Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-07-2003, 11:54
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Wanneer iemand onrust stookt in en rond het stadion, dat wil zeggen: mensen bedreigen, vechten etc. Leuzen zingen tegen de tegenstander mag nog wel vind ik, als ze maar niet al te hard zijn en daarmee bedoel voor een niveau van dat de scheids het spel stil moet leggen.
Hardcore fan is gewoon iemand die van hardcore houdt en niet een voetbalsupporter. Simpel toch?
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-08-2003, 15:19
Verwijderd
Lekker belangrijke discussie.

Maar ik ga er toch op in!

Je kunt grofweg twee groepen onderscheiden: trouwe fans die onder omstandigheden een enkele keer hun frustaties afreageren op een hek, een rij stoelen, een bus of iets dergelijks, en de (overigens zeer kleine) groep die afspraken maakt en alleen voor de rellen komt. Met het woord hooligans wordt doorgaans de laatste groep bedoeld.

Ik heb ook wel eens tegen een hek geschopt, ik heb ook wel eens een stoeltje gesloopt in een uitvak. Ben ik daar trots op? Nee. Vind ik mezelf een hooligan? Totaal niet.

Ik vraag me trouwens af hoeveel mensen die hier een bericht zetten daadwerkelijk geregeld naar voetbalwedstrijden gaan kijken, uit en thuis. Valt zo te horen vies tegen. Maar dat maakt verder niet uit, natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 15:28
Irina
Avatar van Irina
Irina is offline
Ach van mij mogen ze elkaar helemaal doodslaan in een landveld ergens naast een snelweg, zolang andere mensen er maar geen last van hebben.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 15:30
Verwijderd
Citaat:
Irina schreef op 02-08-2003 @ 16:28:
Ach van mij mogen ze elkaar helemaal doodslaan in een landveld ergens naast een snelweg, zolang andere mensen er maar geen last van hebben.
Fantastisch inzicht hoor. Maar de gemiddelde "echte" hooligan ziet zijn rel het liefst op het nieuws ofzo.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 15:38
Irina
Avatar van Irina
Irina is offline
Citaat:
Ertur schreef op 02-08-2003 @ 16:30:
Fantastisch inzicht hoor. Maar de gemiddelde "echte" hooligan ziet zijn rel het liefst op het nieuws ofzo.
What's your point? ik zeg dat ze elkaar van mij mogen doodslaan, niet helemaal een antwoord op de vraag van t topic, maar so what..
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 16:15
Verwijderd
Citaat:
Irina schreef op 02-08-2003 @ 16:38:
What's your point? ik zeg dat ze elkaar van mij mogen doodslaan, niet helemaal een antwoord op de vraag van t topic, maar so what..
Mijn punt is dat ze dat niet zullen doen, zolang het geen grote aandacht trekt.

Dat leek me vrij duidelijk, eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 16:36
Irina
Avatar van Irina
Irina is offline
'Beverwijk' heeft toch ook grote aandacht getrokken Vechtpartijen in een grasveld trekken ook aandacht hoor..
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 21:17
zlatani9
Avatar van zlatani9
zlatani9 is offline
Citaat:
Irina schreef op 02-08-2003 @ 17:36:
'Beverwijk' heeft toch ook grote aandacht getrokken Vechtpartijen in een grasveld trekken ook aandacht hoor..
Beverwijk was een fout.. Daar zijn alle betrokkene van Ajax-kant er mee eens.. Niemand vind dat zoiets een leven waard was en vooral niet het leven van iemand als Carlo (Schijnt een hele symphatieke gozer te zijn geweest die altijd voor iedereen klaar stond) en van Feyenoord kant zouden ze het ook als een fout hebben gezien als er van hun iemand een leven had verloren.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 21:54
Alexanchez
Avatar van Alexanchez
Alexanchez is offline
Ik vind een Hooligan iemand die niet voor het voetbal, de gezelligheid, de lekkere broodjes kroket en de mooie meid die meestal naast'em zit komt...

maar dus puur met negatieve ideejen...

Ze zouden ze VEEL harder aan moeten pakken
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 09:47
zlatani9
Avatar van zlatani9
zlatani9 is offline
Citaat:
Alexanchez schreef op 02-08-2003 @ 22:54:
Ik vind een Hooligan iemand die niet voor het voetbal, de gezelligheid, de lekkere broodjes kroket en de mooie meid die meestal naast'em zit komt...

maar dus puur met negatieve ideejen...

Ze zouden ze VEEL harder aan moeten pakken
Wat een wijsheid voor een 14 jarige Kweet niet in welk stadion jij altijd zit maar zoveel mooie vrouwen lopen daar ook weer niet rond.. En je zit toch meestal naast 2 dezelfde personen Of vind je je mama een mooie meid?
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 12:22
Alexanchez
Avatar van Alexanchez
Alexanchez is offline
Jaja knap heh van een 14-jarige <--- leeftijd heeft er dus echt nx mee te maken

maarre het was een voorbeeld...
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 18:18
Kale
Avatar van Kale
Kale is offline
Citaat:
zlatani9 schreef op 02-08-2003 @ 22:17:
Beverwijk was een fout.. Daar zijn alle betrokkene van Ajax-kant er mee eens.. Niemand vind dat zoiets een leven waard was en vooral niet het leven van iemand als Carlo (Schijnt een hele symphatieke gozer te zijn geweest die altijd voor iedereen klaar stond) en van Feyenoord kant zouden ze het ook als een fout hebben gezien als er van hun iemand een leven had verloren.
Je weet het blijkbaar zelf goed maar waarom wordt dit allemaal vermeld op dit forum?

De jongere kern van vandaag heeft geen respect meer daarom is carlo er niet meer.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 19:06
zlatani9
Avatar van zlatani9
zlatani9 is offline
Citaat:
Kale schreef op 04-08-2003 @ 19:18:
Je weet het blijkbaar zelf goed maar waarom wordt dit allemaal vermeld op dit forum?

De jongere kern van vandaag heeft geen respect meer daarom is carlo er niet meer.
Klopt.. T word allemaal te ver opgefokt
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 19:15
Bosserini
Avatar van Bosserini
Bosserini is offline
Tja hier kan je van alles over schrijven, maar hooligans doen zoiets voor de club. Tenminste, dat staat in "F-Side is niet makkelijk".
__________________
Drive my own cars, wear my own clothes..
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 20:03
ZlatanSuperJood
Avatar van ZlatanSuperJood
ZlatanSuperJood is offline
Citaat:
zlatani9 schreef op 04-08-2003 @ 20:06:
Klopt.. T word allemaal te ver opgefokt
He bikkel, eerst deed je alles wat maar mogelijk was om als een echte hooligan over te komen, en nu ben je het ineens niet eens met de jongeren onder de hooligans (waar jij dus ook bij hoort )die te ver doorslaan in alles...


Vanwaar die omslag?
__________________
"Een juichtoon dav're langs de velden, Voor ons dierbaar Rood en Wit! De ploeg der dapp're Meersche helden,Onze vreugd en trots bezit!"
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 01:58
Kale
Avatar van Kale
Kale is offline
Citaat:
zlatani9 schreef op 04-08-2003 @ 20:06:
Klopt.. T word allemaal te ver opgefokt
Jij begint toch met dit topic.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 11:54
AGH
Avatar van AGH
AGH is offline
Citaat:
iej...? schreef op 04-08-2003 @ 20:15:
Tja hier kan je van alles over schrijven, maar hooligans doen zoiets voor de club. Tenminste, dat staat in "F-Side is niet makkelijk".
Nee hoor niet voor de club.
Het heeft niets met voetbal te maken.
Beetje naïef om nog steeds te denken dat iedereen vecht voor zijn club.
Denk je echt dat de gemiddelde voetbalsupporter het hele land doorreist om te vechten en daarbij denkt zijn eigen team te steunen?
Een rel meemaken doe je voor jezelf en voor elkaar, niet voor de club.
Je vecht uit naam van de club, dat is het enige.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 11:59
AGH
Avatar van AGH
AGH is offline
Citaat:
Ertur schreef op 02-08-2003 @ 16:19:
Lekker belangrijke discussie.

Maar ik ga er toch op in!

Je kunt grofweg twee groepen onderscheiden: trouwe fans die onder omstandigheden een enkele keer hun frustaties afreageren op een hek, een rij stoelen, een bus of iets dergelijks, en de (overigens zeer kleine) groep die afspraken maakt en alleen voor de rellen komt. Met het woord hooligans wordt doorgaans de laatste groep bedoeld.
Ik denk dat je wel tientallen verschillende soorten fans kunt onderscheiden.
Zeker binnen een harde kern.
Binnen een harde kern heb je trouwe supporters die overal naar toe gaan en puur voor het voetbal komen en daarna alles erom heen.
Je hebt ook jongens die het voetbal niets interesseert en die de hele treinreis meemaken zonder dat ze naar de wedstrijd gaan of alleen een kaartje kopen om continu richting de andere supporters te kijken.
Het is niet zo simplistisch als zwart/wit of hooligan/trouwe supporter.

Wij gingen altijd vooruit naar een andere stad om gezellig in een kroegje te zitten.
Wij gingen voor het voetbal en wat gebeurde dat gebeurde.
Anderen in de groep gingen voor de rel en als er gevoetbald werd gingen ze misschien kijken.
Er bestaat ook nog zoiets als en/en.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Voetbalvandalisme & hooligan: hoe aan te pakken?
hhendrikxx
49 13-03-2006 23:31
Films, TV & Radio Hooligans!
lovetear
41 14-10-2005 20:10
De Kantine Crimineeltjes
Verwijderd
202 25-06-2004 04:36
Vrije tijd Wat zing jij op de tribune ,of bij de sport waar je aanwezig ben ?
Verwijderd
189 31-03-2004 19:00
Vrije tijd hooliganisme
Kuzushi
65 15-03-2004 20:58
Games Hooligans the game
TAFKAB
8 14-11-2001 14:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:16.