens geen haast mee, ik wacht tot oktober/november, dat is het beste seizoen om een boot te kopen, aangezien er dan veel mensen zijn die hun boot niet meer voor de winter kunnen of willen stallen, en hem dus te koop zetten.
__________________
Qui fodit foveam, incidet in eam
Met citaat reageren
Oud 27-08-2006, 19:51
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline