Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-01-2004, 13:25
marieke_temp
Avatar van marieke_temp
marieke_temp is offline
ik zit als meisje-van-boven-de-rivieren op de pabo in tilburg. op mijn stageschool wordt ook carnaval gevierd, maar ik heb eigenlijk geen flauw idee hoe. het is ook eigenlijk de bedoeling dat wij (als stagaires) ook iets doen, maar ja... ik heb nul komma nul verstand van carnaval.
werd bij jou op de basisschool carnaval gevierd? en hoe? leuke tips voor deze kleuter-stagaire?
__________________
I've got a million dreams stuck in my head, wish I could live a few before I'm dead
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-01-2004, 13:37
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
marieke schreef op 31-01-2004 @ 14:25:
ik zit als meisje-van-boven-de-rivieren op de pabo in tilburg. op mijn stageschool wordt ook carnaval gevierd, maar ik heb eigenlijk geen flauw idee hoe. het is ook eigenlijk de bedoeling dat wij (als stagaires) ook iets doen, maar ja... ik heb nul komma nul verstand van carnaval.
werd bij jou op de basisschool carnaval gevierd? en hoe? leuke tips voor deze kleuter-stagaire?
bij ons werd wel carnaval gevierd ja op de basisschool.
en dat terwijl ik ook een meisje-van-boven-de-rivieren ben.
later hebben ze het afgeschaft omdat er geen enkele leerling iets met carnaval had en iedereen het dus puur als een dagje vrij zag.

maar goed: wij hadden een grote aula en die werd dan versierd met slingers enzo. Iedereen moest verkleed op school komen en er werden feestnummers gedraaid. Moesten we daar als een achterlijke polonaises gaan lopen enzo en confetti en serpentine op andere mensen gooien. Enig
Later deden we dat in iedere klas kleine groepjes werden gemaakt van kinderen die in compleet dezelfde kleur naar school moesten komen. Alles dus: broek, trui, sokken, t-shirt: alles dezelfde kleur. Dan een liedje instuderen (wij deden 'een naaimachine naait en een nietmachine niet' van André van Duin) en dat moesten we dan aan de andere klassen laten zien. (inclusief dansje )
Ik vond er echt geen **** aan.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 14:25
Silver rain
Avatar van Silver rain
Silver rain is offline
Op de basischool deden wij voor de onderbouw (kleuters, groep 3 en 4) dat iedereen verkleed naar school kwam en dan allemaal spelletjes spelen (joulebak, blikken omgooien, van die bzzz dingen als je een lijn aanraakt). Voor de oudere kinderen was er een zaal waar muziek werd gedraaid enzo

edit: misschien een dansje instuderen?
__________________
Bescherm de dieren tegen de beesten | Bundel die krachten als positief verenigen. Koppel gedachten in plaats van die te stenigen | DK |
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 14:40
fractuur
fractuur is offline
Ver-schrik-ke-lijk.

Maar dit terzijde. Wij -als bovenbouwers groep 7 geloof ik- namen allemaal een kleur spuitbus mee, met als resultaat dat iedereen er als een soort bontgevlekte jaguar bijliep. (die spuitbssen zijn rond carnaval te krijgen, en kan je zo op je haar spuiten.) Verder soort maandsluiting met dansjes, polonaises enz. (als je er voor in de stemming bent is het wel grappig, maar je moet er niet over gaan nadenken. )

Ik vrees dat je een dansje moet in gaan studeren. Als kleuterstagaire moet je iets van K3 doen, scoort altijd. Succes!
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 14:58
Verwijderd
He-le-maal niets.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 17:20
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Gewoon weigeren, carnaval is echt kut.

Blije gehuppel om uiteindelijk 's avonds bier te mogen drinken... Heb ik geen carnaval voor nodig.

Gelukkig ben ik met cv altijd op vakantie. Gewoon vreten en zuipen, heerlijk!
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 17:30
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Bij ons was er uit groep 8 een prins en prinses carnaval gekozen en een raad van 11 en dansmariekes, en die verzorgden dan een optreden enzo. 's Ochtends had de bovenbouw gewoon (verkleed) les en de onderbouw had feest in de zaal, met muziek enzo, en er werden optredens gedaan. In de pauze hielden we een optocht met de hele school door de wijk... Groep 8 stond op een wagen, en alle andere kinderen liepen erachter aan, verkleed en met versierde fietsen en dergelijke. 's Middags was de onderbouw vrij, en had de bovenbouw een zelfde soort feest in de zaal.

En ik vond het vreselijk, ik haat carnaval...
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 12:13
Fieneke
Avatar van Fieneke
Fieneke is offline
bij ons kwam iedereen verkleed naar school en dan werden er playback wedstrijden gehouden en allemaal spelletjes, maar ik vond dat altijd vreselijk k was dan... ziek
__________________
And all I know is that it feels like forever,
but no one ever tells you that forever feels like home.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 12:20
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Ik heb één keer Carnaval gevierd op school, naar mijn weten.
Toen was ik heks en we gingen de hele dag gewoon leuke dingen doen. Spelletjes en polonaise geloof ik...
__________________
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 12:23
Wawl
Wawl is offline
Doe gewoon een boerenkiel aan. Voila, carnaval kan je zo gaan vieren.
__________________
Wauwel.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 12:24
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Citaat:
Sylph schreef op 31-01-2004 @ 15:58:
He-le-maal niets.
Bij ons ook niet gelukkig
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 12:58
LoeLoe
Avatar van LoeLoe
LoeLoe is offline
Oww nou dat probleem heb ik ook een beetje.

Ik ben vanaf deze week op stage en 1 van mijn opdrachten is: Help mee met het voorbereiden van een groot evenement (zoals carnaval bijvoorbeeld).

Probleem is dat dat al een tijdje vast ligt e ndat ik der niet veel meer aan mee kan helpen.

Daarbij komt ook nog eens dat alle leerkrachten als hetzelfde verkleed gaan. Elk jaar opnieuw kopen zij met het hele team hetzelfde pak. Nu ben ik maar een stagiaire en weet ik mezelf niet helemaal te plaatsen. Ik weet dus niet echt of ik nu mee moet doen met het team of dat ik gewoon lekker me eigen ouwe vertrouwde koeienpak aan moet doen, wat dus losstaat van het thema wat de leerkrachten dus waarschijnlijk zullen dragen :?

Beetje moeilijk allemaal..maar ik ga er deze week nog even naar vragen
__________________
Soms is er zoveel dat we voelen, maar zo weinig dat we kunnen zeggen...
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 13:05
Verwijderd
Wij doen er godzijdank niet aan
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 13:06
fractuur
fractuur is offline
@ LoeLoe: vraag er gewoon naar.

En wat hebben veel mensen hier toch een hekel aan carneval. Zie je wel, het probleem ligt bij de limburgers en brabanders, niet bij de de rest van Nederland.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 13:06
Verwijderd
Op de basisschool deden wij altijd best veel dingen met carnaval: (oudhollandse) spelletjes, wedstrijden (wie heeft zich het mooist verkleed, kleurplatenwedstrijd etc), bingo in de klas en uiteindelijk een grote optocht met de hele school. Overal werd dan ook de hele dag carnavalsmuziek gedraaid (nee GEEN Frans Bauer en Marianne Weber!!!)
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 13:08
Verwijderd
Citaat:
iemand of niemand schreef op 04-02-2004 @ 14:05:
Wij doen er godzijdank niet aan
Je moet gewoon niet zo zeiken, het is gewoon een volksfeest met een eeuwenlange traditie. Vraag maar eens aan een amerikaan hoe hij het vindt als wij sinterklaas vieren (een man met een lange baart van 1200 jaar oud en 300 zwarte slaven die met snoep smijten).
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 14:12
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Wij deden dat op de basisschool! vond ik zooo leuk altijd!!
Wij gingen verkleed (duh), in de lagere klassen waren prinsesjes, clowns, en indiaan erg in trek, in de hoogste klassen was het punker . We gingen in optocht met auto met carnavalmuziek rond de school en de buurt, verder hadden we kleine optredens, maar dat was normaal voor onze school, we hadden dat elke maand. Maar ik zeg: LEUK! Wel een heel gedoe, zooi en drukte maar het is erg gezellig! (verder wordt er bij ons geen carnaval gevierd, alleen onze en de andere RK basisschool.)
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 16:44
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
fractuur schreef op 04-02-2004 @ 14:06:
En wat hebben veel mensen hier toch een hekel aan carneval. Zie je wel, het probleem ligt bij de limburgers en brabanders, niet bij de de rest van Nederland.
Ik ben een brabander...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle het scheisse scheisse topic
Tonsillitis
499 15-05-2008 18:11
Lifestyle Jeugd sentiment
Cher
220 17-02-2005 12:58
Liefde & Relatie Wat moet ik hiermee?
X-G
32 01-03-2004 21:03
De Kantine Welke liedjes heb jij (vaak) geplaybackt toen je klein was?
Princesita
75 01-02-2004 19:03
Algemene schoolzaken Vrij en toch school
kleinedraak
6 09-02-2002 07:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:42.