Oud 18-03-2007, 13:26
Anton aus Tirol
Anton aus Tirol is offline
Na eerst even flink gebaald te hebben, dacht ik laat ik hier mn vraag maar eens posten...

Vanochtend is mijn moeder met haar auto tegen mijn auto gereden (grijze Ford Focus tegen een rode Honda Civic, en nu zitten op beide auto's zitten lelijke gekleurde strepen).
De bumper van de Ford van mn moeder heeft flinke krasschade en ook nog een krassen op de lak. Dat zal gespoten moeten worden en waarschijnlijk moet er ook een nieuwe bumper op.
De Honda van mij heeft bij de voordeur krassen en ook op de lak achter. Aangezien deze auto rood is, zal de hele auto waarschijnlijk gespoten moeten worden (om kleurverschil tegen te gaan).

Er is dus best wat schade, maar t probleem is dat het op onze inrit gebeurd is. Ik bedacht opeens dat dit best wel eens uitgesloten kon zijn van dekking. Ik heb de polisvoorwaarden al doorgenomen, maar niet echt iets kunnen vinden. Weet iemand toevallig hoe dit zit?
__________________
Alles maximaal!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-03-2007, 13:31
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Lijkt mij dat dat gewoon verzekerd is...
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2007, 15:50
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
ligt aan meerdere factoren

wa of all risk

zowieso klote allemaal, maar er valt toch wel een rode civic deur te regelen via internet,lijkt me niet het grootste probleem.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 18-03-2007, 16:11
Anton aus Tirol
Anton aus Tirol is offline
Citaat:
Tiño schreef op 18-03-2007 @ 16:50 :
ligt aan meerdere factoren

wa of all risk

zowieso klote allemaal, maar er valt toch wel een rode civic deur te regelen via internet,lijkt me niet het grootste probleem.
Op de polis van mn moeder staat:
-Verzekerd volledig casco, eigen risico: nihil

Een rode deur voor de Civic is nog wel te regelen, maar t probleem is dat de schade doorloopt naar achter (ter hoogte van de achterbank) en dat er bij het spatbord achter een deuk zit. Dat is bijna niet te vervangen volgens mij.
__________________
Alles maximaal!!
Met citaat reageren
Oud 18-03-2007, 21:38
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Tiño schreef op 18-03-2007 @ 16:50 :
ligt aan meerdere factoren

wa of all risk

zowieso klote allemaal, maar er valt toch wel een rode civic deur te regelen via internet,lijkt me niet het grootste probleem.
de wa-verzekering van de één kan de schade van de ander dekken en vice versa hoor.

Waarschijnlijk is de polis van toepassing op alle voor het openbaar verkeer openstaande wegen. Daar valt je inrit dus wel onder overigens - dat is nl. niet hetzelfde als 'openbare weg'.

Dat is wettelijk zo bepaald, omdat er anders vreemde situaties zouden ontstaan in bv. parkeergarages (dat is officieel geen 'openbare weg', maar de wegenverkeerswet is er wel van toepassing en vindt de 'wegen' in een parkeergarage ook echt 'wegen', indien het in beginsel voor iedereen mogelijk is om van de garage gebruik te maken. Dit geldt dus niet als de garage alleen voor medewerkers is met een pasje of zo. (let wel, als er geen fysieke beperking is, blijft het een weg, tenzij anders aangegeven).

kortom - ik denk dat de schade gewoon gedekt is. immers, je inrit valt niet buiten de verkeerswetgeving. Daarnaast, een wa-verzekering is volgens mij wettelijk verplicht in bijna alle gevallen 'dekkend' te zijn. De enige uitzondering die ik ooit in mn polis kon vinden (univé) was (al dan niet legaal)racen.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 10:48
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 18-03-2007 @ 22:38 :
de wa-verzekering van de één kan de schade van de ander dekken en vice versa hoor.
Dit begrijp ik niet helemaal? Stel dat zijn moeder enkel WA dekking had, snap ik dat de kosten voor de tegenpartij gedekt zijn... De rode, geparkeerde auto kon er toch niets aan doen? Vanwaar zou een mogelijke WA verzekering dan alsnog de kosten voor de grijze auto dekken?
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 12:18
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 20-03-2007 @ 11:48 :
Dit begrijp ik niet helemaal? Stel dat zijn moeder enkel WA dekking had, snap ik dat de kosten voor de tegenpartij gedekt zijn... De rode, geparkeerde auto kon er toch niets aan doen? Vanwaar zou een mogelijke WA verzekering dan alsnog de kosten voor de grijze auto dekken?
ja, jij bent gewoon eerlijker als de meeste mensen

strikt theoretisch genomen heb je nog gelijk ook, bedenk ik me net.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 16:11
Anton aus Tirol
Anton aus Tirol is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 20-03-2007 @ 11:48 :
Dit begrijp ik niet helemaal? Stel dat zijn moeder enkel WA dekking had, snap ik dat de kosten voor de tegenpartij gedekt zijn... De rode, geparkeerde auto kon er toch niets aan doen? Vanwaar zou een mogelijke WA verzekering dan alsnog de kosten voor de grijze auto dekken?
M'n moeder had mn gelukkig All risk verzekerd. Inmiddels contact opgenomen met de verzekeraar en meegedeeld gekregen dat alle schade vergoed gaat vergoeden (aan beide auto's).

Ben net al bij de Honda dealer langs geweest. Schade aan m'n auto is zo'n 800-1000 euro.
__________________
Alles maximaal!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:01.