Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-07-2012, 14:08
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
Ik zou me zo kunnen voorstellen dat burkadraagsters zich verschikkleijk ongelukkig voelen in NL
Ik ken iemand die zich ook totaal niet thuisvoelt in de Nederlandse cultuur en ook zo snel mogelijk weg wil.
Zou zo iemand niet veel beter naar een land kunnen verhuizen waar ze met "lotgenoten" over straat kan?
Zo is een kwart van de bevolking van Iran ook ongelukig.onder het juk van "verplicht haar bedekken".
Dat zou ik wel eens aan een van de burkadraagsters willen vragen (als ik door 't masker heen kan komen).
Je zegt dat je iemand kent die zich hier totaal niet thuis voelt, is dat een boerka dragende? Want dan zou je laatste zin aan haar kunnen vragen.

En dat iemand beter naar een land kan verhuizen, waar ze met lotgenoten kan leven, is niet iets waar iedereen naar droomt. Zeker de Nederlandse dames zouden , denk ik, niet zo 1 2 3 naar Iran bijv. willen verhuizen. Volgens mij wil niet ieder Jood naar 'Israël' verhuizen, noch wil iedere zwarte mens naar Suriname verhuizen, om maar wat te noemen.
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-07-2012, 14:11
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
noch wil iedere zwarte mens naar Suriname verhuizen, om maar wat te noemen.
racisme, ban
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 14:16
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
maar aan mijn non-verbale communicatie kan je zien of ik boos ben of geirriteerd. of dat ik uberhaupt wel met je wil praten. en of k oprecht reageer of gewoon uit me nek sta te lullen.
Dit kun je ook uit je stem halen! Als je boos bent, is je stem anders dan als je blij bent etc.
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 14:19
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
racisme, ban
Wat? Heel veel 'zwarte' mensen voelen zich hier ook niet thuis, toch zijn ze niet van plan om massaal naar een land te verhuizen waarin alleen hun 'lotgenoten' leven verhuizen
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 14:19
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Dit kun je ook uit je stem halen! Als je boos bent, is je stem anders dan als je blij bent etc.
Nou lieve schat, non-verbale communicatie is wel heel belangrijk hoor, ook al wil je dit niet toegeven. Kijk maar naar gezichtsuitdrukkingen. Daarmee kun je heel wat misverstanden vermijden. Je kunt het vergelijken met smiley-gebruik op het forum:

1: Wat ben je toch een lul!
2: Wat ben je toch een lul!

Zie je dat verschil? In het dagelijks leven is non-verbale communicatie vaak belangrijker dan verbale.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 14:35
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
Nou lieve schat, non-verbale communicatie is wel heel belangrijk hoor, ook al wil je dit niet toegeven. Kijk maar naar gezichtsuitdrukkingen. Daarmee kun je heel wat misverstanden vermijden. Je kunt het vergelijken met smiley-gebruik op het forum:

1: Wat ben je toch een lul!
2: Wat ben je toch een lul!

Zie je dat verschil? In het dagelijks leven is non-verbale communicatie vaak belangrijker dan verbale.
Dat weet ik ook wel. Zoals ik ergens zei: men denkt dat comminicatie 90% door non-verbale comminicatie plaats vindt.

En natuurlijk is non-verbale heel belangrijk, maar zonder kom je ook heel ver. Trouwens non-verbale comminicatie houdt ook je houding, gebaren met je handen etc. in. En stem is ook heel belangrijk, volume, nadruk op bepaalde woorden etc etc.
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 15:02
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
Dat weet ik ook wel. Zoals ik ergens zei: men denkt dat comminicatie 90% door non-verbale comminicatie plaats vindt.

En natuurlijk is non-verbale heel belangrijk, maar zonder kom je ook heel ver. Trouwens non-verbale comminicatie houdt ook je houding, gebaren met je handen etc. in. En stem is ook heel belangrijk, volume, nadruk op bepaalde woorden etc etc.
dat is ook zo. natuurlijk kan je het ook deels aan de stem horen. maar met een boerka wordt het al lastiger te zien wat iemands houding is.

@vowel: een paar posts later blijkt al dat ik haar gewoon verkeerd begrepen heb door de manier hoe ze bepaalde dingen heeft opgeschreven.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 15:08
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
@vowel: een paar posts later blijkt al dat ik haar gewoon verkeerd begrepen heb door de manier hoe ze bepaalde dingen heeft opgeschreven.
Oh. Excuses.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 15:18
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
Oh. Excuses.
geen enkel probleem
ik heb mischien inderdaad ook wel iets te overdreven of te snel mijn conclusie getrokken.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 17:06
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Wat? Heel veel 'zwarte' mensen voelen zich hier ook niet thuis, toch zijn ze niet van plan om massaal naar een land te verhuizen waarin alleen hun 'lotgenoten' leven verhuizen
Ja maar itt Joden of Nederlandse vrouwen is de zwarte mens niet echt een groep maar een redelijk racistische verzamelnaam die verder ook nergens op slaat, maar hokjesdenken is noodzakelijk om religieus te zijn dus ik kan het je wss niet kwalijk nemen. En als je ze dan al ergens niet naartoe wilt laten verhuizen pak dan op zijn minst Afrika en niet Suriname.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 18:54
Verwijderd
Maar in Suriname is de coke spotgoedkoop

Grappig trouwens 'zwarte' mensen die 'lotgenoten' hebben. Alsof zwart zijn erg is :')
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 19:41
Verwijderd
Citaat:
Maar in Suriname is de coke spotgoedkoop

Grappig trouwens 'zwarte' mensen die 'lotgenoten' hebben. Alsof zwart zijn erg is :')
"lotgenoten" als in "zich hier niet thuis voelen", niet "zwart zijn".
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 19:41
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Wat? Heel veel 'zwarte' mensen voelen zich hier ook niet thuis, toch zijn ze niet van plan om massaal naar een land te verhuizen waarin alleen hun 'lotgenoten' leven verhuizen
Het is je misschien nog niet opgevallen, maar 'zwarte mensen' zijn niet één homogene groep.

Wat heeft de gemiddelde Ghanees bijvoorbeeld van doen met een zwarte Amerikaan? Of wat heeft een Beta Israel/Falasja in Israël nou in gemeen met een Nederlander met Surinaamse ouders?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 19:50
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Het is je misschien nog niet opgevallen, maar 'zwarte mensen' zijn niet één homogene groep.
Wat is wel een homogene groep? VVD-ers?
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 20:13
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Wat is wel een homogene groep? VVD-ers?
Almeerders. Je weet toch?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 21:28
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
Ja maar itt Joden of Nederlandse vrouwen is de zwarte mens niet echt een groep maar een redelijk racistische verzamelnaam die verder ook nergens op slaat, maar hokjesdenken is noodzakelijk om religieus te zijn dus ik kan het je wss niet kwalijk nemen. En als je ze dan al ergens niet naartoe wilt laten verhuizen pak dan op zijn minst Afrika en niet Suriname.
Was een beetje aangepast aan het niveau van een paar mensen hier.
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 21:34
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
Het is je misschien nog niet opgevallen, maar 'zwarte mensen' zijn niet één homogene groep.

Wat heeft de gemiddelde Ghanees bijvoorbeeld van doen met een zwarte Amerikaan? Of wat heeft een Beta Israel/Falasja in Israël nou in gemeen met een Nederlander met Surinaamse ouders?
Het was een antwoord op de reactie van @hookee, die dacht ook dat alle boerka draagsters naar een land kunnen verhuizen waar ze met 'lotgenoten' kunnen leven. Dames die een boerka dragen zijn ook geen homogene groep, maar daar vond je en al die anderen hier niet nodig om op te reageren he. Ik pas trouwens mijn antwoorden heel erg aan een reactie, dus voordat je mijn reacties leest, lees de reactie die ik citeer.
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 21:36
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
Maar in Suriname is de coke spotgoedkoop

Grappig trouwens 'zwarte' mensen die 'lotgenoten' hebben. Alsof zwart zijn erg is :')
Haha, weer snap je heel goed wat ik zeg he. Heb ik ergens gezegd dat zwart zijn erg is? Wel dat 'zwarte' mensen het hier niet zo fijn vinden. Zie je daar een verschil in of niet
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 21:46
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
Ja maar itt Joden of Nederlandse vrouwen is de zwarte mens niet echt een groep maar een redelijk racistische verzamelnaam die verder ook nergens op slaat, maar hokjesdenken is noodzakelijk om religieus te zijn dus ik kan het je wss niet kwalijk nemen. En als je ze dan al ergens niet naartoe wilt laten verhuizen pak dan op zijn minst Afrika en niet Suriname.
Nee, de meeste zwarten hier komen niet uit Afrika Nee hokjesdenken, wordt zwaar niet getolereerd in de Islam (Islam, niet moslims he). Maar ik gaf nogmaals een voorbeeld dat voor iedereen te begrijpen valt. En ja, aan de hand van uiterlijk vormen zwarten een groep en witte een groep. Natuurlijk heb je verschillen en maten in hoe donker/witte iemand is, maar dat terzijde.
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 17-07-2012, 06:52
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Was een beetje aangepast aan het niveau van een paar mensen hier.
Citaat:
Nee, de meeste zwarten hier komen niet uit Afrika Nee hokjesdenken, wordt zwaar niet getolereerd in de Islam (Islam, niet moslims he). Maar ik gaf nogmaals een voorbeeld dat voor iedereen te begrijpen valt. En ja, aan de hand van uiterlijk vormen zwarten een groep en witte een groep. Natuurlijk heb je verschillen en maten in hoe donker/witte iemand is, maar dat terzijde.
Welke slechte smoes is het nu racistje?
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 17-07-2012, 10:08
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
En dat iemand beter naar een land kan verhuizen, waar ze met lotgenoten kan leven, is niet iets waar iedereen naar droomt. Zeker de Nederlandse dames zouden , denk ik, niet zo 1 2 3 naar Iran bijv. willen verhuizen. Volgens mij wil niet ieder Jood naar 'Israël' verhuizen, noch wil iedere zwarte mens naar Suriname verhuizen, om maar wat te noemen.
Zwart zijn is geen keuze, en volgens mij worden zwarte mensen niet (meer) schuin aangekeken.
Rondlopen in een burka is wel een keuze, net als punkers emo's of goths. Wil je je dus actief tegen de lokale, gebruikelijke stroming verzetten (want dat is toch wat je aan het doen bent?) dan kun je niet verwachten dat iedereen je met open armen ontvangt.

Verbieden vind ik wat ver gaan, hoewel er volgens mij allang een wet bestaat die gezichtsbedekkende kleding verbiedt, op straat valt religie niet onder de uitzonderingen.

Tevens als iemand zijn/haar kansen op werk of inkomen verspeelt met zijn/haar uiterlijk mogen ze van mij uitkeringen en de daarbij horende aanvullingen intrekken.
Ook vind ik dat ze ook nooit werkgevers mogen verplichten "extravagante" werknemers aan te nemen. (CGB komt 'er maar in..)

Oftewel; kun je op eigen eilandje in NL wonen zonder tot "last" te zijn van de belastingbetalende nederlander, ga vooral je gang, dat deden de nonnen vroeger ook.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2012, 15:04
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
Welke slechte smoes is het nu racistje?
Wat? Goh, ik krijg al raar blikken van de Nederlanders als ik in een gesperk over 'zwarte' mensen het woord zwarte of bruin gebruik, alsof neger of negroide beter woorden zijn. Terwijl de 'zwarte' mensen het geen enkel probleem vinden als ik het woord zwart gebruik. Het gaat om je daden en niet om je woorden. Schaf eens zwarte pieten zou ik zeggen!
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 17-07-2012, 15:16
Verwijderd
Citaat:
Maar in Suriname is de coke spotgoedkoop

Grappig trouwens 'zwarte' mensen die 'lotgenoten' hebben. Alsof zwart zijn erg is :')
Citaat:
"lotgenoten" als in "zich hier niet thuis voelen", niet "zwart zijn".
De rest ging over gedrag, manier van leven. Als een neger wil chillen onder een palmboom, dan heb je een punt door dit erbij te halen, Nina. Anders is het gewoon een slechte vergelijking.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2012, 15:31
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
Zwart zijn is geen keuze, en volgens mij worden zwarte mensen niet (meer) schuin aangekeken.
Rondlopen in een burka is wel een keuze, net als punkers emo's of goths. Wil je je dus actief tegen de lokale, gebruikelijke stroming verzetten (want dat is toch wat je aan het doen bent?) dan kun je niet verwachten dat iedereen je met open armen ontvangt.
'Zwarte' mensen kiezen wel om hier te leven. En ze worden nog steeds met negativiteit verbonden. Natuurlijk hebben het ze het hier beter dan vroeger, maar het wil nog niet zeggen dat iedereen ze met open armen ontvangt.

Citaat:
Tevens als iemand zijn/haar kansen op werk of inkomen verspeelt met zijn/haar uiterlijk mogen ze van mij uitkeringen en de daarbij horende aanvullingen intrekken.
Ook vind ik dat ze ook nooit werkgevers mogen verplichten "extravagante" werknemers aan te nemen. (CGB komt 'er maar in..)

Oftewel; kun je op eigen eilandje in NL wonen zonder tot "last" te zijn van de belastingbetalende nederlander, ga vooral je gang, dat deden de nonnen vroeger ook.
Wie zegt nou dat die vrouwen allemaal een uitkering krijgen, of neem je de woorden van mensen van de tweede kamer, die hun best doen om op te vallen, over? Ik ken genoeg vrouwen die niet werken om verschillende redenen en ze ontvangen geen uitkering, de man is namelijk in de Islam verplicht om voor zijn vrouw te zorgen en niet andersom. Daarnaast kunnen die vrouwen zelf werk creëren, met of zonder dat ze daarvoor naar buiten moeten komen. Kijk maar naar de dame in het filmpje van de EO, die trekt volgens mij ook geen uitkering.
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 17-07-2012, 15:32
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
De rest ging over gedrag, manier van leven. Als een neger wil chillen onder een palmboom, dan heb je een punt door dit erbij te halen, Nina. Anders is het gewoon een slechte vergelijking.
wat?
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 17-07-2012, 15:35
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
'Zwarte' mensen kiezen wel om hier te leven. En ze worden nog steeds met negativiteit verbonden. Natuurlijk hebben het ze het hier beter dan vroeger, maar het wil nog niet zeggen dat iedereen ze met open armen ontvangt.
En alle "zwarte mensen" die in Nederland worden geboren?
Met citaat reageren
Oud 17-07-2012, 16:05
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Graag weer een beetje ontopic!

En een beetje fatsoenlijk met elkaar omgaan, en niet op de persoon gaan spelen. Ik begrijp dat het voor sommigen een gevoelig onderwerp is, maar persoonlijke aanvallen zijn nergens voor nodig.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 17-07-2012, 17:10
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Wat? Goh, ik krijg al raar blikken van de Nederlanders als ik in een gesperk over 'zwarte' mensen het woord zwarte of bruin gebruik, alsof neger of negroide beter woorden zijn. Terwijl de 'zwarte' mensen het geen enkel probleem vinden als ik het woord zwart gebruik. Het gaat om je daden en niet om je woorden.
Wie zijn de zwarte mensen dan precies? Ken je ze allemaal? Spreek je ze ook zo aan op straat of in een winkel?

Citaat:
Schaf eens zwarte pieten zou ik zeggen!
Nou zeg dat dan, kom zelf ook eens met iets ipv de groep drie hij doet het ook tactiek te gebruiken.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 17-07-2012, 18:50
SSD-swag
SSD-swag is offline
Draag die zooi maar lekker waar ze horen, lekker ergens in de bergen.
En met carnaval mogen ze terug komen.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2012, 23:08
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
Draag die zooi maar lekker waar ze horen, lekker ergens in de bergen.
En met carnaval mogen ze terug komen.
Haha. De Nederlandse dame komt niet uit de bergen, en hoort daar ook niet (Volgens mij willen die gewoon naast ma en pa blijven wonen, tenminste diegene die niet verstoten zijn.)
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 17-07-2012, 23:09
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
En alle "zwarte mensen" die in Nederland worden geboren?
Wat is er met hen?
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 17-07-2012, 23:17
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
Wie zijn de zwarte mensen dan precies? Ken je ze allemaal? Spreek je ze ook zo aan op straat of in een winkel? .
Natuurlijk ken ik ze niet allemaal, net als dat jij niet alle Nederlanders kent.

Citaat:
Nou zeg dat dan, kom zelf ook eens met iets ipv de groep drie hij doet het ook tactiek te gebruiken.
Ik breng genoeg nieuwe info in de discussie als je dat bedoelt, maar de eerste keer dat ik het over 'zwarte' mensen had, was als een antwoord voor een reactie bedoeld. Ik wist niet dat men juist dat stukje zo interessant vindt, net als het Joden gedeelte in atheïsten trouwens.
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 18-07-2012, 06:55
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Natuurlijk ken ik ze niet allemaal, net als dat jij niet alle Nederlanders kent.
Klopt helemaal! Daarom zul je me ook nooit horen zeggen dat de Nederlander zus of zo vind en dat ik dat weet uit gesprekken met ze. Generaliseren leidt altijd tot discrimineren en dat moeten we toch niet willen met zijn allen vind ik, maar ook daar mag jij anders over denken. Komt vast door je opvoeding.

Citaat:
Ik breng genoeg nieuwe info in de discussie als je dat bedoelt, maar de eerste keer dat ik het over 'zwarte' mensen had, was als een antwoord voor een reactie bedoeld. Ik wist niet dat men juist dat stukje zo interessant vindt, net als het Joden gedeelte in atheïsten trouwens.
Ik bedoelde dat het leuk zou zijn als je zelf met een standpunt zou komen ipv te reageren met ja maar hullie doen dat ook dus wij mogen het ook. Vandaar de vergelijking met groep drie.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 18-07-2012, 12:40
Anoniemxx
Avatar van Anoniemxx
Anoniemxx is offline
Ik ben niet tegen het boerkaverbod omdat er heeeeel veeeel criminelen hebben geprofiteerd van het feit dat je zo'n ding aan mag.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2012, 13:11
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
Ik ben niet tegen het boerkaverbod omdat er heeeeel veeeel criminelen hebben geprofiteerd van het feit dat je zo'n ding aan mag.
Weet je ook om hoeveel het gaat?
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 18-07-2012, 13:21
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
Klopt helemaal! Daarom zul je me ook nooit horen zeggen dat de Nederlander zus of zo vind en dat ik dat weet uit gesprekken met ze. Generaliseren leidt altijd tot discrimineren en dat moeten we toch niet willen met zijn allen vind ik, maar ook daar mag jij anders over denken. Komt vast door je opvoeding.
Haha. Wat ben je nu aan het doen met je 'komt vast door je opvoeding'? Je hebt geen benul hoe mijn opvoeding is geweest! En je doet alsof ik daar heel anders over denk. Ik had het over de Nederlander/de 'zwarte' mens die ik gesproken heb.

Citaat:
Ik bedoelde dat het leuk zou zijn als je zelf met een standpunt zou komen ipv te reageren met ja maar hullie doen dat ook dus wij mogen het ook. Vandaar de vergelijking met groep drie.
wie is wij? Heb ik het ergens gezegd? Ik zei: mijn bericht is aangepast aan de reactie, waarop ik gereageerd heb. Niets meer, niets minder.
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 18-07-2012, 16:16
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Haha. Wat ben je nu aan het doen met je 'komt vast door je opvoeding'? Je hebt geen benul hoe mijn opvoeding is geweest! En je doet alsof ik daar heel anders over denk. Ik had het over de Nederlander/de 'zwarte' mens die ik gesproken heb.
Klopt, ik zie alleen het resultaat en dat iemand die heel graag generaliseert. De Nederlander. De boerka draagster. De zwarte. De joden. Lekker overzichtelijk wereldje, wel ook vrij kortzichtig. Maar mocht het zo zijn dat je opgevoed bent met het idee dat je mensen niet in hokjes moet stoppen maar dat je zelf hebt bedacht dat dat toch wel makkelijk is dan spijt het me dat ik iets over je opvoeding zei.


Citaat:
wie is wij? Heb ik het ergens gezegd? Ik zei: mijn bericht is aangepast aan de reactie, waarop ik gereageerd heb. Niets meer, niets minder.
Ja dat zeg ik toch? Kleuterschoolgedrag, als jij scheld dan scheld ik terug lekker puh. Het schaf Sinterklaas nonargument is er een perfect voorbeeld van.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 18-07-2012, 16:42
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
Klopt, ik zie alleen het resultaat en dat iemand die heel graag generaliseert. De Nederlander. De boerka draagster. De zwarte. De joden. Lekker overzichtelijk wereldje, wel ook vrij kortzichtig. Maar mocht het zo zijn dat je opgevoed bent met het idee dat je mensen niet in hokjes moet stoppen maar dat je zelf hebt bedacht dat dat toch wel makkelijk is dan spijt het me dat ik iets over je opvoeding zei..
Ik heb het niet zelf bedacht, maar min of meer van de Nederlandse maatschappij mee gekregen, helaas en dit is niet het enige hoor. Genoeg andere rotzooi. Maar hoe moet je het noemen dan: een paar Nederlanders, een paar van de boerka dragsters, een paar mensen die 'zwarte/ bruine' uiterlijk hebben??

Citaat:
Ja dat zeg ik toch? Kleuterschoolgedrag, als jij scheld dan scheld ik terug lekker puh. Het schaf Sinterklaas nonargument is er een perfect voorbeeld van.
Dit heeft niets met als jij scheldt, scheld ik terug te maken. Het was daarnaast sowieso niet als schelden of wat dan ook bedoeld, maar meer als een uitleg. Ik heb nergens gezegd schaf Sinterklaas, maar de zwarte pieten! Zie je het verschil of niet? Waarvoor was dit een (non)argument denk je?
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 18-07-2012, 17:05
Verwijderd
Waarom zou je zwarte pieten afschaffen? :')
Met citaat reageren
Oud 18-07-2012, 17:09
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Wat? Heel veel 'zwarte' mensen voelen zich hier ook niet thuis, toch zijn ze niet van plan om massaal naar een land te verhuizen waarin alleen hun 'lotgenoten' leven verhuizen
Suriname is een redelijk multiculturele samenleving hoor. Het is zeker geen land waar alleen maar (of grotendeels) mensen van Afrikaanse oorsprong wonen, dus ze leven daar niet alleen met 'lotgenoten'. En 'lotgenoten' is overigens een vreemde woordkeuze, omdat je daarmee suggereert dat het een probleem is dat die mensen een donkere huidskleur hebben. Daarom wordt later in dit forum terecht opgemerkt dat het een racistische opmerking is.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2012, 17:44
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Ik heb het niet zelf bedacht, maar min of meer van de Nederlandse maatschappij mee gekregen, helaas en dit is niet het enige hoor. Genoeg andere rotzooi. Maar hoe moet je het noemen dan: een paar Nederlanders, een paar van de boerka dragsters, een paar mensen die 'zwarte/ bruine' uiterlijk hebben??
Wederom, geen eigen inbreng, als de rest van de maatschappij het doet dan doe jij het ook. Volgens mij zei ik daar al eens iets over. Ik zou gewoon duidelijk aangeven wie je nu precies bedoelt. Nederlanders zijn een heterogene groep mensen waar je nagenoeg geen algemene uitspraken over kunt doen is een prima uitspraak. Nederlandser kleden zich graag in het oranje tijdens een EK is al een stuk minder prima want er zijn er miljoenen die dat niet doen. Maak je er bijvoorbeeld de nederlands elftal supporter van dan klopt het al een stuk meer en zelfs dan zullen er nog een paar tussen zitten die het niet doen (dat zijn nepsupporters, maar dit geheel terzijde).


Citaat:
Dit heeft niets met als jij scheldt, scheld ik terug te maken. Het was daarnaast sowieso niet als schelden of wat dan ook bedoeld, maar meer als een uitleg. Ik heb nergens gezegd schaf Sinterklaas, maar de zwarte pieten! Zie je het verschil of niet? Waarvoor was dit een (non)argument denk je?
Omdat het geen argument is, iemand zegt A en jij zegt vervolgens schaf eerst zwarte piet af. Vervolgens doet degene dat en komt terug bij jou en zegt weer A, dan moet je een echt argument verzinnen, of ben je het er dan opeens mee eens. Laat ik het anders stellen, als morgen zwarte piet (nederlandse naam he, piet) afgeschaft wordt stop jij dan met zwarte zeggen? En waarom geef je dan niet vast het goede voorbeeld?

__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 18-07-2012, 20:47
Verwijderd
Ik vind dit topic uit de hand lopen.

Het is gewoon goed dat er een boerka verbod is. Dat hoort gewoon in geen één cultuur/samenleving thuis. Het is gewoon oppressie jegens vrouwen. Je kunt ook niet poedelnaakt op straat gaan lopen. Maar dat is de andere extreem.

Als je zo graag een boerka wilt nina, ga lekker in Iran wonen ofzo? Daar ben je geloof ik verplicht een te dragen.

Ik gaf een tijd terug een valide argument, echter zie jij niet de brug ertussen. Het heeft helemaal niets te maken met de religie islam. De boerka is verzonnen door wat pedofielen honderden jaren geleden. Laten we hun - los van de islam - traditie nou niet in dit prachtig land voortzetten.

Jeez.......
Met citaat reageren
Oud 19-07-2012, 07:12
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Ik vind dit topic uit de hand lopen.


Het is gewoon goed dat er een boerka verbod is. Dat hoort gewoon in geen één cultuur/samenleving thuis. Het is gewoon oppressie jegens vrouwen. Je kunt ook niet poedelnaakt op straat gaan lopen. Maar dat is de andere extreem.
Er is geen boerkaverbod.

Citaat:
Als je zo graag een boerka wilt nina, ga lekker in Iran wonen ofzo? Daar ben je geloof ik verplicht een te dragen.
Kijk dat zijn de betere discussietechnieken, zo loopt het topic zeker niet uit de hand.

Citaat:
Ik gaf een tijd terug een valide argument, echter zie jij niet de brug ertussen. Het heeft helemaal niets te maken met de religie islam. De boerka is verzonnen door wat pedofielen honderden jaren geleden. Laten we hun - los van de islam - traditie nou niet in dit prachtig land voortzetten.

Jeez.......
gast, een valide argument, waar? Iets met fabeltjes en sprookjes zeker? Prachtig land verder ja, te dikke kinderen, bejaarde wegstoppen en niet meer wassen en maar altijd iedereen de maat nemen. Het is maar wat je leuk vind.
__________________
Welcome to your mom's house!

Laatst gewijzigd op 19-07-2012 om 07:18.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2012, 09:29
Verwijderd
Citaat:
Er is geen boerkaverbod.



Kijk dat zijn de betere discussietechnieken, zo loopt het topic zeker niet uit de hand.



gast, een valide argument, waar? Iets met fabeltjes en sprookjes zeker? Prachtig land verder ja, te dikke kinderen, bejaarde wegstoppen en niet meer wassen en maar altijd iedereen de maat nemen. Het is maar wat je leuk vind.
Citaat:
Hey allen

Nu ik toch actief ben op dit forum, vroeg ik me af wat iedereen hier van de boerka verbod vindt. Nederland is een vrije land, en opeens mogen sommige vrouwen zich niet kleden zoals ze willen.

Laat ik zelf maar beginnen:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog steeds 'schrik' als ik zo een iemand zie lopen. Maar ik heb heel veel respect voor ze, dat ze in staat zijn om zoiets te dragen.

Slaaplekker allemaal,
Ninadebeste
Door TS post ging ik er vanuit dat er een boerka verbod actief was. Mocht dat niet zo zijn, dan vind ik alsnog dat er een zou moeten komen.

Je tweede punt: TS post vaker ongenuanceerde posts, dus doe ik dat ook terug. Een oog voor een oog, Exodus 21,24.

Ten derde, ga een pagina (of 2) terug en lees mijn post. Ik maak een brug tussen het feit dat een moslima die vaak bidt en altijd meedoet aan de ramadan, dus een religieus iemand, er niet voor kiest om een boerka te dragen en de redenen waarom iemand een boerka draagt. Een boerka draag je uit 'religieuse redenen', nietwaar? Iemand die een boerka draagt doet dat om 2 redenen:

a) Het wordt haar opgedrongen (maar dit is o zo impossible)
b) Door haar geloof

Het hele punt is dat er maar een klein percentage van de moslima's is die werkelijk een boerka draagt. En een groot deel uit die percentage doet dat omdat het moet of omdat het ze is geïndoctrineerd. Dat 'deel' komt uit het midden oosten......

Of te wel: Als een streng gelovige moslima zelfs geen boerka draagt, wat maakt zoiets normaal als het toch niet in de Koran staat? Zoiets maakt het beeld van de Islam niet beter.

Laatst gewijzigd op 19-07-2012 om 09:43.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2012, 09:48
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Dat 'deel' komt uit het midden oosten......

Of te wel: Als een streng gelovige moslima zelfs geen boerka draagt, wat maakt zoiets normaal als het toch niet in de Koran staat? Zoiets maakt het beeld van de Islam niet beter.
... of ze is bekeerd.

Maar ook als het culturele redenen heeft, waarom vind je dan dat mensen geen boerka's mogen dragen? Mogen mensen niet zelf beslissen welke kleding ze buiten op straat dragen? Wat maakt het uit of het wel of niet in de koran staat?
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 19-07-2012, 10:02
Verwijderd
Citaat:
... of ze is bekeerd.

Maar ook als het culturele redenen heeft, waarom vind je dan dat mensen geen boerka's mogen dragen? Mogen mensen niet zelf beslissen welke kleding ze buiten op straat dragen? Wat maakt het uit of het wel of niet in de koran staat?
Omdat het geassocieerd wordt met de Islam dear Watson.

Tuurlijk mogen ze het zelf beslissen. Ik draag niemand iets op. Je zult mij geen boerka's zien afrukken van mensen. Maar ik vind het gewoon niet thuishoren in een democratische cultuur.

Gelukkig gaat het maar om een klein percentage, dus zoveel boeit het me ook weer niet.

Laatst gewijzigd op 19-07-2012 om 10:15.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2012, 10:17
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Omdat het geassocieerd wordt met de Islam dear Watson.

Tuurlijk mogen ze het zelf beslissen. Ik draag niemand iets op. Je zult mij geen boerka's zien afrukken van mensen. Maar ik vind het gewoon niet thuishoren in een democratische cultuur.
Maar dan spreek je jezelf tegen. Want enerzijds zeg je: 'Er zou een verbod moeten komen' en anderzijds: 'Maar ze mogen het natuurlijk wel zelf beslissen hoor!'
Ik snap niet waarom je iets wilt verbieden puur omdat het geassocieerd wordt met de islam op een manier die jou toevallig niet zint.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 19-07-2012, 10:22
Verwijderd
Citaat:
Maar dan spreek je jezelf tegen. Want enerzijds zeg je: 'Er zou een verbod moeten komen' en anderzijds: 'Maar ze mogen het natuurlijk wel zelf beslissen hoor!'
Ik snap niet waarom je iets wilt verbieden puur omdat het geassocieerd wordt met de islam op een manier die jou toevallig niet zint.
Maar als het een groot percentage ook niet 'zint', wat dan?

Ik vind inderdaad dat er een verbod moet komen als het uitbreekt en ik zou het niet erg vinden als er nu al een verbod zou komen, maar zolang die verbod er niet is (wat ik zojuist te horen krijg?) mogen ze zelf beslissen wat ze wel en niet dragen.

Als ik mezelf heb tegengesproken, sorry, ik formuleerde het niet goed.....

Edit:

Toen ik over 'zelf beslissen' had, reageerde ik op dit stukje:

Citaat:
... of ze is bekeerd.

Maar ook als het culturele redenen heeft, waarom vind je dan dat mensen geen boerka's mogen dragen? Mogen mensen niet zelf beslissen welke kleding ze buiten op straat dragen? Wat maakt het uit of het wel of niet in de koran staat?
Met citaat reageren
Oud 19-07-2012, 10:50
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Maar als het een groot percentage ook niet 'zint', wat dan?

Ik vind inderdaad dat er een verbod moet komen als het uitbreekt en ik zou het niet erg vinden als er nu al een verbod zou komen, maar zolang die verbod er niet is (wat ik zojuist te horen krijg?) mogen ze zelf beslissen wat ze wel en niet dragen.

Als ik mezelf heb tegengesproken, sorry, ik formuleerde het niet goed.....

Edit:

Toen ik over 'zelf beslissen' had, reageerde ik op dit stukje:
Nou ja, wat mij betreft heb je dan pech. Mensen maken nu eenmaal associaties, niets aan te doen, dat mag nooit de leidende regel zijn om dan maar iets te gaan verbieden. Het enige wat je kan doen, is proberen om ervoor te zorgen dat mensen andere associaties maken. Dus stel dat jij moslim bent (kan me even niet herinneren of je dat was...), dan kun je laten zien dat er ook andere vormen van de islam bestaan, waarin een boerka niet gedragen wordt.

En oké, op die manier.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 19-07-2012, 10:52
Verwijderd
Ja inderdaad, dat is dan weer jammer. Maar daarom zijn we dan ook mensen, lol.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:57.