Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-09-2006, 15:59
Juda[NL]
Avatar van Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Hai allemaal,
wie heeft er ervaring met een venus vliegenvanger?
Ik heb er vandaar een gekocht, omdat ik gek werd van alle muggen, maar ik weet eigenlijk niet wat ik moet doen om hem tevreden te houden

Laat het me aub weten.
__________________
- the owl asks, but never answers -
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-09-2006, 16:07
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Hij houdt van licht en water, mag niet bijgemest worden en drinkt het liefst regenwater.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 16:20
Verwijderd
Idd mee eens. Al houdt hij weer niet van volle zon.
Verwacht alleen niet dat hij echt tegen de muggen gaat helpen hoor. Een dichtgeklapt valletje met prooi blijft een heel tijdje dicht en zoveel vallen hebben ze meestal toch ook weer niet.
Je kan het potje het beste op een schoteltje zetten waar je constant een laagje (regen)water in laat staan. Het is namelijk een moerasplant.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 16:30
deoxyribose
deoxyribose is offline
Citaat:
Juda[NL] schreef op 18-09-2006 @ 16:59 :
Hai allemaal,
wie heeft er ervaring met een venus vliegenvanger?
Ik heb er vandaar een gekocht, omdat ik gek werd van alle muggen, maar ik weet eigenlijk niet wat ik moet doen om hem tevreden te houden

Laat het me aub weten.
Beetje raar dat je een Venus Vliegenvanger of all things hebt gekocht tegen de muggen ik denk niet dattie echt gaat helpen. Uit m'n hoofd trekt-ie namelijk insekten aan met zijn zoete geur, en muggen eten nou niet bepaald nektar. Maar ik kijk het wel na.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 17:53
juno
Avatar van juno
juno is offline
En niet plagen door met een pen in zijn blaadjes te gaan prikken he! (want dan klappen ze zo leuk dicht) Vang af en toe maar een vette vlieg voor hem.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 18:36
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
juno schreef op 18-09-2006 @ 18:53 :
En niet plagen door met een pen in zijn blaadjes te gaan prikken he! (want dan klappen ze zo leuk dicht) Vang af en toe maar een vette vlieg voor hem.
Die moet dan nog wel leven he Anders prikkelt het hem niet om op te eten.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 19:39
Juda[NL]
Avatar van Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 18-09-2006 @ 17:07 :
Hij houdt van licht en water, mag niet bijgemest worden en drinkt het liefst regenwater.
Dat is wel heel simpel
__________________
- the owl asks, but never answers -
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 21:34
Verwijderd
Citaat:
Juda[NL] schreef op 18-09-2006 @ 20:39 :
Dat is wel heel simpel
Dat is het ook. Komt van nature dus in het moeras voor. Dus houdt van voedselarme zure grond en veel water.

Het vliegen vangen doet hij voor de eiwitten, maar hij kan ook zonder leven.

En idd niet onnodig de vallen dicht laten klappen. Na een keer of 4 dichtklappen gaat een val dood. Gebeurt dit met erg veel vallen tegelijk (doordat hij bijv. gepest wordt) dan zal hij daardoor doodgaan.
Als hij gaat bloeien trouwens de bloemen eruit halen, de bloei kost de plant zoveel kracht dat hij er meestal door doodgaat.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 06:36
Juda[NL]
Avatar van Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Ok dat is wel heel duidelijk allemaal

Maar, welke idioot laat die vallen expres dichtklappen?

En betekend dat er sowieso na 4 keer dichtklappen een val dood gaat?
__________________
- the owl asks, but never answers -
Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 07:11
Miek
Avatar van Miek
Miek is offline
ik had van iemand gehoord dat je hem ook wel eens stukjes ei(geel) kon geven
__________________
Addicts of communication..
Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 11:36
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Hij zal dus niet je vliegen weghappen vanaf nu ofzo

Maar het is wel een grappig plantje om te hebben.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 12:18
Juda[NL]
Avatar van Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Jawel, hij had er vannacht al een te pakken.

Ik heb een plek boven me bed, ik hoorde een vlieg heel irritant zoemen, en opeens hoorde ik niets meer
__________________
- the owl asks, but never answers -
Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 16:19
Verwijderd
Citaat:
Juda[NL] schreef op 19-09-2006 @ 13:18 :
Jawel, hij had er vannacht al een te pakken.

Ik heb een plek boven me bed, ik hoorde een vlieg heel irritant zoemen, en opeens hoorde ik niets meer
En de val was dicht?
De val gaat idd meestal na 4-5 keer dood, maar als het goed is heeft hij dan wel al nieuwe vallen gevormd. De val blijft ook vrij lang dicht als hij echt wat gevangen heeft, dus zo snel gaat het nou ook weer niet
Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 18:32
Juda[NL]
Avatar van Juda[NL]
Juda[NL] is offline
er zitten 30 vallen op

Er waren er al 6 dicht, en nu opeens 9...
__________________
- the owl asks, but never answers -
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 08:37
Verwijderd
Citaat:
Juda[NL] schreef op 19-09-2006 @ 19:32 :
er zitten 30 vallen op

Er waren er al 6 dicht, en nu opeens 9...
Dan gaat het denk ik toch wel goed ja, zal hij wle wat gevangen hebben.

Wel een grote plant dan trouwens, die je normaal in het tuincentrum koopt hebeen er maar 10 ofzo.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 15:32
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Dude, zo'n plant wil ik ook! Hoe duur zijn ze en hoe groot kunnen ze ongeveer worden (ik wil het liefst een wat kleiner plantje)?
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 18:33
Juda[NL]
Avatar van Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Hij kostte 4 euro op de bloemmarkt in Amsterdam

Deze straat heet Singel, wat weer tegen de Munt aanligt..

En je krijgt er klein plantje voor hoor
__________________
- the owl asks, but never answers -
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 16:18
Verwijderd
Citaat:
Juda[NL] schreef op 20-09-2006 @ 19:33 :
Hij kostte 4 euro op de bloemmarkt in Amsterdam

Deze straat heet Singel, wat weer tegen de Munt aanligt..

En je krijgt er klein plantje voor hoor
ok. dat scheelt

Nou ja, ik vind 30 vallen toch aardig wat hoor, dus leek mij wat groter dan gemiddeld.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-09-2006, 11:33
Juda[NL]
Avatar van Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Ja, maar zijn kleine vallen hoor
__________________
- the owl asks, but never answers -
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 11:37
Verwijderd
Citaat:
Juda[NL] schreef op 26-09-2006 @ 12:33 :
Ja, maar zijn kleine vallen hoor
Ah ok. Ik heb er sinds gisteren zelf ook één (gekregen omdat ik op een beurs had gestaan). Opzich ook geen grote, maar heeft idd ook al minimaal 20 vallen.
Wat voor water geef je hem eigenlijk? Want hij heeft dus liever gekookt of regenwater ipv gewoon leidingwater. Dit ivm kalk die in leidingwater zit.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 12:30
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Amsterdam is een beetje ver weg, maar ik zal eens rondkijken in wat 'plantenwinkels' ^^
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 12:45
Verwijderd
Citaat:
Poeperd schreef op 26-09-2006 @ 13:30 :
Amsterdam is een beetje ver weg, maar ik zal eens rondkijken in wat 'plantenwinkels' ^^
Meeste tuincentra verkopen ze ook. moet je zoeken naar dionaea muscipula.
Wel opletten dat je geen plant koopt met heel veel dode vallen of die gaat bloeien. Bloeiende plant gaat bijna altijd dood na de bloei.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 16:12
Juda[NL]
Avatar van Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Ik heb in de tuin een hele grote emmer staan, daarin zit heel veel regenwater, daar haal ik het allemaal uit
__________________
- the owl asks, but never answers -
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 20:57
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
geen kraanwater, geen potgrond, vliegjes, en veel zon.
__________________
I'm too old for this shit.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 17:18
Poor twisted me
Avatar van Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Ik heb ook al een paar jaar één. In het eerste jaar dat ik hem kocht ging het prima, totdat de winter kwam (stond in een serre) toen begon het meeste aan de plant af te sterven.

Nu is de plant weer helemaal in orde, en staat ie weer vol met valletjes alleen heb ik niet het idee dat ie nog iets "vangt"

De kleur is ook veranderd, eerst waren de valletjes nog grotendeels rood, nu zijn ze allemaal groen.

Ik heb ook nog een andere vleesetende plant, bij deze idem dito, hoewel ze er nog wel gezond bijstaan voor de rest.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-09-2006, 17:52
Verwijderd
Citaat:
evil_angel schreef op 27-09-2006 @ 18:18 :
Ik heb ook al een paar jaar één. In het eerste jaar dat ik hem kocht ging het prima, totdat de winter kwam (stond in een serre) toen begon het meeste aan de plant af te sterven.

Nu is de plant weer helemaal in orde, en staat ie weer vol met valletjes alleen heb ik niet het idee dat ie nog iets "vangt"

De kleur is ook veranderd, eerst waren de valletjes nog grotendeels rood, nu zijn ze allemaal groen.

Ik heb ook nog een andere vleesetende plant, bij deze idem dito, hoewel ze er nog wel gezond bijstaan voor de rest.
Als de valletjes groen zijn gaat het juist goed met hem. Rood duidt meestal op een verminderde beschikbaarheid van meststoffen. Is vaak zo dat bij een kwekerij de meststoffen heel krap worden gehouden, zodat ze rood worden en daardoor visueel aantrekkelijker.

Dat afsterven is volgens mij een normale reactie. De plant is een soort van knolletje, van waaruit de bladeren komen. Als de temperaturen lager worden en de hoeveelheid licht minder kan het best zijn dat de plant in winterrust gaat, om in het voorjaar gewoon weer uit te lopen.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 21:50
deoxyribose
deoxyribose is offline
Trouwens, ik bedenk me opeens iets - hoe weet je zeker dat je plant niet uit het wild is weggekaapt??
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 21:18
Verwijderd
Citaat:
deoxyribose schreef op 27-09-2006 @ 22:50 :
Trouwens, ik bedenk me opeens iets - hoe weet je zeker dat je plant niet uit het wild is weggekaapt??
Omdat het zaad ervan gewoon te koop is? En ze voor kwekerijen bijna altijd via weefselkweek vermeerderd worden.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2006, 11:57
deoxyribose
deoxyribose is offline
Citaat:
ABgirl schreef op 28-09-2006 @ 22:18 :
Omdat het zaad ervan gewoon te koop is? En ze voor kwekerijen bijna altijd via weefselkweek vermeerderd worden.
OK, ik wilde alleen ff zeker weten...planten en dieren worden nog steeds uit het wild weggevangen, het gebeurt vaker dan je denkt ...
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 13:10
Verwijderd
Citaat:
deoxyribose schreef op 30-09-2006 @ 12:57 :
OK, ik wilde alleen ff zeker weten...planten en dieren worden nog steeds uit het wild weggevangen, het gebeurt vaker dan je denkt ...
Dat is vooral bij zeldzame dingen idd weleens het geval.
Maar hiervan het ik het zelf in de praktijk gezien dat ze met weefselkweek vermeerderd worden en als je op internet rondzoekt kom je ook meerdere sites tegen die zaad aanbieden.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2008, 20:16
safsaf
safsaf is offline
eey ik heb pas een venus vliegenvanger gekogt en las net dat je de bloem (als ie bloeit) af moet knippe maar waar moet ik dat doen???
Met citaat reageren
Oud 17-05-2008, 14:01
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Dit is wel een heel oud topic.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2008, 19:02
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
eey ik heb pas een venus vliegenvanger gekogt en las net dat je de bloem (als ie bloeit) af moet knippe maar waar moet ik dat doen???
Gewoon, thuis...
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2008, 10:06
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Het is wel een oud topic, maar de vraag is normaal en past best in dit topic. Als er dus even serieus gereageerd kan worden heel graag, en anders niet.
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 18-05-2008, 16:14
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Godver, ik droom te actueel. Ik heb gedroomd over zo'n venus vliegenvanger. Niet heel ontopic, maar nu vraag ik me af wat het precies is. Is het een plant of een apparaat?
Met citaat reageren
Oud 18-05-2008, 21:45
Verwijderd
Citaat:
Godver, ik droom te actueel. Ik heb gedroomd over zo'n venus vliegenvanger. Niet heel ontopic, maar nu vraag ik me af wat het precies is. Is het een plant of een apparaat?
een plant, google maar, erg mooi ding alleen gaat ie best makkelijk dood, die van mij stierf omdat ik op vakantie ging en mn pa ervoor ging zorgen en toen was ik terug en had ie 1000 bloemen, dag plant en ze ruiken heerlijk naar popcorn

maar safsaf, ik zou m zo laag mogelijk afknippen, maar dikke kans dat ie alsnog doodgaat.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-06-2008, 21:32
aydin
aydin is offline
Citaat:
En niet plagen door met een pen in zijn blaadjes te gaan prikken he! (want dan klappen ze zo leuk dicht) Vang af en toe maar een vette vlieg voor hem.
leuk, snap wel dat de plant eerder dood gata als je hem voert, na 3 vliegjes in een dag sterft het bekje (bladje mondje etc.) af.......
Met citaat reageren
Oud 20-06-2008, 21:39
aydin
aydin is offline
de dionaea muscipula (venus vliegenvanger) is niet moeilijk te verzorgen zoals vele denken....
maar je moet je wel aan wat regels houden...

1. niet voor de lol laten dichtklappen, na 6 á 8 keer sterft het kopje af.
2. miet vochtige grond en lucht, hij komt immers uit het moeras.
3. geen vliegen (of andere insecten) VOEREN....serieus, na 3 normaale vliegjes sterft een kopje af, want na 1 vlieg komen er al weer wat nieuwe kopjes an van al die energie, moet je na gaan na 3 vliegen.....
4. je kan hem wel 1 insectje voeren per week denk ik....maar aleen als de plant er een beetje slapjes uitziet, voor de extra energie, MAAR VOER HEM GEEN RUSPEN!!!
die vreten (waneer gevangen) recht door het kopje heen, net als bij een blad....ze hebben wel wat pijn van het zuur, maar je plant lijd erger..........en sterft dan............
Met citaat reageren
Oud 20-06-2008, 21:42
aydin
aydin is offline
Citaat:
een plant, google maar, erg mooi ding alleen gaat ie best makkelijk dood, die van mij stierf omdat ik op vakantie ging en mn pa ervoor ging zorgen en toen was ik terug en had ie 1000 bloemen, dag plant en ze ruiken heerlijk naar popcorn

maar safsaf, ik zou m zo laag mogelijk afknippen, maar dikke kans dat ie alsnog doodgaat.
jammer van je plant man
leg volgende keer een venus vliegenvanger voor dummies neer xD
ik heb wel een vraagje......
als je die bloemen (en steel) afknipt.....kan je hem dan aan de plant zelf voeren, in kleine stukjes
want dat lijkt me wel tering grappig......en het is handig maar ik weet niet of de plant wel energie krijgt uit zijn eigen plantsoort.........eigenlijk zichzelf......
Met citaat reageren
Oud 21-06-2008, 11:04
SilverBlue
Avatar van SilverBlue
SilverBlue is offline
Het zijn vlees eters. Vang zelf maar eens een huis vlieg . Houd hem goed beet beweeg de vlieg wat heen en weer en het valletje zal dichtslaan.
__________________
Uhm dat moet ik nog verzinnen ;)
Met citaat reageren
Oud 22-06-2008, 12:46
aydin
aydin is offline
volgensmij ontwijken de muggen de plant eerder dan dat ze op hem gaan zitten...aangezien ze naar bloed zoeken en neit naar nectar ofzo
mischien een druppeltje bloed op je VVV maar dan wel zonder dat de plant dichtklapt...anders heb je ene probleem......want ik weet niet hoe hij reageert op bloed.......en na te vaak doen sterft het kopje af.......
aan beide stukken van een kopje zitten 3 gevoellige haartjes, raak ze neit aan op de vaal klapt dicht......
Met citaat reageren
Oud 22-06-2008, 12:46
aydin
aydin is offline
Citaat:
Het zijn vlees eters. Vang zelf maar eens een huis vlieg . Houd hem goed beet beweeg de vlieg wat heen en weer en het valletje zal dichtslaan.
slecht idee......als je de VVV voert dan kan hij dood gaan
hij leeft namelijk al van het spul in de grond, en van meer gaat hij dood, net als bij teveel water, en zelfs al kan hij wel vliegen vangen, als je hoe groot is de kans dat er een vlieg op gaat zitten??
iets van 20% tegen de 100??
moet je na gaan als je hem 2 vliegen voert in dezelfde plant??
als ze in hetzelfde kopje gaan sterft de val af......

Laatst gewijzigd op 22-06-2008 om 12:48. Reden: was niet correct
Met citaat reageren
Oud 23-06-2008, 18:52
aydin
aydin is offline
hey ik heb wat hulp nodig, ik heb vandaag 2 kleine dionaea miscupila gekocht, maar ik weet niet echt wat hij eet.....
meot het eten (vliegjes etc.) helemaal vers en levend zijn??
en mijn beranglijkste vraag:
hoe lang duurt het voor een dionaea miscupila om een gemiddelde vlieg te verteren???
Met citaat reageren
Oud 25-06-2008, 16:07
aydin
aydin is offline
Citaat:
Beetje raar dat je een Venus Vliegenvanger of all things hebt gekocht tegen de muggen ik denk niet dattie echt gaat helpen. Uit m'n hoofd trekt-ie namelijk insekten aan met zijn zoete geur, en muggen eten nou niet bepaald nektar. Maar ik kijk het wel na.
inderdaad, ik zou eerder ene beker plant nemen, sinds die insecten lokt met geur, en daar zijn muggen snel door verleid ...............................
Met citaat reageren
Oud 02-07-2008, 10:18
Verwijderd
alleen vrouwtjesmuggen voeden zich met bloed, de mannetjes nemen nectar tot zich...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:35.