Oud 14-08-2007, 20:42
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Om maar gelijk met de deur in huis te vallennze Duitse Herder van zeven jaar heeft de afgelopen dagen last met poepen. Als ik ga wandelen, probeert ie het; maar komt er niet veel uit. Hij ziet er dan zo hulpeloos uit.

Na wat zoeken op internet heb ik gelezen dat je hem vezelrijk moet voeden, dat kan ik in ieder geval al gaan proberen.Iemand anders een idee wat het kan zijn of wat er tegen te doen is? Misschien een bezoek aan de dierenarts een idee?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-08-2007, 16:45
Verwijderd
Ik zag een vrouw die haar rotweiller hielp met poepen. Dan stond ze achter hem en verruimde ze vermoedelijk haar hond der anus, maarja een echt prettig karweitje lijkt me dat ook niet.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2007, 16:54
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
Hoe vaak poept je hond normaal en wat krijgt hij te eten?

Als hij langer dan 2 dagen niet heeft gepoept, zou ik toch even langs de dierenarts gaan.
De dierenarts heeft ook speciale laxeermiddelen voor honden, misschien dat dat helpt. (moet je alleen wel zorgen dat je lang met 'm buiten kan zijn. )

Sterkte
Met citaat reageren
Oud 15-08-2007, 17:27
Verwijderd
beschuit verpulveren door zn eten heen, een zooitje olijfolie er doorheen wil ook nog wel eens helpen. Iets meer (natuur)vlees voeren (dus niet van die zoute vochtige blokjes-vlees voeding). Goed geperst vlees dus.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2007, 17:59
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 15-08-2007 @ 18:27 :
Iets meer (natuur)vlees voeren (dus niet van die zoute vochtige blokjes-vlees voeding). Goed geperst vlees dus.
Bij een groot deel van de honden wordt de ontlasting daar alleen maar harder van en poepen dus nog moeilijker.
Een shar-pei was overgegaan van brok naar vlees en heeft 5-6 dagen niet gepoept.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2007, 19:02
Verwijderd
Hmm apart, bij ons is het juist altijd andersom geweest. Maar dan heb ik het ook wel over Duck voeding, dat is weer net wat anders dan die fabrieksmatige geperste blikjes vlees.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2007, 19:06
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
wat slaolie (in druppeltjes!) door het eten werd ons ooit geadviseerd, dacht ik. of zonnebloemolie, ik weet het niet meer. het werkte in ieder geval.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2007, 19:50
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 15-08-2007 @ 17:45 :
Ik zag een vrouw die haar rotweiller hielp met poepen. Dan stond ze achter hem en verruimde ze vermoedelijk haar hond der anus, maarja een echt prettig karweitje lijkt me dat ook niet.
Dat mag jij proberen. Ik pas.
Citaat:
fractal-illusio schreef op 15-08-2007 @ 17:54 :
Hoe vaak poept je hond normaal en wat krijgt hij te eten?

Als hij langer dan 2 dagen niet heeft gepoept, zou ik toch even langs de dierenarts gaan.
De dierenarts heeft ook speciale laxeermiddelen voor honden, misschien dat dat helpt. (moet je alleen wel zorgen dat je lang met 'm buiten kan zijn. )

Sterkte
Normaal, eigenlijk geen idee. Maar minstens twee keer per dag. Hij krijgt gewoon soorten brokken met allerlei 'dingen' erin, wat geloof ik voor vitaminen etc zorgt.

Slaolie doe ik er ook al bij. Het gaat al iets beters. Tips zijn nog steeds fijn.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2007, 20:49
Verwijderd
Verstopte herdershond?

Dhr. Francois Luc uit 9988 Watervliet

Soort: Hond
Ras/Omschrijving: pyrenese herdershond

Bijzonderheden:
Mijn hond jankt (klaagt) als hij stoelgang moet maken? Hij kan ook niet gaan. Ik denk dat hij geobstipeerd is. Anders zijn er geen symptomen. Nochtans eet hij goed, drinkt hij goed, geven we hem aangepaste voeding van het merk ¨royal canin¨. Nu een dan een klein beetje vlees, maar anders eet hij niets mee van ¨tafel¨.

Antwoord:

Voor een pijnlijke stoelgang bij honden zijn verschillende mogelijkheden:

1. Verstopping is mogelijk. Er zijn middelen zoals isogel (plantaardige vezels) of laxatone (soort vaseline) die de ontlasting ¨er beter door laten glijden¨. Verkrijgbaar bij uw dierenarts. Ook huismiddeltjes zoals een eetlepel slaolie kunnen verlichting geven.
2. Ontstoken, overvulde of pijnlijke anaalklieren is een regelmatig voorkomende oorzaak. Vaak zien we dan ook het ¨sleetje rijden¨, met de kont over de grond schuren. Verder
3. Tumoren in of rond de anus (meer bij oudere honden)
4. Vergrote prostaat, al is dat een typische ¨oude hondenklacht¨
5. Ontsteking/irritatie van de dikke darm, eventueel met bloed bij de ontlasting.

Kort samengevat, een bezoek aan de dierenarts met de hond kan uw meer duidelijkheid geven.

Namens het veterinair team van de dierendisk,

Peter Klaver, dierenarts

van deze site geplukt http://www.dierennieuws.nl/honden/darts1b.htm


Onze eerste hond (ook een duitse herder) kreeg op latere leeftijd ook last van haar darmen, vaak zat er dan iets verstopt of had ze iets onverteerbaars gegeten. Dat ging elke keer na een tijdje weer over maar als het te lang duurt en hij/zij last begint te krijgen, toch maar even een bezoekje aan de dierenarts brengen, kan nooit kwaad.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2007, 11:40
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 15-08-2007 @ 20:02 :
Hmm apart, bij ons is het juist altijd andersom geweest. Maar dan heb ik het ook wel over Duck voeding, dat is weer net wat anders dan die fabrieksmatige geperste blikjes vlees.
De Sharpei uit m'n voorbeeld was over gestapt op Carnibest.

Sinds m'n eigen hond kvv krijgt, heeft hij ook juist helemaal geen slappe ontlasting meer. En staat hij soms ook langer te douwen voordat er iets uit komt.

Van honden die Barfen hoor ik dat sommige honden nog maar 1 keer in de 2 dagen een klein hard drolletje produceren.

@TS: Hoe gaat het nu met je hond?
Met citaat reageren
Oud 02-09-2007, 15:02
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Het gaat weer helemaal goed. Moeders kan weer fijn de poep van de tegels schrappen.

Een weekje heeft ie vezels gehad, bonen en olie door zijn voer heen. Nu is alles weer prima in orde. Gelukkig.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:59.