Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-06-2005, 13:39
Verwijderd
Heerlijk topic.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-06-2005, 14:08
Verwijderd
kijk ik vind gewoon. je hebt verschillende vmbo niveaus.

ik doe vmbo t, het hoogste.
ik vind dat dat die andere het verpesten voor mij en anderen die wel g ewoon normaal doen.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 14:18
Scorpi
Avatar van Scorpi
Scorpi is offline
Ik vind van niet!
De meeste scholieren doen hun best, denk ik, en of je dan VMBO of atheneum doet maakt niet uit.
Iedereen is slim in zijn eigen dingen!
Ik zeg ook weer niet dat niemand lui is, of dom, want er zitten sommige mensen die dat wel zijn. Dat heb je ook op HAVO en atheneum niveau.
__________________
De werkelijkheid eindigt, waar het verhaal begint
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 14:29
Verwijderd
Citaat:
Scorpi schreef op 07-06-2005 @ 15:18 :
Ik vind van niet!
De meeste scholieren doen hun best, denk ik, en of je dan VMBO of atheneum doet maakt niet uit.
Iedereen is slim in zijn eigen dingen!
Ik zeg ook weer niet dat niemand lui is, of dom, want er zitten sommige mensen die dat wel zijn. Dat heb je ook op HAVO en atheneum niveau.
Ja, maar het hele punt is nu juist dat die mensen een groter aandeel vormen in vmbo-klassen dan in havo- of vwo-klassen. Als je dit niet wil aanvaarden, heb je een serieus probleem met de werkelijkheid.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 14:33
Poor twisted me
Avatar van Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Ik zelf heb ook de kader richting gedaan op het vmbo. Ik ben een jaar blijven zitten door ziekte. In het de "richting groen" gedaan zoals dat genoemd wordt op het vmbo.

Bij mij in de klas zaten veel mensen die echt keihard moesten werken voor hun diploma, mensen die altijd hulp nodig hadden bij hun wiskunde etc. Mensen die gewoon keer na keer een 3 haalden, en waar ik me van afvroeg hoe ze het klaarkregen. Er zaten natuurlijk ook relschoppers bij mij in de klas, maar waar heb je dat nou niet?

In mijn klas, ( en de andere klassen groen) zaten wel degelijk andere soort mensen als op de administratie en zorg opleidingen. (het grootste deel van de school) Ik zou wel durven stellen dat hier merendeel van de "goede" vmbo'ers zaten.

Voor de rest van de school:
Echt verschrikkelijk hoe het eraan toeging op die school daar soms.... vechten in de pauze kwam natuurlijk regelmatig voor. Meer dan 90% van de school rookt, het gooien van open verf-potjes naar elkaar... Het verrot schelden van de leraar... ik denk dat het wel typisch bij het VMBO hoort. En natuurlijk wordt er regelmatig iemand van school afgetrapt, of geschorst. Mensen daar hebben minder respect voor elkaar (of niet) en dan maar niet te spreken over het respect naar de leraren....

En ze denken zelf echt dat ze slim zijn, en vooral dat ze stoer zijn, ze hangen met vaste groepen op het schoolplein rond, met een peuk in hun bek, en na school hangen ze ergens op een bankje in een park rond. Ik heb nog zo'n teringruzie gehad met een londsdale-mens daar... ( zelfs tot vechten toe, wat wil je ook als ze al der half kale vriendjes erbij haalt) elke keer als ze me nu ziet (3 jaar later!) begint ze weer te pruttelen. Het begon allemaal toen ze naast me kwam zitten, en tegen me zei dat ik maar es eff op moest schuiven, waarna ik zei dat ze dat ook eens normaal kon vragen.

*zucht*

moraal van het verhaal: grotendeel van het vmbo heeft inderdaad het IQ van een gekookte aardappel. Maar er zijn ook mensen op het VMBO die wel degelijk niet stom zijn, die werken voor wat ze willen, en daarvoor doorzetten. Daarom met ik het natuurlijk oneens met de stelling.
__________________
It's all fun and games, until someone looses an eye...than it's fun and games you can't see
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 15:04
one.
one. is offline
Citaat:
Scorpi schreef op 07-06-2005 @ 15:18 :
Iedereen is slim in zijn eigen dingen!
Je kan niet slim zijn in een band verwisselen.
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 17:02
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Stefjuh schreef op 06-06-2005 @ 17:53 :
Volgens mij wordt dit mijn eerste berichtje hier!
Volgens mij? Dat is een niet intelligente opmerking. Pas op met wat je zegt, want zo spreek je jezelf wel tegen.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 17:07
kaatje27
Avatar van kaatje27
kaatje27 is offline
waar slaat dit op??? mavo-ers zijn zeker neit allemaal lui en zeker niet dom!! de luie mavo-ers zijn vaak mensen die van de havo of zelfs van het vwo komen!! die zijn vaak lui en dom!! maar er zijn ook een heleboel mavo-ers die egt hard moeten werken voor hun diploma!!
__________________
*ik ben heus niet gek, ik ben gewoon mezelf!*
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 17:38
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
kaatje27 schreef op 07-06-2005 @ 18:07 :
waar slaat dit op??? mavo-ers zijn zeker neit allemaal lui en zeker niet dom!! de luie mavo-ers zijn vaak mensen die van de havo of zelfs van het vwo komen!! die zijn vaak lui en dom!! maar er zijn ook een heleboel mavo-ers die egt hard moeten werken voor hun diploma!!
En als je ipv dom een laag(lager) IQ zegt?
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 18:04
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
kaatje27 schreef op 07-06-2005 @ 18:07 :
waar slaat dit op??? mavo-ers zijn zeker neit allemaal lui en zeker niet dom!! de luie mavo-ers zijn vaak mensen die van de havo of zelfs van het vwo komen!! die zijn vaak lui en dom!!
Bewijs?

Citaat:
maar er zijn ook een heleboel mavo-ers die egt hard moeten werken voor hun diploma!!
"egt"

Harder werken op Nederlandse taal dan maar?
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 18:19
Pr0f
Pr0f is offline
ik vind vmbo ers over het algemeen dom maar vwo ers ook
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 18:23
Verwijderd
Citaat:
Pr0f schreef op 07-06-2005 @ 19:19 :
ik vind vmbo ers over het algemeen dom maar vwo ers ook
maar havo-ers niet?
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 18:25
Pr0f
Pr0f is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 07-06-2005 @ 19:23 :
maar havo-ers niet?
mensen op de havo ook en op de mbo of de hbo of universiteit ook
alhoewel het oercentage domme mensen ietsje lage ris 0op een vwo verschilt het allemaal maar bitter weinig is mijn ervaring
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 18:27
Verwijderd
dus je vindt eigenlijk iedereen dom?
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 18:27
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Pr0f schreef op 07-06-2005 @ 19:25 :
mensen op de havo ook en op de mbo of de hbo of universiteit ook
alhoewel het oercentage domme mensen ietsje lage ris 0op een vwo verschilt het allemaal maar bitter weinig is mijn ervaring
Whaha
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 18:32
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
VMBO'ers zijn dommer, want anders zouden ze geen VMBO doen toch? Als ze allemaal zo slim waren konden ze toch de moeilijker stof van het VWO aan. Opzich geen probleem want de VWO'ers hebben later secrataresses, schoonmakers, zusters, buschaffeurs en etc nodig Ik denk dat de meeste mensen gewoon problemen hebben met het gedrag van de vmboers. Agressief en irritant en overlast veroorzakend. Natuurlijk zijn er ook uitzonderingen maar dat zijn meestal de mensen die HAVO ofzo hebben kunnen doen en dat om verschillende redenen niet hebben gedaan.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 18:40
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
En oh ja, ik zie erg weinig VMBO'ers hier. En de mensen die VMBO hebben gedaan zijn vaak ook nog opgeklommen. en dat terwijl 60% van de scholiern vmbo doet...
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 18:51
zunaj
zunaj is offline
weet je, mensen die vmbo doen, die zijn niet zo slim als mensen als op vwo, omdat, zoals eerder gezegd zij evenveel inspanningen moeten leveren als mensen op vwo.
dus je zou kunnen zeggen dat dit soort mensen iets dommer zijn OP EEN BEPAALD GEBIED!! er zit bij mij een jongen in de klas die tienen haalt op vwo, maar hij heeft geen vrienden.
mensen op vwo zijn gemiddeld vaak weer dommer op andere gebieden.
dan heb je ook nog wonderkinderen, die hebben alle slimheden en in verhouding veel minder domheden, maar die laat ik buiten beschouwing.
even terug naar het onderwerp...>>mensen die mavo doen zijn dom en lui.
dom, nouja, niet echt denk ik, als je dom bent dan zit je nog lager, je bent alleen niet superintelligent als je op mavo zit....OF...je bent lui.
dus het is niet zo dat per definitie iedereen op mavo lui en dom is, alleen de mensen die hoger kunnen zijn lui, en eigenlijk ook dom...affijn.
ik respecteer iedereen,en het maakt mij niet zoveel uit op welk niveau ze zitten eigenlijk, zolang je er maar lol mee kunt hebben toch?!!
gr Jan Jansen
__________________
jan
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 18:52
zunaj
zunaj is offline
ik ben het eigenlijk ook wel eens met Het Poepkind, dat de meesten zich ergeren aan het gedrag, dat is nou eenmaal een ander milieu waarin die mensen leven etc.
gr Jan
__________________
jan
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 18:55
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
zunaj schreef op 07-06-2005 @ 19:52 :
ik ben het eigenlijk ook wel eens met Het Poepkind, dat de meesten zich ergeren aan het gedrag, dat is nou eenmaal een ander milieu waarin die mensen leven etc.
gr Jan
En dat ontstaat doordat ze 'dommer' zijn.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 18:58
zunaj
zunaj is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 07-06-2005 @ 19:55 :
En dat ontstaat doordat ze 'dommer' zijn.
dommer, nee, minder slim, misschien soms wat impulsiever ja ( je hebt gelijk maar ik ben een beetje voorzichtig met wat ik zeg...)
__________________
jan
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 19:00
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
zunaj schreef op 07-06-2005 @ 19:58 :
dommer, nee, minder slim, misschien soms wat impulsiever ja ( je hebt gelijk maar ik ben een beetje voorzichtig met wat ik zeg...)
Daarom had ik dommer ook tussen haakjes. Ik ben het niet zo eens met die woordkeus, ik noem het liever een laag/lager IQ.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 19:04
zunaj
zunaj is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 07-06-2005 @ 20:00 :
Daarom had ik dommer ook tussen haakjes. Ik ben het niet zo eens met die woordkeus, ik noem het liever een laag/lager IQ.
idd, en ik heb eigenlijk een enorm vooroordeel over mavoers, achterstandswijken, graafsewijk( woon ik op een paar km vandaan) etc etc. en ik had ooit zoiets van zet ze allemaal maar op ameland want je kunt er niets mee...veel commentaar....
dus dat heb ik mezelf afgeleerd, maar de vooroordelen blijven he...
gr Jan
__________________
jan
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 20:04
kaatje27
Avatar van kaatje27
kaatje27 is offline
Sovereign ''egt'' is snelle schrijftaal!! en ja als jij al 30 jarige hier op zo'n forum gaat zitten dat is pas echt dom!! En over het IQ een IQ van 108 (dat is mijn IQ) als je net als die kelly van BB een IQ van 78 hebt, ja dan ben je ook dom!!
Maar ik ben bv goed in exacte vakken maar heb het moeilijk met talen! Voor wiskunde hoefde ik niks te doen maar voor engels ben ik ruim een week van tevoren bezig! Als ik geen problemen had gehad met me talen had ik ook wel op de havo kunnen zitten!!
En trouwens als je een HBO opleiding wilt gaan doen kan je voor je extra kennis veeeeel beter eerst een mbo opleiding doen en daarna hbo!! dat is namelijk een veel betere dorstroming!!
__________________
*ik ben heus niet gek, ik ben gewoon mezelf!*
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 20:10
zunaj
zunaj is offline
Citaat:
kaatje27 schreef op 07-06-2005 @ 21:04 :
Sovereign ''egt'' is snelle schrijftaal!! en ja als jij al 30 jarige hier op zo'n forum gaat zitten dat is pas echt dom!! En over het IQ een IQ van 108 (dat is mijn IQ) als je net als die kelly van BB een IQ van 78 hebt, ja dan ben je ook dom!!
Maar ik ben bv goed in exacte vakken maar heb het moeilijk met talen! Voor wiskunde hoefde ik niks te doen maar voor engels ben ik ruim een week van tevoren bezig! Als ik geen problemen had gehad met me talen had ik ook wel op de havo kunnen zitten!!
En trouwens als je een HBO opleiding wilt gaan doen kan je voor je extra kennis veeeeel beter eerst een mbo opleiding doen en daarna hbo!! dat is namelijk een veel betere dorstroming!!
das mooi voor je dan.
ik heb toch gaan blinde haat ofzo tegen mavo, vmbo, hoe je het ook wilt noemen,dus...en ik ebn trwns geen dertig, doe maar even door de helft ofzo ( 30/2=15, bijna 16 trwns) dus, als je dat dan tegen mij bedoelde is het wel handig waar je het over hebt
__________________
jan
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 20:11
Verwijderd
Citaat:
kaatje27 schreef op 07-06-2005 @ 21:04 :
Sovereign ''egt'' is snelle schrijftaal!! en ja als jij al 30 jarige hier op zo'n forum gaat zitten dat is pas echt dom!! En over het IQ een IQ van 108 (dat is mijn IQ) als je net als die kelly van BB een IQ van 78 hebt, ja dan ben je ook dom!!
Maar ik ben bv goed in exacte vakken maar heb het moeilijk met talen! Voor wiskunde hoefde ik niks te doen maar voor engels ben ik ruim een week van tevoren bezig! Als ik geen problemen had gehad met me talen had ik ook wel op de havo kunnen zitten!!
En trouwens als je een HBO opleiding wilt gaan doen kan je voor je extra kennis veeeeel beter eerst een mbo opleiding doen en daarna hbo!! dat is namelijk een veel betere dorstroming!!
Hahaha. Kom op, de 'wiskunde' die je op het VMBO krijgt neem je toch niet serieus?
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 20:15
kaatje27
Avatar van kaatje27
kaatje27 is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 07-06-2005 @ 21:11 :
Hahaha. Kom op, de 'wiskunde' die je op het VMBO krijgt neem je toch niet serieus?
het is toch gewoon een niveau wat je hebt!! maar dat snap jij vast niet!
__________________
*ik ben heus niet gek, ik ben gewoon mezelf!*
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 20:16
Verwijderd
Citaat:
kaatje27 schreef op 07-06-2005 @ 21:15 :
het is toch gewoon een niveau wat je hebt!! maar dat snap jij vast niet!
Wat wil je daar nou precies mee zeggen?
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 20:17
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 07-06-2005 @ 21:16 :
Wat wil je daar nou precies mee zeggen?
Dat jij te dom bent om VMBO te doen, ofzo?
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 20:18
kaatje27
Avatar van kaatje27
kaatje27 is offline
ik heb gewoon het idee dat vwo-ers niet normaal kunnen denken!! wat maakt het nou in godsnaam uit of je vmbo,havo of vwo doet??!!!
__________________
*ik ben heus niet gek, ik ben gewoon mezelf!*
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 20:21
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
kaatje27 schreef op 07-06-2005 @ 21:18 :
ik heb gewoon het idee dat vwo-ers niet normaal kunnen denken!! wat maakt het nou in godsnaam uit of je vmbo,havo of vwo doet??!!!
Daar gaat het nu niet over. vmbo'ers zijn gewoon minder intelligent dan vwo'ers. Klaar. Of je nu wilt of niet. Jij kunt geen talen, dat betekent dat je niet intelligent genoeg bent voor de havo. Anders had je daar toch wel gezeten als je zo je best doet?
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 20:22
kaatje27
Avatar van kaatje27
kaatje27 is offline
nee maar een hoop mensen laten wel weten dat het ''erg'' is om op de mavo te zitten!!
__________________
*ik ben heus niet gek, ik ben gewoon mezelf!*
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 20:26
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
kaatje27 schreef op 07-06-2005 @ 21:22 :
nee maar een hoop mensen laten wel weten dat het ''erg'' is om op de mavo te zitten!!
Niet waar. De meeste mensen zeg juist dat die mensen met een lager IQ ook nodig zijn voor het werk die mensen met een hoog IQ niet (willen) doen. Ze zijn die mensen zeg maar dankbaar
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 20:31
Verwijderd
Citaat:
kaatje27 schreef op 07-06-2005 @ 21:18 :
ik heb gewoon het idee dat vwo-ers niet normaal kunnen denken!! wat maakt het nou in godsnaam uit of je vmbo,havo of vwo doet??!!!
Nou, dat maakt voor mij veel uit. Met de meeste vmbo'ers is namelijk geen fatsoenlijk gesprek te voeren. Dat geldt natuurlijk niet altijd, mijn broer heeft VBO gedaan (en niet afgemaakt), maar hij is vrij intelligent. Het is gewoon een luie lamzak. Nu doet ie overigens MBO niv. 4.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 20:31
Verwijderd
Echt genieten dit topic
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 20:34
Scorpi
Avatar van Scorpi
Scorpi is offline
Citaat:
SnakeZ schreef op 07-06-2005 @ 16:04 :
Je kan niet slim zijn in een band verwisselen.
Daar heb je gelijk in...
K bedoelde daarmee meer: Iedereen is goed in zijn eigen dingen...
__________________
De werkelijkheid eindigt, waar het verhaal begint
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 20:34
Pr0f
Pr0f is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 07-06-2005 @ 19:27 :
dus je vindt eigenlijk iedereen dom?
nou ja 99% wel ja ik zit op het atheneum en mijn klasgenoten zijn behoorlijk triest moet ik zeggen
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 20:36
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Pr0f schreef op 07-06-2005 @ 21:34 :
nou ja 99% wel ja ik zit op het atheneum en mijn klasgenoten zijn behoorlijk triest moet ik zeggen
Volgens mij bedoelen ze in dit topic een andere manier van dom (niet intelligent). Dus niet triest dom.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 20:37
Verwijderd
Citaat:
Pr0f schreef op 07-06-2005 @ 21:34 :
nou ja 99% wel ja ik zit op het atheneum en mijn klasgenoten zijn behoorlijk triest moet ik zeggen
Nu nog leren fatsoenlijke zinnen te construeren en je act van arrogante elitaire lul (zoals ik) is volmaakt.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 21:03
zunaj
zunaj is offline
Citaat:
zunaj schreef op 07-06-2005 @ 21:10 :
das mooi voor je dan.
ik heb toch gaan blinde haat ofzo tegen mavo, vmbo, hoe je het ook wilt noemen,dus...en ik ebn trwns geen dertig, doe maar even door de helft ofzo ( 30/2=15, bijna 16 trwns) dus, als je dat dan tegen mij bedoelde is het wel handig waar je het over hebt
zooo jongens, wat is de uitkomst van deze fantastische topic...?
__________________
jan
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 21:44
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 07-06-2005 @ 21:11 :
Hahaha. Kom op, de 'wiskunde' die je op het VMBO krijgt neem je toch niet serieus?
Wiskunde op de middelbare moet je sowieso niet al te serieus nemen. Het enige verschil tussen de niveaus is dat het vmbo veel meer op de praktijk gericht is, maar uit eigen ervaring weet ik dat iemand die wiskunde op vmbo niveau makkelijk aankan, het ook wel op vwo niveau zou kunnen. (Al zou dit wel voor de meeste vakken gelden.)
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 00:12
Kathleen
Kathleen is offline
Citaat:
kaatje27 schreef op 07-06-2005 @ 21:04 : En over het IQ een IQ van 108 (dat is mijn IQ) als je net als die kelly van BB een IQ van 78 hebt, ja dan ben je ook dom!!
Ben je nou serieus aan het proberen te patsen met een IQ van 108 ???
Citaat:
Als ik geen problemen had gehad met me talen had ik ook wel op de havo kunnen zitten!!
Maar je hebt wél problemen met talen, dus is de havo te moeilik voor je, face it. Theoretische scenario's zijn heel makkelijk om er bij te halen.
Ik vind het iig heel erg opvallend dat diegenen die zelf VMBO doen en heel hard roepen dat die stelling onzin is, er wél even snel achteraan zeggen dat ze 'ook best naar de havo konden'...
Citaat:
Mephostophilis schreef op 07-06-2005 @ 21:31 Dat geldt natuurlijk niet altijd, mijn broer heeft VBO gedaan (en niet afgemaakt), maar hij is vrij intelligent. Het is gewoon een luie lamzak.
Als we het nou veranderen in dom óf lui klopt het dus wel aardig


En trouwens, als je op het VMBO 'egt hard moet werken voor je diploma' ben je misschien niet lui, maar val je bij toch zeker wel in de categorie dom/niet zo intelligent.

Laatst gewijzigd op 08-06-2005 om 00:15.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 14:27
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Vice schreef op 07-06-2005 @ 22:44 :
maar uit eigen ervaring weet ik dat iemand die wiskunde op vmbo niveau makkelijk aankan, het ook wel op vwo niveau zou kunnen. (Al zou dit wel voor de meeste vakken gelden.)
Wat een grote onzin. Als iemand echt een vmbo leerling is en dus een niet al te hoog IQ heeft, is wiskunde op het VWO niveau echt niet haalbaar, ook al is ie er goed in. Ik heb het verschil gezien en wiskunde op het vmbo steld echt totaal niets voor. Dan steldt wiskunde op het VWO echt een stuk meer voor.

Ik ken een mbo'er (niveau 4) die niet eens kon ontbinden in factoren oid. Het meest simpele dat je op het VWO in de derde al uitgebreid behandelt.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 15:45
June bug
June bug is offline
Ik denk eigenlijk dat de stelling gedeeltelijk opgaat. Op het vmbo zitten natuurlijk ook mensen die alleen maar naar school gaan omdat ze leerplichtig zijn. Verder denk ik dat iemands opleidingsniveau ook vrij veel zegt over het karakter van iemand, manier van leren, waar liggen interesses e.d. Al die opleidingen op verschillende niveau's zijn er natuurlijk niet voor niets.
Ik ben zelf ook op de havo begonnen, havo vwo-advies van de basisschool, en toch bleef ik zitten en ging ik naar de mavo. Daar heb ik alles op mijn sloffen gehaald, nu ben ik het mbo aan het afmaken, en ga ik door naar het hbo volgend jaar. Uiteindelijk kom ik dus wel op dat hbo-niveau, en ik moet zeggen dat ik het op deze manier veel prettiger vind dan dat ik 5 jaar lang me het schompes had moeten werken voor die havo. Naast school is er ook nog een leven en dat is minstens net zo belangrijk.
VMBO'ers zijn niet per definitie dom denk ik (iig de vmbo'ers die iets voor hun opleiding doen), ze hebben een andere manier van leren dan havo- en vwo'ers en het tempo en de manier van aanbieden van onderwijs zoals dat op het VMBO gebeurt past gewoon beter bij sommige mensen.
__________________
Shake your body like the dance//
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 15:48
Verwijderd
Citaat:
June bug schreef op 08-06-2005 @ 16:45 :
Ik denk eigenlijk dat de stelling gedeeltelijk opgaat. Op het vmbo zitten natuurlijk ook mensen die alleen maar naar school gaan omdat ze leerplichtig zijn. Verder denk ik dat iemands opleidingsniveau ook vrij veel zegt over het karakter van iemand, manier van leren, waar liggen interesses e.d.
Beetje kip-of-ei discussie: leert iemand slecht omdat hij die karaktereigenschappen heeft die bij een slecht lerend iemand horen, of heeft hij die karaktereigenschappen gekregen omdat hij niet goed kan leren?

Ik kan me voorstellen dat je een bepaalde houding tegenover school ontwikkelt als je slecht leert. Ik zie dat ook bij mijn neef, die heeft vijf jaar over het VMBO gedaan en heeft nu dus een instelling 'nooit meer in de boeken'. Hij probeert zelfs niet eens een MBO maar gaat gewoon werken. Dat is dus ook niet verwonderlijk als je heel veel tegenslag hebt gekend in je schoolcarrière, dan sta je gewoon heel negatief tegenover leren.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 17:43
Anoukruless
Avatar van Anoukruless
Anoukruless is offline
Ik zit zelf op het vmbo en ik ben lui, maar niet dom!! Ik kan beter, ik heb op havo/vwo gezeten maar ik deed daar niks dus moet ik naar vmbo. Ik weet van mezelf wel als ik dii tijd gewoon goed had geleerd enzo nu waarschijnlijk nog op havo zit, maar ik vind het helemaal niet erg! Ik wil als ik klaar ben mode & handel gaan doen, dat is tenminste iets waar ik me voor interesseer! En ik doe liever vmbo + mbo + hbo dan havo + hbo. Als je vmbo doet en mbo en hbo, heb je denk ook veel meer kans op werk, omdat je dan meer ervaring enzo hebt En je kan ook beter vmbo + vervolgopleiding hebben als gymnsium en er niks mee doen tog !
__________________
Kusje;
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 17:46
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Anoukruless schreef op 08-06-2005 @ 18:43 :
Ik zit zelf op het vmbo en ik ben lui, maar niet dom!! Ik kan beter, ik heb op havo/vwo gezeten maar ik deed daar niks dus moet ik naar vmbo. Ik weet van mezelf wel als ik dii tijd gewoon goed had geleerd enzo nu waarschijnlijk nog op havo zit, maar ik vind het helemaal niet erg! Ik wil als ik klaar ben mode & handel gaan doen, dat is tenminste iets waar ik me voor interesseer! En ik doe liever vmbo + mbo + hbo dan havo + hbo. Als je vmbo doet en mbo en hbo, heb je denk ook veel meer kans op werk, omdat je dan meer ervaring enzo hebt En je kan ook beter vmbo + vervolgopleiding hebben als gymnsium en er niks mee doen tog !
Waarom vergeet iedereen toch steeds de universiteit? Alsof het niet bestaat ofzo. En jullie mbo'ers hebben gewoon mazzel dat jullie in totaal 8 jaar financiering kunnen krijgen. Wij havo'ers en vwo'ers zijn benadeeld in die financiering. Niet in de intelligentie natuurlijk.

Als jullie ook maar 4 jaar financiering zouden krijgen, zouden jullie wel anders piepen.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 17:49
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
kaatje27 schreef op 07-06-2005 @ 21:04 :
Sovereign ''egt'' is snelle schrijftaal!!
Want, ja, jezus, 'ch' typen duurt zo enorm lang!
Het is gewoon idioot.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 18:00
DG
Avatar van DG
DG is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 07-06-2005 @ 19:32 :
...VMBO'ers zijn dommer, want anders zouden ze geen VMBO doen toch? Als ze allemaal zo slim waren konden ze toch de moeilijker stof van het VWO aan. Opzich geen probleem want de VWO'ers hebben later secrataresses, schoonmakers, zusters, buschaffeurs en etc nodig...
VWO'ers hebben meestal 2 linkerhandjes,
die weten wel theoretisch hoe ze een lamp moeten verwisselen maar in praktijk zijn het "kneuzen".

Wat heb je eraan als je Professor bent, en je voor elk klein dingetje de hulp in moet roepen van iemand die je als dom beschouwt?

Iedereen is goed in ze eigen dingen, de een leert makkelijk/graag terwijl de ander liever met ze handen bezig is.

Dat maakt mensen nog niet dom, al was alles omgedraaid, dat je als Timmerman bakken met geld verdiend en als accountant een hongerloon, was de Timmerman dan ook opeens slim omdat die zoveel geld verdiend?
__________________
Met je glimlach van oor tot oor.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 18:01
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
kaatje27 schreef op 07-06-2005 @ 21:04 :
[B]Sovereign ''egt'' is snelle schrijftaal!! en ja als jij al 30 jarige hier op zo'n forum gaat zitten dat is pas echt dom!!
Een gesprek met jou proberen te houden moet wel het domste zijn wat ik in de afgelopen week geprobeerd heb.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 'Vakken weg door tekort aan leraren'
Gatara
213 17-10-2005 18:15
Psychologie Met zware tegenzin naar school
Eend
28 10-10-2004 11:51
Algemene schoolzaken "ik doe echt niks op school"
Young Grow Old
73 05-05-2004 17:40
Levensbeschouwing & Filosofie Criteria om mensen op te beoordelen
Skyrise
100 11-02-2004 09:34
De Kantine Mc
sans plomb
69 01-10-2003 11:53
Levensbeschouwing & Filosofie Superstring theorie (noorderlicht)
proycon
22 15-04-2002 19:38


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:05.