Oud 14-01-2004, 15:52
Henkidu
Henkidu is offline
Citaat:
Orion2003 schreef op 14-01-2004 @ 16:43:
Ik vind deze moord eigenlijk een best goed voorbeeld van mislukte integratie.. Ik vind het heel erg, zoiets was 15 jaar geleden ondenkbaar.
Vijftien jaar geleden was zoiets niet ondenkbaar, het stond alleen minder in de krant en op tv. Heb ijij daar trouwens onderzoek naar gedaan? Aanklachten doorgepluist, rechtzaak verslagen doorgekeken en vergeleken met huidige verslagen?

Het is heel makkelijk om dit te roepen, en idd, criminaliteit stijgt al ddecennia. Dat is ook een heel normale ontwikkeling, meer welvaart, dus meer dingen om te jatten/beroven, dus meer criminaliteit. Maar het is niet zo dat het 15 jaar geleden ondenkbaar was, toen werden er ook moorden gepleegd.

@ Plusmarktboy: de strafvergelijking was gedaan op basis van gezeten straffen, stond een half jaar tot een jaar geleden in de krant geloof ik.
__________________
Sot et och op Lëtzebuergesch! | I can resist anything but temptation
Advertentie
Oud 14-01-2004, 16:01
brinta
brinta is offline
Scherp observatievermogen toen je 2 was, Orion 2003
Oud 14-01-2004, 16:18
herby
Avatar van herby
herby is offline
Ik voorspel:
Dit zul je nog wel vaker zien, in de komende jaren. Het % scholieren dat zelfmoord pleegt groeit ook gestaag.
Reden? De wereld word veeleisender, de jeugd word zenuwachtig / bang voor de toekomst. Ze zijn immers nog jong en kunne niet tegen de druk die op ze word uitgeoefend.
Nog een reden: De sociale structuur onder jongeren word strenger, mensen worden totaal buitengesloten / als pispaal gebruikt, die mensen draaien door, en zo gek is dat niet (als iedereen vervelend tegen jouw deed knapte er op gegeven moment ook een draadje, niet na een week, zelfs niet na een jaar, maar na zo'n 10 jaar zeker weten). Mensen, hou je omgeving in de gaten, mensen die doordraaien laten dit vaak niet merken omdat ze hun emoties opkroppen (iets wat ze door veel gepst hebben geleerd). Ga met die mensen es een praatje aan, stellen ze op prijs (als ze niet open zijn moet je eerst vertrouwen winnen, ze zijn bang voor de mensen omdat ze er zo veel slechte ervaring mee hebben) en het kan geen kwaad.
Sociaal zijn, dat is de sleutel, en sociaal heeft NIETS met geldzaken te maken, dat is gewoon een vieze vlek die de politiek over onze hersenen heeft gelegd.

En daarnaast is de 'eercultuur' die er bij is gekomen vanuit het oosten ook een oorzaak, maar het is onze eigen domme schuld dat islamieten die 'eercultuur' mogen behouden en koesteren.
__________________
Too hot to handle, too cold to hold
Oud 14-01-2004, 16:24
Verwijderd
ik denk eigenlijk eerlijk gezegd dat je er niet zoveel aan kan doen, je kan wel de hele school gaan lopen beveiligen met weet ik hoeveel metaaldetectors en politie ofzo maar als je echt iemand wilt vermoorden doe je dat toch wel, in of buiten school. ik denk dat het nog wel vaker voor zal komen de aankomende jaren en ik denk dan ook dat je die mensen heel streng aan moet pakken
Oud 14-01-2004, 16:25
Dr.Anti-Pax
Dr.Anti-Pax is offline
Not amused
__________________
the smartest is he, who knows, he doesn't know...'
Oud 14-01-2004, 16:26
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
herby schreef op 14-01-2004 @ 17:18:
Ik voorspel:
herby justitius, illustra nos
Oud 14-01-2004, 16:29
herby
Avatar van herby
herby is offline
Citaat:
herby schreef op 14-01-2004 @ 17:18:

En daarnaast is de 'eercultuur' die er bij is gekomen vanuit het oosten ook een oorzaak, maar het is onze eigen domme schuld dat islamieten die 'eercultuur' mogen behouden en koesteren.
Hiermee bedoel ik overigens niet tegenover de Islamieten, in eigen land worden ze wel gestraft voor dit soort dingen, maar Nederland is te 'soft' qua rechtspraak om hier een gepaste oplossing voor te hebben.

We zullen moeten kiezen: ongestraft respecteren van visies op de Islamitische cultuur en de uitvoering hiervan, of meer van dit soort incidenten.

Wat mij betreft mogen ze die gast (en veel andere criminelen, OOK blanke, ras-Nederlandse moordenaars, verkrachters etc.) voor de rest van z'n leven opsluiten.
Maar het Nederlandse rechtssysteem gelooft er nog in dat hij zal 'integreren in de samenleving'. Naar mijn idee een naive visie, waarmee je veel onschuldige burgers in gevaar brengt.

Ik zou hier door kunnen gaan over de idiote behandeling van 'vormfouten' en 'privacy' in Nederland, maar dat zal ik jullie besparen (is tevens te veel offtopic)
__________________
Too hot to handle, too cold to hold
Oud 14-01-2004, 16:31
tacidvs
tacidvs is offline
Vroeger was het niet beter.

Repressie helpt in deze gevallen niet.
Oud 14-01-2004, 16:36
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
herby schreef op 14-01-2004 @ 17:29:
Ik zou hier door kunnen gaan over de idiote behandeling van 'vormfouten' en 'privacy' in Nederland, maar dat zal ik jullie besparen (is tevens te veel offtopic)
Tip: haal dit weg voor nare man en z'n maten van de rechtentent online komen

herby:

De jongen die de conrector in kwestie onder de zoden gestopt heeft, is die bij z'n volle verstand?

Zo ja; waarom schiet ie er dan op los?

Zo nee; waarom denk je dat ie beter wordt van een gevangenisstraf?
Oud 14-01-2004, 16:46
Diesel
Avatar van Diesel
Diesel is offline
Ken Murat B. persoonlijk, nooit gedacht dat hij zoiets zou flikken.
__________________
Original sin comes just once in a lifetime.
Oud 14-01-2004, 16:47
EsRa
EsRa is offline
Die jongen heeft gewoon gehandelt uit eerwraak...
Ook is het moeilijk in een andere cultuur dus die rol zal ook wel mee hebben gespeelt maar waar ik nu nog het meest bang voor ben is dat omdat 1 persoon van de Turkse cultuur eeen fout heeft gemaakt, dat daarna de hele Turkse cultuur wordt afgeschildert als criminelen!
__________________
Kabhi Khushi Kabhi Gham (L)
Oud 14-01-2004, 16:49
EsRa
EsRa is offline
En jah trouwens je zult er toch niet veel aan kunnen doen kwa beveiliging! Als die dingen moeten gebeuren, gebeuren ze toch wel!
__________________
Kabhi Khushi Kabhi Gham (L)
Oud 14-01-2004, 16:51
Go
Avatar van Go
Go is offline
Verschrikkelijk dat dit kon gebeuren. De school deed ook nog eens veel aan beveiliging, alleen had geen detectiepoortjes. Ik denk dat het nooit helemaal te voorkomen valt, maar er moet zeker alles aan gedaan worden om dit in de toekomst te kunnen voorkomen.
Oud 14-01-2004, 16:59
brinta
brinta is offline
Vertel eens wat meer over Murat.B, Diesel.
Oud 14-01-2004, 17:13
herby
Avatar van herby
herby is offline
Citaat:
tacidvs schreef op 14-01-2004 @ 17:36:

De jongen die de conrector in kwestie onder de zoden gestopt heeft, is die bij z'n volle verstand?
Ik ken hem niet, maar ik denk dat er 2 mogelijkheden zijn:
1. Die jongen is zwaar gestoord en weet niet wat hij doet (of totaal doorgedraaid door iets wat hem is overkomen)
2. Wij moeten als westerlingen weten dat de familie voor sommige culturen heel belangrijk zijn, de jongen voelt zich in zijn familie-eer aangetast en moet daar iets aan doen, misschien ziet hij de moord als een soort van 'wraak' op de schending van het aanzien van zijn familie. Misschien begrijp je dat niet, maar dat is voor hun een norm.

Citaat:
tacidvs schreef op 14-01-2004 @ 17:36:

Zo ja; waarom schiet ie er dan op los?
Ik kan niet goed over hem oordelen, maar hij zal er in ieder geval niet op los hebben geschoten omdat hij dat leuk vind, hij weet best dat dit gevolgen heeft. Als hij thuis verwend is kan het best zijn dat hij denkt dat hij alles kan maken (weer zo'n scheef cultuuraspect, verwennen van de jongens en 'tot slaaf maken' van de vrouw).
Misschien is hij ook wel gek, dat is mogelijk, maar ik heb hier niet genoeg informatie over, ik heb niet met hem gepraat en ik oordeel niet over individuen voordat ik ze ken.

Citaat:
tacidvs schreef op 14-01-2004 @ 17:36:

Zo nee; waarom denk je dat ie beter wordt van een gevangenisstraf?
Ik denk niet dat hij beter word van een gevangenisstraf, Ik denk dat je hem beter:
*kan opsluiten voor de rest van zijn leven, hij brengt de samenleving in gevaar
*kan uitleveren aan een land met zijn eigen cultuur, hij kan zich blijkbaar niet aanpassen aan de manier waarop wij met elkaar omgaan. In dat land mogen ze hem dan een passende straf geven voor wat hij heeft gedaan.

Laat hem maar kiezen, maar laat hem niet zomaar vrij rond lopen, hij heeft laten zien dat hij gevaarlijk is en het hem niets kan schelen als hij iemand dood maakt (ongeacht de reden waarom hij het heeft gedaan, als hij het heeft gedaan in een vlaag van woede is dat des te meer reden om hem eerst een flinke tijd vast te houden, laat hem dan eerst maar zijn woede onderdrukken)
__________________
Too hot to handle, too cold to hold
Oud 14-01-2004, 17:15
herby
Avatar van herby
herby is offline
Het is trouwens niet alleen de Islamitische cultuur, maar de combinatie van de Islamitische eercultuur en de Nederlandse 'straatcultuur' die deze mensen voor de buitenwereld 'raar' maakt.
__________________
Too hot to handle, too cold to hold
Oud 14-01-2004, 17:27
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
herby schreef op 14-01-2004 @ 18:13:
2. Wij moeten als westerlingen weten dat de familie voor sommige culturen heel belangrijk zijn, de jongen voelt zich in zijn familie-eer aangetast en moet daar iets aan doen, misschien ziet hij de moord als een soort van 'wraak' op de schending van het aanzien van zijn familie. Misschien begrijp je dat niet, maar dat is voor hun een norm.
Wat heeft zijn familie hier mee te maken? Volgens mij ken je de exacte toedracht niet. Ik ook niet, zoveel is waar, maar ik blaas niet zo hoog van de toren als jij.
Oud 14-01-2004, 18:02
Johnnie-mannuh
Johnnie-mannuh is offline
opsluiten, zo iemand spoort niet normaal...

ik heb op school ook vaak ruzie met leraren dat ik vaak met scheldwoorden het lokaal verlaat. Ik mag dan bij mn nog ergere conrector verder gaan schelden/klagen...

(op mijn school)
ik haat daarom leraren omdat ze gewoon altijd iets te zeiken hebben. Ze pikken altijd diegene eruit die zij het minst mogen


Ik verwacht zelfs dat binnekort de gameswereld er weer bij wordt gehaald en omdat ze dan weer eens lekker GTA de stront in mogen duwen... EN DAAR BEN IK ZO TEGEN
...
...
maar om nou iemand overhoop te schieten denk ik niet aan. Die gast is echt gevaarlijk.
Oud 14-01-2004, 18:52
Bottler
Bottler is offline
Citaat:
Johnnie-mannuh schreef op 14-01-2004 @ 19:02:
opsluiten, zo iemand spoort niet normaal...

ik heb op school ook vaak ruzie met leraren dat ik vaak met scheldwoorden het lokaal verlaat. Ik mag dan bij mn nog ergere conrector verder gaan schelden/klagen...

(op mijn school)
ik haat daarom leraren omdat ze gewoon altijd iets te zeiken hebben. Ze pikken altijd diegene eruit die zij het minst mogen


Ik verwacht zelfs dat binnekort de gameswereld er weer bij wordt gehaald en omdat ze dan weer eens lekker GTA de stront in mogen duwen... EN DAAR BEN IK ZO TEGEN
...
...
maar om nou iemand overhoop te schieten denk ik niet aan. Die gast is echt gevaarlijk.
Dat is inderdaad zo... maar op een heel klein persentage van gamers heeft dat toch een groot effect.
Wat me nog het meest verbaasd is dat ie raak had geschoten.
Oud 14-01-2004, 19:04
Orion2003
Avatar van Orion2003
Orion2003 is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 14-01-2004 @ 16:51:
Dit heeft nix te maken met integratie. in de landen van herkomst van de allochtonen hier gebeurt dit soort dingen nooit. daar heeft iedereen respect voor elkaar. het is deze verklote maatschappij. alles kan maar en alles mag maar, maar als je er wat van zegt of er iets tegen wil doen wordt je strafrechtelijk vervolgd.
Het zal ook niet direct met integratie te maken hebben, maar wel een gevolg van. Je ziet het aan alles. De allochtonen van 30 jaar geleden die nooit echt zijn geintergreerd, Kunnen over het algemeen: geen goed Nederlands, wonen in armere wijken, staan buiten de maatschappij ed. Dan krijgen dat soort mensen kinderen, deze hebben vanaf hun geboorte al een achterstand, leven tussen 2 werelden, en hebben zo heel veel kans op het slechte pad te raken. Ze worden daarbij idd totaal niet geremd door het Nederlandse rechtsysteem, wat het alleen maar makkelijker maakt. Ik kan me voorstellen dat dat soort mensen de pest aan alles krijgen, hun respect voor andere verliezen en zo dit soort dingen gaan doen. Ik zelf woon in Maassluis en studeer in Rotterdam. Ik zie heel veel van dit soort jongens en ken er ook een paar. Ik zeg niet dat dit de rede is, maar voor een hoop gevallen wel en ik heb zo'n vermoeden dat het ook hier de oorzaak is.
__________________
De mens wist vroeger (1000 n. Chr.) 0,001 % af van de natuurwetten, aarde en heelal. Nu is dat 100x zo veel.
Oud 14-01-2004, 19:17
Orion2003
Avatar van Orion2003
Orion2003 is offline
Citaat:
Henkidu schreef op 14-01-2004 @ 16:52:
Vijftien jaar geleden was zoiets niet ondenkbaar, het stond alleen minder in de krant en op tv. Heb ijij daar trouwens onderzoek naar gedaan? Aanklachten doorgepluist, rechtzaak verslagen doorgekeken en vergeleken met huidige verslagen?

Het is heel makkelijk om dit te roepen, en idd, criminaliteit stijgt al ddecennia. Dat is ook een heel normale ontwikkeling, meer welvaart, dus meer dingen om te jatten/beroven, dus meer criminaliteit. Maar het is niet zo dat het 15 jaar geleden ondenkbaar was, toen werden er ook moorden gepleegd.

@ Plusmarktboy: de strafvergelijking was gedaan op basis van gezeten straffen, stond een half jaar tot een jaar geleden in de krant geloof ik.
Dit is niet zo maar een moord, maar een moord op een leraar door een leerling. Iets wat in Nederland nog nooit is gebeurd. Ik heb er geen onderzoek naar gedaan, maar ik weet wel dat er vroeger veel meer respect voor ouderen, en misschien nog wel meer voor leraren was dan nu. Ook die verhalen die je tegenwoordig hoort, dat leraren regelmatig door leerlingen worden uitgescholden, worden bedreigt of zelfs met fysiek geweld te maken krijgen. Dat was 15 jaar geleden ook niet zo, laat staan dat een leraar vermoord wordt.
__________________
De mens wist vroeger (1000 n. Chr.) 0,001 % af van de natuurwetten, aarde en heelal. Nu is dat 100x zo veel.
Oud 14-01-2004, 19:19
Verwijderd
Citaat:
Shade schreef op 14-01-2004 @ 11:24:
Ik bedoel dat er in die post werd gedaan alsof de dood van PF belangrijker was, of dat het bij hem erger was omdat hij bekend was.
Dat is jouw interpretatie
Citaat:

Ik wens het em toe, ik doe niks. Zo iemand verdiend het helemaal niet om te leven als je met opzet om zo'n zielige reden iemand laf door zijn hoofd schiet.
Dus jij vindt dat jij omwille van zijn daad een goede reden hebt hem dood te schieten, maar doet dat niet om niet in de gevangenis te belanden?

Laatst gewijzigd op 14-01-2004 om 19:26.
Oud 14-01-2004, 19:24
NN
NN is offline
Ik vind het typerend dat er direct weer geëmotioneerd om hogere straffen wordt geschreeuwd. De Nederlandse straffen zijn niet lager dan in de ons omringende landen. Verder is het wereldwijde repressieland nr. de VS de criminaliteit een stuk hoger dan hier.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Oud 14-01-2004, 19:27
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
NN schreef op 14-01-2004 @ 20:24:
Ik vind het typerend dat er direct weer geëmotioneerd om hogere straffen wordt geschreeuwd. De Nederlandse straffen zijn niet lager dan in de ons omringende landen. Verder is het wereldwijde repressieland nr. de VS de criminaliteit een stuk hoger dan hier.
In ieder geval komt in de VS dit schietgedrag vaker voor. Dus hogere straffen voorkomt dit in ieder geval niet.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 14-01-2004, 19:46
yessi
yessi is offline
Citaat:
ik heb op school ook vaak ruzie met leraren dat ik vaak met scheldwoorden het lokaal verlaat. Ik mag dan bij mn nog ergere conrector verder gaan schelden/klagen...
als lerares merk ik dat dit vaak mens zijn die doen wat ze zelf willen en niet willen luisteren.

Citaat:
ik haat daarom leraren omdat ze gewoon altijd iets te zeiken hebben. Ze pikken altijd diegene eruit die zij het minst mogen
sorry, maar dit is gewoon onzin.

Citaat:
maar om nou iemand overhoop te schieten denk ik niet aan. Die gast is echt gevaarlijk
Gelukkig maar.
Er werd ook iets gezegd over "veiligheid op school". Meteen na dit bericht is er natuurlijk het e.e.a. rondgegaan op "mijn" school. Vandaag kwam er ook een reactie van de directie op het hele gebeuren en hoe het bij ons allemaal bedacht is of zou zijn waarom wij bepaalde zaken niet hebben (poortjes/camera's) aangezien dat de zaken zijn die meteen gevraagd werden vandaag.

Helaas denk ik dat wat eerder gezegd is klopt: alles kan maar en alles mag maar en niemand die iets doet. Het begint op kleine schaal en zet door.................. de kleinste dingetjes laten mensen oogluikend toe............tja en een uitschieter zit er dan echt wel ergens bij.

Het is erg dat het zover kan komen en het idee dat dit op mijn school zou kunnen gebeuren geeft mij alleen maar kippenvel. Ik ken niet 1 leerling die dit een collega of mijzelf aan zou kunnen doen, maar zoals diesel zei: hij kende Murat persoonlijk en had dit nooit gedacht.

wat doe je eraan?
tja....................
Oud 14-01-2004, 19:55
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Gatara schreef op 14-01-2004 @ 20:27:
In ieder geval komt in de VS dit schietgedrag vaker voor. Dus hogere straffen voorkomt dit in ieder geval niet.
Het voorkomt wel dat nog een keer de fout in kunnen gaan. Wat mij betreft dienen draaideur criminelen na x misdrijven dan ook gewoon levenslang te krijgen.
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Oud 14-01-2004, 20:01
suze02
suze02 is offline
Weet je waar ik verbaasd over ben? Het feit dat mensen verbaast zijn dat dit kon gebeuren. Ja duuuh het zat er aan te komen! Ik vind het heel erg dat dit is gebeurd maar het zou niemand moeten verbazen zo'n veilig land is Nederland nou ook weer niet.
__________________
Suze is een driftig meisje,soms een beetje te.....
Oud 14-01-2004, 20:29
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Ik heb niet alles gelezen, dat was me iets te veel.

Maar toen ik dit allemaal hoorde, moest ik denken aan het boek wat ik aan het lezen ben, "de gezonde samenleving" van de filosoof Erich Fromm. In zijn boek zet hij uiteen dat er in onze westerse samenleving meer zelfmoord word gepleegd dan in minder ontwikkelde landen. Samen met een aantal andere factoren concludeert hij dat onze samenleving relatief veel last heeft van geestesziekte onder de bevolking. Bij het 8-uur-journaal van vanavond hoorde ik dat de dader psychisch niet helemaal in orde was, en zeiden een aantal mensen dat het een porbleem van de samenleving is.

Ik denk dat, als de psychische zorg verbeterd zou worden, dit soort dingen misschien voorkomen zou worden?

De daders van de school-shootings in Columbine en Erfurt waren ook psychisch niet gezond. Het eerdere incident in Nederland, wat te maken had meer eerwraak, ligt duidelijk aan de gebrekkige integratie van sommige allochtonen.

De psychische gezondheidszorg detecteert deze zieke geesten kennelijk niet, met fatale gevolgen. Ik denk dat er daarom wat moet veranderen.

Wat denken jullie?
__________________
Politiek is interessant, want het gaat over het bestuur van het land :D | Voorheen bekend als 'S@nder'.

Laatst gewijzigd op 14-01-2004 om 20:32.
Oud 14-01-2004, 20:56
Hydraul!C FunK
Avatar van Hydraul!C FunK
Hydraul!C FunK is offline
Citaat:
EsRa schreef op 14-01-2004 @ 17:47:
Die jongen heeft gewoon gehandelt uit eerwraak...
Waar slaat dat nou weer op?
Omdat de leraar een verhouding met z'n zusje had ofzo?

Op 2 vandaag werd ook alleen maar op culturele dingen als eerwraak ingegaan(in dat interview met die oudere vrouw).
Kom op, het is gewoon een leipo met een pistool.

Verder vindt ik het opvallend dat ik iedereen in die programma's(vooral die welzijnswerker) zei dat het een fantastische school is en 2 v.d. geinterviewde leerlingen zeiden zelf dat hun school al een slechte naam had en dat die nu waarschijnlijker nog slechter zal worden.....wat is t nou?

Ik vind t heel erg dat dit nu ook in NL gebeurt(hoewel dit vorig jaar in Veghel ook al gebeurd was) magoed, ik ga niet wijs doen over een oplossing want ik zou t niet weten.
__________________
..::: Funked Up! | What The Funk? | Funk You! | Roland Clark - RESIST! :::..
Oud 14-01-2004, 21:29
zlatani9
Avatar van zlatani9
zlatani9 is offline
Hij zal vast de Nederlandse nationaliteit gehad hebben.. Maar aangezien die wel allochtoon was.. Waar kwam zijn familie oorspronkelijk vandaan? Turkije of Marokko?
Oud 14-01-2004, 21:37
Verwijderd
Bla bla hogere straffen bla bla rot op naar eigen land. Precies de reacties die te verwachten waren. Toont precies aan hoe kut Nederland is. De mensen die het hardste schreeuwen om respect en normen en waarden kramen deze onzin uit. Ga eens terug naar je moeder en vraag haar eens of ze vindt dat ze je goed opgevoed heeft.
Oud 14-01-2004, 21:41
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 14-01-2004 @ 20:24:
Ik vind het typerend dat er direct weer geëmotioneerd om hogere straffen wordt geschreeuwd. De Nederlandse straffen zijn niet lager dan in de ons omringende landen. Verder is het wereldwijde repressieland nr. de VS de criminaliteit een stuk hoger dan hier.
Precies, Nederland omtoveren in een politiestaat lost niets op totdat je de mentaliteit van de mensen veranderd hebt. Ik heb al eens eerder op dit forum gezegd dat je wel op elke hoek van de straat een politie-agent kan neerzetten en overal camera's kan ophangen, maar zodra men de kans krijgt gaat men alsnog in de fout.
Als je kind een snoepje uit de snoeptrommel steelt, ga je dan overal in huis camera's ophangen en drie babysitters aannemen om het kind in de gaten te houden of ga je er voor zorgen dat je kind geen snoepjes meer gaat stelen omdat het zelf weet dat het fout zit?
Oud 14-01-2004, 21:45
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik vind het heel erg dat dit soort dingen gebeuren, maar net als zoveel andere dingen die tegenwoordig gebeuren maak ik me er niet zo druk meer om. Ik besef me dat het iedereen kan gebeuren, maar zolang de Nederlandse regering niet inziet dat dit soort gebeurtenissen gegraveerd staan in een samenleving als deze, waar jongeren blijkbaar makkelijk aan wapens kunnen komen, haatgevoelens tegenover andere mensen blijkbaar geaccepteerd worden en mensen het simpelweg zover laten komen.

De manier van handelen van tegenwoordig (bijv. poortjes plaatsen, mensen shockeren etc.) geeft alleen maar aan dat de overheid de schuld legt bij het "niet genoeg materiele preventie", maar de echte problemen zitten bij de maatschappij.

Als iedereen het zo erg vindt, waarom maken we ons dan niet druk om andere geweldplegingen (bijvoorbeeld in het midden-oosten) en zeggen we daar geen grote "NEE" tegen? Waarom blijft deze maatschappij nog steeds haten?

Ik wil gewoon gezegd hebben dat iedereen die hier z'n mond open durft te trekken die dit soort dingen simpelweg ONDERSTEUNT door mee te gaan in een maatschappij die gedreven wordt door haat, machtsverhoudingen, geld en vooroordelen, duidelijk nog niet doorheeft dat ook hij/zij de oorzaak in van dit probleem!

Nu ben ik klaar jah
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 14-01-2004, 23:14
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
Le Socialiste schreef op 14-01-2004 @ 22:41:
Precies, Nederland omtoveren in een politiestaat lost niets op totdat je de mentaliteit van de mensen veranderd hebt. Ik heb al eens eerder op dit forum gezegd dat je wel op elke hoek van de straat een politie-agent kan neerzetten en overal camera's kan ophangen, maar zodra men de kans krijgt gaat men alsnog in de fout.
Als je kind een snoepje uit de snoeptrommel steelt, ga je dan overal in huis camera's ophangen en drie babysitters aannemen om het kind in de gaten te houden of ga je er voor zorgen dat je kind geen snoepjes meer gaat stelen omdat het zelf weet dat het fout zit?
daar is het nu dus te laat voor
beetje de mentaliteit van mensen veranderen

als ik naar mezelf kijk, in figuurlijke zin, dan zou het echt wel schelen als er op elke hoek een agent staat
sterker nog ik merk het al. de laatste tijd zie ik steeds meer politie rondrijden hier in almere, en dat werkt. bijvoorbeeld: vroeger reed ik met gemak zonder licht rond, ik d8 er verder niet aan en als ik er aan d8 d8 ik er gelijk achteraan schijt moeite niet waard om af te stappen, ik zie toch nooit politie
de laatste tijd stap ik dus wel degelijk af omdat ik vrijwel zeker weet dat ik een agent tegenkom als ik naar t centrum fiets en tegenwoordig krijg je ook geen waarschuwing meer maar gelijk 23 euro ofzo aan je broek

nou is dat mijn persoontje maar ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die zo denkt
Oud 14-01-2004, 23:18
Yeroen
Yeroen is offline
Dat ie waarschijnlijk op z'n 21e al weer vrijkomt vind ik belachelijk. Voor een moord met voorbedachte rade (hij komt met een pistool naar school.......met hoogstwaarschijnlijk al de bedoeling om fysiek verhaal te halen) moet je in mijn ogen minimaal 10 jaar opgesloten worden. Maar als `t dan met de regelgeving in Nederland uiteindelijk 4 jaar zou kunnen worden, stel dan deze zaak als voorbeeld en geef `m minimaal het dubbele. Afschrikken moet het!

Laat `m nu eerst maar minimaal 4 jaar het zeepje van de grond pakken.....
__________________
Het omnummeren en de €uro.....daar is `t mis gegaan.....
Oud 15-01-2004, 08:44
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
BendeBen schreef op 15-01-2004 @ 00:14:
als ik naar mezelf kijk, ...
Jij loopt niet met een pistool rond (waarschijnlijk) en knalt geen onderdirecteuren in hun aars (toch?). Waarom jezelf dan vergelijken met die jongen? Als er op elke straathoek een agent zou staan, zou je nog steeds mensen kunnen neerschieten, wees maar niet bang.
Oud 15-01-2004, 08:48
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
Yeroen schreef op 15-01-2004 @ 00:18:
Afschrikken moet het!
Ik denk niet dat die jongen vooraf heeft nagedacht over de consequenties van zijn schieten. Dat is het probleem met 'harder straffen', de mensen die voor straf in aanmerking komen houden geen rekening met eventuele straf. Mensen die om langere bromtijden roepen denken echter dat geschifte mensen, net als zij, door strengere straffen beter zullen nadenken voor ze iets doen. Dat is dus zeer zeker niet het geval.
Oud 15-01-2004, 08:58
zlatani9
Avatar van zlatani9
zlatani9 is offline
Citaat:
Le Socialiste schreef op 14-01-2004 @ 22:37:
Bla bla hogere straffen bla bla rot op naar eigen land. Precies de reacties die te verwachten waren. Toont precies aan hoe kut Nederland is. De mensen die het hardste schreeuwen om respect en normen en waarden kramen deze onzin uit. Ga eens terug naar je moeder en vraag haar eens of ze vindt dat ze je goed opgevoed heeft.
Hoe kut Nederland is? En door wie is dat onder andere gekomen?
Oud 15-01-2004, 09:03
zlatani9
Avatar van zlatani9
zlatani9 is offline
Citaat:
Le Socialiste schreef op 14-01-2004 @ 22:41:
Precies, Nederland omtoveren in een politiestaat lost niets op totdat je de mentaliteit van de mensen veranderd hebt. Ik heb al eens eerder op dit forum gezegd dat je wel op elke hoek van de straat een politie-agent kan neerzetten en overal camera's kan ophangen, maar zodra men de kans krijgt gaat men alsnog in de fout.
Je hoeft niet overal een camera neer te gaan zetten enzo.. Maar de mensen DIE je pakt moet je gewoon flink op hun donder geven. En als mensen zich ergens onveilig door voelen moet je hetgeen waardoor ze zich onveilig voelen zoveel mogelijk bestrijden.. En waar voelen wij ons het meest door bedreigd als we door de stad lopen?
Oud 15-01-2004, 09:05
mrhanky
Avatar van mrhanky
mrhanky is offline
Bericht uit de telegraaf.
Het is toch te gek voor woorden dat het zo moet gaan op een school tegenwoordig?

Als leerkracht ben je vogelvrij
door Johan van den Dongen

AMSTERDAM - Het schokkende schooldrama op het Terra College in Den Haag is in ons land weliswaar het eerste met dodelijke afloop voor een leerkracht, maar geweld op scholen is aan de orde van de dag. Veel leraren zijn feitelijk niet eens verbaasd. "Politici die nu nog durven stellen dat dit het werk van een gestoorde leerling is en dat dit niet snel nog een keer zal gebeuren, hebben geen idee van het aantal leerlingen die met dezelfde problemen kampen als de dader van deze aanslag", zegt een ervaren docent van het Terra College.


De man, die twintig jaar voor de klas staat, vindt de situatie dusdanig alarmerend dat hij het spreekverbod van zijn schooldirectie negeert. Hij wil wel vertellen over het moeilijke werk als docent, maar niet met zijn naam in de krant. "Dan komen er hoe dan ook leerlingen verhaal halen. Ik heb genoeg toestanden meegemaakt. Het wordt absoluut steeds erger. Het is grotendeels een allochtonenprobleem. Over het algemeen krijgen deze kinderen van huis uit weinig mee, en dat uit zich op school." "Als leerkracht ben je af en toe vogelvrij. Leerlingen kunnen zich bij ons heel veel permitteren voor ze van school worden verwijderd. Zelf ben ik ook enkele malen bedreigd. 'Jij gaat dood!' of 'Ik wacht je buiten wel op!' wordt je dan meegedeeld, op een toon die aan duidelijkheid niets te wensen overlaat. Het ziekteverzuim op onze school is mede door dit soort situaties schrikbarend hoog, maar geen enkele instantie die daar lering uit trekt."

Ziekmelden

"De directie steunt je bovendien op geen enkele wijze na zo'n bedreiging. Je moet zelf dreigen dat je ziek naar huis gaat als de betreffende leerling toch je lokaal weer wordt ingestuurd. Dit is momenteel ons enige middel. Collega's die wel dit soort leerlingen bij de directie afleveren, komen diezelfde leerling een uur later weer doodleuk in de gangen tegen. De hele toestand is dan afgedaan met een waarschuwing."



Leerlingen van het Haagse Terra College uiten gisterenelk op hun eigen wijze hun gevoelens over de dood van biologieleraar Hans van Wieren.
"Van vechtpartijen tussen groepen Marokkaanse en Antilliaanse leerlingen kijken we al niet meer op. Er is de laatste tijd zeker al drie keer zwaar vuurwerk afgestoken in de kantine tijdens de pauze, maar daar wordt niets tegen gedaan. Soms vliegen de stoelen door de kantine. Leerlingen die niet op onze school staan ingeschreven, komen de school binnen om ruzies te beslechten en andere leerlingen in elkaar te slaan. Je auto moet je ver van school vandaan parkeren, want het aantal auto's van collega's dat is beschadigd tijdens schooltaken is niet meer op de vingers van twee handen te tellen. En als het niet gebeurt bij school, dan zoeken leerlingen je thuis wel op en spuiten je wagen daar geheel onder de verf. Dat is vorige week nog gebeurd bij een collega."
__________________
toch best interessant zo'n sig. Je zit er al paar seconde naar te kijken en je hebt er nu nog steeds geen genoeg van? Nou vooruit dan maar, ik stop nu
Oud 15-01-2004, 09:21
misfit13
misfit13 is offline
wat ik dus echt apart vind he zijn al die reacties in de trant van ik had nooit verw8 dat hij dit zou doen

ow ja daarom had hij een pistool om hem nooit tegebruiken
waarom heeft hij een wapen uberhaupt vast niet voor de sier (en dat vind ik op zich ook al ziek als het wel zo zou zijn)

mensen iemand die een vuurwapen op zak heeft heeft die om hem ooit te gaan gebruiken

en wta het echte probleem met het nederlandse recht syteem is is niet de hoogte van de straffen meer het feit dat we hem niet kunnen berechten voor wat hij allemaal echt heeft gedaan
ik bedoel zet maar eens op een rijtje
illegaal wapenbezit+ moord(dus voor bedachte rade)+bedreiging
muah daar zit een aardig strafje in als je het optelt
alleen het probleem is dat dat dus niet kan in nederland in tegen stelling tot ander landen hij mag alleen worden berecht voor het ergst feit en dat is dus alleen moord....
Oud 15-01-2004, 09:59
Verwijderd
Citaat:
misfit13 schreef op 15-01-2004 @ 10:21:
ow ja daarom had hij een pistool om hem nooit tegebruiken
waarom heeft hij een wapen uberhaupt vast niet voor de sier (en dat vind ik op zich ook al ziek als het wel zo zou zijn)
Hij had volgens de kranten op de dag van de moord pas de pipa geregeld.
Oud 15-01-2004, 10:09
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline

Zijn er nog een aantal enkeltjes naar de bergen beschikbaar?
__________________
Hetzij zo...
Oud 15-01-2004, 10:11
e r t a njunior
e r t a njunior is offline
Citaat:
Plusmarktboy schreef op 15-01-2004 @ 11:09:
[afbeelding]
Zijn er nog een aantal enkeltjes naar de bergen beschikbaar?
Ik denk niet dat Marokko staat te springen om onze "criminele" medelanders met open armen te ontvangen...
__________________
www.ertan.nl voor een kritische kijk op de Nederlandse samenleving!
Oud 15-01-2004, 10:12
mrhanky
Avatar van mrhanky
mrhanky is offline
Citaat:
Plusmarktboy schreef op 15-01-2004 @ 11:09:
[afbeelding]
Zijn er nog een aantal enkeltjes naar de bergen beschikbaar?
En dan mogen we geen vooroordelen over die figuren hebben.
__________________
toch best interessant zo'n sig. Je zit er al paar seconde naar te kijken en je hebt er nu nog steeds geen genoeg van? Nou vooruit dan maar, ik stop nu
Oud 15-01-2004, 10:14
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
Citaat:
e r t a njunior schreef op 15-01-2004 @ 11:11:
Ik denk niet dat Marokko staat te springen om onze "criminele" medelanders met open armen te ontvangen...
Nee want al die criminele zitten in NL
__________________
Hetzij zo...
Oud 15-01-2004, 10:15
Henkidu
Henkidu is offline
Citaat:
Orion2003 schreef op 14-01-2004 @ 20:17:
maar ik weet wel dat er vroeger veel meer respect voor ouderen, en misschien nog wel meer voor leraren was dan nu.

De jeugd heeft slechte manieren, veracht autoriteit, heeft geen respect voor oude mensen en kletst waar zij werken moet

Dit stukje geeft ongeveer weer wat jij hierboven zei. Toch is dit door Socrates geschreven in 400 voor Christus. Het is dus van alle tijden.

In de jaren '70 waren er heel veel problemen met jongeren di agressief waren en ouderen zeer respectloos behandelden, soms tot intimidatie en afpersing toe. Ok, er werden geen leraren vermoord, maar het zat eer niet ver van af. Vroeger was echt lang niet alles beter, soms zelfs veel slechter

@Plusmarktboy: ik zou ook gek worden van alle media-aandacht, vind het niet zo'n heel erg gekke reacties. Op dit soort moment wil je rust en privacy om misschien met vrienden er over te praten. Als dan de hele nederlnadse pers elke beweging van je volgt is dat niet echt prettig.
__________________
Sot et och op Lëtzebuergesch! | I can resist anything but temptation
Oud 15-01-2004, 10:15
Verwijderd
Nee natuurlijk niet, onze criminele medelanders zijn ons probleem, door ons gecreeerd, en nu zitten we ermee.

Griezeliger is het dat ons rechtssysteem niet in staat blijkt deze paupers aan te pakken. Ik denk dat dit jong al niet zo'n fris gastje was, dus hij zal ongetwijffeld bij de politie bekend zijn, en dan nog kan dit gebeuren
Oud 15-01-2004, 10:25
mrhanky
Avatar van mrhanky
mrhanky is offline
Bericht van nu.nl

'Murat was een heel goede jongen'

Uitgegeven: 15 januari 2004 10:01
Laatst gewijzigd: 15 januari 2004 10:27

DEN HAAG - "Het wordt nooit als vroeger. Ik hoor nog steeds het geschreeuw en kan er bijna niet meer van slapen", vertelt de 17-jarige Hafize. Ze komt net uit het Terra College aan de Beresteinlaan waar de scholieren donderdag opnieuw bij elkaar komen.

Zij en haar vriendinnen Hatice (15) en Cagla (14) kenden Murat goed. Ze hadden het nooit van hem verwacht. "Ik ken hem al zeven jaar. Het was een heel goede jongen die goede cijfers haalde op school. Hij ging alleen met de verkeerde vrienden om. Meestal was het een heel rustige jongen, maar soms was hij wel agressief", aldus Hafize.

Hafize heeft vorig jaar nog economieles gehad van meester Van Wieren. De meisjes zeggen dat hij op school zeer geliefd was. Ze hebben op school nog nooit eerder leerlingen met wapens gezien. "Het is een hele strenge school met hele strenge regels en er hangen ook camera's."

De vriendinnen hebben geen enkel idee waarom de jongen ruzie had met Van Wieren en waarom hij hem heeft neergeschoten. Ze denken wel dat hij stoned was op het moment dat hij de leraar neerschoot. Ook weten ze dat hij wel eens harddrugs zoals XTC gebruikte.

Gekwetst
Even buiten de school staat een grote groep "vrienden" van Murat die verwensingen roepen naar een cameraploeg die even verderop staat. De leerlingen zijn boos over de manier waarop Murat afgeschilderd wordt in de media. Volgens een van hen zou Murat nooit zo maar iemand hebben neergeschoten en zou Van Wieren hem hebben gekwetst met een opmerking over zijn vader die in de gevangenis zou zitten.
__________________
toch best interessant zo'n sig. Je zit er al paar seconde naar te kijken en je hebt er nu nog steeds geen genoeg van? Nou vooruit dan maar, ik stop nu
Oud 15-01-2004, 10:28
Verwijderd
Citaat:
mrhanky schreef op 15-01-2004 @ 11:25:
Bericht van nu.nl

'Murat was een heel goede jongen'

Uitgegeven: 15 januari 2004 10:01
Laatst gewijzigd: 15 januari 2004 10:27

DEN HAAG




De vriendinnen hebben geen enkel idee waarom de jongen ruzie had met Van Wieren en waarom hij hem heeft neergeschoten. Ze denken wel dat hij stoned was op het moment dat hij de leraar neerschoot. Ook weten ze dat hij wel eens harddrugs zoals XTC gebruikte.

Gekwetst
Even buiten de school staat een grote groep "vrienden" van Murat die verwensingen roepen naar een cameraploeg die even verderop staat. De leerlingen zijn boos over de manier waarop Murat afgeschilderd wordt in de media. Volgens een van hen zou Murat nooit zo maar iemand hebben neergeschoten en zou Van Wieren hem hebben gekwetst met een opmerking over zijn vader die in de gevangenis zou zitten.

Een goeie jongen jaja
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Schietpartij in Haagse school / steekpartij school Amsterdam
Verwijderd
254 31-01-2004 14:07
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Panorama zet aan tot massahysterie en rassenhaat
Woodstock
87 28-01-2004 21:34
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Schooldirecteur in Den Haag neergeschoten
marlies
18 13-01-2004 14:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:18.