Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-02-2005, 18:32
DG
Avatar van DG
DG is offline
hey ik ben vorige week ziek geweest
en moest toen penciline pillen slikken

alleen nu wil ik morgen avond uit maa rik moet vanavond om 12 uur
en morgen ochtend om 9 uur nog zon pil in nemen

kan ik dan op zaterdag avond al gewoon bier gaan drinken

of zit de penciline dan nog in me bloed
alvast bedankt
DG
__________________
Met je glimlach van oor tot oor.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 18:49
stralende ster!
stralende ster! is offline
Als ik jou was zou ik niet het risico lopen, het is nogal gevaarlijk als je die 2 samen neemt,..
__________________
Hoe meer je in het verleden blijft hangen, hoe minder je van de toekomst mee krijgt..
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 18:55
DG
Avatar van DG
DG is offline
ok

dus gewoon thuis blijven dan maar?
__________________
Met je glimlach van oor tot oor.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 19:00
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
DG schreef op 11-02-2005 @ 19:55 :
ok

dus gewoon thuis blijven dan maar?
Yep
of Bob spelen.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 19:14
DG
Avatar van DG
DG is offline
Citaat:
ekki schreef op 11-02-2005 @ 20:00 :
Yep
of Bob spelen.
denk niet dat de taxi chauffeur dat waardeerd
__________________
Met je glimlach van oor tot oor.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 19:24
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
DG schreef op 11-02-2005 @ 19:55 :
dus gewoon thuis blijven dan maar?
Kan je geen lol hebben zonder alcohol
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 12:26
DG
Avatar van DG
DG is offline
jawel

maar kheb geen zin om dan als enige nuchter daar rond te lopen
__________________
Met je glimlach van oor tot oor.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 12:35
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
DG schreef op 12-02-2005 @ 13:26 :
jawel

maar kheb geen zin om dan als enige nuchter daar rond te lopen
Dát is dus echt het grappigste wat je mee kunt maken hoor Dronken mensen uitlachen, midden in hun gezicht en nie-mand die het zich herinnert. Je weet niet wat je mist
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 12:45
Verwijderd
Citaat:
DG schreef op 12-02-2005 @ 13:26 :
jawel

maar kheb geen zin om dan als enige nuchter daar rond te lopen
Ik ben altijd de enige die nuchter is, omdat ik allergisch ben voor alcohol. Maar daarom kan je nog wel lol hebben. Ik persoonlijk vind het maar raar dat je geen zin hebt om de enige nuchtere te zijn.

Want als je vrienden wat ophebben en zij zijn losser dan ben jij het zelf ook al snel.

Dus ga gewoon en probeer het. Het scheelt in ieder geval een hoop geld
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 14:46
TIEN
Avatar van TIEN
TIEN is offline
niet drinken waarom niet..
van penciline ben je vet moe.. teminste ik wel op dit mom k denk niet eens aan uitgaan..
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 15:12
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
sybje schreef op 12-02-2005 @ 13:45 :
Ik ben altijd de enige die nuchter is, omdat ik allergisch ben voor alcohol. Maar daarom kan je nog wel lol hebben. Ik persoonlijk vind het maar raar dat je geen zin hebt om de enige nuchtere te zijn.

Want als je vrienden wat ophebben en zij zijn losser dan ben jij het zelf ook al snel.

Dus ga gewoon en probeer het. Het scheelt in ieder geval een hoop geld
Het grappige is dat de reactie op alcohol cultuurgebonden is. Hier in het westen bijvoorbeeld worden we over het algemeen losser en vrolijk van alcohol, in andere culturen juist heel chagrijnig en boos. Die denken dus dat dat de uitwerking van alcohol op het lichaam is. Is dus cultureel bepaald. Ik heb ook nog nooit moeite gehad om lol te hebben op een avond als ik daar zin in had, terwijl ik nooit alcohol drink.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 15:20
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Pfff, wat een hardnekkige mythe dat je in combinatie met een antbioticum geen alcohol zou mogen drinken.. Voor de geloofwaardigheid heb ik wat van een apothekerssite gecopy/ paste.

http://www.apotheek.nl/templates/the...&OnderwerpID=9
Citaat:
Antibiotica
Bij bijna alle antibiotica is het drinken van alcohol geen probleem . Alleen metronidazol (Flagyl) veroorzaakt in combinatie met alcohol een aantal bijwerkingen. Dit middel wordt voorgeschreven bij bepaalde geslachtsziekten en vaginale infecties. U kunt last krijgen van een verminderde eetlust, misselijkheid, hoofdpijn en soms een rood gezicht. Mogelijk geldt dit ook voor ketoconazol (Nizoral).
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 17:23
DG
Avatar van DG
DG is offline
Citaat:
sybje schreef op 12-02-2005 @ 13:45 :
Ik ben altijd de enige die nuchter is, omdat ik allergisch ben voor alcohol. Maar daarom kan je nog wel lol hebben. Ik persoonlijk vind het maar raar dat je geen zin hebt om de enige nuchtere te zijn.

Want als je vrienden wat ophebben en zij zijn losser dan ben jij het zelf ook al snel.

Dus ga gewoon en probeer het. Het scheelt in ieder geval een hoop geld
ja ok nou kijk t wel even aan dan

bedankt voor de tips

Citaat:
Antibiotica
Bij bijna alle antibiotica is het drinken van alcohol geen probleem . Alleen metronidazol (Flagyl) veroorzaakt in combinatie met alcohol een aantal bijwerkingen. Dit middel wordt voorgeschreven bij bepaalde geslachtsziekten en vaginale infecties. U kunt last krijgen van een verminderde eetlust, misselijkheid, hoofdpijn en soms een rood gezicht. Mogelijk geldt dit ook voor ketoconazol (Nizoral).
dat lijkt me sterk: laatst had ik al wat gedronken terwijl ik (dezelfde) medicijnen slikte, en ik werd misselijk en erg duizelig

dus wat jij zegt lijkt me nogal onwaarschijnlijk
__________________
Met je glimlach van oor tot oor.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 17:34
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 12-02-2005 @ 16:12 :
Ik heb ook nog nooit moeite gehad om lol te hebben op een avond als ik daar zin in had, terwijl ik nooit alcohol drink.
Heb er ook totaal geen moeite mee. Ik geloof dat er ergens nog op internet foto's te vinden zijn van mij waar ik in mijn boxer sta. Dat kwam omdat het nummer van def rhymz geloof ik opstond met zakken dan. Of iets van laat je billen zien..

En er zijn een hoop foto's te vinden waar ik gek op sta, ben niet echt fotogeniek. Dus trek ik maar gekke bekken.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 17:35
Verwijderd
Citaat:
DG schreef op 12-02-2005 @ 18:23 :
ja ok nou kijk t wel even aan dan

bedankt voor de tips
Laat je nog weten hoe het je bevallen is?
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 17:35
stralende ster!
stralende ster! is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 12-02-2005 @ 16:20 :
Pfff, wat een hardnekkige mythe dat je in combinatie met een antbioticum geen alcohol zou mogen drinken.. Voor de geloofwaardigheid heb ik wat van een apothekerssite gecopy/ paste.

http://www.apotheek.nl/templates/the...&OnderwerpID=9
Zelfs mijn huisarts zei dat het slecht was.. En volgens mij is het ook algemeen bekend dat medicijnen en alcohol niet samen gaan.. Kan me vergissen hoor...
__________________
Hoe meer je in het verleden blijft hangen, hoe minder je van de toekomst mee krijgt..
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 17:39
DG
Avatar van DG
DG is offline
Citaat:
sybje schreef op 12-02-2005 @ 18:35 :
Laat je nog weten hoe het je bevallen is?
doe ik
__________________
Met je glimlach van oor tot oor.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2005, 08:12
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
DG schreef op 12-02-2005 @ 18:23 :
dat lijkt me sterk: laatst had ik al wat gedronken terwijl ik (dezelfde) medicijnen slikte, en ik werd misselijk en erg duizelig

dus wat jij zegt lijkt me nogal onwaarschijnlijk
Hetzelfde medicijn als wie/wat? Antibioticum en alcohol worden beiden in de lever afgebroken, je lever wordt dus wat extra belast. Ikzelf heb het bij de apotheker na gevraagd en die zei eveneens dat je gewoon alcohol kunt consumeren in combinatie met antibioticum. Indien het echt niet samen gaat (zoals bij de twee die ik in een vorige post vermelde) moet dat altijd in de bijsluiter terug te vinden zijn.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2005, 08:14
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
stralende ster! schreef op 12-02-2005 @ 18:35 :
Zelfs mijn huisarts zei dat het slecht was.. En volgens mij is het ook algemeen bekend dat medicijnen en alcohol niet samen gaan.. Kan me vergissen hoor...
Je kunt niet generaliseren 'alcohol en medicijnen gaan nooit samen'. De anticonceptiepil, hoestdrankjes, neussprays & oogdruppels zijn in de regel zonder probleem te gebruiken met alcohol.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2005, 10:57
Joris
Avatar van Joris
Joris is offline
De meeste penicillinen hebben een halfwaardetijd van een half uur tot een uur ofzo. In de hersenvloeistof (Liqor) blijven ze echter lang aanwezig. Maar de rest van het lichaam (mits een goede nierfunctie aanwezig is) is vrij snel van het goedje af. Verder heeft de combinatie niet echt een effect op het lichaam.

Verder ben ik het er mee eens dat je gewoon nooit medicijnen met alcohol moet gebruiken. (behalve zoals eerder gezegd de pil en neusdruppels). Maar ik denk dat de meeste mensen wel kunnen inschatten wanneer ze wel of niet een combinatie kunnen doen.
__________________
!@#$%^&**_+= || Ik heb een nick om op meetings te mogen komen.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2005, 13:19
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 12-02-2005 @ 16:20 :
Pfff, wat een hardnekkige mythe dat je in combinatie met een antbioticum geen alcohol zou mogen drinken.. Voor de geloofwaardigheid heb ik wat van een apothekerssite gecopy/ paste.

http://www.apotheek.nl/templates/the...&OnderwerpID=9
Toch zou ik maar even op de bijsluiter af gaan, lijkt me het verstandigst. Als daarin staat dat het kan, dan kan het blijkbaar. Als er staat dat er bijwerkingen kunnen zijn, zou ik niet (overmatig) alcohol gebruiken.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 13-02-2005, 13:24
Warsocket
Avatar van Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
stralende ster! schreef op 12-02-2005 @ 18:35 :
Zelfs mijn huisarts zei dat het slecht was.. En volgens mij is het ook algemeen bekend dat medicijnen en alcohol niet samen gaan.. Kan me vergissen hoor...
anders verschild dat gewoon per medicijn

dat je het ff checkt dat is logisch maar om bij voorbaat te zeggen
bij medicijnen geen alcohol is wel heel erg voorbarig
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000
Met citaat reageren
Oud 13-02-2005, 13:38
DG
Avatar van DG
DG is offline
ja ik heb gewoon nix gedronken gisteravond
en voor de geinterresseerden het was gezellig

ik was niet zo losjes als normaal
maar toch al aardig los, en ngo wat leuke contactje s aan overgehouden

bedankt voor tips etc
__________________
Met je glimlach van oor tot oor.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2005, 15:44
stralende ster!
stralende ster! is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 13-02-2005 @ 09:14 :
Je kunt niet generaliseren 'alcohol en medicijnen gaan nooit samen'. De anticonceptiepil, hoestdrankjes, neussprays & oogdruppels zijn in de regel zonder probleem te gebruiken met alcohol.
Nee maar als hij zegt antibioticum, bedoel ik dus DIE medicijnen en snap je zelf ook wel dat hoestdrankjes etc dan even niet gelden onder de noemer als medicijnen als wat ik bedoelde...

Toch fijn om te horen dat je een leuke avond hebt gehad!
__________________
Hoe meer je in het verleden blijft hangen, hoe minder je van de toekomst mee krijgt..
Met citaat reageren
Oud 13-02-2005, 16:43
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Ik denk dat het er ook mee te maken heeft hoeveel alcohol je drinkt. Ik denk dat de apotheker er niet vanuit gaat dat je je klem zuipt. Bij mij viel een keer een asperientje al slecht met alcohol (een glas gin-tonic of zo) het zal dus ook nog per persoon verschillen.

Maar goed, ts heeft toch een leuke avond gehad, zonder alcohol en daar gaat het om.
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 10:50
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
Alcohol drinken bij antibiotica is niet verstandig bij peniciline boeit het heel weinig. Heb net 3 weken gehad en wel veel gedronken dus
__________________
Think you know me?, better think again...
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 12:19
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
$TR@NG3R schreef op 14-02-2005 @ 11:50 :
Alcohol drinken bij antibiotica is niet verstandig bij peniciline boeit het heel weinig. Heb net 3 weken gehad en wel veel gedronken dus
Peniciline valt in de catogerie 'antibioticum'.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 15:26
Verwijderd
Citaat:
DG schreef op 13-02-2005 @ 14:38 :
ja ik heb gewoon nix gedronken gisteravond
en voor de geinterresseerden het was gezellig

ik was niet zo losjes als normaal
maar toch al aardig los, en ngo wat leuke contactje s aan overgehouden

bedankt voor tips etc
Zoals ik al zei, het is prima te doen

Ga je nu vaker zonder alcohol uit?

Omdat het beter voor je lichaam is, tenzij je een paar biertjes drinkt dan maakt het niet uit, en het is goedkoper. Of ga je voortaan gewoon weer "zuipen"?
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 16:51
DG
Avatar van DG
DG is offline
of ik vaker uitga zonder alcohol?
ja denk het wel, maar ik sluit het niet helemaal af ofzo
als ik een feestje heb drink ik gewoon mee,
maar als ik met iemand sta te praten ga ik me voortaan niet tijdens t gesprek vol staan gooien ofzo
__________________
Met je glimlach van oor tot oor.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 22:10
Verwijderd
Citaat:
DG schreef op 14-02-2005 @ 17:51 :
of ik vaker uitga zonder alcohol?
ja denk het wel, maar ik sluit het niet helemaal af ofzo
als ik een feestje heb drink ik gewoon mee,
maar als ik met iemand sta te praten ga ik me voortaan niet tijdens t gesprek vol staan gooien ofzo
Klinkt verstandig en natuurlijk is alcohol drinken niet fout, mits het met mate gedaan word.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:06.